//

iPhone 4: wel of geen screen protector?

iPhone 4: wel of geen screen protector? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik twijfel of ik een screen protector voor mijn iPhone aanschaf. Hij heeft van oom Steve al een jasje gekregen. Korte vraag: is een screen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-09-10, 20:59
fl00r fl00r is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 3
Standaard iPhone 4: wel of geen screen protector?

Ik twijfel of ik een screen protector voor mijn iPhone aanschaf. Hij heeft van oom Steve al een jasje gekregen.

Korte vraag: is een screen protector echt nodig voor de iPhone 4 of is het 'glas' voldoende krasbestendig bij normaal dagelijks gebruik?

Wat vind jij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-09-10, 17:03
Mikedkr's schermafbeelding
Mikedkr Mikedkr is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 10
Standaard

Ik heb zelf een screenprotector opzitten, de SGP STEINHEIL ULTRA OLEOPHOBIC Anti-oil Screen Protector for Apple iPhone 4.

het is een prima ding hebn hem een aantal dagen en er zit nog steeds geen een krasjes op :

waarom zou je het riskeren om krassen op je scherm te laten komen als je ook gewoon een screenprotector er over heen kan doen

ook heb ik een bumper case gekocht met screenprotectors bij Deal extreme doordat ik dacht dat de wacht tijd van de Iphone4 Apple bumper heel lang zou duren.

de screen protector voor de achter kant is verbazingwekkend goed voor letterlijk 3 dollar krijg je een prima protector voor de achterzijde. De Screen protector is kras bestendig en geeft een soort klein beetje een matt effect voor een soort gelijk product betaal je al gouw 20 euro.

Kortom : Baat het niet, dan schaadt het niet

LINK naar SGP: SGP STEINHEIL ULTRA OLEOPHOBIC Anti-oil Screen Protector for Apple iPhone 4
Link naar DX: DealExtreme: $3.30 Protective PVC Border Shell Case with Screen Guards/Cleaning Clothes/Stylus for iPhone 4 (Black)

Laatst gewijzigd door Mikedkr; 11-09-10 om 17:06.
  #3  
Oud 12-09-10, 00:46
JohnnyricoMC's schermafbeelding
JohnnyricoMC JohnnyricoMC is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 64
Standaard

Ik gebruik de stealthguards screenprotector die ze voorlopig "gratis" weggeven. Da's zo'n screenprotector die je vochtig moet aanbrengen en dan "squeegen". Er staat op iphoneclub 'n review voor twee gelijkaardige screenprotectors, met uitleg.
voor de screenprotector, zie Stealth Guards . Hun "gratis" betekent dat je enkel de verzendkost van 3.95$ betaalt. De "vloeistof" die je nodig hebt volgens hun instructies bestaat idealiter uit een mengsel van ongeveer 80 cl water en een theelepel vloeibare zeep.

De reden dat ik deze gebruik is niet zozeer uit krasbescherming maar omdat 'ie zo bijna geen vingerafdrukken toont. Het glas toont enorm snel vingerafdrukken en dat viel me esthetisch een beetje tegen.

één gouden tip: zie dat je scherm alvorens het aanbrengen echt kraaknet is. Geen vegen, geen stofkorreltjes, microvezeltjes, er mag echt niks opliggen. Ik raad aan 't scherm eerst met een vochtig brillenpoetsdoekje schoon te maken, dan alles nog 'ns af te vegen met een beetje toiletpapier of keukenrol en dan met zo'n zijden brillenpoetsdoekje resterende deeltjes af te vegen.

Het kan lang duren om het scherm echt proper te krijgen maar geloof me, het eindresultaat is formidabel op een kraaknet scherm, nagenoeg geen luchtbellen.
  #4  
Oud 12-09-10, 09:05
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb mijn zoveelste iPhone, heb alle varianten zo'n beetje gehad. Nooit een screenprotector gebruikt en ook nooit nodig gehad. Maar goed, ik ben er dan ook altijd zuinig op. Geen sleutels oid in de buurt, altijd in een verder lege broekzak.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #5  
Oud 12-09-10, 12:43
Parakeet Parakeet is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Op de een of andere manier kan er altijd iets mee gebeuren... Ik zou er altijd 1 gebruiken voor de zekerheid. Je hebt trouwens ook sommige die geschikt zijn voor de voor en achterkant, wel handig bij een iPhone 4 die glas heeft aan beide kanten. Ligt natuurlijk wel aan de case die je gebruikt... ;-)
  #6  
Oud 13-09-10, 15:38
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Ik heb de full body protection van BodyGuardz erop zitten en dan de dry apply versie echt perfect. Ziet en voelt er niets van en toch krasbestendig dus super!!
  #7  
Oud 17-09-10, 11:10
MacCrazed MacCrazed is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard Mijn mening: een goede screenprotector = een goede 'investering'

Ik ben het eens met Parakeet. Ook al ben je nog zo voorzichtig, één keer niet opletten en je hebt er een kras op zitten. Voor die paar euro zou ik dus altijd een screenprotector gebruiken. Als je je iPhone ooit wilt verkopen is toch het eerste waar ze naar kijken een mooi scherm.

Ik heb op mijn iPhone 3G altijd een screenprotector gehad van Clear Protector. Echt een SUPER produkt! Deze heeft er TWEE JAAR LANG op gezeten en toen ik 'm vorige week verkocht was er nog steeds geen één krasje te bekennen. Ik heb er dan ook best nog een aardig bedrag voor gekregen.

Voor mijn nieuwe iPhone 4 heb ik dus meteen weer een (full-body) screenprotector van hetzelfde merk gehaald, en wederom erg tevreden! Omdat bij de iPhone 4 de achterkant ook van hetzelfde glas is als de voorkant zou ik wel altijd een full-body protector nemen.

Ik heb de screenprotectors in Amerika besteld, maar zie dat ze nu ook in NL worden aangeboden op de site displaybescherming.nl. Heb zelf geen ervaring met dit bedrijf, maar de site ziet er professioneel uit en geeft een duidelijke uitleg (lees: verkooppraatje) waarom het verstandig is om een screenprotector te gebruiken.
Ik zou zeggen lees het eens door! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Link NL: iPhone 4 screenprotector EXTENDED
Link USA: Apple iPhone 4 extended protector
  #8  
Oud 19-09-10, 17:39
Mach2k Mach2k is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Breda
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddog Bekijk bericht
Ik heb de full body protection van BodyGuardz erop zitten en dan de dry apply versie echt perfect. Ziet en voelt er niets van en toch krasbestendig dus super!!
Die ga ik ook maar bestellen...die wet versie werkt voor geen meter bij mij en mijn twee linkerhanden
  #9  
Oud 19-09-10, 18:12
Maddog Maddog is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mach2k Bekijk bericht
Die ga ik ook maar bestellen...die wet versie werkt voor geen meter bij mij en mijn twee linkerhanden
Ja echt een goede keuze... Ik heb ook echt 2 linkerhanden en was ook een beetje bang dat het me niet zou lukken maar ze zitten er echt perfect omheen en heb geen enkel luchtbelletje of waas eronder...
  #10  
Oud 21-09-10, 10:56
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Ondertussen al aan mijn vierde iPhone toe, nog nooit een screen protector gebruikt, nog nooit een krasje gehad.
  #11  
Oud 21-09-10, 20:57
Smitske Smitske is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Lier
Berichten: 10
Standaard

Gebruikte altijd een screenprotector, echt tevreden van. Maar nu ik een slidercase heb niets dan miserie... De protector wordt steeds losgeduwd door de case... Geen ideale combinatie dus!
Maar op zich vind ik een screenprotector zeker een aanrader!

Laatst gewijzigd door Smitske; 21-09-10 om 20:58. Reden: Aanvulling
  #12  
Oud 21-09-10, 23:28
copyfile copyfile is offline
• iOS 4.2.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 112
Standaard

Ik krijg als het goed is binnen 4 weken ook mijn iphone en ga er zoals altijd bij mijn telefoons een screen protector op doen. Nu weet ik dat er een tijdje geleden op de frontpage een bericht stond over de test van bodyguards v.s. ... alleen kan ik het niet meer vinden, weet iemand waar ik deze test nog kan vinden ?
__________________
Ipod Touch 2G 8gb | Ipad 32gb Wi-Fi+3G | Macbook Pro Mid-2010 | Iphone 4 16GB
  #13  
Oud 22-09-10, 05:24
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Is met een z....
  #14  
Oud 25-09-10, 13:18
bosaap22 bosaap22 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 43
Standaard

De BodyGuardz iPhone 4 screenprotector is echt een van de betere screenprotectors van dit moment. Voor mensen die het lastig vinden om deze er goed op te krijgen zou ik de gewone versie aanbevelen en niet de Dry Apply variant. Die laatste moet er namelijk in één keer goed op. Bij de gewone versie kun je nog wat schuiven omdat je de screenprotector vochtig maakt met de bijgeleverde vloeistof.
  #15  
Oud 27-09-10, 20:57
Leili Leili is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

ik zou zeggen gewoon doen.. baat het niet schaadt het niet !! ik heb al een screenprotector op vanaf dag 1
Maar ik ben dan ook erg zuinig op mijn spullen!!
  #16  
Oud 02-10-10, 14:17
Lowermate Lowermate is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 183
Standaard

Ik heb de bodyguardz screen protector er nu een week of 2 opzitten.
Achterkant heeft mij vrouw goed gedaan, de voorkant zit helaas iets scheef en er zit een kleine blaas rechts boven in. Moet helaas over.
Ik heb begrepen dat het mogelijk is om deze screen protector eraf te halen en dat het dan mogelijk is om dezelfde met spray er op nieuw op te doen. Zo niet, dan maar nu al het 2e exemplaar al erop.
Klopt het dat je inderdaad dezelfde er nog een keer op kan plakken ?


Nu ben ik toch een beetje huiverig geworden doordat ik hoorde dat de spray van screen protectors (ik weet niet of dat ook geldt voor die van bodyguardz) de antivet/beschermlaag van het scherm zou aantasten ?

Als ik dan de screen protector er opnieuw moet opdoen, moet ik weer die spray gebruiken wat dan die laag zou aantasten.

Ik had op mijn vorige 3gs geen protector en ik deed daar dan ook erg voorzichtig mee. Nooit sleutels in mij zaak, etc.
Toch had ik nu een beetje het gevoel , mede omdat mijn oudste zoon het ook deed, om nu toch een screen protector erop te doen.
Door het verhaal van het aantasten van de originele beschemrlaag van het scherm, twijfel ik nu toch of , als ik de ietwat scheef erop geplakte protector eraf haal, om deze er weer op te doen.

Wel of geen protector, het blijft lastig vind ik. Ik vind op zich wel dat de soepelheid van met je vingers over het scherm iets soepeler gaat dan de zagg invisible shield die mijn oudste zoon op het scherm heeft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Screen protector angelus88 iPhone algemeen 1 10-07-09 09:06
1 x Screen protector iPhone (8022) = €11.95 acbr iPhone accessoires en onderdelen 0 19-04-08 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.