//

Magneten in hoesje schadelijk voor iPhone?

Magneten in hoesje schadelijk voor iPhone? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het plan om deze hoes van Sena te kopen: SENA CASES :: SENA MAGNETFLIPPER CASE FOR iPHONE Over the top, maar aangezien de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-10-08, 08:06
Roobster7780 Roobster7780 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Question Magneten in hoesje schadelijk voor iPhone?

Ik heb het plan om deze hoes van Sena te kopen:

SENA CASES :: SENA MAGNETFLIPPER CASE FOR iPHONE

Over the top, maar aangezien de iPhone veel in mijn tas en jaszak zit vind ik een stevige hoes een goed idee.

Nu zit er in de "deksel" en de hoes een magnetische sluiting, en ik vraag mij sterk af of dit nadelige gevolgen heeft voor de iPhone. Heeft iemand hier ervaring mee? (of een tip voor een gelijksoortige "folio"-hoes met bijvoorbeeld klittenband-sluiting)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-08, 20:19
mark#41 mark#41 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

tsjaa ik zit met het zelfde dilemma,ik heb nog een magnetische carmount voor een Pda,eigenlijk ook een computer en daar mee had ik nooit last.
gewoon proberen denk ik.
  #3  
Oud 14-10-08, 20:21
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik heb een soortgelijke hoes met magneet sluiting en tot nu (na maanden gebruik met 2G en 3G) nooit problemen mee ondervonden.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 14-10-08, 21:00
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Nou

1) Er zit geen traditionele harde schijf in de Iphone waardoor je niet bang hoef te zijn dat je de weissgebiedjes plots de andere kant op stuurt waardoor een 1 een 0 wordt of andersom.

2) Er zit geen elektrode kanon in zoals bij een TV waardoor je plots een andere afbuiging krijgt van de afgevuurde ionen en dus rare 'vlekken' op de TV ziet.

3) Er zal wel een kleine verandering optreden in het magnetisch veld wat voor belang is voor de diverse antennes wat in de Iphone zitten. Maar of dit veel effect zal hebben durf ik (en als het goed is niemand anders) te zeggen.


Dus; mijn advies is, gewoon kopen.
  #5  
Oud 14-10-08, 23:10
arja arja is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Een veel groter probleem is het effect op de magneetstrip van je bankpasje! Daardoor heb ik al een aantal nieuwe bankpasjes moeten aanvragen als het hoesje en het pasje samen in de broekzak zaten
  #6  
Oud 15-10-08, 16:42
alo-b alo-b is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Dicht bij den haag
Berichten: 150
Standaard

haha, schitterend Op vakantie hadden we in ons hotel van die pasjes om je kamer in te gaan. Deze werden bij de lobby in een machine gestopt en je kreeg met die kaart toegang tot je kamer. Als die kaart niet door die machine was geweest, dan was het gewoon een plastic lijkend kaartje waarmee je niks kon. Je raad het al. Wij hadden in het hotel 2 van die magneten gekocht die geluid maakten als je ze samen de lucht in gooide. Had je geen zin meer, dan stopte ze je in je zak van je zwembroek ( om vervolgens lekker met magneten en kamerpas de zee te betreden ). Maarja, zo'n 20 keer naar de recepsie geweest om die pas weer door die machine te laten halen, want als dat ding samen met een magneet in je zak zat dan was het nutteloos
  #7  
Oud 15-10-08, 22:11
mark#41 mark#41 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Voor een magnetische carmount is het geen probleem ,je bankpas e.d. bedoel ik daarmee ,je plakt alleen een plaatje staal achter op je i-phone hardcase en daar door word je i-phone magneet gevoelig.
Ik heb tot dusver geen probleem ondervonden,ook niet met navigeren.

Laatst gewijzigd door mark#41; 18-10-08 om 20:59.
  #8  
Oud 25-02-09, 20:31
cobrp cobrp is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 2
Standaard Problemen met een magnetische sluiting

Vorige week een tasje aangeschaft met een magnetisch sluiting.

Dat levert een probleem op omdat de 'oorsensor' omgekeerd gaat werken! Bij het bellen is het scherm verlicht aan het oor en bij gebruik in de hand wordt het scherm donker. Je kunt het gesprek alleen beëindigen door de iPhone uit te zetten! Erg lastig!!!

Ook getest op een andere iPhone (2.2.1). Er gebeurt hetzelfde.

Heb ik iets gemist?
  #9  
Oud 25-02-09, 20:45
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Zit het hoesje niet gewoon voor die sensor, dat de iPhone 'denkt' dat er een oor voor zit?
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #10  
Oud 25-02-09, 20:50
cobrp cobrp is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 2
Standaard Waar zit die sensor precies?

Ik weet niet waar de sensor zit, maar het is merkwaardig dat het display aangaat als je je oor op de juiste, onbedekte, plaats houdt.
Kijk je van afstand weer naar het scherm dan is het scherm uit.
Bij plaatsen tegen het oor gaat het display weer aan.

En dat heb ik op 2 iPhones getest.
  #11  
Oud 25-02-09, 21:10
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Dan zal 't wel iets anders zijn. De sensor zit namelijk daar bovenin het scherm, bij het gleufje. Soms zit er een hoesje voor, en dan blijft het scherm uit tijdens het bellen. Maar bij jou gaat ie aan wanneer je er iets voorhoud...
Reageren

Labels
hoes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone4 houder/lader voor iphone met hoesje? Erik1965 iPhone accessoires en onderdelen 2 30-07-10 23:26
Autohouder voor iPhone in case/hoesje klarenbl iPhone accessoires en onderdelen 11 29-07-10 20:55
Crashen Iphone uiteindelijk schadelijk? X-Tince iPhone algemeen 4 24-01-09 15:47
ITunes update schadelijk voor unlock? kraut Archief 2 20-09-08 00:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.