//

GPS in Israël

GPS in Israël discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand me vertellen of ik m'n iPhone 4 als GPS kan gebruiken in Israël zonder voortdurend internetverbinding nodig te hebben. Dus gewoon zoals m'n ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-01-11, 13:51
Jowie1969 Jowie1969 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard GPS in Israël

Kan iemand me vertellen of ik m'n iPhone 4 als GPS kan gebruiken in Israël zonder voortdurend internetverbinding nodig te hebben. Dus gewoon zoals m'n TomTom hier in de auto werkt ... Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-11, 14:39
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Zoals je in vele threads op het forum hier kan vinden is voor de GPS geen internetverbinding nodig, de GPS werkt altijd, ook zonder internet.
Waar je wel internet voor nodig hebt, is om bijv de maps te downloaden van Google Maps, een app als TomTom kan dit oplossen, want daar staan de kaarten gewoon in de app zelf.

Als je je kompas in het midden van bijv de woestijn zou opstarten zou je dus gewoon een GPS fix krijgen (zonder telefoonsignaal kan het alleen wel een tijdje duren (paar min))

Laatst gewijzigd door glaantje; 04-01-11 om 14:42.
  #3  
Oud 04-01-11, 20:00
Regtur Regtur is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

De enige navigatie App die momenteel in de Appstore te vinden is voor Israel, is van Igo en kost 55 euro.
  #4  
Oud 04-01-11, 21:03
Jowie1969 Jowie1969 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor jullie reactie! Heb zelf nog 2 andere apps gevonden in de iTunes Store:

* Ituran GPS Israel - €62,99
* Navigation for Israel - iGO My Way 2010 - €54,99
* Cellcom Navigator - Gratis

Denken julllie dat als ik één van deze apps gebruik ik ze zoals m'n gewone TomTom GPS kan gebruiken - dus zonder verdere kosten?

PS: Eerste keer dat ik dit forum raadpleeg en al meteen antwoord

Laatst gewijzigd door Jowie1969; 04-01-11 om 22:27. Reden: iGo ipv IGO
  #5  
Oud 04-01-11, 21:47
Regtur Regtur is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Ituran (had ik even gemist) en Igo werken volgens mij net als TomTom en Navigon.

Cellcom daarentegen niet. Die is maar 4 mb groot, dus haalt de kaarten ongetwijfeld via dataverkeer binnen. Overigens is Cellcom alleen de eerste maand gratis en staat er in de omschrijving dat het verwijderen van de App niet je abonnenement stopt, daar zou ik dus mee uitkijken!

Mocht je er eentje aanschaffen, laat hier dan even weten hoe het bevalt. Ik twijfel ook nog om er eentje aan te schaffen, maar vindt de prijzen wel erg hoog. Israel is de helft van Nederland. Probleem is dat er weinig concurrentie is.
  #6  
Oud 05-01-11, 08:30
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Je kunt natuurlijk ook één van de Offline map applicaties kopen en thuis met een (Openstreetmap) kaart laden. Zoek in de iTunes store op 'OffMaps' (kost + 3,-)

Da's geen turn-by-turn navigatie, maar je weet wel waar je bent.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #7  
Oud 24-03-11, 19:48
Jowie1969 Jowie1969 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

Heb de Ituran GPS Israël aangeschaft die ondertussen is gezakt in prijs naar €42,99! Heb 'm uitgetest in Jeruzalem en daar deed hij het prima. Binnenkort de rest van Israël ...
  #8  
Oud 25-05-12, 09:58
vooijen vooijen is offline
• iOS 3.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb net de iGO Lite App voor Israel aangeschaft. Nu is deze enkel in het Hebreeuws. Weet iemand of ik deze ook in het Engels kan instellen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Israël laat iPad dan toch toe wvy iPad algemeen 4 25-04-10 14:57
Israël verbiedt iPad wvy iPad algemeen 1 14-04-10 12:47
Simcard Data/gprs/3g in Israel MacF Internet in buitenland (roaming) 1 29-03-10 10:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:07.