//

Microfoon bij 3rd party koptelefoon

Microfoon bij 3rd party koptelefoon discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Weet iemand wat er gebeurt met de microfoon op de iphone wanneer een 3rd party koptelefoon wordt aangesloten? Meer specifiek: ik wil eigenlijk de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-12-07, 13:59
duinsel duinsel is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bunnik
Berichten: 7
Standaard Microfoon bij 3rd party koptelefoon

Hoi,

Weet iemand wat er gebeurt met de microfoon op de iphone wanneer een 3rd party koptelefoon wordt aangesloten?
Meer specifiek: ik wil eigenlijk de iphone op mijn autoradio laten spelen via de koptelefoon uitgang. Ik vraag me af wat er gebeurt wanneer er een gesprek binnenkomt. Komt het gespreksgeluid via de koptelefoon (en dus radio) net als bij muziek? Pikt de iPhone microfoon geluid op, of krijg je niks omdat hij luistert naar een headset microfoon die er niet is?

Thanks

Martijn
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-07, 16:45
DucSloerie DucSloerie is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 24
Stuur een bericht via Instant Messenger naar DucSloerie
Standaard

Gewoon even proberen met headsetje zonder microfoon?

Volumeniveau van een headset uitgang is wellicht niet voldoende voor goede sound via autoradio...
  #3  
Oud 06-12-07, 16:54
duinsel duinsel is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bunnik
Berichten: 7
Standaard Microfoon bij 3rd party koptelefoon

Heheh. Lichte luiheid. Mijn vrouw is meestal op pad met auto en iPhone, ik vroeg me af of iemand het toevallig wist. Ik zal het binnenkort eens proberen als ik gelegenheid heb tot freubelen en laten weten wat er gebeurt.
  #4  
Oud 06-12-07, 17:07
Flying Dutchman Flying Dutchman is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duinsel Bekijk bericht
Komt het gespreksgeluid via de koptelefoon (en dus radio) net als bij muziek? Pikt de iPhone microfoon geluid op, of krijg je niks omdat hij luistert naar een headset microfoon die er niet is?
Je telefoongesprekken komen dan over de luidsprekers van je auto binnen. Als je de iPhone een beetje in de buurt van het stuur hebt kun je de microfoon van de iPgone gebruiken om handsfree te bellen. Het werkt bij mij in de auto prima mits je het volume van de speakers niet knalhard zet (echo).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iPhoneauto2.jpg‎ (33,0 KB, 43x gelezen)
  #5  
Oud 07-12-07, 09:56
duinsel duinsel is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bunnik
Berichten: 7
Standaard Microfoon bij 3rd party koptelefoon

Ha, die foto ziet er precies uit zoals ik het in gedachten had. Ik heb het inmiddels zelf geprobeerd, het werkt inderdaad zoals je beschrijft. Ik moet het nog wel 'in het echt' op de weg uittesten om te weten of het echt handig is, en hoe irritant die echo kan zijn. Maar ik ben hoopvol gestemd.

Bedankt voor je antwoord,

Martijn
  #6  
Oud 07-12-07, 11:48
Flying Dutchman Flying Dutchman is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Het viel me op dat zelfs de gesprekken op de snelweg (met bijbehorende rijgeluiden) prima verstaanbaar waren. Zowel voor de beller als voor mij.
  #7  
Oud 18-02-08, 22:17
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Hallo mensen, ik heb sinds een tijdje de iphone in de auto aangesloten. Hiervoor gebruik ik de koptelefoonuitgang naar een aux in op de autoradio. Werkt goed zoals hier boven vernoemd.

Maar... ineens na een aantal dagen is het volume als ik bel of gebeld wordt heel zachjes. Dit terwijl de ipod gewoon wel normaal(hard) over de speakers komen. Zodra ik dus gebeld wordt moet ik het autoradio volume wel 2x zo hard zetten. Gevolg is dan; als ik ophang ineesn knalhard de ipodmuziek door de autospeakers gieren.

Herkent iemand dit probleem? Of weet iemand hier een oplossing voor?
  #8  
Oud 18-02-08, 23:35
Flying Dutchman Flying Dutchman is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

dan staat je ipod volume goed maar je ringtone volume te laag. Ga naar je telefoonicon en pas je ringtone volume aan. That's it!
  #9  
Oud 19-02-08, 23:21
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Tnx voor het antwoord. Had het inmiddels zelf ook al ondervonden.
Schaam, het is ook zo logisch.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3rd party av-kabel + Reconnected op 3.1.2 mogelijk? othie iPhone accessoires en onderdelen 0 03-03-10 19:01
3rd Party webbrowser voor iPhone. Gekko Archief 1 15-01-09 08:30
3rd party Software problemen 1.1.3 RapStar Jailbreak apps en thema's 3 21-02-08 14:07
Bellen / 3rd party headphones AllStar iPhone accessoires en onderdelen 13 16-11-07 00:25
3rd party software slecht? Niekie iPhone algemeen 3 01-10-07 23:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:59.