iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/42155-tomtom-carkit-ervaringen-verzameltopic.html)

omehar 28-02-10 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvs (Bericht 421470)
Ik heb mijn TT carkit uit elkaar gehaald en alleen de houder op een brodit swivel gezet. De draad van het speakertje zit met een klein stekkerje op de print aan de achterzijde vast. Ik heb de stekker er afgeknipt en deze op andere speaker gezet, de geluidskwaliteit is hierdoor sterk verbeterd. Je kan de line-out ook m.b.v. een 3,5 mm jack op de aux van je radio aansluiten...

Ok, zoals ik het begrijp het je dus een andere speaker gemonteerd via het stekkertje aan de printplaat van de TThouder, nietwaar? Wat ik nu zou willen is dit draad niet verbinden met een andere speaker maar verbinden/solderen aan de TTline-out, zodat het geluid van telefoongesprekken ook over deze uitgang naar buiten word gestuurd (zoals muziek en aanwijzigen). Denk je dat dit mogelijk is?

jvs 28-02-10 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omehar (Bericht 421725)
Ok, zoals ik het begrijp het je dus een andere speaker gemonteerd via het stekkertje aan de printplaat van de TThouder, nietwaar? Wat ik nu zou willen is dit draad niet verbinden met een andere speaker maar verbinden/solderen aan de TTline-out, zodat het geluid van telefoongesprekken ook over deze uitgang naar buiten word gestuurd (zoals muziek en aanwijzigen). Denk je dat dit mogelijk is?

Ik denk dat dat niet mogelijk is omdat de line out op de print is gesoldeerd. Daarnaast heb je dan geen keuze om of via de radio of via de carkit het geluid te laten lopen, dan kun je bijvoorbeeld geen radio met navigatie aanwijzingen combineren omdat je de radio op aux hebt staan.

omehar 28-02-10 13:38

De TTspeaker gebruik ik sowieso niet, ja alleen voor de tel gesprekken en die wil ik over de line-out hebben. Inmiddels heb ik de houder uit elkaar geschroefd. De twee speaker draadjes zijn makkelijk door te knippen maar zoals je zegt vast solderen op de line-out is een ander verhaal. Ben bang dat je sluiting of iets maakt, laat maar zitten dus...

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

mrfred 01-03-10 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvs (Bericht 421735)
Ik denk dat dat niet mogelijk is omdat de line out op de print is gesoldeerd. Daarnaast heb je dan geen keuze om of via de radio of via de carkit het geluid te laten lopen, dan kun je bijvoorbeeld geen radio met navigatie aanwijzingen combineren omdat je de radio op aux hebt staan.

dat is dus echt waardeloos
ook al alles geprobeerd
of alleen geluid via tomtom plus geluid van je ipod
of alleen radio en geen geluid tomtom
zou toch samen moeten kunnen??
en dan bedoel ik
radio aan
tomtom aan
en als tomtom zegt rechtsaf dat de radio zachter gaat
en daarna weer harder
zonde

groetjes mrfred

jeroenski 16-03-10 12:50

TomTom Carkit voor de iphone
 
Goedemiddag,

Ik heb de tomtom carkit voor de iPhone besteld. Nu wil ik hem graag op mijn auto radio aansluiten zodat ik mijn muziek van mijn iPhone via de boxen kan beluisteren. Ik heb hier geen blue-tooth op zitten dus moet het volgens mij met een aux kabel.

Maar welke kabel heb ik dan nodig? En is het dan zeker dat hij werkt?

Iemand ervaring hier mee? Ik heb een radio van een seat leon. Radio Aura.

Alvast bedankt voor de tips.

jeroenski 17-03-10 16:14

hmmm.. Iemand???

ballegooier 17-03-10 18:27

gewoon een kabeltje met 2 'koptelefoon' stekkertjes aan weerszijden: 3,5mm jack. Plug de ene kant in je TomTom Carkit of koptelefoon aansluiting van je iPhone, andere helft in je AUX van je autoradio (Front / Aux IN)

oberon11 17-03-10 19:35

Ik heb zelf de tomtom carkit aangesloten op de Tulp ingangen van m'n Sony Radio ,in plaats van de Wisselaar.
Helaas is de boel niet ontstoord waardoor ik nare bijgeluiden heb...:cool:
Dus tja wellicht een goede reden om maar eens te kijken voor andere audio in de auto..
Vraag me af of "een af-fabriek" radio eigenlijk wel enige uitbreidings mogelijkheden kent.
Bij de af-fabriek radio's de VDO leverde was dit heel beperkt.

jeroenski 18-03-10 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 427400)
gewoon een kabeltje met 2 'koptelefoon' stekkertjes aan weerszijden: 3,5mm jack. Plug de ene kant in je TomTom Carkit of koptelefoon aansluiting van je iPhone, andere helft in je AUX van je autoradio (Front / Aux IN)

Die zit er inderdaad niet in. Anders was het makkelijk geweest.

Ik denk dat ik maar even naar de Seat dealer ga kijken of ze daar meer kunnen vertellen. Lijkt me toch dat er wel iets voor te verzinnen is.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

simonbv 20-03-10 19:09

Op de TomTom carkit zit een aux uitgang, net als veel autoradio's aan de voorkant de ingang hebben. Nou wil ik graag alle kabels weggewerkt hebben en daarom de kabels aan de achterkant van de radio aangesloten hebben. Maar in de winkel liggen geen autoradio's met een Aux ingang aan de achterkant van de radio.

Kort mijn vraag?
Hoe krijg ik nu mijn muziek / navigatieaanwijzingen van de TomTom carkit op de speakers van de auto zinder dat de lelijke kabels zichtbaar zijn?

Mvg,

Simon

ballegooier 20-03-10 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dr_dree (Bericht 407588)
- ja, geluid van iPod gaat via TTcarkit naar de boxe van je wage
- nee, bellen gaat via de TT luidspreker of je iPhone luidspreker
- je ringtone van binnenkomend gesprek gaat wel via de autoboxen
- als je je aux-kabel in je koptelefoon uitgang van je iPhone plugt hoor je de beller wel over je boxen, alleen hoort hij jou niet (geen mic. actief)

Dat laatste, weet je dat heeel zeker? Ik heb een passieve houder en gebruik een 3,5" kabeltje van de koptelefoon uitgang van de iPhone zelf naar de AUX- Front ingang van de autoradio. Ik werd tijdens het navigeren gebeld en nam op: ik hoorde heel duidelijk degene die mij belde over de luidsprekers van de auto (logisch) maar ik kon ook terug praten, want degen die mij belde hoorde (en verstond) mij ook. De microfoon van de iPhone zelf doet het blijkbaar wel als je een 3,5" kabeltje in de koptelefoon uitgang hebt zitten.
Vreemd dat dezelfde constructie niet zou werken op de TomTom Carkit?

mrfred 21-03-10 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simonbv (Bericht 428276)
Op de TomTom carkit zit een aux uitgang, net als veel autoradio's aan de voorkant de ingang hebben. Nou wil ik graag alle kabels weggewerkt hebben en daarom de kabels aan de achterkant van de radio aangesloten hebben. Maar in de winkel liggen geen autoradio's met een Aux ingang aan de achterkant van de radio.

Kort mijn vraag?
Hoe krijg ik nu mijn muziek / navigatieaanwijzingen van de TomTom carkit op de speakers van de auto zinder dat de lelijke kabels zichtbaar zijn?

Mvg,

Simon

ik heb een leuke radio voor jou met een aux aan de achterkant
het betreft een sony xplod 4x50 watt radio cdx-s2050
mss heb je daar wat aan?

Acorn 22-03-10 12:14

aux-ingang op autoradio
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simonbv (Bericht 428276)
Op de TomTom carkit zit een aux uitgang, net als veel autoradio's aan de voorkant de ingang hebben. Nou wil ik graag alle kabels weggewerkt hebben en daarom de kabels aan de achterkant van de radio aangesloten hebben. Maar in de winkel liggen geen autoradio's met een Aux ingang aan de achterkant van de radio.

Kort mijn vraag?
Hoe krijg ik nu mijn muziek / navigatieaanwijzingen van de TomTom carkit op de speakers van de auto zinder dat de lelijke kabels zichtbaar zijn?

Mvg,

Simon

Ik heb een ingebouwde VW Radio CD systeem. Ik had al een ice>link (Dension) om een ipod op mijn VW autoradio aan te sluiten. Dit systeempje bevat ook een aux-ingang en kan netjes worden weggewerkt aan de achterkant van de autoradio. Kabels (voeding en geluid) door garage netjes achter dashboard weggewerkt.

simonbv 22-03-10 13:56

@mr fred. Bedankt voor je aanbieding. Een leuke radio maar wil toch graag een wat nieuwere radio met bluetooth ondersteuning.

@ Acorn. Wat ik zo begrijp uit de website kan je dit kastje van Dension aansluiten op de antenne kabel van je autoradio en aan de andere kant heb je een aux ingang. Op deze manier kan ik dus elke auto radio gebruiken. Interessant. Ik zal eens kijken waar je zoiets kan halen

Bedankt voor de reacties alvast

alsatian 24-03-10 10:07

Is er nog iemand die een kortingsvoucher heeft?

partyfart 26-03-10 14:58

TomTom carkit geluid weggevallen
 
Ik heb mijn tomtom carkit al enkele maanden in gebruik. Gebruik de aux uitgang voor geluid in de auto. Nu is sinds enkele dagen mijn geluid links weggevallen. Dit ligt aan de aux uitgang, gecheckt met oordopjes. Wat nu? Claimen onder garantie? Iemand ervaring?

winter200 27-03-10 18:37

Ik heb ook net de tomtom carkit. Opzich werkt het en ben ik ook tevreden.
Ik wil nog wel proberen om de aux te gebruiken. Maar helaas zit die niet voorop bij mij in de autoradio.

model no: 4UUB4
Firmware: 0.0.4.8
Hardware: 1.0.0

Wat ik me afvraag voor degene die firmware 0.0.4.5 hebben hoe die moeten upgraden naar 0.0.4.8. En dan is het natuurlijk ook gelijk de vraag is 0.0.48 de meest recente firmware van de tomtom carkit? Ik heb nog niets gevonden hoe je dat kunt controleren etc.

winter200 30-03-10 19:21

niemand die bekend is met het updaten van de firmware?

mrfred 30-03-10 20:23

mail eens met tomtom
mss helpt dat

rosje77 10-04-10 16:30

Als ik de audio out van de carkit met de autoradio verbind alleen maar links geluid. Niet stereo dus. Als ik een koptelefoon aansluit heb ik hetzelfde. Is dit normaal?

mrfred 10-04-10 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rosje77 (Bericht 436814)
Als ik de audio out van de carkit met de autoradio verbind alleen maar links geluid. Niet stereo dus. Als ik een koptelefoon aansluit heb ik hetzelfde. Is dit normaal?

bij mij is dat ook het geval
stop je hem in de iphone zelf dan niet meer dat probleem

flepflobber 17-04-10 20:43

Heb hetzelfdeprobleem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door memyself71 (Bericht 412407)
Hallo,

Ben nu een maandje in het bezit van de TT carkit en ben super tevreden. heb zelf een 2G en het was dus even de vraag of deze zou werken, maar na 5 minuten installeren werkt deze supersnel. Na minder dan 1 min een Fix en de TT app werkt perfect.

Wat ik wel vevelend vind is dat ik het geluid van de auto hoor op het AUX kanaal van de autoradio. Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met de aarding van het sigarettenaansteker aansluiting. Indien de AUX kabel in de Iphone zelf zit heb ik hier geen last van, echter moet ik dan wel ieder maal de kabel handmatig verwijderen. Dit heeft dus geen voorkeur.
Heeft iemand hier een oplossing voor om het verhaal helemaal perfect te maken.

Ik heb hetzelfde probleem en ik zag dat er nog niet op is gereageerd. Ik heb ook perfect geluid totdat ik de houder op de lader aan sluit, dan hoor ik de ontsteking van de cilinders over mijn boxen. zodra ik gas geef hoor ik de frequentie toenemen. Weet iemand hoe dit is op te lossen?

_Lemon 19-04-10 19:33

TomTom carkit + FM Transmitter?
 
Hallo allen,

zoals velen van jullie gebruik ik mijn IPhone 3gs regelmatig om mee te navigeren. Of liever gezegd: doe ik een dappere poging hiertoe, aangezien de GPS chip nogal eens te wensen overlaat.
Op dit moment gebruik ik een 'carkit' van Belkin, tunebase FM (Belkin : TuneBase FM met handsfree belfunctie). Op zich werkt dit voor het opladen en muziek luisteren prima, maar erg bevorderlijk voor de GPS ontvangst is het niet.

Na wat rondgelezen te hebben op internet en op deze forums lijkt de carkit van TomTom uitkomst te bieden, omdat deze betere GPS ontvangst heeft.
In dat opzicht lijkt met deze carkit beter dan degene die ik nu heb, alleen wat ik een voordeel van de Belkin vind, is dat er een FM Transmitter op zit.
Ik heb namelijk een leaseauto en daarop kan ik geen audio aansluiten.

Waar ik nu dus eigenlijk naar op zoek ben, is het beste van beide werelden. Weet iemand of het mogelijk is om een FM transmitter op de TomTom carkit aan te sluiten, zodat je via de autoradio muziek kan luisteren en toch fatsoenlijk kan navigeren? Of wellicht heeft iemand hier al ervaring mee? Suggesties zijn meer dan welkom, want ik zou graag een werkende oplossing in mijn auto willen hebben!

firstred 19-04-10 21:23

Een korte blik op de productpagina leert al dat je de iPhone niet én aan de carkit kunt aansluiten én aan de FM-transmitter, omdat beide de iPhone dock-connector nodig hebben.
Wat wel een mogelijkheid is om de FM-transmitter te behouden en een losse GPS-muis te kopen die ondersteunt wordt door RoqyBT, zodat je via Bluetooth je ontvangst kunt verbeteren. Maar daarvoor moet je wel je telefoon jailbreaken.

_Lemon 19-04-10 22:05

Bedankt voor je snelle reactie firstred.

Ik had inderdaad al wel gezien dat rechtstreeks aansluiten niet zomaar kan, omdat de IPhone dan in de dock zit. Maar volgens de productpagina heeft de dock een AUX uitgang, die je normaal gesproken op je radio zou aansluiten. Dit is mijn geval lastig, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk was om een FM Transmitter op de AUX uitgang aan te sluiten?

firstred 19-04-10 22:12

Ja, ik zie onder de specificaties van de TomTom-carkit het volgende staan:
Audio out
: 3,5-mm audio out.

En je kunt een losse FM-transmitter kopen met een 3,5mm-aansluiting bij vrijwel elke elektronica zaak.
Lees het volgende artikel maar eens:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/auto/autoradios/extra/mp3-in-de-auto/

Volgens mij is voor jou de goedkoopste oplossing hetgeen wat ik al eerder gepost heb: jailbreaken en RoqyBT gebruiken.

_Lemon 20-04-10 11:54

Bedankt voor je suggestie Firstred, hier ik zeker wat aan!
Ik zal me vanavond eens verdiepen in de mogelijkheden, mocht ik overgaan tot aanschaf dan zal ik hier wel even een update posten. In ieder geval bedankt tot zover.

_Lemon 20-04-10 20:10

Ik denk er ook over om een tomtom carkit aan te schaffen, maar zit nog een beetje met een vraag. Ik heb zojuist deze hele thread doorgescand, maar kon geen concreet antwoord vinden op de volgende vraag: past mijn IPhone 3GS in de TomTom carkit mét Bodyguardz shield? En dan bedoel ik niet alleen de screenprotector, want ik heb ook zo'n folie-ding op de achterkant van mijn telefoon. Dat hij er niet met een dikke case in past begrijp ik, maar ik hoop stiekem dat ie er met zo'n dunne protector wel in past.

Deze vraag is vast al eerder ergens gesteld, maar ik kan het niet vinden :(
Ik zou het ontzettend jammer vinden als ik de carkit koop en dat het dan vervolgens niet past.. dus als iemand uit de praktijk het verlossende antwoord zou kunnen geven, graag!

mrfred 20-04-10 20:20

hoe dun is dun?? ik heb zo,n tomtom carkit en je hebt wel iets spelling als je iphone er in zit dus.
mss even iemand vragen in de buurt die er een heeft kan je even testen

gr mrfred

_Lemon 20-04-10 20:33

Het probleem is dat niemand van mede-iphonebezitters een TomTom carkit bezit ;)
En je kan ze geloof ik alleen online kopen, dus even in de winkel passen is ook lastig.
Dus ik hoop eigenlijk dat er onder de lezers iemand is die het al geprobeerd heeft.

En het is erg dun trouwens, maar een millimeter kan al teveel zijn natuurlijk..

Colpaert 20-04-10 20:36

die gaat er volgens mij makkelijk ingaan. Ik gebruik zo'n eBaycase rond mijn iPhone en die past nog in mijn TomTom carkit. Moet wel een beetje duwen, maar hoef eigenlijk niets te forceren. Hopelijk heeft dit voor een beetje een zicht over wat er precies inkan...

Mindblower008 20-04-10 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 441138)
die gaat er volgens mij makkelijk ingaan. Ik gebruik zo'n eBaycase rond mijn iPhone en die past nog in mijn TomTom carkit. Moet wel een beetje duwen, maar hoef eigenlijk niets te forceren. Hopelijk heeft dit voor een beetje een zicht over wat er precies inkan...

veel plaats is er niet over voor een case indd...

maar schitterend ding. duur ma doet zijn werk meer dan behoorlijk!
aan te raden dus!

_Lemon 20-04-10 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 441138)
die gaat er volgens mij makkelijk ingaan. Ik gebruik zo'n eBaycase rond mijn iPhone en die past nog in mijn TomTom carkit. Moet wel een beetje duwen, maar hoef eigenlijk niets te forceren. Hopelijk heeft dit voor een beetje een zicht over wat er precies inkan...

EBaycase, zijn dat van die kleurrijke rubberen dingen? (http://www.google.nl/m/url?cd=4&client=safari&ct=res&ei=YgXOS8CfNIO3jAfRsNDNAQ&hl=nl&oe=UTF-8&oi=video_result&q=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DbfErWxNrVu8&resnum=4&sa=X&usg=AFQjCNH eTLzTxOEZ0ynqUDiU-qkIXnJO-A)
Die heb ik zelf nog nooit in mijn handen gehad, maar ik denk dat mijn bodyguardz/invisible shield niet dikker zal zijn. Alvast bedankt voor je input!

Xplod 22-04-10 22:39

Ik heb me vandaag een TomTom carkit aangeschaft en heb een vraagje over de bluetooth functie van de kit.
Waarvoor dient de bluetooth connectie van de kit eigenlijk :confused:
Is het om handsfree te kunnen bellen en het geluid van een telefoongesprek door de luidspreker van de kit te horen ofzo :confused:
Kan er iemand dit bevestigen :confused:
Indien dit het geval is dan heeft deze functie voor mij geen zin aangezien ik in mijn nieuwe Ford Fiesta reeds over bluetooth beschikt die alle functies handsfree van de iPhone overneemt.
Ik heb ook gemerkt dat ik ofwel een connectie heb met de carkit, ofwel met mijn wagen ... tegelijk lukt blijkbaar niet.

iadnanovic 03-05-10 12:04

Ik heb het nu gejailbreaked, hoe zet ik cydia erop?

Harley4 03-05-10 21:23

Hoe het horizontaal kantelen wat strakker zetten van de TT houder?

Trouwens wel een aanrader als je wil navigeren, houder bevalt goed.

Harley4 04-05-10 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 446732)
Hoe het horizontaal kantelen wat strakker zetten van de TT houder?

Zelf al uitgevogeld, staaldraadje wat als veer fungeert onder de kogel wat verbogen. Klikt nu echt goed in positie.

ballegooier 06-05-10 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door firstred (Bericht 440800)
Ja, ik zie onder de specificaties van de TomTom-carkit het volgende staan:
Audio out
: 3,5-mm audio out.

En je kunt een losse FM-transmitter kopen met een 3,5mm-aansluiting bij vrijwel elke elektronica zaak.
Lees het volgende artikel maar eens:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/auto/autoradios/extra/mp3-in-de-auto/

Volgens mij is voor jou de goedkoopste oplossing hetgeen wat ik al eerder gepost heb: jailbreaken en RoqyBT gebruiken.

Dat is slecht nieuws, zeg, die test. Het is eigenlijk allemaal crap, die FM transmitters. Ik heb er zelf ooit 2 geprobeerd, langere tijd geleden. Daar had ik toen ook al slechte ervaringen mee, dat i dus helaas nog steeds niet beter.

kenneth12345 13-05-10 14:35

Ikzelf heb tom tom geïnstalleerd, ik gebruik deze wel af en toe.
Ik sluit mijn iphone aan op een fm transmitter, dit wil zeggen ik heb mijn muziek in de auto en als ik mijn tom tom aanzet en deze wil een aanwijzing geven dimt mijn muziek en hoor ik op de radio van de wagen de gps praten, dus het is perfect mogelijk deze 2 samen te gebruiken!

jansenpam 13-05-10 14:49

Ik heb dit dingetje ooit gekocht:
FM Sound Transmitter für Apple iPhone 2G 3G iPod Nano - eBay, Other Apple iPod Accessories, Apple iPod Accessories, MP3 Player Accessories, Consumer Electronics. (Eindtijd 13-mei-10 15:28:37 CEST)
Geen idee of dit is wat je zoekt, maar je kunt hem dus onder je iphone hangen, met daaraan weer de oplaad kabel in de auto.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.