//

GPS ontvanger iPod Touch

GPS ontvanger iPod Touch discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik was van plan de Dual Electronics XGPS ( Dual GPS & Battery Cradle for iPod touch ) te kopen, maar blijkbaar mag die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-04-11, 22:51
zzeekop zzeekop is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 5
Lightbulb GPS ontvanger iPod Touch

Hallo,

Ik was van plan de Dual Electronics XGPS (Dual GPS & Battery Cradle for iPod touch) te kopen, maar blijkbaar mag die niet in Europa ingevoerd worden vanwege enkele regels ivm elektronische apparaten. (GPS Solutions for Active Lifestyles Blog | Latest Products and News)

Weet iemand hoe ik toch aan zo een ding kan geraken (zonder daarvoor naar de VS te moeten vliegen )

Heb enkele gelijkaardige producten gevonden, maar die lijken mij minder interessant.
- TomTom Car Kit voor de iPod (Car Kit for iPod Touch - PDA/Mobiele navigatie - TomTom)
-Orange Gadgets iGPS 360 (https://www.orangegadgets.com/shop/p...?products_id=1)
- Magellan Tough Case (ToughCase) deze komt nog het best in de buurt
- externe bluetooth GPS ontvanger en deze koppelen via RoqyBT
- Bad Elf (http://bad-elf.com/products/gps/) (gelijkaardig aan iGPS 360, maar zonder eigen batterij)
- GNS 5870 MFI GPS Bluetooth Receiver

Weet iemand nog andere gelijkaardige producten?

Grtz

edit: aanvullen lijst

Laatst gewijzigd door zzeekop; 30-04-11 om 13:45.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-04-11, 11:05
thunder thunder is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 77
Standaard

GNS 5870 MFI GPS Bluetooth Receiver for Iphone, Ipad and Ipod Touch.

O.a. verkrijgbaar bij Amazon.co.uk voor 75Pond. Werkt zonder jailbreak. Zat erna te kijken nadat ik zag dat de Ipad (2) Wi-Fi only geen GPS heeft. Maar de meerkosten voor een losse GPS weegt niet op tegen de +3G model die dus wel GPS heeft. Erg jammer dat Apple daartoe besloten heeft, maar naar wat ik lees is de 3G + GPS 1 chipset.
  #3  
Oud 30-04-11, 13:55
zzeekop zzeekop is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 5
Standaard

tnx,

Handig dat er geen jailbreak voor nodig is (ook al heb ik er een).

Had het er misschien moeten bij zeggen, maar ik zoek vooral cases, geen bluetooth ontvanger (hoewel het altijd goed is om over alles info te krijgen, kwestie van de blik te verruimen )

Die dual electronics XGPS is exact wat ik zoek, jammer genoeg dus niet in Europa verkrijgbaar. De Magellan Tough Case is komt dicht in de buurt (toevoeging GPS en batterij opladen), maar deze is nogal groot om in men broekzak te steken (en dat ie 'supersterk' is hoeft voor mij niet).

And so the search continues
  #4  
Oud 04-05-11, 18:18
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

ikzelf gebruik een bluetooth gps ontvanger (gekocht op dealextreme voor €20) in samenwerking met roqyBT. dit werkt zonder problemen, altijd goeie ontvangst.

nu heb ik zopas dankzij de actie van iphoneclub ook een carkit gekocht van TomTom voor €14! eens benieuwd wat dit zal opleveren!
  #5  
Oud 07-05-11, 02:49
zzeekop zzeekop is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 5
Standaard

het kon op geen beter moment komen die actie heb me ook dankzij de iphoneclub actie de TomTom car kit gekocht.
het is te zeggen: 2 heb ik er gekocht (aangezien het toch maar 6 euro voor 1 houder is ). 1 voor in de auto, met de andere ga ik een portable ding proberen maken met een usb batterij
lukt het niet, dan zoek ik verder naar een van de oplossingen in 1e post.

'k moet wel zeggen dat met roqyBT ik niet altijd het bos door de bomen zie met alle gps ontvangers die er op de markt zijn.
  #6  
Oud 07-05-11, 09:16
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zzeekop Bekijk bericht
'k moet wel zeggen dat met roqyBT ik niet altijd het bos door de bomen zie met alle gps ontvangers die er op de markt zijn.
dat is net het voordeel van roqyBT, ge kunt dat met veel ontvangers gebruiken, dus als uwen ontvanger kwijt of kapot is moet je u enkel een nieuwe kopen, je moet dan geen nieuwe software installeren
  #7  
Oud 07-05-11, 15:45
zzeekop zzeekop is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 5
Standaard

ik had het op de gps ontvangers zelf. Er zijn er zo veel dat ik niet weet welke compatibel zijn. 'k ken er namelijk niet echt veel van, van gps ontvangers.
Citaat:
site roqyBT:
compatible with all GPS devices compatible with NMEA standards
Dat de software geïnstalleerd blijft als je een ontvanger kwijt bent, lijkt me nogal voor de hand liggend
Reageren

Labels
gps, ipod, xgps



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft iPod touch 2G gps functie ?! otieboy iPhone Navigatie 24 10-03-11 23:09
Vervangen GPS ontvanger mogelijk? maine iPhone algemeen 1 24-12-09 12:52
Hardware: [iPhone 2G] Externe GPS ontvanger stefanvangelder iPhone Navigatie 4 23-08-09 18:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.