iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/42155-tomtom-carkit-ervaringen-verzameltopic.html)

_Lemon 14-05-10 07:50

Ter info: ik heb inmiddels een TomTom carkit aangeschaft en kan melden dat een IPhone met Bodyguardz (of Invisible Shield) prima in de carkit past!

ballegooier 16-05-10 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iadnanovic (Bericht 445865)
Ik heb het nu gejailbreaked, hoe zet ik cydia erop?

Hallo! Verkeerde topic? :+

Pixeldude 21-05-10 11:05

Ik ben aan het twijfelen om er een te kopen. Echter wil ik ook van mn muziek genieten tijdens het rijden en navigeren. Uiteraard heb ik dit het liefst over de speakers. is dit mogelijk via de TomTom output, of moet dit via de headphone jack op de iPhone zelf?

ballegooier 21-05-10 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pixeldude (Bericht 454875)
Ik ben aan het twijfelen om er een te kopen. Echter wil ik ook van mn muziek genieten tijdens het rijden en navigeren. Uiteraard heb ik dit het liefst over de speakers. is dit mogelijk via de TomTom output, of moet dit via de headphone jack op de iPhone zelf?

Het is mij ook niet geheel duidelijk, maar als ik dit topic goed begrepen heb, kan je gewoon muziek luisteren tijdens het navigeren en wordt dat ook uitgestuurd via de carkit (ofwel de ingebouwde speaker, ofwel de line-out van de carkit)
Het geluid schijnt echter enorm beroerd te zijn (de kwaliteit) waardoor sommigen toch de headphone-jack uitgang gebruiken van de iPhone zelf. Nadeel schijnt te zijn, dat als je belt, de ander jou niet kan horen omdat de mic van je iPhone het niet doet.
Overigens Navigeer ik middels een passieve carkit, en gebruik de koptelefoon uitgang van de iPhone om door te lussen (3,5mm stereo kabeltje) naar de AUX van de autoradio. Het geluid is prima/goed. Als ik bel of gebeld wordt, hoor ik de ander over de luidsprekers van de autoradio en kan de ander mij gewoon verstaan (de mic van de iPhone wordt kennelijk niet afgesloten in mijn geval en werkt gewoon)

bontuh 27-05-10 01:02

ik heb nu al een tydje deze carkit en was zeer tevreden. goede en snelle gps fix altyd. redelijk te verstaan enz. maar als ik nu mijn iphone erin zet kryg ik een melding dat dit accesoire niet bedoelt is om mee op te laden. daarna krijg ik een melding of ik me iphone in vliegtuigmode wil zetten. als ik dan nee selecteer mag ik geluk hebben als hij 5min. niets vraagt of een fout melding geeft. heb dit zelfde ergens geleze in een reactie maar er staat nergens een oplossing.
heeft iemand hier ervaring mee??BVD

rgfoto 28-05-10 17:11

TT carkit met Navigon
 
Sinds 2 dagen de TT carkit met de vaste aansluiting (geen zuignap) werkt perfect. Wat mij alleen irriteert is dat ik met de Navigon navigatiesoftware niet meer het geluid kan uitzetten. Heeft iemand hier een oplossing voor.

Puck84 04-06-10 22:59

Net de mijne gaan halen... In de winkel nog even gechecked of hij wel in de houder paste met zijn incipio feather case, paste zonder problemen.

Eerst was het wel even vloeken, het stomme ding wou niet verbinden via bluetooth... Blijkbaar zat mijn iphone niet stevig genoeg in de houder... Eens verbonden had hij direct een perfect gps ontvangst.

Geweldige verbetering van de ontvangt, zeer praktische houder... Best zijn geld waard.

ButcherJF 05-06-10 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bontuh (Bericht 456856)
ik heb nu al een tydje deze carkit en was zeer tevreden. goede en snelle gps fix altyd. redelijk te verstaan enz. maar als ik nu mijn iphone erin zet kryg ik een melding dat dit accesoire niet bedoelt is om mee op te laden. daarna krijg ik een melding of ik me iphone in vliegtuigmode wil zetten. als ik dan nee selecteer mag ik geluk hebben als hij 5min. niets vraagt of een fout melding geeft. heb dit zelfde ergens geleze in een reactie maar er staat nergens een oplossing.
heeft iemand hier ervaring mee??BVD

Deze melding heeft meestal te maken met vuil in de dockconnector aan de onderkant van je iPhone. Goed schoonmaken, evt. (een beetje!!) contactspray gebruiken en het zou weer goed moeten werken.

psychomac 12-06-10 22:37

Hai ,

Ik ben nieuw op dit forum. Natuurlijk vanwege een probleem met de TTcarkit. Bij mij dus de TTcarkit voor de iPodTouch.
Als ik via de 3,5 mm jack in de radio de muziek en de stem afspeel is alles veel te hard en sterk vervormd. Navigatie is verder prima, daar heb ik geen problemen mee.. De koptelefoonuitgang is bij deze carkit niet te gebruiken, de carkit blokkeert de ingang net genoeg.
Als ik de Touch in een normale houder stop, kan ik gewoon de navigatie gebruiken, en via de koptelefoonuitgang alles perfect horen.

Iemand vergelijkbare ervaringen gehad en vooral wellicht een oplossing gevonden?

bij voorbaat dank

PM

Stevo 13-06-10 16:38

Dit heb ik onlangs meegemaakt.
Ik heb op mijn iphone TT West Europa.
Deze heb ik 2 uur intensief gebruikt.
Thuis gekomen kon ik mijn ogen niet geloven. Scherm + iconen waren groter geworden en pasten niet meer in het scherm.

iphone paar uur uitschakelen hielp niet, herstel doen en reservekopie opnieuw installeren hielp niet. Scherm en iconen bleven groter worden.

Uiteindelijk herstel gedaan zonder reservekopie en achteraf alles opnieuw geïnstalleerd.
Bleek dat TomTom niet kon geïnstalleerd worden omdat er een fout was. Nu staat TomTom er opnieuw op, dus alels ok.

Nog mensen die een dergelijk probleem hebben gehad en wat was jullie oplossing??

CLL-Martin 17-06-10 13:30

Ik wil deze carkit gaan gebruiken om hands free te bellen, muziek te luisteren, en op te laden. Ik zou dan de versie met de brodit houder willen gebruiken, dus die krijgt een vaste plaats op het dashboard. Ik zou dan beide snoeren altijd kunnen laten zitten en wegwerken.

Kortom, ik wil em dus niet grbuiken om te navigeren, maar wel voor al het andere.
Wie kan zijn/haar ervaringen met mij delen?

Puck84 18-06-10 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLL-Martin (Bericht 466227)
Ik wil deze carkit gaan gebruiken om hands free te bellen, muziek te luisteren, en op te laden. Ik zou dan de versie met de brodit houder willen gebruiken, dus die krijgt een vaste plaats op het dashboard. Ik zou dan beide snoeren altijd kunnen laten zitten en wegwerken.

Kortom, ik wil em dus niet grbuiken om te navigeren, maar wel voor al het andere.
Wie kan zijn/haar ervaringen met mij delen?

Ik gebruik mijn houder nu voornamelijk om muziek te luisteren tijdens het rijden eigenlijk. Zelfs zonder gebruik te maken van de gsp functie blijft een schittereden houder. Het geluid wordt deftig versterkt en de houder heeft genoeg verstel/draaimogelijkheden dat je hem altijd wel op een geschikte plaats kunt aanbrengen.

Voor mij is de truk vooral het terug plaatsen van de houder (ik laat die nooit zitten zichtbaar in de auto omwille van diefstal.) Maar dat leer je verrassend vlot.

Met gemak de beste carkit for iPhone's om de markt wat mij betreft :)

jochinho 21-06-10 10:54

dikke aanrader die tt-carkit! ben er supertevreden mee!

tjesis 24-06-10 20:27

Ik heb onlangs mijn TomTom carkit op een losse Brodit swivel gemonteerd.
Het was even een geduldig werkje om de veer weer goed terug te plaatsen (ivm horizontale draai) maar dit is uiteindelijk gelukt.

In het begin zat alles goed klem maar sinds kort zit de houder veel te los op de kogel van de Brodit houder. Gevolg is dus dat de iPhone veel te makkelijk (verticaal) kantelt en na 1 minuut auto rijden is de iPhone al komleet naar beneden gekanteld/gevallen door trillingen tijdens het rijden. De schroeven zitten nog wel goed vast.

Is er iemand die dit herkent? Ik heb de houder nu klem gezet met wat plakband maar vind dit niet echt een fraaie oplossing.

RudydG 24-06-10 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjesis (Bericht 475221)
Ik heb onlangs mijn TomTom carkit op een losse Brodit swivel gemonteerd.
Het was even een geduldig werkje om de veer weer goed terug te plaatsen (ivm horizontale draai) maar dit is uiteindelijk gelukt.

In het begin zat alles goed klem maar sinds kort zit de houder veel te los op de kogel van de Brodit houder. Gevolg is dus dat de iPhone veel te makkelijk (verticaal) kantelt en na 1 minuut auto rijden is de iPhone al komleet naar beneden gekanteld/gevallen door trillingen tijdens het rijden. De schroeven zitten nog wel goed vast.

Is er iemand die dit herkent? Ik heb de houder nu klem gezet met wat plakband maar vind dit niet echt een fraaie oplossing.


Yep, ik heb het zowel met de zuignap, dan met het kogelplaatje van Brodit.
Bij warm weer komt het ding losser. Beetje aanschroeven hielp bij mij.

jefjef 24-06-10 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 447062)
Zelf al uitgevogeld, staaldraadje wat als veer fungeert onder de kogel wat verbogen. Klikt nu echt goed in positie.

hee een oplossing! Ben mijn veer dus kwijt geraakt. Heb je een tekening hoe je deze hebt gemaakt?

marcelh 25-06-10 19:03

Misschien een hele domme vraag,maar ik heb sinds een uurtje de tomtom houder,moet ik nu nog steeds locatievoorzieningen in de telefoon aanzeten voor gps ontvangst,m.a.w. heeft de telefoon ook nog eigen gps-ontvangst nodig?Bedankt voor jullie reactie!!!!:)

SPehlivan 30-06-10 07:43

Hallo,

Nog iemand ervaring met de iPhone 4 en TomTom carkit? Want de mijne ziet hem niet, Als ik mn iPhone 4 in de carkit doe gebeurt er helemaal niks?

rgfoto 02-07-10 18:33

TomTom Carkit en iPhone mechaniek
 
De TT carkit die ik heb is de vaste set zonder zuignap.
De set werkt prima maar het draaien van horizontaal naar verticaal en omgekeerd gaat veel te soepel. Weet iemand een manier om dat stroever te laten gaan.

Maan 02-07-10 20:31

Tomtom carkit voor Brodit
 
Hallo,

Ik ben opzoek naar de tomtom carkit maar dan zonder een zuignap maar die je op een brodit clip kan zetten. Deze staat op de tomtom site.
Is deze alleen te bestellen via de tomtom site? Ik heb bij verschillende winkels en zelfs contact gehad met de pdashop en die hebben deze uitvoering niet.

Heeft iemand ervaring met het bestellen via tomtom, zoals de levertijd?

Martin


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:47.