3 meter kabel iPhone 5 discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) USB-kabels van drie (3) meter en langer zijn datakabels, geen laadkabels. Heeft iets te maken met het spanningsverlies op zo'n lange kabel....
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
USB-kabels van drie (3) meter en langer zijn datakabels, geen laadkabels. Heeft iets te maken met het spanningsverlies op zo'n lange kabel.
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Psies timosha.
Ik denk daarnaast dat de kwaliteit van de PC (usb-stroomvoorziening-moederbord-voeding) ook van belang is. Wat je zegt: Immers hoe langer de kabel, hoe groter het spanningsverlies over die afstand. Daarbij is een iphone is altijd al gevoelig geweest voor mindere kwaliteit kabels. Zelfs 1 strengetje koperdraad minder in zo'n kabeltje zorgt meteen voor een grotere weerstand, alsdus meer spanningsverlies. @iSpy: Met het verlengen van kabels is 't nog erger. 1 verlengkabel, hoe klein ook, geeft, buiten het spanningsverlies over de lengte van die kabel, extra spanningsverlies over die ene extra stekkerverbinding. Of een verlenging werkt, hangt af van de kwaliteit van de kabel EN de stekker(verbinding). |
|
||||
|
||||
Apple heeft zelf ook usb verlengkabels en daar komt bij als je je iPhone aan je pc of mac hangt voor muziek oid laad deze ook op, ook met verlengkabel.. Het komt blijkbaar allemaal heel precies met de nieuwe lightning aansluiting, gebruik dan liever een Apple lightning kabel -zodat ik m'n iPhone aansluiting niet verniel -met een usb verlengkabel
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoe dan ook, die 500 milliAmpjes zijn voor sommige mensen nog veel te veel. Dat gaan ze dus nog eens verminderen met een USB-kabel van drie (3) meter |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
@timosha: al komt er aan het eind maar 1 mA uit een 3m kabel of usb verlengkabel zal mij een zorg zijn zolang m'n iPhone maar oplaad
|
|
|||
|
|||
Conclusie (voor mij dus): geen usb kabel kopen maar gewoon een degelijke 3m oplaadkabel.
|
|
|||
|
|||
Inderdaad En als je dat maar vaak genoeg doet met te lage laadstroom opladen mag je aansluiten in één van de tientallen "batterijprobleemtopics"
|
|
|||
|
|||
Ik had mijn kabel via:
Deal van de Dag - Aanbiedingen van GroupDeal - GroupDeal.nl. Als je je daar gratis inschrijft, krijg je dagelijks een mail met diverse, vaak zeer aantrekkelijke acties. Ook Dagelijks nieuwe aanbiedingen | Groupactie.nl is zo een site. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar goed iedereen moet z'n eigen ding doen, wil alleen maar zeggen dat ik liever een Usb verlengkabel neem met een orginele Apple lightningkabel dan een 3 meter lightningkabel van sjakie om de hoek met het gevaar dat je je lightningaansluiting vernield... Daar is geen topic voor nodig 😁 |
|
|||
|
|||
dus je lightning kabel wil je niet naar de kl*ten helpen, maar je iPhone wel?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
En nogmaals zoveel mensen zoveel meningen ... Edit: ?Apple kan namaak Lightning-kabels onbruikbaar maken door software-update? - iPhoneclub.nl Laatst gewijzigd door quip; 15-02-13 om 11:48. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
VGA kabel + Camera USB kabel 3GS | Rob44G | iPhone accessoires en onderdelen | 0 | 21-04-12 01:19 |
|
|