iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/42155-tomtom-carkit-ervaringen-verzameltopic.html)

constant.schevenels 08-07-10 15:15

Kan iemand mij daarover iets vertellen. Alvast bedankt.

Maan 08-07-10 15:21

Perfecte service van TomTom, dinsdag middag besteld, en vanochtend binnen gekregen.

Manfred 08-07-10 15:38

Mooi! Dan heeft Tom Tom ons beiden niet teleurgesteld!

01420 08-07-10 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door constant.schevenels (Bericht 485148)
de iphone4 WERKT DIE IN DE IPHONE TOMTOM CARKIT. KAN IEMAND DAT TESTEN. ALVAST BEDANKT.

Heb vorige week een ritje naar Duitsland gedaan.
Iphone 4 met TTcarkit.
Werkt uitstekend. Geeft exact de rij-lokatie aan.
Op een brug is op een brug, dus niet dat je positie nog op de brug is als je er al over bent. Ook exacte positie in bochten.
Wel even het onderste beweegbare deel verdikken anders heeft de Iphone 4 geen contact en laadt niet op.
Dit is eerder beschreven in een ander post.

mgpg89 08-07-10 17:11

Heeft u ook een test gedaan ZONDER de carkit? (dus enkel de iPhone 4 ... het schijnt dat de GPS chip in de iPhone 4 dermate goed is dat de carkit virtueel overbodig is geworden?)

01420 08-07-10 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mgpg89 (Bericht 485411)
Heeft u ook een test gedaan ZONDER de carkit? (dus enkel de iPhone 4 ... het schijnt dat de GPS chip in de iPhone 4 dermate goed is dat de carkit virtueel overbodig is geworden?)

Niet geprobeert omdat de Iphone dan niet in de houder zit.
Zal het morgen eens proberen zonder de carkit en zien hoe de
GPS positie zich dan op het scherm laat zien.
Je hoort van me.

mgpg89 08-07-10 18:00

OK, ben benieuwd! Alvast bedankt!

01420 09-07-10 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mgpg89 (Bericht 485450)
OK, ben benieuwd! Alvast bedankt!


Net terug van een rit met de Iphone 4 zonder TTcarkit.
Was verbaasd van de resultaten.
Praktisch gelijk een fix met de satellieten bij opstarten route in auto (VW Golf) Dit met 2 seconden!
Exacte positie op de kaart zoals ik reeds eerder aanhaalde bij gebruik
met de TTcarkit.
Naar mijn mening zit er een nu een zeer goede GPS in de Iphone 4.
En heeft de TTcarkit voor mij geen toegevoegde waarde meer.
Denk dat ik hem maar van de hand zal doen...
De TTcarkit natuurlijk voordat men denkt van de Iphone 4. :d:d:d

mgpg89 09-07-10 17:24

OK, bedankt om dit te testen!
In dat geval ga ik voor een Proclip autohouder voor mijn iPhone 4 ipv een TomTom carkit.
Of ken je nog goeie alternatieven met USB pass-through?

morphf 10-07-10 23:53

ik heb ook een vraag ivm deze carkit

ook in mijn auto heb ik een usb voor muziek (daar gebruik ik eigen usb stickje voor)
maar ook heeft mijn auto een prima bluetooth verbinding met de telefoon,
deze kapt de muziek af als de telefoon gaat en het gesprek gaat dan over de speakers

nu wil ik graag de tomtom carkit, dit omdat dit een elegante houder is
maar nu wil ik weten, kan ik de houder alleen gebruiken om op te laden en de telefoon gesprekken gewoon via de auto te laten gaan en niet door dee carkit ?

RudydG 11-07-10 07:07

De Iphone 4 Gps werkt als een speer, hij verliest nog wel eens heel even zijn fix, maar het blijft prima bruikbaar, ook in de stad. (in tegenstelling tot zijn voorgangers)
De TT carkit werkt nog beter, maar je moet achter de iphone een viltje plaatsen.
De carkit heeft natuurlijk het voordeel dat je dat eenvoudig plaatst, en ook laad, en zelfs een (zij het slechte) handsfree kit in zit)

RudydG 11-07-10 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morphf (Bericht 486940)

nu wil ik graag de tomtom carkit, dit omdat dit een elegante houder is
maar nu wil ik weten, kan ik de houder alleen gebruiken om op te laden en de telefoon gesprekken gewoon via de auto te laten gaan en niet door dee carkit ?

Ja, gewoon de tomtom carkit niet pairen. Bij mij is dit ook zo, de Parrot is veel beter.

morphf 11-07-10 21:13

@rudydG

bedankt voor je antwoord!!
naar mij nidee was het wel mogelijk, maar na een email conversatie tussen tomomt zelf en smartmobile shop zeiden ze dat het niet kon

maar gelukkig blijkbaar wel !!

Brusilov 18-07-10 10:58

Tomtom carkit en navigeren in het buitenland.
 
Binnenkort ga ik samen met mn vriendin op vakantie naar Polen en wil daar graag naar toe navigeren met behulp van de TomTom carkit + software.

Nu vraag ik me dus af of ik hiermee prettig kan navigeren zonder extra telefoon kosten.
Met andere woorden.. is de in de carkit gebouwde GPS antenne genoeg om een goede navigatie te verkrijgen of moet er nog altijd gebruik gemaakt worden van de diverse zendmasten langs de te rijden route?

met vriendelijke groeten,
Sander.

ballegooier 18-07-10 12:20

De iPhone heeft A-GPS, wat Asissted-GPS betekent. Contact met de telefoon / gsm masten in de buurt is nodig om de GPS voldoende te laten werken. Er wordt echter geen data verstookt hierdoor. Eventueel kun je dataroaming op 'off' zetten, of simpelweg je simkaart niet ontgrendelen (na het opstarten) als je daar toch bang voor bent.

Brusilov 18-07-10 12:24

bedankt voor je antwoord :) maar maakt de TomTom carkit zelf ook gebruik van A-GPS? Ik begreep namelijk dat deze een eigen GPS antenne zou hebben...

peterksr 18-07-10 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brusilov (Bericht 492024)
bedankt voor je antwoord :) maar maakt de TomTom carkit zelf ook gebruik van A-GPS? Ik begreep namelijk dat deze een eigen GPS antenne zou hebben...

dat klop helemaal hoor heb ook zo'n ding werkt perfect

peter

Brusilov 18-07-10 14:09

Oké gaaf :) jij ook bedankt voor je antwoord.

tjesis 20-07-10 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door constant.schevenels (Bericht 484915)
zijt ge zeker.Ik wil mij een iphone4 AANSCHAFFEN MAAR ZOU MIJN TTCARKIT WILLEN BEHOUDEN.ALVAST BEDANKT.

Volgens mij kan dit niet. Je kan wel je TT carkit aanpassen door een beetje schuimrubber of vilt te plakken achter de aansluiting.

Zoek maar eens op youtube, er zijn al diversie instructie filmpjes van mensen met een iPhone 4 te vinden.

Puck84 21-07-10 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjesis (Bericht 494085)
Volgens mij kan dit niet. Je kan wel je TT carkit aanpassen door een beetje schuimrubber of vilt te plakken achter de aansluiting.

Zoek maar eens op youtube, er zijn al diversie instructie filmpjes van mensen met een iPhone 4 te vinden.

"Volgens jou"... ja daar heeft hij veel aan.... "Volgens" de kerel die mij de TT verkocht heeft ging het waarschijnlijk wel gaan want het bovenste deel is flexibel en een ipod touch past er ook in....

tjesis 21-07-10 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 (Bericht 495196)
"Volgens jou"... ja daar heeft hij veel aan.... "Volgens" de kerel die mij de TT verkocht heeft ging het waarschijnlijk wel gaan want het bovenste deel is flexibel en een ipod touch past er ook in....

Nou ja, ik probeer gewoon mee te denken en behulpzaam te zijn.
Snap jouw manier van reageren in zijn geheel niet.....

Maar goed, laat ik het dan zo zeggen, die kerel die jou de TT carkit verkocht heeft het dus mis. De iPhone 4 past er niet in zonder een aanpassing te doen. Zoals gezegd, kijk maar eens op youtube, diverse filmpjes van mensen die laten zien wat je moet veranderen

amaryllida 22-07-10 17:28

Ik heb intussen zelf zo een tomtom carkit gekocht voor de iphone en ik moet zeggen dat het zijn geld wel waard is. Het vindt razendsnel satellieten en geeft een goeie wegbeschrijving.

Top! :p

mbuskens 23-07-10 16:06

Ik heb de houder met een zuignap aan het raam. Ik ben zeer tevreden over de manier zo als ik het gebruik. Ik draai hem niet en maak ook geen gebruik van de carkitfunctie.
De carkitfunctie vindt ik niet in orde. kwaliteit is niet goed. Hoort de andere slecht.
de draaifunctie is redelijk al kan deze wel wat stroever wat mij betreft. De speaker is erg goed. Ook de GPS ontvangst is optimaal. Heb ook altijd binnen een zeer korte tijd een gps signaal.

peanut1685 25-07-10 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glennv (Bericht 484868)
Had ik ook.
Oplossing is simpel maar heb ik tot noe toe niet beschreven gezien. (of niet goed gekeken.

Dubbelclick op home button. Click en hold de tomtom app tot ze gaan wiebelen. Nu zie je een "-" teken in de linker bovenhoek van de draaiende apps. Click darop en app is weg.

Das het nadeel van multitasking. Ineens moet je je druk maken over het sluiten van draaiende apps. Doet me weer denken aan de windows mobile horror tijd. Maar goed elk voordeel hep zn nadeel........

Toen ik dit deed en een keer erma weer tomtom opgestart had en opnieuw op deze wijze wilde uitschakelen stond hij niet in het dockscherm met wiebelende icoontjes hebben meer mensen die ervaring? Het extra moeten uitschakelen is wel lastig het zou mooi zijn als tomtom gewoon de optie uitschakelen terugbracht, net zoals bij de pda versie

henk2 27-07-10 10:18

Iphone Case
 
Ik heb er een gevonden, met extra gps en batterij.

[URL="http://www.magellangps.com/toughcase/"]

TJ

ghager 27-07-10 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door P.I.M.B. (Bericht 415749)
Beste mensen,

Ik wil mijn iPhone samen met een tomtom carkit op mijn motor bevestigen, dit ivm de betere gps-chip etc.

Een 12V aansluiting is al geregeld, evenals een bluetooth headset.

Wat zou de beste waterdichte oplossing zijn?

De afmetingen van de iphone i.c.m. de carkit zijn 14 b/h x 6 b/h x 5 diep

Hoi PIMB,

Ik gebruik al enige tijd de Otterbox (ff Googelen) in combinatie met Ram-Mount bevestiging. Op z'n Hollands : WERELD-spul. Is waterdicht, heeft een waterdichte kabeldoorvoer, en je kan 'm ook nog gewoon bedienen. Het ziet er misschien wat minder gelikt uit dan de foon zelf, maar werkt wel perfekt!

Succes d'r mee,


omehar 28-07-10 20:40

Mensen ik heb een vreemd probleem. Heb tomtom carkit en heeft altijd goed gewerkt totdat ik onder bluetooth instellingen een keer op 'vergeet dit apparaat' heb gedrukt (Ik wou de 3gs eens koppelen aan een andere carkit namelijk). Nu wil ik de iphone weer terugkoppelen met bluetooth aan de tomtom carkit. Bij het zoeken van de bluetooth apparaten komt dan 'tomtom carkit niet verbonden' tevoorschijn maar als ik hier vervolgens op druk om pincode 5555 in te voeren dat schiet de iphone terug naar het springboard.

Ik heb de iphone al opnieuw gesynchroniseerd in itunes, harde gereset, zo ook de carkit maar het probleem blijft. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

-------------

En zelf het antwoord al gevonden: SB rotator in cydia verwijderd en de pincode is weer in te voeren omdat het scherm niet terug gaat naar springboard. Bizar maar waar, veroorzaakt cydia/sbrotator hier toch onstabiel gedrag.

Puck84 29-07-10 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mbuskens (Bericht 497004)
De carkitfunctie vindt ik niet in orde. kwaliteit is niet goed. Hoort de andere slecht.

Je bent je er toch bewust van dat je het geluid van de carkit manueel kunt verhogen met dat schakelaartje he? :)

spiekry 08-08-10 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brusilov (Bericht 491961)
Binnenkort ga ik samen met mn vriendin op vakantie naar Polen en wil daar graag naar toe navigeren met behulp van de TomTom carkit + software.

Nu vraag ik me dus af of ik hiermee prettig kan navigeren zonder extra telefoon kosten.
Met andere woorden.. is de in de carkit gebouwde GPS antenne genoeg om een goede navigatie te verkrijgen of moet er nog altijd gebruik gemaakt worden van de diverse zendmasten langs de te rijden route?

met vriendelijke groeten,
Sander.

Ik ben ook richting italie geweest met de tom tom.; werkte perfect. de igps antenne is genoeg.

Brusilov 09-08-10 19:08

Hey gaaf! bedankt voor je reactie :D nog ff en ik kan m testen richting Polen :P

pieterjanvh 10-08-10 17:01

Bedankt voor jullie reacties, vroeg me dit namelijk ook af.
Met een gerust hart richting Frankrijk!

Liesbeth Sikking 11-08-10 17:07

Beste mede iPhone bezitters,
Ik wil graag zeker weten dat ik geen extra kosten voor dataverkeer op mijn dak krijg als ik TomTom Europa gebruik in Frankrijk op mijn iPhone 4 (zonder TT carkit): als ik het goed begrijp kost het niks als ik de functie locatievoorziening aan heb staan en 3g / mobiele data en dataroaming uit?

pieterjanvh 11-08-10 17:09

Volgens mij kunnen ze je zo niets aanrekenen nee.
Extra vraagje hierbij: Kunnen ze het wel aanrekenen als je 3G en mobiele data hebt aanstaan?

MacPassenger 11-08-10 17:20

Die zou ik zowieso in het buitenland uitzetten, dat kan aardig uit de klauwen lopen als je niet in de gaten hebt.

TR1969 11-08-10 17:31

Standaard staat dataroaming in het buitenland uitgeschakeld.
Je hoeft dus niets te doen.

Had het afgelopen vakantie ook, zolang er verbinding was met T-Mobile NL gewoon het rondje of 3G melding op m'n display en dus data verkeer mogelijk.
Op het moment dat T-Mobile Duitsland het vernam geen dataroaming meer.

Verder probleemlos genavigeerd naar Italië zonder de TT houder.
Was bij mij (met Navigon) niet nodig.

Dus nogmaals, standaard fabrieksinstelling is geen dataverkeer in het buitenland.

huibregt 11-08-10 19:44

Inderdaad, alleen dataroaming moet uit staan om in het buitenland geen dataverkeer te kunnen hebben. Alle extra dingen als 3G, etc. uitzetten is totaal overbodig.

Ik zou nog wel even controleren of dataroaming echt wel uitstaat (instellingen >algemeen >netwerk en daar schuifje Dataroaming naar links op 0), want een heleboel mensen zitten van alles in de instellingen te wijzigen om e.e.a. uit te proberen. Misschien is dan zonder dat je het beseft hebt dataroaming een keer aangezet.

Icepod 05-10-10 22:44

Na één week vele km's op de Belgische wegen, hier mijn ervaring van de TT-carkit in kombinatie met een iphone 4:

- Snelle gps-fix, in beide gevallen, dus zowel ip4-chip als TTCK-chip.
- Geluid van speakertje op de TTCK, niet teveel van verlangen...
- Audio-OUT 3,5 stekker van TTCK naar auto-radio aux-IN, werkt als een speer.
- Micro werkt volodoende, volgens gesprekpartners.
- Zuignap-montage op glas werkt perfekt.

Tegenvallend:
- Te slappe rotatie-systeem ( kan verholpen worden, maar zou niet mogen voor die prijs )
- Dat viltje dat extra moet besteld worden ( ook al krijg je het gratis ). Moest intussen in de doos zitten!

Nog even vermelden dat hij draait op Tom Tom W-Europa.

I'

Icepod 05-10-10 22:45

Oeps, dubbel post!

I'

BartB 18-11-10 20:18

Snelle vraag, ongetwijfeld dom, maar toch:
Is het zinvol om de TomTom houder te bestellen voor een iPhone 3G, waar vervolgens Navigon op draait? Ofwel: Heeft Navigon lol van de betere GPS ontvangst?

memyself71 18-11-10 20:26

Dat heeft zekerzz zin. Heb zelf tijden met Navigon op m'n TT carkit gereden en werkt perfect!!!!
Snelle fix en Navigon is zoveel mooier dan TT.
Of het ook beter is wil ik niet zeggen. Heb beide geprobeerd en zit niet zoveel verschil in


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.