Apple ID Gehacked discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoerah hoerah! Net de bevestiging van Apple dat refund zal plaatsvinden. In de 2 1/2 jaar dat ik nu een iPhone heb heb ik nog ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#21
|
|||
|
|||
Hoerah hoerah! Net de bevestiging van Apple dat refund zal plaatsvinden.
In de 2 1/2 jaar dat ik nu een iPhone heb heb ik nog nooit ergens gelezen noch gehoord van het feit dat je wachtwoord, ook na een gratis App down load nog 15 minuten daarna blijft draaien. Zeker weten dat zwendelaars daar misbruik van maken! Dank voor jullie adviezen.
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
De ontwikkelaars Pocket Gems (Pocket Gems - Welcome) zijn gevestigd in SanFrancisco en zeer goed bekend bij Apple. PG zijn gewoon oplichters die met opzet misbruik maken van die 15 min extra tijd waarin je wachtwoord nog doorloopt. Ik heb mijn 3G nu 2 1/2 jaar maar had nog nooit van die 15 min gehoord. Het is beroving op klaarlichte dag om een situatie te creeren waarbij je 79,99 euro steelt voor een poppetje in een onschuldig lijkend kinderspelletje. Apple had deze "ontwikkelaars" al lang op een zwarte lijst moeten zetten. Het riekt zelfs naar een samenzwering tussen Appel en Pocket Gems! Als ik de creditering op mijn rekening overzicht zie ga ik gelijk daarna 's ff vol uithalen naar zowel Apple als die oplichters Pocket Gems Inc.
|
#23
|
|||
|
|||
Citaat:
Ben benieuw hoe het met deze nieuwe complottheorie afloopt De grote oplichters van Apple Inc. vs. "den goeden huischvaeder" die van niets gehoord heeft |
#24
|
|||
|
|||
Een vette 4S bezitter sniert patserig naar een simpele 3G bezitter.
|
#25
|
|||
|
|||
|
#26
|
|||
|
|||
We are very sorry that this is happening to you. You should not be charged for any inadvertent purchase. We are working with our customers to provide a refund process for this problem. Additionally, we are at work on ways to prevent accidental purchases in the future. Your comments on this are welcome.
[FONT=Arial, sans-serif][SIZE=-0][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][SIZE=-0] We do have a way for you to request refunds through the iTunes Store. Here are the steps: 1. Please go to this link on Apple's support site. [/SIZE][/FONT][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]Click Express Lane, then select iTunes Store and 'Purchases, Billing & Redemption' then continue. Click 'iTunes Store account billing' and fill out the required information. They will want to know what your device is and the "Item Title". You can get that information from your Purchase History in iTunes. Continue through the process and provide your contact info. Please tell them that Pocket Gems approves this request for a refund. [FONT=Arial, sans-serif][SIZE=-0][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][SIZE=-0] 2. Send us your UDID for your device. We've included the steps for getting your UDID below. We know this is a lot to deal with for a refund, but it has worked for others. In fact, this article may be encouraging: App Store Refund: How I Got Mine. Here's the link to that article: App Store Refund: how I got mine | iSource For future reference, to turn off in-app purchases: On the iPad/iPhone/iPod touch devices, the restrictions preferences can be found under Settings > General > Restrictions > Allowed Content (In-App Purchases) OFF. This probably occurred because Apple's latest iOS 4.3 update changes the 15 minute caching feature, which saved your iTunes password for 15 minutes after entering it. Now, there is a separate 15 minute window for download apps, and another 15 minute window for purchasing In-App Purchases, both of which now require your iTunes password. In previous version of iOS, once you entered in your iTunes password to download an app from the App Store, your child was able to play games and make In App Purchases without needing your password authorization for the 15 minute window. [FONT=arial, sans-serif] [/FONT] What likely happened in your case, was that the game was downloaded and handed over to your child to play and without knowing, they made unauthorized charges to your iTunes account. Now in iOS 4.3, Apple has implemented a 2nd prompt for your password for all In App Purchases, which helps prevent unauthorized purchases of In App Purchases. [FONT=arial, sans-serif] [/FONT] [FONT=arial, sans-serif]We are happy that in this latest iOS release, Apple has provided a solution to this loophole. If you install the latest version of iOS, your iTunes password will be required for all In App Purchases in every app on the App Store including ours.[/FONT] We hope this helps and let us know if you run into any other problems with your refund. [/SIZE][/FONT][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial, sans-serif][SIZE=-0][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][SIZE=-0]------------- Here's how you can find your UDID: 1. Connect your device to your computer and start iTunes. 2. Click on your device on the left navigation bar under devices. 3. Under the summary tab, there is a label - Serial Number. 4. Click on the label - it changes to Identifier (UDID). Note that this label looks like nothing more than just text -- it's not highlighted or otherwise marked to indicate that you can click on it. 5. Hit Ctrl C or Cmd C (if on a Mac) since you will not be able to simply select the UDID and copy it. 6. Paste the UDID in your reply to this email. [/SIZE][/FONT][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT]Regards, Pocket Gems Support Team[FONT=Arial, sans-serif][SIZE=-0][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][FONT=arial, sans-serif][SIZE=-0][FONT=arial][/FONT][/SIZE][/FONT][/FONT][/FONT][/SIZE][/FONT] Laatst gewijzigd door bbgt; 17-11-11 om 15:21. |
#27
|
||||
|
||||
Ik kom net thuis en check mijn mail en zie daar dat er zo'n 10 mailtjes binnen zijn gekomen met clickandbuy transactiebevestingen, en daarna ook de ontvangsbewijzen van itunes!
Er is voor honderden euros gekocht van mijn apple id! Oftewel ik ben gehackt?? Nu is mijn apple id geblokkeerd zie ik in een mailtje wat apple stuurt En ook krijg ik van Clickandbuy een mail dat mijn clickandbuy rekening is geblokkeerd Er is nog geen geld van mijn rekening afgeschreven, Maar als dit nog gaat gebeuren dan ben ik heel veel geld kwijt.. --------------------------------- Update:1 -Ik heb een mail naar apple gestuurd zoals bovenstaande ook gedaan hebben -Het geld is van mijn rekening afgeschreven -Ik heb mijn bank gebeld om te zeggen dat ik het hier niet mee eens ben, en hun hebben het geld terug gestort. Ik hoop niet dat ik nu ruzie krijg met clickandbuy.... |
#28
|
||||
|
||||
|
#29
|
|||
|
|||
Ik heb dit zelfde gehad. Wat een gedonder ! Ik heb dit ook op tweakers.net gemeld:
[Mac OS X] App Store Ervaringen & Discussie - Macs & Software - GoT Met als laatste reactie: Uiteindelijk het door de bank laten storneren. Click & Buy schoot niet op met zijn reactie en Apple ook niet, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ik moest op een gegeven moment van een Nederlandse Apple medewerker een engels mailtje sturen naar de contact pagina van Apple. Apple gaf daarna wel een advies om de betalingsmethode uit de app store te zetten, dit heb ik gedaan. 1) Open iTunes and sign in to the iTunes Store. 2) Select "View My Account" from the Store menu. 3) Enter your password and click the View Account button. 4) Click the Edit Payment Information button. 5) Select "None" as the payment type. 6) Click the Done button at the bottom of the page. |
#30
|
|||
|
|||
Nou, ik heb het zojuist ook aan den lijve ondervonden. Een één of andere Chinese dude heeft het voor elkaar gekregen een app te installeren, en daar een ingame aankoop te doen. Het ging in mijn geval maar om €16, maar het gaat om het idee. Gelijk het wachtwoord van mijn Apple ID, Click-and-Buy account, en die van mijn e-mail verandert.
Net een berichtje terug van Apple, ze gaan er naar kijken. Ik heb goede hoop dat ik mijn geld gewoon terugkrijg. |
#31
|
|||
|
|||
Citaat:
Je kan het beste deze stappen ondernemen; - Neem contact op met je bank en laat het storneren - Neem contact op met Apple via de contactpagina van itunes. - Neem contact op met Click & Buy en laat je account blokkeren - Wijzig je wachtwoord in itunes ! |
#32
|
|||
|
|||
Mijn clickandbuy hoef ik niet te blokkeren, deze is niet gehacked. Maar waarom zou ik contact moeten opnemen me de bank als ik het geld gewoon terug zou krijgen?
|
#33
|
|||
|
|||
Citaat:
Het enige wat Apple oplaatst (in het Engels) meldde is dat je de instellingen voor click to buy moet disablen zodat er geen geld meer van je rekening af kan worden gehaald en dat er fraude is geconstateerd. Ze wijzen er ook op om het itunes wachtwoord te wijzigen. Echt, jou eigen bank kan jou het snelste helpen, dat is mijn ervaring in ieder geval. Ik heb vandaag mijn 170 euro terug gekregen. Laatst gewijzigd door roediej; 09-02-12 om 11:37. Reden: extra info en spellingsfouten |
#34
|
|||
|
|||
Apple kan ten eerste zien of jouw IOS device de aankoop gedaan heeft.
Click and buy is een doorgeefluik, dat zonder wachtwoord gekoppeld zit. Daarnaast kun je een uitgave blokkade instellen. Apple schakelt langzaam, omdat ze in een andere tijdzone zitten. In mijn geval had ik binnen 24 uur€250 terug. Dat was sneller dan het afgeschreven was |
Labels |
apple id, click&buy, itunes, itunes store |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone gehacked? | stef007 | iPhone algemeen | 2 | 30-07-11 10:19 |
Ben ik gehacked? | toon007 | iPhone algemeen | 8 | 21-02-10 13:10 |
Gehacked | -DUS- | iPhone algemeen | 26 | 16-11-09 19:46 |
http://www.ifoneguide.nl/ gehacked | Komkommer | Archief | 39 | 03-10-08 20:35 |
|
|