//

Gescheurde USB-kabel

Gescheurde USB-kabel discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand hoe lang garantie er zit op de USB kabels van de iPhones? Het gaat om een lightning kabel voor de iPhone Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-10-14, 18:12
hekimoglu's schermafbeelding
hekimoglu hekimoglu is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 148
Standaard Gescheurde USB-kabel

Weet iemand hoe lang garantie er zit op de USB kabels van de iPhones?
Het gaat om een lightning kabel voor de iPhone

Ik heb weer de zoveelste iPhone USB kabel versleten, die dingen zijn gewoon niet heel te houden bij de connectors (witte omhulsel scheurt en vervolgens liggen de draadjes bloot waarna ze natuurlijk breken. De draadjes zitten nog wel vast aan de connector).

Nu begrijp ik dat Apple zulke gescheurde kabeltjes vervangt indien ze in de garantietermijn vallen.

Nu heb ik thuis 3 opladers, 1 kabel had ik vorig jaar maart zelf gekocht, 1 kabel was destijds meegeleverd met mijn onder hand kapotte iPhone 5S die ik op 13 oktober 2013 had gekocht, en 1 is van mijn iPhone 6.

Nu heb ik geen idee welke kabel bij welke toestel hoort, aangezien ik constant op reis ben voor werk. Ik heb standaard een kabel zitten in mijn werk/laptop tas, in mijn privé tas, en in de auto, en deze worden wel af en toe door elkaar gehusseld als ik mijn spullen uitpak.

Als ik uitga van de Europese wetgeving, zou zo'n kabel dus minimaal 2 jaar moeten meegaan, dus 2 jaar garantie. Officieel is het 1 jaar, echter lees ik ook dat het op kabels 6 maanden is.

Nu heb ik 2 versleten kabels, waarvan 1 niks meer doet (kapot) en de ander is gescheurd en liggen de draadjes dus open (gaan waarschijnlijk binnenkort ook kapot) (mooi dat mijn micro USB kabel in de auto al wel 5 jaar meegaat zonder problemen).

Ik heb nu een afspraak staan bij de Genius bar voor aankomende vrijdag, waarbij ik glashard ga beweren dat het gaat om het kabeltje horende bij mijn iPhone 6 (om eventuele gezeur met garantie te voorkomen).

Nu is mijn vraag, weet Apple welke kabels bij welk toestel hoort? Lijkt mij namelijk moeilijk aangezien die kabels geen serienummer hebben.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-14, 10:54
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Apple Kabels hebben Inge bouwde chip als ze moeilijk doen komen ze er echt wel achter
  #3  
Oud 19-10-14, 11:31
hekimoglu's schermafbeelding
hekimoglu hekimoglu is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Apple Kabels hebben Inge bouwde chip als ze moeilijk doen komen ze er echt wel achter
Hmm hoop het niet dan!
Anders ga ik me alsnog beroepen op de 2 jaar garantie vanuit de EU.

Beetje belachelijk dat ik elke 2 maanden een nieuwe kabel kan kopen. De vorige 30 pins kabels waren stukker steviger
  #4  
Oud 23-10-14, 09:51
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

Ik heb 1 kabel van mijn mini iPad die ook stuk is aan de USB kant vreemd aangezien deze kabel altijd in de la ligt en slechts 1 keer per week dienst doet. Misschien een slechte serie??
Ben benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VGA kabel + Camera USB kabel 3GS Rob44G iPhone accessoires en onderdelen 0 21-04-12 00:19
usb kabel 2g / 3g keesdr iPhone algemeen 2 04-10-10 13:18
Garantie op usb kabel erix iPhone algemeen 1 10-01-10 21:42
Usb kabel illie iPhone algemeen 0 09-01-10 18:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:24.