iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: TomTom Carkit Ervaringen - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/42155-tomtom-carkit-ervaringen-verzameltopic.html)

BartB 18-11-10 20:29

Dank! Ik heb Navigon al draaien, alleen heeft mijn 3G steeds vaker grote problemen om een 'fix' te krijgen. Soms helemaal niet. En áls hij een fix heeft, valt deze weg op het moment dat je nét die ingewikkelde samenkomst van wegen tegemoet rijdt :-)

oberon11 18-11-10 20:57

Ben zeer tevreden met de TT carkit, gebruik 'm dagelijks als navigatie (Navigon), als Carkit en natuurlijk als oplader.
Met m'n 3gs snel een fix. De Iphone4 lijkt de GPS versterker niet echt nodig te hebben.
Het feit dat je iphone wordt opgeladen zonder geworstel met draden is ook wel fijn.
Ik heb een tijdje de carkit via tulp stekkertjes aangesloten op de Autoradio, maar dat is geen succes.(geen ontstoorder).
In de vakantie (italie) echt prima, zeker in combinatie met Navigon Software (grafisch vele malen beter als TomTom software).
De oude 3g lijkt nog het meeste baat te hebben bij de GPS versterker.

BartB 18-11-10 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oberon11 (Bericht 601942)
Ben zeer tevreden met de TT carkit
[ ...... ]
De oude 3g lijkt nog het meeste baat te hebben bij de GPS versterker.

Ook jij hartelijk dank Oberon, vooral dat laatste is voor mij een issue. Mijn 3G wil in de nieuwe auto (zonwerende ruit?) zo goed als nooit een fatsoenlijke fix krijgen. Vreemd genoeg doet de 3G van mijn vrouw het op dat punt een stuk beter. Maar goed, daar ga ik verder niet naar zoeken als de TT houder met de GPS chip de boel al verbetert. En een nieuwe houder moest ik toch hebben :)

mikekeasberry 18-11-10 21:24

tomtom carkit
 
Een goede avond,

Ik ben al een tijdje in het bezit van de tomtom carkit en deze heeft altijd prima gewerkt!
Nu zet ik vanavond mijn iPhone weer in de houder en wil mijn tomtom niet meer open. Ook wil de App "car kit tool" niet meer openen en dit geld ook voor de standaard App "Instellingen".

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie reactie..!

M.v.g. Mike.

BartB 21-11-10 22:06

Zo. TomTom Carkit zit in de auto, Navigon doet het er prima mee, nogmaals dank voor de antwoorden!

marcoryn 29-01-11 00:29

Zijn er al mensen met een oplossing voor de carkit als je hem zowel met een iPhone 4 als 3 GS gaat gebruiken?
Ik heb weinig zin om een adapter op mijn iPhone 4 te plakken.

Kan de 3GS in de carkit met een iPhone 4 adapter?

Ben benieuwd!!

llcoolc 08-02-11 18:19

Kan ik zo'n tomtom carkit met baseband 06.15 gebruiken op mn iphone 3g? Heb namelijk geen gps ontvangst meer na update baseband.

Frits 08-02-11 18:38

@marcoryn nee dat gaat niet lukken,...tenzij jij die adapter op je iphone4 wilt plakken :-)
Heb met de TT carkit ook al "kreuzundquer" door eurpa gereden. Ik heb ook TT Oosteuropa, ook in Zagreb geen probleem gehad ;-)
Een tevreden TT gebruiker ;-)

Guest-201205292233 09-02-11 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TR1969 (Bericht 526661)
Standaard staat dataroaming in het buitenland uitgeschakeld.
Je hoeft dus niets te doen.

Dus nogmaals, standaard fabrieksinstelling is geen dataverkeer in het buitenland.

Volgens mij met lokatie voorziening aan koste het ook data ( ligt er wel aan via welk progje). Ik was afgelopen weekend in Belgie met mijn zoon - en lokatie voorziening aan icm. Google Maps om de snelste weg richting huis te zoeken. Zie ik 2 dagen laten € 28 Euro buiten de bundel.... :eek::eek::eek:

Data roaming stond dus wel uit ..... nu mijn vraag of dit met Tomtom ook zo is want dan wordt ik er niet vrolijk van. Tomtom vraagt wel direct bij opstart om lokatie voorziening aan te zetten :confused:

huibregt 09-02-11 19:41

Weet je wel 100% zeker dat dataroaming uit stond? Google Maps moet dataverkeer hebben om de kaart te kunnen laden (tenzij de betreffende kaart nog op de iPhone stond van de laatste keer Google Maps gebruiken). Schakelt Google Maps misschien tegenwoordig dan dataroaming aan en weer uit???. Vroeger met mijn 3G had ik nog geen navigatieprogramma. In het buitenland deed Google Maps het toen niet, tenzij ik dataroaming even aan zette. Uiteraard koste dat dan de nodige Euro's.
Tegenwoordig met mijn iPhone 4 en Navigon laat ik dataroaming uit en heb dan nooit kosten in het buitenland. Uiteraard staat Locatievoorzieningen op aan, anders werkt het Navigatieprogramma niet.

Guest-201205292233 09-02-11 19:56

Ja , Dataroaming stond uit - verbinding gaat dan via 3G en dat gaat redelijk snel en hoeft niet via Dataroaming - zo zei de Vodafone medewerker mij. Ook keek hij even wat ik verbruikt had was dus ca 10Mb aan kaart data.... Ik zal deze vraag even opnieuw stellen in een ander topic - zie dat het hier goed fout staat.... ;(

huibregt 09-02-11 20:09

Vreemd verhaal. Dataroaming betekent dat je data kunt ontvangen via een andere provider als je eigen provider niet bereikbaar is. Meestal zal dat in het buitenland zijn. En als je niet op Wi-Fi zit zal die data altijd via 3G of GPRS gaan. Dataroaming is dus niet iets anders als 3G, maar werkt ook op 3G.
Had je in België misschien gewoon je eigen Vodafone als provider, terwijl die wel buitenland data rekende?? Dan hoefde dataroaming natuurlijk niet aan te staan.

Guest-201205292233 09-02-11 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 639934)
Vreemd verhaal. Dataroaming betekent dat je data kunt ontvangen via een andere provider als je eigen provider niet bereikbaar is. Meestal zal dat in het buitenland zijn. En als je niet op Wi-Fi zit zal die data altijd via 3G of GPRS gaan. Dataroaming is dus niet iets anders als 3G, maar werkt ook op 3G.
Had je in België misschien gewoon je eigen Vodafone als provider, terwijl die wel buitenland data rekende?? Dan hoefde dataroaming natuurlijk niet aan te staan.

In Belgie had ik BelProximus als provider , alleen Dataroaming en Schakel 3G in is dus in de iPhone 4 is dus wel apart in het menu onder instellingen/algemeen/netwerk.

3G kan dus aanstaan met Dataroaming uit ! :confused:

Maar hier hoort deze discussie niet thuis zag ik dus ... mijn fout om het originele bericht hier te zetten. Ik had het ook al verplaatst naar een nieuw topic.

huibregt 09-02-11 22:39

Natuurlijk kan 3G aan staan met dataroaming uit. Je gewone telefoongesprekken gaan dan via 3G, en je data in principe niet als je je eigen provider niet hebt.

ballegooier 13-02-11 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 640019)
Natuurlijk kan 3G aan staan met dataroaming uit. Je gewone telefoongesprekken gaan dan via 3G, en je data in principe niet als je je eigen provider niet hebt.

Klopt idd, als data roaming uit staat, schakelt je iPhone idd automatisch alle mobiele data verkeer uit. Omdat het dan zinloos is de (relatief batterij intensievere) 3G verbinding te gebruiken, kiest je iPhone automatisch het gsm netwerk (tenzij er natuurlijk ergens alleen UMTS of 3G dekking is maar géén gsm - maar dat is ondenkbaar) en verdwijnt het 3G icoontje en ook het gprs bolletje.
Viel mij op dat m'n batterij veel en veel langer mee ging op vakantie omdat er geen dataverbinding actief was...
Met data roaming uit heb je no worries. Dat is echt voldoende.

BartB 16-02-11 23:08

Ik heb inmiddels de iPhone 4 in gebruik, nog even zonder "adapter" (ga toch weg, een plastic balkje, en daarvoor moet ik dan mijn aankoopbewijs scannen/mailen ook nog... Maar dat terzijde)

Ik zou toch denken dat als ik de iPhone 4 op de connector druk, ik in elk geval wel zou kunnen opladen. Maar ook dat doet ie niet. De "Adapter" zou de iPhone 4 een stukje naar voren duwen. Nou dat kan ik zelf ook wel even doen natuurlijk, maar ook dan wordt er niet opgeladen. Met de iPhone 3G van mijn vrouw geen probleem, maar de 4 wordt niet geladen en kan ook via BT de TomTom houder niet vinden.

Iemand anders soortgelijke ervaringen? Als het ding het zó slecht doet met een 4, heb ik niet eens zin om de moeite te nemen die "Adapter" te bestellen. Dan staat er binnenkort een TomTom houder voor iPhone 3 op Marktplaats.

EMS 17-02-11 13:22

Ik heb een iphone 4 met parrot carkit in de auto en TomTom navigatie op mijn telefoon. Ben nu op zoek naar de best passende houder, heb even gekeken naar de houder van TomTom en die van Navigon. Een behoorlijk prijs verschil al zeg ik het zelf alleen omdat de TT versie een handsfree systeem (wat ik niet nodig heb vanwege parrot) heeft en een GPS versterker. Ik hoor alleen maar goede verhalen over de GPS op iphone 4, is een GPS versterker dan wel nodig?

Trebor13 21-02-11 15:00

Gejailbreakedte 3gs 4.2.1, geprobeerd met TT- carkit en de gps werkte toen wel, zowel met navigon als met TT.

ballegooier 21-02-11 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EMS (Bericht 643171)
....
Ik hoor alleen maar goede verhalen over de GPS op iphone 4, is een GPS versterker dan wel nodig?

Nee. Hoewel je er een mooie houder voor krijgt (vind ik; ik heb 'em zelf niet hoor)
Ik heb zelf altijd met de 3G genavigeerd (passieve houder) en dat ging prima. Hoewel hij wel altijd iets achterliep en tussen hoge gebouwen iets meer nog. Maar de gps van de iPhone 4 is stúkken beter.
Ik denk wel dat de gps van zon houder altijd wel winst geeft (die lijkt in de tests en filmpjes oa op YouTube absoluut geen last te hebben van signaal verlies en heeft geen last van vertraging); een dedicated gps lijkt mij altijd iets beter te werken.

fedor07 26-02-11 00:04

Is het mogelijk om een iphone 4 te koppelen aan de gps en dan mn gesprekken langs mn bluetooth radii te laten looen (en muziek e.d)

Nikooos 26-02-11 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartB (Bericht 643031)
Ik heb inmiddels de iPhone 4 in gebruik, nog even zonder "adapter" (ga toch weg, een plastic balkje, en daarvoor moet ik dan mijn aankoopbewijs scannen/mailen ook nog... Maar dat terzijde)

Ik zou toch denken dat als ik de iPhone 4 op de connector druk, ik in elk geval wel zou kunnen opladen. Maar ook dat doet ie niet. De "Adapter" zou de iPhone 4 een stukje naar voren duwen. Nou dat kan ik zelf ook wel even doen natuurlijk, maar ook dan wordt er niet opgeladen. Met de iPhone 3G van mijn vrouw geen probleem, maar de 4 wordt niet geladen en kan ook via BT de TomTom houder niet vinden.

Iemand anders soortgelijke ervaringen? Als het ding het zó slecht doet met een 4, heb ik niet eens zin om de moeite te nemen die "Adapter" te bestellen. Dan staat er binnenkort een TomTom houder voor iPhone 3 op Marktplaats.

Mijn houder werkt perfect met een 4. En dat plastic balkje is er niet voor niets. Zonder dat ding werd mijn 4 ook niet opgeladen en moest ik met een hard plasticje tegen dat bewegende deel van de houder wroeten en dan maakte hij wel contact en werd mijn 4 opgeladen.

Volgens mij is het gewoon een extra service die tomtom aanbiedt, want van Apple kreeg ik geen nieuw dockingstation (of een adapter ervoor) zodat die ook met de 4 werkte. Doe dus niet zo eigenwijs en bestel gewoon die adapter.

Hij werkt dan alleen niet meer met je vrouw's 3G. Maar goed, vrouwen moeten toch niet rijden ;)

fedor07 26-02-11 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 645969)
Mijn houder werkt perfect met een 4. En dat plastic balkje is er niet voor niets. Zonder dat ding werd mijn 4 ook niet opgeladen en moest ik met een hard plasticje tegen dat bewegende deel van de houder wroeten en dan maakte hij wel contact en werd mijn 4 opgeladen.

Volgens mij is het gewoon een extra service die tomtom aanbiedt, want van Apple kreeg ik geen nieuw dockingstation (of een adapter ervoor) zodat die ook met de 4 werkte. Doe dus niet zo eigenwijs en bestel gewoon die adapter.

Hij werkt dan alleen niet meer met je vrouw's 3G. Maar goed, vrouwen moeten toch niet rijden ;)

En hoe zit het met een bumper op je 4 ? Kun je het blokje dan verwaarloze? Want ik wil em
Multi functioneel houde

Xplod 27-02-11 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 644642)
.....
Ik denk wel dat de gps van zon houder altijd wel winst geeft (die lijkt in de tests en filmpjes oa op YouTube absoluut geen last te hebben van signaal verlies en heeft geen last van vertraging); .....

Idd, ik heb een 3G, gebruik TomTom 1.5 met de TT-houder. Werkt perfect en heb steeds een perfecte GPS-fix op 9 van de 12 beschikbare satelieten.
Nog nooit signaalverlies gehad. Vertraging .... soms een héél klein beetje.
Must have is de gratis app --> TomTom "Car kit tool v1.0"

ballegooier 27-02-11 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xplod (Bericht 646431)
Idd, ik heb een 3G, gebruik TomTom 1.5 met de TT-houder. Werkt perfect en heb steeds een perfecte GPS-fix op 9 van de 12 beschikbare satelieten.
Nog nooit signaalverlies gehad. Vertraging .... soms een héél klein beetje.
Must have is de gratis app --> TomTom "Car kit tool v1.0"

Dat kleine beetje 'rest-vertraging' zou nog kunnen komen door de beperkte rekenkracht van de 3G. Dat is ook nog een factor van belang in het soepel draaien van de navigatie apps....

Xplod 28-02-11 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 646458)
Dat kleine beetje 'rest-vertraging' zou nog kunnen komen door de beperkte rekenkracht van de 3G. Dat is ook nog een factor van belang in het soepel draaien van de navigatie apps....

Had ik idd ook al aan gedacht, duidelijk te merken aan te tijd dat TomTom nodig heeft om op te starten maar soit ... het doet wat het doen moet en ik kom steeds prima op mijn bestemming aan ;)

Probie 20-03-11 12:26

Behoorlijk nieuw met de Iphone 4 (32gb jailbreak). Heb in het begin véél problemen gehad met navigatie (Tomtom 1.4.1). De ontvangst was echt niet te krijgen (rij in een Citroën C5). In de auto van mijn zwager (Citroen C4) deed hij het ook niet, terwijl de Iphone 3 van hem en zijn vrouw het meteen deed. Zijraam kreeg ik contact, maar terug achter het voorruit, niets. Houder gekocht van Tomtom met versterker. Meestal doet hij het, maar moet ook vaak wachten tot er weer contact is met de satelieten (tot wel 10 km). Buiten de auto duurt het ook vaak lang. Ik zou verwachten dat de 4 toch beter en sneller zou zijn dan de 3. Dat antenne niet sterker is gemaakt, vind ik toch wel vreemd en ben er een beetje teleurgesteld in. Ik neem wel vaak mijn oude Nokia N95 mee met een externe ontvanger in geval er weer eens geen verbinding is. Die heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Ik moet wel zeggen als Tomtom het doet, dan doet hij ook goed.

huibregt 20-03-11 17:04

Zeer vreemd, mijn iPhone 4 doet het perfect (met Navigon) en een stuk beter dan met mijn oude 3G, hoewel daar ook redelijk goed mee te rijden was. Van vrijwel iedereen hoor je dat de 4 een veel beter GPS heeft dan de vorige modellen. Ah, jailbreak, je hoort nogal eens dat de GPS-ontvangst hierbij (afhankelijk van de baseband?) te wensen over laat helaas.

Jeroen1976 21-03-11 19:38

Mijn iphone 3G vindt mijn TomTom carkit niet meer via Bluetooth. Weet iemand hiervoor een oplossing?

fuqua 21-04-11 10:20

is de bleutooth van de tomtom carkit bedoelt voor handsfree bellen of om contact te maken met de gps ?
werkt de carkit gps ook met navigon ?

ballegooier 22-04-11 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 666511)
is de bleutooth van de tomtom carkit bedoelt voor handsfree bellen of om contact te maken met de gps ?
werkt de carkit gps ook met navigon ?

Bedoeld voor bellen; de iPhone bleutooth stack is erg kreupel / mager uitgerust - er is geen ondersteuning voor extern gps apparaat. Gps ondersteunin gaat via de contactpunten op het Dock connector.
Ja, de carkit werkt ook met niet-TomTom software zoals navigon.
Je moet echter wel de gratis bijbehorende TomTom carkit tool app downloaden.

matlux 11-05-11 14:31

Ik vertrek binnenkort naar de US en ga daar Route 66 volgen. Is deze houder een aanrader om te gebruiken met de Iphone 4? heeft er iemand toevallig nog een 2e hands?

rvanhusen 11-05-11 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matlux (Bericht 672673)
Ik vertrek binnenkort naar de US en ga daar Route 66 volgen. Is deze houder een aanrader om te gebruiken met de Iphone 4? heeft er iemand toevallig nog een 2e hands?

Ja ik heb er 1 over. voor 45 euro is die voor jou.

Hoor het wel

hveijndhoven 12-05-11 22:12

:mad:Sinds kort tom tom op mijn 3g moest naar Renkum en heb inmiddels wel 4x Renkum gezien voor ik het adres gevonden had.Heb het wel moeten vragen,anders nooit gevonden en dat voor €69,00.Wie weet een oplossing voor dit.Zonde van die 69

rvanhusen 12-05-11 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hveijndhoven (Bericht 673122)
:mad:Sinds kort tom tom op mijn 3g moest naar Renkum en heb inmiddels wel 4x Renkum gezien voor ik het adres gevonden had.Heb het wel moeten vragen,anders nooit gevonden en dat voor €69,00.Wie weet een oplossing voor dit.Zonde van die 69


Graag duidelijk omschrijven wat nu je probleem is. Tomtom of je tomtom carkit. Wat heb je niet kunnen vinden, wordt de straat niet vermeld in tomtom, wordt Renkum niet vermeld in tomtom zo kan ik nog wel even door gaan.

iMarnick 13-05-11 18:57

Sinds ik een update gedaan het naar iOS 4.3.3 heb ik het volgende:

Ik heb een echte TomTom carkit voor de iPhone, daarvoor nooit problemen gehad maar sinds de update naar 4.3.3 krijg ik steeds volgende foutmelding:

"Opladen niet ondersteund met dit accessoire"

Ik denk, WTF, dat heeft altijd opgeladen maar nu ineens zou dit accessoire het niet meer kunnen?
Wat doe ik dan, ik trek de carkit uit via de sigarettenaansluiting en steek hem daarna terug in. En krijg idd dat geluidje dat het oplaad en de batterij bovenaan verschijnt er een bliksemiccontje wat wil zeggen dat de batterij aan het opladen is. OK zo hoort het maar een paar minuten later, weer een pop up, "Opladen niet ondersteund met dit accessoire". Trek het terug uit en in en het laad terug op, beetje lader terug die foutmelding. Aan wat zou dat kunnen liggen? Carkit steekt in, het is niet dat een kabel stuk is ofzo want het laad daadwerkelijk op maar vanaf ik die foutmelding krijg stop het met laden want dan is die bliksemflits icoontje ook weg. Trek steker terug uit en dan weer in en laad terug op. Tot ik weer het bericht krijg. Het is een TomTom Car kit voor iPhone, tuurlijk dat dit werkt met een ihone. Het werkte voor de update altijd. Nu die stomme melding. Zou dit ook aan iOS 4.3.3 kunnen liggen?

Heeft iemand deze foutmelding ook al gekregen dat je carkit stopt met laden door die foutmelding?

Guest-20180925190238 13-05-11 19:09

Tussen pin 1 (GND) en pin 21 van de dock connector moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen. Die weerstand bepaalt om wat voor soort accessoire het gaat.

Voor een dock connector met lader moet dit 1 KOhm zijn.

Nu zijn er twee mogelijkheden:

1) De weerstand in die TomTom carkit is geen 1 KOhm meer (wat ik niet echt geloof, de tijd dat weerstanden verouderden is al lang voorbij);

2) Apple heeft in iOS 4.3.3 de weerstandswaardes die op pin 21 moeten liggen weer eens veranderd. Dat is vroeger, ik dacht met iOS 4.0.1, ook al eens gebeurd;

RoMYl 14-05-11 00:10

iPod touch met Navigon Selekt
 
Met de Tomtom iPod touch carkit actie van iPhoneclub heb ik toen 1 kunnen bemachtigen (bedankt iPhoneclub), hopen dat mij Navigon Select van T-mobile gaat werken op mijn iPod touch maar als ik de Navigon select naar mijn Touch via mijn laptop wilt zetten krijgt ik een melding dat dit niet compatible is. Is dit nou echt zo ???

hveijndhoven 15-05-11 21:52

Tom Tom
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 673124)
Graag duidelijk omschrijven wat nu je probleem is. Tomtom of je tomtom carkit. Wat heb je niet kunnen vinden, wordt de straat niet vermeld in tomtom, wordt Renkum niet vermeld in tomtom zo kan ik nog wel even door gaan.

Het gaat over mijn iphone 3g
Ik reedt over de A50 op hele stukken had ik geen verbinden met gps.Hij stuurt mij wel naar Renkum,Maar in Renkum is hij de weg kijt en stuurt mij alle kanten uit.Zodat ik de straat heb moeten vragen om er te komen.Om Renkum uit te komen had hij de zelfde problemen.Maar dan heb je geluk dat er wegwijzers bestaan om die ts kunnen volgen.Dus met ander woorden Hij kent de straat wel maar kan mij niet naar de straat brengen.En dan vind ik €69 toch wel erg veel.
Met vriendelijke groet Herman

Wilbie 16-05-11 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hveijndhoven (Bericht 673879)
Het gaat over mijn iphone 3g
Ik reedt over de A50 op hele stukken had ik geen verbinden met gps.Hij stuurt mij wel naar Renkum,Maar in Renkum is hij de weg kijt en stuurt mij alle kanten uit.Zodat ik de straat heb moeten vragen om er te komen.Om Renkum uit te komen had hij de zelfde problemen.Maar dan heb je geluk dat er wegwijzers bestaan om die ts kunnen volgen.Dus met ander woorden Hij kent de straat wel maar kan mij niet naar de straat brengen.En dan vind ik €69 toch wel erg veel.
Met vriendelijke groet Herman

Voor de iPhone 3G is er maar één oplossing: een externe GPS-ontvanger (al dan niet in de TomTom of MIO carkit). De GPS-chip van de iPhone 3G(S) is namelijk nogal zwak en verliest vaak en snel het contract met de satellieten.
Overigens komt het voor dat een jailbreak de ontvangst nog verder verslechterd.
Zonder jailbreak is een losse 'GPS-muis' niet mogelijk en zul je één van de twee hierboven genoemde carkits moeten gebruiken.

johanwillemsen 28-03-12 21:34

geluid TT carkit
 
ik heb sinds vandaag de iphone 4S, opladen en gps enz gaat gewoon naar behoren nadat ik even de houden heb beplakt met plakband.

alleen heb ik een ander probleem, ik speelde altijd muziek af via de carkit op de autoradio die ik doormiddel van aux had aangesloten.
Alleen nu speelde de iphone 4S al het geluid gewoon af via de speakers van de telefoon zelf en niet via de TT carkit.

Iemand dezelfde ervaring of een oplossing hiervoor.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.