//

Navigeren in vliegtuigmodus?

Navigeren in vliegtuigmodus? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Om de kosten van roaming te beperken heb ik in het buitenland mijn phone in de vliegtuigmodus staan. Kun je dan nog wel navigeren met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-02-11, 21:52
Twix Twix is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard Navigeren in vliegtuigmodus?

Om de kosten van roaming te beperken heb ik in het buitenland mijn phone in de vliegtuigmodus staan. Kun je dan nog wel navigeren met de TOMTOM app?

Op mijn vorige HTC installeerde ik het progje 'NO DATA'. Als ik dat inschakelde kon TOMTOM nog prima navigeren, zonder dat ik extra kosten maakte. Bestaat zoiets ook voor de iPhone of functioneert de vliegtuigmodus in feite op dezelfde manier?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-11, 22:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twix Bekijk bericht
Om de kosten van roaming te beperken heb ik in het buitenland mijn phone in de vliegtuigmodus staan. Kun je dan nog wel navigeren met de TOMTOM app?

Op mijn vorige HTC installeerde ik het progje 'NO DATA'. Als ik dat inschakelde kon TOMTOM nog prima navigeren, zonder dat ik extra kosten maakte. Bestaat zoiets ook voor de iPhone of functioneert de vliegtuigmodus in feite op dezelfde manier?
Eerste antwoord: nee. Ik snapte het eerst ook niet, maar vliegtuigmodus schakelt gps uit. Ook al staat locatievoorziening aan. Zal wel te maken hebben dat het asissted gps is.

Maar geen nood; de iPhone heeft idd een soort 'No Data' knop, die vindt je in de instellingen (netwerk-> mobiele data)

Overigens is dat overbodig wanneer je data roaming op uit laat staan, dan wordt er ook geen data verbinding opgezet wanneer je op een buitenlands gsm netwerk zit. Het GPRS rondje og 3G icoontje verdwijnt dan vanzelf, dat kun je zien.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 24-02-11 om 22:09.
  #3  
Oud 24-02-11, 21:59
Twix Twix is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Voor de zekerheid heb ik nog even een check gedaan bij de ict-makkers van mijn werk. Het is nog simpeler dan ik dacht. Ik hoef niets te doen. De telefoon blijkt bij mijn provider (Telfort) zo ingesteld te zijn dat wanneer zich een andere provider aanbiedt (dan ben je dus de grens over) direct het dataverkeer onderbroken wordt. Vandaag getest. Er verschijnt een bericht dat dataverkeer niet mogelijk is. Zodra je weer in de buurt van de grens terug komt, worden de oude instellingen weer hersteld.
Een en ander heeft geen invloed gehad op de functionaliteit van de TOMTOM app. Prima zo.
  #4  
Oud 24-02-11, 22:08
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zei ik toch
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vliegtuigmodus iMac iPhone algemeen 0 26-06-10 01:20
Vliegtuigmodus / geen geluid kakbouter iPhone algemeen 0 08-06-10 13:32
vliegtuigmodus Scooter Jailbreak apps en thema's 8 16-04-10 15:09
Vliegtuigmodus t-kroon Jailbreak apps en thema's 2 30-07-09 17:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:15.