//

GPS in het buitenland

GPS in het buitenland discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) hi, ik was 2 weken geleden in tsjechie ik had offmaps op mijn iphone gedownload met de kaarten van praag (waar ik toen was) (ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-06-09, 11:59
Dutch_guy Dutch_guy is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 13
Standaard GPS in het buitenland

hi,

ik was 2 weken geleden in tsjechie ik had offmaps op mijn iphone gedownload met de kaarten van praag (waar ik toen was)
(ik zat toen nog op 2.2.1)
maar toen ik offmaps opstarten en ik activeerde mijn gps gaf mijn iphone aan dat ik in nederland was
binnen kort ga ik na amerika dus nou is mijn vraag kan ik dit probleem ook in ths states verwachten en is het op te lossen ?

alvast bedankt

p.s.
weet iemand hoe de navigatie software heet die je in amerika kan gebruiken? dus zoals navigon hier in europa maar dan voor amerika

Laatst gewijzigd door Dutch_guy; 28-06-09 om 12:13. Reden: onvolledig
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-09, 15:18
Noviomagum Noviomagum is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Helaas heb ik precies dezelfde ervaring in Marokko en vorige week ook in Italië: de kaarten laden prima, maar het GPS-signaal geeft aan dat ik nog op het vliegveld in Nederland ben. Het lijkt wel of met het uitschakelen van 3G ook het GPS-signaal niet meer wordt opgevangen. Ik ben zeer geïnteresseerd in een oplossing, dus als iemand iets weet...?
  #3  
Oud 28-06-09, 15:54
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Dat is een probleem die regelmatig met GPS apparatuur zoals TomTom voorkomt en waar je niets aan kunt doen. De GPS ontvangt een signaal en berekent de coordinaten. Middels allerlei wiskundige berekeningen zet de software je dan vervolgens ergens op de kaart. In geval van iets als een TomTom zal dit altijd de dichtstbijzijnde weg zijn omdat het nogal logisch is dat je bij navigatie met auto/fiets/etc. je over een weg voortbeweegt en niet door de berm gaat. Op die punten wil het soms nog wel eens helemaal de mist in gaan en eindig je ineens in Ierland, de USA of whatever terwijl je je toch echt ergens in hartje Amsterdam bevindt. Soms is het ook gewoon lastig of niet mogelijk om een GPS signaal te krijgen. Dan tovert de software je laatst bekende positie op de kaart en kan het heel erg lang duren voordat het je huidige positie laat zien (indien het geen ontvangst heeft wordt dat dus wachten tot sint juttemis). Als je dan op Schiphol voor het laatst nog gecheckt hebt waar je zit met de GPS is het dan niet zo raar om die positie weer te zien als je in Italie bent. Dat geldt dus ook voor Nederland en ieder andere plek ter wereld. Het is dus niet zo dat GPS in het buitenland niet werkt, het is gewoon dat GPS niet werkt als het geen goed signaal heeft. Probeer het maar eens door ergens buiten je signaal te meten en dan naar binnen te gaan en weer te meten. Het eerste wat je te zien krijgt is je laatst bekende positie. Vaak krijg je daarna al snel een globale positie omdat hedendaagse software ook van a-gps gebruikt maakt en a.d.h.v. Wi-Fi en je telefoonsignaal de positie gaat bepalen.

Als je in de USA wil navigeren dan moet dat kunnen met Google Maps wat je al hebt maar dan maak je weer erg veel kosten op data gebied (je hebt een internetverbinding nodig om die kaarten binnen te halen). Lijkt mij niet een optie dus dan moet je op zoek naar software waar je kaartmateriaal voor de USA kunt verkrijgen. Wellicht dat dit in de toekomst nog met iets als Navigon en consorten gaat gebeuren middels de in-app purchase mogelijkheid van OS 3.0.

Laatst gewijzigd door ppl; 28-06-09 om 15:58.
  #4  
Oud 29-06-09, 00:10
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

G-maps heeft nav software voor Amerika.
  #5  
Oud 30-06-09, 07:48
Noviomagum Noviomagum is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik heb GPS zowel in Marokko als Italië uitgebreid getest: in de stad, op het platteland, bij helder en bewolkt weer, en natuurlijk altijd buiten. Er lijkt gewoon geen ontvangst te zijn. Ik weet dat GPS niet landafhankelijk is, en ik weet dat het niet hetzelfde is als GPRS, en ik weet dat het gratis is, en dat het signaal er dus wel degelijk moet zijn, maar kennelijk is het zo dat de iPhone het niet kan verwerken als er geen internetverbinding is. Ik heb in Marokko eenmaal WEL een signaal gehad, en dat was toen ik op een terrasje zat waar Wi-Fi werd aangeboden. Toen had ik dus een internetverbinding en deed GPS het ineens wel. Waarom dit zo werkt weet ik niet, maar er lijkt dus een koppeling te zijn tussen internet aanzetten en GPS-ontvangst (ik heb uiteraard steeds getest met GPS-programma's die claimen ook zonder internet te werken, zoals OffMaps).
  #6  
Oud 30-06-09, 11:58
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Als het niet werkt zonder Wi-Fi verbinding en juist wel werkt wanneer je wel een Wi-Fi verbinding hebt dan is het niet de GPS die het probleem is. Als het alleen met Wi-Fi werkt heeft de applicatie waarschijnlijk gewoon een internetverbinding nodig om te kunnen werken (ondanks dat er wat anders geclaimd wordt).

Overigens kan het ook zijn dat je geen GPS ontvangst hebt (totaal niet of niet lang genoeg gewacht op een fix) waardoor hij A-GPS gaat gebruiken. Door dat A-GPS gaat hij op basis van het telefoonnetwerk en de Wi-Fiverbinding proberen te bepalen waar je zo ongeveer zit. De meeste apps gebruiken A-GPS ook om heel snel een fix te kunnen verkrijgen. Als je binnen 30 seconden een GPS fix hebt dan komt dit door A-GPS omdat je normaliter iets van 30 tot 60 seconden hiervoor nodig hebt. Het kan echter tot wel 15 minuten duren vooraleer je zo'n fix hebt (ook bij een TomTom). Het is ook bepalend of je binnenshuis of buiten bent, satelliet signalen hebben geen dekking binnenshuis dus ontvang je niets. In een open veld heb je dan ook het beste resultaat.

Er is dus geen enkele koppeling tussen internet en GPS qua techniek, wel wat betreft de applicatie en waar die z'n data vandaan plukt. Er zal hooguit gebruik zijn gemaakt van A-GPS wat kennelijk wel werkte aangezien je met gebruik van Wi-Fi wel een fix hebt kunnen krijgen.
  #7  
Oud 02-07-09, 12:56
Noviomagum Noviomagum is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van OffMaps en hij geeft ongeveer hetzelfde antwoord als hierboven wordt gegeven: langer wachten. Ik ga in september weer naar Italie en zal het dan maar weer 'ns proberen.

Ter info:
Citaat:
If the iPhone has had a GPS location fix not too long ago and not too far away, an unassisted fix happens not much slower than an assisted one. But, if you haven't used any location services for a few days or if you've just disembarked from an airplane, locking on to the GPS satellites takes a lot longer. Depending on how much sky is visible, this can take two to more than five minutes.
  #8  
Oud 02-07-09, 13:38
jandenh jandenh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 9
Standaard

kan ik uberhaupt ergens in de iPhone GPS status bekijken?
  #9  
Oud 02-07-09, 14:22
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Kort antwoord: nee.
Langer antwoord: zoek voor de gein eens in de app store naar gps, er zijn zat applicaties die je voor o.a. geocaching kunt gebruiken en die heel erg mooi de status en overige gegevens van je gps weergeven. Applicaties als Navigon zullen dit ook wel kunnen.
  #10  
Oud 02-07-09, 15:39
jandenh jandenh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 9
Standaard

Dank je, ga ik even doen. ben weer een stuk wijzer echter toch wel jammer dat daar niet een icon voor gemaakt is standaard.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom W.Europe gps betaald of onbetaald in het buitenland. JCC iPhone Navigatie 2 19-01-11 16:55
GPS in het buitenland zonder kosten Donstil iPhone Navigatie 19 29-10-10 21:24
Hardware: GPS in buitenland? Denneke iPhone Navigatie 41 14-08-10 09:50
Wandelen met de GPS in het buitenland srf0611 iPhone Apps 5 06-10-09 21:58
Buitenland: Bellen en GPS Knipoog Odido (T-Mobile) 13 17-08-09 12:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.