//

3 meter kabel iPhone 5

3 meter kabel iPhone 5 discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) USB-kabels van drie (3) meter en langer zijn datakabels, geen laadkabels. Heeft iets te maken met het spanningsverlies op zo'n lange kabel....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-02-13, 15:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

USB-kabels van drie (3) meter en langer zijn datakabels, geen laadkabels. Heeft iets te maken met het spanningsverlies op zo'n lange kabel.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 10-02-13, 16:52
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Psies timosha.
Ik denk daarnaast dat de kwaliteit van de PC (usb-stroomvoorziening-moederbord-voeding) ook van belang is. Wat je zegt: Immers hoe langer de kabel, hoe groter het spanningsverlies over die afstand.

Daarbij is een iphone is altijd al gevoelig geweest voor mindere kwaliteit kabels.
Zelfs 1 strengetje koperdraad minder in zo'n kabeltje zorgt meteen voor een grotere weerstand, alsdus meer spanningsverlies.

@iSpy:
Met het verlengen van kabels is 't nog erger. 1 verlengkabel, hoe klein ook, geeft, buiten het spanningsverlies over de lengte van die kabel, extra spanningsverlies over die ene extra stekkerverbinding. Of een verlenging werkt, hangt af van de kwaliteit van de kabel EN de stekker(verbinding).
  #23  
Oud 10-02-13, 17:52
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

Apple heeft zelf ook usb verlengkabels en daar komt bij als je je iPhone aan je pc of mac hangt voor muziek oid laad deze ook op, ook met verlengkabel.. Het komt blijkbaar allemaal heel precies met de nieuwe lightning aansluiting, gebruik dan liever een Apple lightning kabel -zodat ik m'n iPhone aansluiting niet verniel -met een usb verlengkabel
  #24  
Oud 10-02-13, 18:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Psies timosha.
Ik denk daarnaast dat de kwaliteit van de PC (usb-stroomvoorziening-moederbord-voeding) ook van belang is. Wat je zegt: Immers hoe langer de kabel, hoe groter het spanningsverlies over die afstand.
De USB-poort van een Windows PC levert, ocharme, 500 mA stroom. Een iPhone heeft 1.000 mA laadstroom nodig om correct te laden.

Hoe dan ook, die 500 milliAmpjes zijn voor sommige mensen nog veel te veel. Dat gaan ze dus nog eens verminderen met een USB-kabel van drie (3) meter
  #25  
Oud 10-02-13, 18:51
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De USB-poort van een Windows PC levert, ocharme, 500 mA stroom. Een iPhone heeft 1.000 mA laadstroom nodig om correct te laden.

Hoe dan ook, die 500 milliAmpjes zijn voor sommige mensen nog veel te veel. Dat gaan ze dus nog eens verminderen met een USB-kabel van drie (3) meter
Psies, dat beetje marge die je had, verdwijnt dan helemaal
  #26  
Oud 10-02-13, 20:34
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

@timosha: al komt er aan het eind maar 1 mA uit een 3m kabel of usb verlengkabel zal mij een zorg zijn zolang m'n iPhone maar oplaad
  #27  
Oud 11-02-13, 14:57
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Conclusie (voor mij dus): geen usb kabel kopen maar gewoon een degelijke 3m oplaadkabel.
  #28  
Oud 11-02-13, 15:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quip Bekijk bericht
@timosha: al komt er aan het eind maar 1 mA uit een 3m kabel of usb verlengkabel zal mij een zorg zijn zolang m'n iPhone maar oplaad
Inderdaad En als je dat maar vaak genoeg doet met te lage laadstroom opladen mag je aansluiten in één van de tientallen "batterijprobleemtopics"
  #29  
Oud 11-02-13, 18:16
pompino pompino is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 62
Standaard

Ik had mijn kabel via:

Deal van de Dag - Aanbiedingen van GroupDeal - GroupDeal.nl.

Als je je daar gratis inschrijft, krijg je dagelijks een mail met diverse, vaak zeer aantrekkelijke acties.

Ook Dagelijks nieuwe aanbiedingen | Groupactie.nl is zo een site.
  #30  
Oud 12-02-13, 12:52
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Inderdaad En als je dat maar vaak genoeg doet met te lage laadstroom opladen mag je aansluiten in één van de tientallen "batterijprobleemtopics"
Ha ha nou denk dat je beren op de weg ziet 😉deed dit al met m'n 3g, 3Gs, 4, 4s en nu 5 en heb nog nooit problemen gehad.. Niet met laden en ook niet met herstellen of jailbreaken.
Maar goed iedereen moet z'n eigen ding doen, wil alleen maar zeggen dat ik liever een Usb verlengkabel neem met een orginele Apple lightningkabel dan een 3 meter lightningkabel van sjakie om de hoek met het gevaar dat je je lightningaansluiting vernield...
Daar is geen topic voor nodig 😁
  #31  
Oud 12-02-13, 17:39
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

dus je lightning kabel wil je niet naar de kl*ten helpen, maar je iPhone wel?
  #32  
Oud 12-02-13, 18:55
quip's schermafbeelding
quip quip is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSpy Bekijk bericht
dus je lightning kabel wil je niet naar de kl*ten helpen, maar je iPhone wel?
Denk dat je eerst even m'n verhaaltje nog eens goed door moet lezen...

En nogmaals zoveel mensen zoveel meningen ...

Edit:
?Apple kan namaak Lightning-kabels onbruikbaar maken door software-update? - iPhoneclub.nl

Laatst gewijzigd door quip; 15-02-13 om 10:48.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VGA kabel + Camera USB kabel 3GS Rob44G iPhone accessoires en onderdelen 0 21-04-12 00:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.