iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s trilt héél hard. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/102892-iphone-4s-trilt-heel-hard.html)

Pascal717 29-10-11 19:43

iPhone 4s trilt héél hard.
 
Sinds gisteren heb ik een iPhone 4s en valt me op dat het trilsignaal wel heel hard gaat. Bij de iPhone 4 was dat veel minder. Hebben jullie daar ook last van?

gserban 29-10-11 19:45

Oh wat zal mijn vrouw blij zijn als deze van de week binnenkomt

alvani 29-10-11 19:54

Mijn 4S trilt inderdaad ook harder dan de 4 die ik had. Maar ik heb daar geen last van. Ik vind het juist superfijn.

Doblie 29-10-11 20:44

Mijne ook, en als ik hem tegen een harde ondergrond zachtjes aantik dan rammelt er iets. Zou kunnen dat daardoor de trilfunctie datgene laat resoneren... ik vind het hinderlijk en volgens mij hoort het niet. De telefoon was duur genoeg voor dit soort mankementen...

apotheosis 29-10-11 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doblie (Bericht 726639)
Mijne ook, en als ik hem tegen een harde ondergrond zachtjes aantik dan rammelt er iets. Zou kunnen dat daardoor de trilfunctie datgene laat resoneren... ik vind het hinderlijk en volgens mij hoort het niet. De telefoon was duur genoeg voor dit soort mankementen...

Heb ik bij alle iphones al gehad, ik hoor dat soms ook, tis alsof er iets trilt dan als ik de iphone bv op de tafel leg. Maar nog nooit miserie mee gehad dus.

En tja ,dat de iphone beter en harder vibreert zullen de vrouwen wel graag hebben zeker :P:D

Bubbly 29-10-11 23:15

Whaha :P

Tja Apple stelt in hoe sterk en hoelang de vibraties zijn. Misschien wijzigen ze dat in een iOS update (5.1) als er genoeg mensen over klagen.

Ered 29-10-11 23:22

.... ik snap de klacht niet? dit is toch juist goed.
En vooral voor vrouwen?

Pascal717 30-10-11 13:47

Als hij plat op de tafel ligt, werkt de trilfunctie normaal. Als hij wat schuiner ligt of iets dergelijks is het net alsof de glasplaat meetrilt :(

r.houkes 30-10-11 18:13

Een hardere tril functie altijd goed mijn oude 3G voel ik hem niet eens als k hem in mn broekzak heb zitten

Bubbly 30-10-11 18:19

Maar je hebt hem niet 24/7 in je broekzak zitten :)

r.houkes 30-10-11 18:23

Nee maar waar ik hem het meest nodig heb is onderweg, en dan dus nooit de telefoon hoor/voel overgaan want ringtone is ook niet zo hard.

Bubbly 30-10-11 18:42

Luide ringtone instellen/installeren lijkt me dan de oplossing? Of oortjes in natuurlijk, dan hoor je het een stuk beter :)

Pascal717 30-10-11 18:45

Heb al iets meer info gevonden over de trilmotor in de iPhone 4s. Die zit op een heel andere plaats dan bij de iPhone 4.

iPhone 4s:
http://guide-images.ifixit.net/igi/g...sX2oA3O.medium

iPhone 4:
http://guide-images.ifixit.net/igi/p...tJgZ1IA.medium

Pascal717 03-11-11 16:58

Het probleem is bekend bij Apple Support forum. De iPhones worden in de Apple Store gewoon omgewisseld. Alleen jammer dan we hier geen Apple Store hebben :(

Forum Apple

Link naar voorbeeld probleem (geluidfragment)

Petman 05-11-11 11:38

Same here :-(

Als ik rechts beneden lichtjes knijp trilt ie gewoon zonder bijgeluid, zodat ik weer loslaat resoneert er iets heel sterk.... balen. Helemaal van zo'n duur ding. Ik ga even kijken of ik bij een T-Mobile shop kan langs lopen.

Roger525 05-11-11 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 (Bericht 730458)
Het probleem is bekend bij Apple Support forum. De iPhones worden in de Apple Store gewoon omgewisseld. Alleen jammer dan we hier geen Apple Store hebben :(

Forum Apple

Link naar voorbeeld probleem (geluidfragment)

Heb ik ook last van. Precies wat je hoort in dat geluidsfragment! Wat gaan we hieraan doen jongens? Terugsturen? Kun je weer een paar weken wachten op een nieuwe....

Aan de andere kant: ik denk dat je gewoon geluk hebt als je hier geen last van hebt. Ik denk eerder dat het een designfout is dan een fabricagefout. Alles zit zo dicht op elkaar in die iPhone, en als dat motortje dan niet helemaal goed geisoleerd is dan is het wachten op dit soort problemen.

Pascal717 05-11-11 13:29

De mijne word gewoon hersteld, ben ik wel 10 werkdagen kwijt :( Omruilen doen ze bij Mobistar niet. Wacht gewoon tot ik de iPhone ontvang die ik bij Apple zelf besteld heb.

Roger525 05-11-11 13:57

Maandag Apple hier maar eens even over bellen. Jammer, moet ik weer een vervangend toestel regelen...

Pascal717 05-11-11 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roger525 (Bericht 731523)
Aan de andere kant: ik denk dat je gewoon geluk hebt als je hier geen last van hebt. Ik denk eerder dat het een designfout is dan een fabricagefout. Alles zit zo dicht op elkaar in die iPhone, en als dat motortje dan niet helemaal goed geisoleerd is dan is het wachten op dit soort problemen.

Als ik het goed lees op andere forums, moet de trilmotor eigenlijk minder lawaai maken dan bij de iPhone 4, maar wel even hard trillen. Volgens mij zit er een fabricage fout in de trilmotor.

Filmke youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=CBinBlxoCNA

lukeiphone 05-11-11 14:16

Ik heb nergens last van hoor met mijn iPhone 4s

Petman 07-11-11 11:34

Als je zelf een lang vibration pattern wilt maken om te testen:

Sherman's Security Blog: Customize the Vibration Pattern of your iPhone 4 or iPhone 4S

Iemand al een reactie gekregen van Apple?

mysense 07-11-11 14:11

ik heb hier ook last van, ik wil eigelijk een nieuwe maar ben bang dat als ik m bij T-Mobile om ruil dat ik er een krijg met het zelfde probleem

Petman 07-11-11 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mysense (Bericht 732643)
ik heb hier ook last van, ik wil eigelijk een nieuwe maar ben bang dat als ik m bij T-Mobile om ruil dat ik er een krijg met het zelfde probleem

Ik deel je zorg. Je ziet dat er mensen zijn die pas na vijf keer omruilen een goede hebben gekregen. Ook is het vaak zo (zoals bij mij) dat het probleem pas na een paar dagen opduikt. Ik wacht even af hoe dit zich ontwikkelt, misschien komt er wel een terughaal-actie :rolleyes:

devi2012 11-11-11 17:52

ik heb hem ook net binnen en heb ook dit probleem
hij trilt echt super hard,, wat zal ik doen ??

devi2012 14-11-11 17:23

ik krijg een nieuwe opgestuurd van Apple, hoop wel dat het gefikst word

caphex 14-11-11 19:02

Ik heb mijn tel bij KPN business vandaan, met een zakelijk abbo en een schade verzekering er bij, vandaag even langs geweest met deze klacht, krijg ik leuk te horen dat ze 'm waarschijnlijk op moeten sturen en dat duurt dan ongeveer 2 weken GVD! Met de verzekering krijg je wel een ruil toestel, maar enkel een 'gewone'! Wat heb ik daar nou aan ? Ik moet mijn zakelijke e-mail toch kunnen blijven ontvangen ?

Iemand ervaring met doorzeuren om een ruil voor een nieuwe ?

Rtotheobin 14-11-11 19:07

Zucht. No offence maar ik heb hier vanmiddag een topic over geopend omdat ik gewoon benieuwd ben naar ervaringen en daar wordt niet op gereageerd en dan nu ineens wel?

Maar goed, ik twijfel ook nog steeds om hem op te sturen. Bij een sms hoor ik het niet maar zodra iemand mij belt lijkt het wel een bulldozer.

caphex 14-11-11 19:16

Ik en m'n vrouw noement 't de Vuvuzela! :) wel een dure vuvuzela dan.. :)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2011 om 19:22 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rtotheobin (Bericht 736012)
Zucht. No offence maar ik heb hier vanmiddag een topic over geopend omdat ik gewoon benieuwd ben naar ervaringen en daar wordt niet op gereageerd en dan nu ineens wel?

Maar goed, ik twijfel ook nog steeds om hem op te sturen. Bij een sms hoor ik het niet maar zodra iemand mij belt lijkt het wel een bulldozer.

Ik ben vandaag pas aangemeld op dit forum, om over dit probleem te vragen/zoeken.

Pascal717 14-11-11 20:45

Aan de mods!!! Kunnen de topics met hetzelfde probleem samengevoegd worden. Nu zijn er al een paar stuks van :)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2011 om 20:57 ----------

Lovely iPhone 4S Buzzing - YouTube

aaifone 15-11-11 17:23

Ff ge-quote uit andere topic:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 (Bericht 736059)
Neen, is nog niet aangekomen bij de hersteldienst :(

De iPhone 4s die ik bij Apple zelf besteld heb, heeft het ook. Pfff, wat een pech :( :mad:

Ik verwacht dat die andere het ook nog steeds heeft als ie terug is van de hersteldienst.

Er zit zoals je hierboven zelf aangeeft een hele andere, sterkere, trilmotor in de 4s dan in de (Europese) iPhone 4, namelijk de lineaire trilmotor zoals in de Verizon versie van de iPhone 4. Die trilt harder dan de rotationele versie. Ik ben bang dat dit geen defect is maar dat het werkt zoals ontworpen. Harder trillen betekent onontkoombaar meer gezoem op een hard oppervlak en ook sneller eigenresonanties.

Voordeel is wel dat ie duidelijker trilt. :D Ik ben er wel blij mee. Minder gemiste oproepen en smsjes.

Pascal717 15-11-11 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aaifone (Bericht 736398)
Ff ge-quote uit andere topic:



Ik verwacht dat die andere het ook nog steeds heeft als ie terug is van de hersteldienst.

Er zit zoals je hierboven zelf aangeeft een hele andere, sterkere, trilmotor in de 4s dan in de (Europese) iPhone 4, namelijk de lineaire trilmotor zoals in de Verizon versie van de iPhone 4. Die trilt harder dan de rotationele versie. Ik ben bang dat dit geen defect is maar dat het werkt zoals ontworpen. Harder trillen betekent onontkoombaar meer gezoem op een hard oppervlak en ook sneller eigenresonanties.

Voordeel is wel dat ie duidelijker trilt. :D Ik ben er wel blij mee. Minder gemiste oproepen en smsjes.

Ik ben er niet blij mee. Wordt er gewoon gek van :mad:

lolbroeck 15-11-11 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aaifone (Bericht 736398)
Er zit zoals je hierboven zelf aangeeft een hele andere, sterkere, trilmotor in de 4s dan in de (Europese) iPhone 4, namelijk de lineaire trilmotor zoals in de Verizon versie van de iPhone 4. Die trilt harder dan de rotationele versie. Ik ben bang dat dit geen defect is maar dat het werkt zoals ontworpen. Harder trillen betekent onontkoombaar meer gezoem op een hard oppervlak en ook sneller eigenresonanties.

Voordeel is wel dat ie duidelijker trilt. :D Ik ben er wel blij mee. Minder gemiste oproepen en smsjes.

Vandaag onder mijn proefwerk lag iemands BlackBerry op de tafel (alle mobiels voor het proefwerk inleveren), na 10 minuten ging de BlackBerry trillen door een Ping ofzo. Maar ook de tafel trilde mee. En eigenlijk elke telefoon maakt wel een goed hoorbaar geluid op een hard oppervlak. Zelfs mijn vaders (oudere) Nokia trilt er ook aardig op los :P

Ben bang dat het toch - zoals je al zegt - met opzet is gedaan door Apple.

DieterV 15-11-11 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lolbroeck (Bericht 736454)
Vandaag onder mijn proefwerk lag iemands BlackBerry op de tafel (alle mobiels voor het proefwerk inleveren), na 10 minuten ging de BlackBerry trillen door een Ping ofzo. Maar ook de tafel trilde mee. En eigenlijk elke telefoon maakt wel een goed hoorbaar geluid op een hard oppervlak. Zelfs mijn vaders (oudere) Nokia trilt er ook aardig op los :P

Ben bang dat het toch - zoals je al zegt - met opzet is gedaan door Apple.

Dat denk ik niet. Want dan zou toch elke iPhone hier last van moeten hebben. En er zijn er toch een paar die het niet hebben. Volgens mij gewoon een fout van apple.

aaifone 15-11-11 19:56

Ja maar dat is dus nog niet duidelijk. Gezien de andere trilmotor met andere techniek die ook nog eens ingebouwd is op een andere plaats lijkt de kans me groot dat de 4s anders trilt dan de oude 4.

Het zou goed kunnen dat elke 4s (en iPhone 4 Verizon met dezelfde trilmotor) er last van heeft, en dat het enige wat verschilt is de mate waarin het gebruikers opvalt / bevalt. Dat is mij nog niet duidelijk. Ik heb persoonlijk wel al video's gezien van 4s-en die net zo trillen als mijn 4s, maar nog geen video's van 4s-en die net zo trillen als de oude 4...

devi2012 15-11-11 21:14

Maandag bevestigd dat ik een nieuwe krijg opgestuurd, en nu al de bevestigd dat hij is opgestuurd, en heb de andere nog in bezit, vind ik wel een top service van apple

devi2012 16-11-11 16:11

heb hem binnen, hahaa alleen heeft deze het zelfde probleem, en er zit een klein krasje op het frame waar de simkaart in moet, Dus deze kan ook weer terug

Pascal717 16-11-11 19:44

Dat is minder, hopelijk hier niet :)

Petman 16-11-11 22:02

In de T-Mobile shop vonden ze het ook niet normaal (2 man), ook omdat het er ook maar net aan ligt waar je je vinger plaatst. Het is echt resoneren op een onregelmatige manier en dat is gewoon niet goed. Ik krijg overmorgen een nieuwe (binnen 8 dagen ermee terug gegaan!). Ben benieuwd of die het ook heeft, verder is er trouwens niemand in mijn omgeving die er last van heeft.

Harpets 17-11-11 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djdeee (Bericht 736501)
Maandag bevestigd dat ik een nieuwe krijg opgestuurd, en nu al de bevestigd dat hij is opgestuurd, en heb de andere nog in bezit, vind ik wel een top service van apple

Ik heb het ook. Lang gewacht maar begint me nu steeds meer te irriteren. Welke stappen heb jij ondernomen zodat ze een nieuwe opsturen? De medewerkers in het iCentre deden alsof / zeiden dat ze het niet hoorden..

jibbs 18-11-11 16:42

Hier nog iemand met het probleem, mensen die via vodafone een iphone hebben en terug zijn gegaan, weet nog niet wat ik ga doen? aangezien ik geen refurbished toestel wil eigenlijk en op veel forums hebben de vervangende toestellen nog steeds last van dit probleem...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.