//

data verbruik TomTom buitenland

data verbruik TomTom buitenland discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo weet iemand wat over het Data verbruik bij hd traffic met TomTOM op iphone TOMTOM zegt dat er geen extra data-kosten zijn klopt dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-09-11, 18:24
pbudding pbudding is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Question data verbruik TomTom buitenland

Hallo weet iemand wat over het Data verbruik bij hd traffic met TomTOM op iphone TOMTOM zegt dat er geen extra data-kosten zijn klopt dit ???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-11, 19:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, dat klopt inderdaad niet. Ook een kwalitatief goed Nederlands bedrijf kan blijkbaar geen acurate info verstrekken #jemoetookalleszelfdoen.

Verkeersinformatie wordt wel degelijk via mobiel internet doorgegeven. Dat kost je in de grootte van een paar kB per uur schat ik zo in.

Mogelijk was de persoon waar je advies van kreeg in de war met de losse pnd's van TomTom. Die hebben een ingebouwde simkaart en daar hoef je niet apart voor het dataverkeer te betalen (zit waarsch. al in de abonnementsprijs inbegrepen) Ook met een zgn. TMC kabel met ingebouwde simkaart heb je geen extra kosten. TomTom heeft hiervoor contracten met mobiele providers voor afgesloten. Maar dat heeft allemaal niets te maken met de iPhone app.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 22-09-11 om 23:31.
  #3  
Oud 22-09-11, 20:27
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Maar als je roaming uit zet en data uit,dan lijkt mij dat er geen data verbuik kan plaats vinden.
  #4  
Oud 22-09-11, 20:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ja, duh... Maar dan werkt je verkeersinformatie dus ook niet meer hea....
  #5  
Oud 22-09-11, 22:21
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ja maar in de topictitel staat data verbruik buitenland. Door alle berichten in de media omtrent data gebruik in het buitenland en de daar mee gepaard gaande mega spook rekeningen.Ging ik er vanuit dat de TS daar ook op doelde qua vraag.
Hij stelt in mijn ogen de vraag of de datakosten niets extra.s kosten in het buitenland.
Met een data abonnement zal dat ook het geval zijn, maar data in het buitenland kost ALTIJD geld.
Dus of je hebtbextra kosten en kunt het gebruiken.Of je gebruikt niets ,dan kost het ook niets.
Maar ja wat zullen enkele kb.s kosten...
  #6  
Oud 22-09-11, 23:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De TS stelt onder die titel de vraag: klopt het, dat TomTom zegt dat HD Traffic geen dataverkeer kost in het buitenland? (want dat is hem verteld)

En ik reageer daar op door te zeggen dat dat niet klopt. En dat dat inderdaad extra geld kost, wil je daar dus gebruik van maken (en dataroaming aan zetten)

Dat dataverkeer schrikbarend duur is (als je er tenminste niet iets voor regelt) dat is een andere discussie.

Maar laten we het de TS zelf vragen. Wat was je vraag nu precies, pudding?
  #7  
Oud 24-11-11, 16:08
Trash Trash is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 10
Standaard Alleen TomTom toegang tot internet

Ik zat een beetje met hetzelfde probleem....

Ga morgen richting Brussel rond de spits en wou misschien toch wel TomTom aanzetten.
Maar wil graag alleen dat TomTom bij het internet kan en niet alle andere mail apps enzo..
Is dit op een of andere manier in te stellen?
  #8  
Oud 24-11-11, 16:13
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Nee, je kunt internettoegang niet per App instellen.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #9  
Oud 24-11-11, 16:57
Trash Trash is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 10
Standaard

Dat had ik al wel verwacht.
Andere vraag hoe kan ik dan het dataverbruik van andere Apps verminderen.

- kan het automatisch mail checken uitzetten
- bij iOS 4 kon ik de berichtgeving (notificaties uitzetten) maar bij iOS 5 kan ik dit niet vinden...?
  #10  
Oud 24-11-11, 18:01
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ja, beide kan via het menu instellingen. 'Berichtgeving' staat bij mij gewoon onder Wi-Fi, bovenaan. De instellingen voor mail ophalen stel je in in het het submenu 'nieuwe gegevens' onder Instellingen -> menu.
  #11  
Oud 31-01-12, 20:28
siebke76 siebke76 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 20
Standaard Tom Tom op Iphone

Hallo ik ben van plan om tomtom op mijn iphone te zeten maar nu wil ik graag weten als ik in het buitenland navigeer kost mij dit dan internet verbruik of heb je voor tomtom geen internet nodig
  #12  
Oud 31-01-12, 20:29
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Volgens mij kost dit je wel degelijk internetverbruik omdat TomTom via GPS werkt dacht ik!
  #13  
Oud 31-01-12, 20:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siebke76 Bekijk bericht
Hallo ik ben van plan om tomtom op mijn iphone te zeten maar nu wil ik graag weten als ik in het buitenland navigeer kost mij dit dan internet verbruik of heb je voor tomtom geen internet nodig
Nee, gps werkt niet via data maar via satteliet he, dat werkt alleen via data bij TT als je bv flitspaal melding aanschaft en traffic melding = 60 euro per jaar in totaal voor deze 2. Deze verbruiken data al zal dat niet zoveel zijn denk ik.
Heeft iemand een idee hoeveel dit verbruikt als je bv 1 uurke navigeerd met flitspaal en traffic melding aan?

Als je dus geen flitspaal melding en traffic neemt dan verbruik je geenen data.

Maarja, een gps zonder flitspaal melding? Ik zou dat toch missen. TT is dus wel de duurste maar is vind ik wel de beste.
  #14  
Oud 31-01-12, 20:35
MathieuG MathieuG is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 159
Standaard

Gps kost geen geld. Kaarten van TomTom staan op de iPhone zelf dus geen data verbruik.
  #15  
Oud 01-02-12, 11:49
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Nee, gps werkt niet via data maar via satteliet he, dat werkt alleen via data bij TT als je bv flitspaal melding aanschaft en traffic melding = 60 euro per jaar in totaal voor deze 2. Deze verbruiken data al zal dat niet zoveel zijn denk ik.
Heeft iemand een idee hoeveel dit verbruikt als je bv 1 uurke navigeerd met flitspaal en traffic melding aan?

Als je dus geen flitspaal melding en traffic neemt dan verbruik je geenen data.

Maarja, een gps zonder flitspaal melding? Ik zou dat toch missen. TT is dus wel de duurste maar is vind ik wel de beste.

Huh , flitspalen staan er toch automatisch op? ,
  #16  
Oud 05-02-12, 00:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
Huh , flitspalen staan er toch automatisch op? ,
Kweenie? Ik heb da moeten aanschaffen, ik kan nu bv ook zelf een melding zeer snel aangeven door 1 klik te doen op het flitscameraatje die er staat op het scherm.

Andere gebruikers worden zo geinformeerd er daar moet opgelet worden (als ze je nie voor de gek houden en het op tijd hebben aangegeven).
  #17  
Oud 07-02-12, 10:21
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Kweenie? Ik heb da moeten aanschaffen, ik kan nu bv ook zelf een melding zeer snel aangeven door 1 klik te doen op het flitscameraatje die er staat op het scherm.

Andere gebruikers worden zo geinformeerd er daar moet opgelet worden (als ze je nie voor de gek houden en het op tijd hebben aangegeven).
Vaste flitspalen staan erin. Dat is een vast bestand, waar je niets aan kunt veranderen.
Wat sinds vorig jaar ook kan, is een extra abonnement nemen. Met dit abonnement kun je zelf (mobiele) flitsers aan- en afmelden en krijg je ook de meldingen van andere abonnementhouders te zien. Alleen bij dit abonnement krijg je dat extra flitscameraatje in je scherm.
Overigens hebben mensen met een abonnement op HD-Traffic een half jaar gratis van deze service gebruik mogen maken.
  #18  
Oud 15-05-12, 16:04
ritma ritma is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 56
Standaard dataverkeer tomtom

Ik begrijp het toch niet helemaal. Ik heb Tomtom op mijn iphone gezet en ik heb dataroaming uitgezet, om uit te proberen of hij toch om dataverkeer vraagt. Hij geeft dan melding dat er geen dataverkeer mogelijk is. Dus toch. Wat doe ik verkeerd?
  #19  
Oud 16-05-12, 11:31
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ritma Bekijk bericht
Ik begrijp het toch niet helemaal. Ik heb Tomtom op mijn iphone gezet en ik heb dataroaming uitgezet, om uit te proberen of hij toch om dataverkeer vraagt. Hij geeft dan melding dat er geen dataverkeer mogelijk is. Dus toch. Wat doe ik verkeerd?
Niets! TT vraagt om data voor de flietsers en opstoppingen(afhankelijk van de versie).Ook als je de TT in een andere plaats uitgezet heeft.Dan is enige data nodig om er snel de nieuwe locatie te bepalen.Zolag er geen data naar TT gaat zul je deze data moeten missen. Zodra je weer dataroamng aanzet kun je gebruik van maken.
  #20  
Oud 16-05-12, 19:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Juist. Voor puur navigeren heb je alleen GPS nodig, en niet per-se een data verbinding. Dus kun je mobiele data en/of dataroaming uit zetten, en toch naar je vakantie adres navigeren (let wel: zonder 'live' diensten als verkeer meldingen etc. want die gaan wel via internet)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data verbruik in buitenland app Nitow iPhone Apps 4 23-07-11 13:10
verbruik mobiele data SuperDidi Wi-Fi 1 29-11-10 02:14
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 25-11-10 00:06
Data verbruik controleren groochy Orange 16 23-08-10 13:04
Maandelijks data-verbruik djgns Overige providers Nederland 19 14-08-10 11:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:16.