iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/)
-   -   iPhone 3G autohouder + lader (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f30/iphone-accessoires-onderdelen/36499-iphone-3g-autohouder-lader.html)

lsp 17-07-09 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iChurchill (Bericht 319478)
Heb zelf een Brodit Houder gekocht - een woord - super.

Het ziet er een beetje decadent uit wegens die fluwele laagje, maar werkt ie perfect en zit lekker fast (ik heb een pro Clip in de auto zitten).

Die van TomTOm lijkt me een leuk ding maar het afstand van het raam zal erg klein zijn (zo lijkt het op de tekening op TomTom for iPhone) en ik rij een Hondat civic hybride waar het voorruit erg ver weg zit...

Welke heb je gekocht?

Channie 18-07-09 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serena (Bericht 325866)
Iemand misschien een fotootje van hoe het uitziet als je hem in de auto hebt zitten?
Ik heb overigens de houder van HR Richter in het luchtroostertje...
Dan kan de iPhone alleen rechtop, maar ziet er erg netjes uit moet ik zeggen.
Kabeltje van Griffin en laden met die handel!!!

http://img.mobypicture.com/5163f9d3d...a4340_view.jpg

Brodit Proclip met Brodit passive holder. Dockconnector komt vanuit Grom iPod Adapter. Deze zit achter de radio en op de CD-ingang aangesloten. iPhone 3G speelt muziek af en wordt tegelijk opgeladen.

ButcherJF 18-07-09 07:31

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 325972)
(plaatje BMW)
(...) iPhone 3G speelt muziek af en wordt tegelijk opgeladen.

...en kan naar wens gekoeld worden :D Dé oplossing voor (te) warme iPhone tijdens bijv. navigeren.


Serena 18-07-09 12:28

De HR Richter ziet er in ieder geval zo uit:

http://www.hrautocomfort.de/bilder/24890-0G.jpg

apotheosis 18-07-09 16:23

Veripart HF Carkit Apple iPhone 3G + Window Mount Gooseneck - PDAshop.be

Heb dit aangechaft 71 euro voor alles.
Meteen alles op en aan.

Alles werkt dus perfect,het enige kleine minpuntje is het geluid,dat mocht toch wat luider marcheren,dat laat een beetje te wensen over maar voor de rest,heel makkelijk en laad ook op zoals het moet.
De eerste maal gingen mijn % ten eraf maar dat kwam het ding niet al te goed in de sigarretteaansteker zat.

ajongebreur 19-07-09 13:34

Kijk ook even op dit forum bij :ervaringen en handig neerzetten.
Ik heb een stukje geschreven over klittenband etc. Vooral als je geen zuignappen etc. wil hebben. Je kan hem dan ook landscape vastzetten.

Roderickz 19-07-09 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 325972)

Brodit Proclip met Brodit passive holder. Dockconnector komt vanuit Grom iPod Adapter. Deze zit achter de radio en op de CD-ingang aangesloten. iPhone 3G speelt muziek af en wordt tegelijk opgeladen.

Heb jij nu ook gesproken navigatie over de luidsprekers? Of heb je er nog geen navigatie op je iPhone?

steven90 20-07-09 19:34

Mijn houder + lader uit hongkong zijn binnen. bevalt zeer goed! zit helemaal stevig vast & ziet er voor de prijs goed uit! lader werkt ook zoals het moet. zeker een aanrader :cool:

pascalbrouwers 20-07-09 21:26

Ik vraag mij iets af.....
Heb Zaterdag bij Dealextreme de welbekende houder besteld.
Nu ben ik op zoek naar een auxkabel , inclusief kabel om de iphone te laden.
Nu kwam ik op diezelfde site het volgende tegen:
http://www1.dealextreme.com/producti...ku_24871_1.jpg

Deze tekst staat erbij:
Connect an iPod or iPhone to your television with the AV Cable, gather up your friends, and watch videos or slideshows together on the big screen. You can also connect the AV Cable to your stereo or powered speakers for a room-filling audio experience.
- The AV Cable connects to your iPod, iPhone, or Universal Dock via the 30-pin dock connector and to your TV, home theater receiver, or stereo receiver via the composite video and red/white analog audio ports
- The AV Cable for iPod with color display; iPod video; iPod nano 3rd generation (aluminum); iPod classic; iPod touch; iPhone/iPhone 3G
- Cable length: 152cm

hier de link:
DealExtreme: $4.51 Premium USB Data Charging AV Cable for All iPod/iPhone/iPhone 3G (1.52M-Cable)


Kan mij iemand hiermee helpen.

groet,
Pascal

Roderickz 20-07-09 21:49

Lijkt mij niet dat je deze op je radio in je auto kan aansluiten. Staat ook bij dat deze kabel bedoelt is om op je tv aan te sluiten.

Volgens mij kan je het beste een IPOD (dit is een kabel!)e aan op de achterkant van je autoradio.

Moet er eerlijk bij zeggen dat ik hierin geïnteresseerd ben maar nog geen ervaringen ken. Ik wil dus ook mijn iPhone op mijn autoradio aansluiten en tegelijkertijd kunnen opladen. ENNN gesproken navigatie over mijn luidsprekers.

Anders moet je met 2 kabels werken: één usb om op te laden en één 3,5 mm mini jack kabeltje. Voor deze laatste moet je wel een aanluiting op je radio hebben.

pascalbrouwers 20-07-09 22:05

nu gebruik ik Kensington LiquidAUX
werkt perfect laad en speelt muziek via de aux.
Tevens hoor je duidelijk de stem vh navigon meisje.
Nu wil ik alles onzichtbaar hebben ( als het kan).
De kabelset die ik gevonden heb heeft een usb en av aansluiting.

Er staat duidelijk op de site vermeld dat je hem ook kunt gebruiken op audio apparatuur mee af te spelen, dus niet alleen voor av gebruik.



nu heb ik nog een optie weet niet of dit werkt = wel een stuk duurder....
neem een dockingstation met audio uitgang ook te verkrijgen bij dealextreme en een dock extendercable ( mannetje vrouwtje) sluit deze aan op de dock.
DealExtreme: $10.94 USB Charging Music Dock with Remote Controller for iPod/iPhone 2G/3G (3.5mm Jack)
Amazon.com: Dock Extender Cable for iPod/iPhone (Black - 2 ft): Electronics
de usb aansluiting naar de sigarettenaansteker vd auto.
de audio uitgang naar de aux vd radio.
zou toch moeten werken of niet.
geheel ziet er wel niet elegant uit, maar wil dit wegwerken in het dashboard.

Werkt dit wel

Pascal

lsp 20-07-09 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 327237)
nu gebruik ik Kensington LiquidAUX
werkt perfect laad en speelt muziek via de aux.
Tevens hoor je duidelijk de stem vh navigon meisje.
Nu wil ik alles onzichtbaar hebben ( als het kan).
De kabelset die ik gevonden heb heeft een usb en av aansluiting.

Pascal

krijg je foutmelding mbt. niet toepasbaar voor 3Gs, zoals de griffin zou doen?

twijfel tussen de griffin en de kensington.

pascalbrouwers 20-07-09 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lsp (Bericht 327250)
krijg je foutmelding mbt. niet toepasbaar voor 3Gs, zoals de griffin zou doen?

twijfel tussen de griffin en de kensington.

Ok en als ik voor de andere variant ga.
dockingstation met audio ingang
en verlengkabel mannetje vrouwtje
de usb aansluiting om te laden

zie in eerdere post de site wat ik precies zou willen aanschaffen.

greetz,
Pascal

lsp 20-07-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 327256)
Ok en als ik voor de andere variant ga.
dockingstation met audio ingang
en verlengkabel mannetje vrouwtje
de usb aansluiting om te laden

zie in eerdere post de site wat ik precies zou willen aanschaffen.

greetz,
Pascal

eh ik bedoelde met je kensington liquidaux.. twijfel tussen deze en de griffin...

pascalbrouwers 20-07-09 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lsp (Bericht 327260)
eh ik bedoelde met je kensington liquidaux.. twijfel tussen deze en de griffin...

Nou de kensington liquidaux werkt gewoon.
alleen 1 nadeel, de houder blijft niet staan.
ga je een bocht in valt hij om....
Pascal

lsp 20-07-09 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 327266)
Nou de kensington liquidaux werkt gewoon.
alleen 1 nadeel, de houder blijft niet staan.
ga je een bocht in valt hij om....
Pascal

je hebt de deluxe met houder? Ik wilde die zonder houder en dan verbinden met een brodit houder..
Alleen de griffin is 10 euro goedkoper dan de kensington.. dus vandaar twijfel, hoor dat de griffin foutmelding krijgt als niet geschikt voor 3Gs, een melding die je kunt wegklikken en dan werkt het gewoon..

lsp 21-07-09 07:38

Hmm mijn oplossing met griffin of kensington gaat niet werken, gezien dan altijd aux aan moet tijdens navigeren :(

remanus 22-07-09 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers (Bericht 327201)
Ik vraag mij iets af.....
Heb Zaterdag bij Dealextreme de welbekende houder besteld.
Nu ben ik op zoek naar een auxkabel , inclusief kabel om de iphone te laden.
Nu kwam ik op diezelfde site het volgende tegen:

hier de link:
DealExtreme: $4.51 Premium USB Data Charging AV Cable for All iPod/iPhone/iPhone 3G (1.52M-Cable)


Kan mij iemand hiermee helpen.

groet,
Pascal

https://forum.iculture.nl/f28/i...-speakers.html

Daar ben ik dus ook mee bezig. De kabel geeft de audio goed door. Maar storing als ik er een aanstekerlader op aansluit.

remanus 22-07-09 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lsp (Bericht 327335)
Hmm mijn oplossing met griffin of kensington gaat niet werken, gezien dan altijd aux aan moet tijdens navigeren :(

Met navigatie gaat alleen werken als de iphone het signaal kan sturen naar een apparte speaker.

Channie 24-07-09 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderickz (Bericht 326503)
Heb jij nu ook gesproken navigatie over de luidsprekers? Of heb je er nog geen navigatie op je iPhone?

Ja gesproken navigatie gaat net als iPod geluid over de speakers. Indien iPod speelt hoor je het door de muziek heen. iPod uit en wel CD-ingang geselecteerd hoor je alleen de navigatie (mits geluid aanstaat op de iPhone met knopje aan zijkant)

Roderickz 24-07-09 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 328707)
Ja gesproken navigatie gaat net als iPod geluid over de speakers. Indien iPod speelt hoor je het door de muziek heen. iPod uit en wel CD-ingang geselecteerd hoor je alleen de navigatie (mits geluid aanstaat op de iPhone met knopje aan zijkant)

Die Grom-kabel van jou werkt toch alleen op fabrieksradio's die bij de auto worden geleverd?

daktus 26-07-09 14:03

Brodit roosterhouder lijkt me wel wat, maar werkt gps dan wel goed? (oa wikango)

Channie 26-07-09 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderickz (Bericht 328752)
Die Grom-kabel van jou werkt toch alleen op fabrieksradio's die bij de auto worden geleverd?

Geen idee. Denk dat die ook wel op andere radio's kan worden aangesloten als deze een CD-ingang hebben.

z-nyx 26-07-09 18:38

ik heb een Pioneer AVIC-X1BT met een ipod aansluiting , mijn vraag is : telkens als ik mijn iphone aansluit geeft mijn iphone een melding dat dit apparaat niet hier voor is bestemd en of ik in de vliegtuigmode wil.
Is dit niet erg ? of is het beter om mijn iphone niet aan te sluiten ( overigens met mijn Ipod werkt hij goed ). Ik denk dat hij de iphone niet herkend omdat mijn pioneer ouder is dan de iphone zelf .

Arash 26-07-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx (Bericht 329657)
ik heb een Pioneer AVIC-X1BT met een ipod aansluiting , mijn vraag is : telkens als ik mijn iphone aansluit geeft mijn iphone een melding dat dit apparaat niet hier voor is bestemd en of ik in de vliegtuigmode wil.
Is dit niet erg ? of is het beter om mijn iphone niet aan te sluiten ( overigens met mijn Ipod werkt hij goed ). Ik denk dat hij de iphone niet herkend omdat mijn pioneer ouder is dan de iphone zelf .

Dit is in principe niet erg. Enkel als je in vliegtuigmodus zit, kan je niet gebeld worden etc.

z-nyx 27-07-09 19:00

Ik heb het geprobeerd en het werkt idd goed , geluid van navigon doet het ook over de speakers en kan gewoon naar mijn iphone/pod luisteren .
het enige is dat mijn Iphone niet oplaad via deze kabel. ( heb gelukkig een apparte auto oplader).
:D:cool:

Triple-D 30-07-09 22:27

Deze gast op marktplaats verkoopt een heel setje voor 14,95 inclusief verzendkosten. Het lijkt veel op dat van eBay uit china en honkong, maar ik heb meer vertrouwen in een nederlandse verkoper.

Marktplaats.nl > iPhone 3g(s) houder + lader voor in auto, gratis verzending! - Telecommunicatie - Carkits

signs2007 31-07-09 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Triple-D (Bericht 331580)
Deze gast op marktplaats verkoopt een heel setje voor 14,95 inclusief verzendkosten. Het lijkt veel op dat van eBay uit china en honkong, maar ik heb meer vertrouwen in een nederlandse verkoper.

Marktplaats.nl > iPhone 3g(s) houder + lader voor in auto, gratis verzending! - Telecommunicatie - Carkits

Laatst heb ik dezelfde houder uit China laten komen. Ik was ongeveer $5 kwijt. Was binnen 5 dagen in huis.

Johan85 03-08-09 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Triple-D (Bericht 331580)
Deze gast op marktplaats verkoopt een heel setje voor 14,95 inclusief verzendkosten. Het lijkt veel op dat van eBay uit china en honkong, maar ik heb meer vertrouwen in een nederlandse verkoper.

Marktplaats.nl > iPhone 3g(s) houder + lader voor in auto, gratis verzending! - Telecommunicatie - Carkits

Heb het ook van deze jongen gekocht, heel nette service! Kreeg een mailtje met de verzendgegevens en twee dagen later had ik het thuis, het was goed verpakt. Ik heb nu al twee keer gehad dat ik pakketjes uit China niet kreeg, dus ik blijf mooi bij Nederlandse handelaren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.