iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   waarom heb jij je iPhone 4S laten vervangen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104608-waarom-jij-iphone-4s-laten-vervangen.html)

Geert1976 17-11-11 12:06

waarom heb jij je iPhone 4S laten vervangen?
 
Het valt mij laatste dagen op dat aardig wat mensen hier op het forum hun splinternieuwe iPhone 4S laten omruilen voor een nieuwe ivm een of meerdere defecten.

Ikzelf heb hem gekocht via de Apple Store (apple.nl) en na 4 dagen was mn beeldscherm zo goed als 'dood'. Kleuren klopten niet meer, heel veel grijze schokkende strepen door het beeldscherm.

Mijn mening is dat je voor 1 van de allerduurste smartphones op de markt toch wel mag verwachten dat ie op zn minst niet de fabriek uitgaat voordat deze 110% in orde is. Die informatie(type, wanneer gemaakt, welke fabriek etc) omtrent je iDevice die je kan vinden op de site waar ik even de naam van kwijt ben, stelt in mijn ogen dan ook niet echt veel voor.

Graag hoor ik van jullie wat de defecten waren aan jullie iPhone 4(S)

devi2012 17-11-11 12:37

Afgelopen vrijdag mijn 4s wit binnen gekregen via apple store (NL)
Mijn iphone 4s had het vervelende tril geluid ( rattle sound )
Meteen gebeld maandag en kreeg een vervangende opgestuurd,,
Die ik gister al binnen had gekregen, ( heel vaag allemaal ), Terwijl de andere nog niet eens was opgehaald
De vervangen had het zelfde probleem, en zelfs een krasje aan het frame onder het simkaart slot

Vandaag weer gebeld, Hadden ze niet eens de vervangende op mogen sturen als ze de eerste iphone 4s nog niet binnen hadden

Nu worden ze allebij opgehaald en krijg dan pas weer een nieuwe opgestuurd

Hoe kansloos en pruts werk is dit van APPLE

Begin me toch zo erg te irriteren aan de APPLE , het lijken wel prutsers die geen verstand hebben.

Hoeveel van die defecte iphone 4s gaan er rond dan???

Ik kon ook kiezen om mijn geld terug te krijgen en proberen de 4s ergens anders te halen

Wat moet ik nu doen mensen ,, AUB help mij ik word er gek van

Geert1976 17-11-11 12:54

ik voel je frustratie djdee. Ik zou Apple nog 1 keer de kans geven op een goedwerkend product en dan als nummer 3 niet goed functioneert, je smartphone elders gaan zoeken en dus je geld terugvragen.

Ik lees op diverse buitenlandse fora mensen met ook defecte iPhone 4S-en.
Het is een feit dat Apple dus laatste tijd niet meer die mooie producten aflevert als vroeger. Toen las ik zelden over problemen als met bijvoorbeeld de iPhone 4 en iPhone 4S
dit jaar.
(ow, wat zal ik nu de echte die hard Apple fans tegen het zere been schoppen haha)

Obbiie 17-11-11 14:28

Ik heb mijn 4s sinds vorige week maar ben nog niet blij met me gele scherm, zit alleen te twijfelen om het terug te sturen. Vind dat ik voor € 700,- wel een perfecte telefoon mag verwachten. Ben het inderdaad met je eens dat Apple bij de 4s eigelijk gewoon een *** product afleverd, je hoort en ziet alleen maar problemen inderdaad. Iets wat met de 4 en 3gs stukken minder was!

Roel71 17-11-11 14:35

Heb mijn 32gb zwart laten vervangen, slechte switch tussen gsm/3g netwerk en Wi-Fi viel uit en alleen via herstart tel. weer aan de gang te krijgen. Heb de nieuwe inmiddels binnen echter nog niets gehoord over de "oude", die ligt hier dus ook nog....

devi2012 17-11-11 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roel71 (Bericht 737149)
Heb mijn 32gb zwart laten vervangen, slechte switch tussen gsm/3g netwerk en Wi-Fi viel uit en alleen via herstart tel. weer aan de gang te krijgen. Heb de nieuwe inmiddels binnen echter nog niets gehoord over de "oude", die ligt hier dus ook nog....

Ja die kan je dus mooi houden,:D apple is gewoon zo dom geweest om al eerder een toestel op te sturen zonder dat de oude is opgehaald,

Roel71 17-11-11 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djdeee (Bericht 737193)
Ja die kan je dus mooi houden,:D apple is gewoon zo dom geweest om al eerder een toestel op te sturen zonder dat de oude is opgehaald,

Zou je denken? Neem aan dat er nog wel iemand wakker wordt bij Apple om hem alsnog voor retour aan te melden.... (maar als hij blijft liggen, hij is wel te gebruiken...;-))

devi2012 17-11-11 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roel71 (Bericht 737196)
Zou je denken? Neem aan dat er nog wel iemand wakker wordt bij Apple om hem alsnog voor retour aan te melden.... (maar als hij blijft liggen, hij is wel te gebruiken...;-))

ja , denk het wel, want ze mogen niet eerder een vervangende op sturen als de oude nog niet is opgehaald. heb ik vandaag te horen gekregen, heb er ook 2 thuis liggen
die allebei weer opgehaald moeten worden voordat ik weer een vervangende krijg :cool:

Roel71 17-11-11 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djdeee (Bericht 737220)
ja , denk het wel, want ze mogen niet eerder een vervangende op sturen als de oude nog niet is opgehaald. heb ik vandaag te horen gekregen, heb er ook 2 thuis liggen
die allebei weer opgehaald moeten worden voordat ik weer een vervangende krijg :cool:

Dat werd mij ook verteld, er zou binnen 24 uur contact opgenomen worden voor de retourzending. (dat is inmiddels 2 dagen geleden)

Hoop dat de nieuwe goed is, lees toch over redelijk wat klachten over de 4s

Ze hebben anders tijd genoeg gehad om de opvolger vd 4 te maken....

Geert1976 17-11-11 16:35

Kunnen jullie mij precies aangeven hoeveel dagen eroverheen zijn gegaan van melding defecte iPhone/bestelling nieuwe toestel en daadwerkelijke levering ervan?

Ik had namelijk bij de nieuwe die besteld is, de verwachte leveringsdatum van 23 nov - 30 nov. Gisteren een mail ontvangen dat ie al eerder zal worden verzonden, namelijk binnen 3 dagen

Roel71 17-11-11 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 737227)
Kunnen jullie mij precies aangeven hoeveel dagen eroverheen zijn gegaan van melding defecte iPhone/bestelling nieuwe toestel en daadwerkelijke levering ervan?

Ik had namelijk bij de nieuwe die besteld is, de verwachte leveringsdatum van 23 nov - 30 nov. Gisteren een mail ontvangen dat ie al eerder zal worden verzonden, namelijk binnen 3 dagen

Di mo gebeld, hierop vlot retournr. ontvangen. Kort daarop bestelling van Apple store, levering 1 a 2 weken. Gistermiddag melding van snellere levering en vandaag ontvangen.
Lang verhaal... Kortgezegd 2 dagen!

Geert1976 17-11-11 16:42

@ Roel71
das inderdaad erg vlot! Kreeg jij gisteravond nog wel een 2e mail met daarin een tracking-number?
Want dat zou dan, denk ik, betekenen dat ik vanavond die mail ga ontvangen en morgen de iPhone kan verwachten

Roel71 17-11-11 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 737234)
@ Roel71
das inderdaad erg vlot! Kreeg jij gisteravond nog wel een 2e mail met daarin een tracking-number?
Want dat zou dan, denk ik, betekenen dat ik vanavond die mail ga ontvangen en morgen de iPhone kan verwachten

Denk dat je hem morgen mag verwachten...

Geert1976 17-11-11 16:55

Maar Roel71, kreeg jij nou wel of niet nog een mail gisteravond met een trackingnummer, of gewoon helemaal niet?

Roel71 17-11-11 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 737090)
Het valt mij laatste dagen op dat aardig wat mensen hier op het forum hun splinternieuwe iPhone 4S laten omruilen voor een nieuwe ivm een of meerdere defecten.

Ikzelf heb hem gekocht via de Apple Store (apple.nl) en na 4 dagen was mn beeldscherm zo goed als 'dood'. Kleuren klopten niet meer, heel veel grijze schokkende strepen door het beeldscherm.

Mijn mening is dat je voor 1 van de allerduurste smartphones op de markt toch wel mag verwachten dat ie op zn minst niet de fabriek uitgaat voordat deze 110% in orde is. Die informatie(type, wanneer gemaakt, welke fabriek etc) omtrent je iDevice die je kan vinden op de site waar ik even de naam van kwijt ben, stelt in mijn ogen dan ook niet echt veel voor.

Graag hoor ik van jullie wat de defecten waren aan jullie iPhone 4(S)

Ja die kreeg ik.

Geert1976 17-11-11 17:02

oke, thanks voor de reply! :)

devi2012 17-11-11 17:05

ja je moet gewoon bij je originele order kijken, bij volg verzending

daar onder staat het trackingnummer
bij mij was hij er ook binnen 2 dagen, alleen geen succes en het zelfde probleem
Roel was die van jou wel in orde ??

Hoop wel dat als ik de 3de ontvang dat alles goed is anders geef ik de moed op

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 november 2011 om 17:06 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roel71 (Bericht 737196)
Zou je denken? Neem aan dat er nog wel iemand wakker wordt bij Apple om hem alsnog voor retour aan te melden.... (maar als hij blijft liggen, hij is wel te gebruiken...;-))

idd die van mij was maandag als retour aangemeld
en ben vandaag rond 1 uur gebeld door tnt om de eerste iphone op te laten halen
dus het duurde 3 dagen ipv 48 uur

lolbroeck 17-11-11 17:08

En wat gebeurt er met de 'kapotte' iPhones 4S's? Worden die gemaakt??
Anders zou het zonde van de iPhone zijn...

Pascal717 17-11-11 19:22

De iPhone laten vervangen wegens het trilgeluid. En het vervangende toestel had het ook weer :(

aaifone 17-11-11 20:26

Pascal, helaas volgens mijn verwachting dus, net als bij djdee

Het komt blijkbaar samen met de sterkere trilmotor die bewust is ingebouwd. Ik denk dus dat iedereen het heeft en in die zin geen defect is, hoewel er best exemplarisch wat (subtiele?) verschillen zullen zijn in de mate waarin er iets meetrilt, het blijft toch een mechanisch ding. Net zoals er enige variatie in schermkleur/helderheid is.

Defect of niet, op zich wel netjes dat Apple niet moeilijk doet en bij degenen die wat te klagen hebben ongezien een nieuw toestel levert om ze tevreden te houden.

Geert1976 17-11-11 20:38

yessss! zojuist een mail van Apple: de iPhone is verzonden (via TNT) en zal morgen arriveren. Dinsdag melding van mn defecte beeldscherm en meteen nieuwe besteld door een Apple medewerker en morgen in huis. Al met al, redelijk goede snelle service!

Roel71 17-11-11 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djdeee (Bericht 737252)
ja je moet gewoon bij je originele order kijken, bij volg verzending

daar onder staat het trackingnummer
bij mij was hij er ook binnen 2 dagen, alleen geen succes en het zelfde probleem
Roel was die van jou wel in orde ??

Hoop wel dat als ik de 3de ontvang dat alles goed is anders geef ik de moed op

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 november 2011 om 17:06 ----------



idd die van mij was maandag als retour aangemeld
en ben vandaag rond 1 uur gebeld door tnt om de eerste iphone op te laten halen
dus het duurde 3 dagen ipv 48 uur


Ik weet nog niet of deze beter is, heb hem vanavond net ingeregeld en ga er morgen mee op pad, daarna weet ik meer...

Had met name last van het switchen van 3g naar gsm en omgekeerd, morgen dus even testen, hang nu aan de wi-fi en wat me opvalt is dat wanneer ik de iphone boven en onder gelijktijdig aan de metalen rand vasthoudt zakt gelijk m'n wi-fi signaal weg. (met 1 boogje)

RWK 17-11-11 22:43

Haha! Koop daarom nooit een toestel die net uit is ! Dan krijg je dit gezeik weer!

Roos79 17-11-11 23:02

Aan de andere kant op I net laten enkel mensen hun negatieve verhalen horen de positieve hoor je niet en die gaan ook niet googlen erop.
Ik zelf heb de mijne nu bijna twee weken en merk eigenlijk niks van al deze dingen.
Ow en de mijne is in week44 gemaakt volgens die ene site die de ts bedoelt.
Sommige dingen is ook wel zoeken naar iets althans zo komt t in sommige topics over op mij.

Roel71 18-11-11 09:13

Vandaag m'n dagelijkse route naar het werk afgelegd, het bereik van deze iphone is veel beter, nagenoeg de hele weg 3g gehad. (voor zover ik kon kijken op de meest interessante punten voor mij in de route) Heb niet 1x geen service op het scherm zien staan... kortom het lijkt een goede ruil te zijn geweest....

Kiwi 18-11-11 09:35

Hallo

Direct een nieuw toestel gekregen na geen sim geen service en zeer slechte batterij.
Bij volledig bereik kreeg ik toch geen telefoon.
De nieuwe met een gloednieuwe sim geactiveerd en binnen een half uur weer geen service.
Had de hoop al weer opgegeven maar sinds woensdag 16-11 18.30 nog steeds bereik geen uitval en accu staat nu op 51 % op 19-11 09.30(gebruik hem nu alleen om te bellen als test) ,kijken hoever we komen met deze batterij maar oogt allemaal positief..

De service van Apple is top .

jpwg001 18-11-11 10:17

Ik lees dat iemand zegt dat de producten nu vaker kapot gaan dan vroeger. Vroeger waren minder mensen actief op een forum, dus lees je ook minder klachten. Ook lees je alleen klachten en geen succesverhalen. Daar is een forum voor. Kijk maar naar de topictitel... Je vraagt ermee om negatieve verhalen.

Kan best een feit zijn dat de huidige producten minder solide zijn dan vroeger hoor. Ik denk dat Apple heel snel is met vervangende toestellen aanbieden, als ik dat zo lees. De één noemt het amateuristisch, de ander klantenservice. Ik ben het met 'de ander' eens.

devi2012 18-11-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 737343)
yessss! zojuist een mail van Apple: de iPhone is verzonden (via TNT) en zal morgen arriveren. Dinsdag melding van mn defecte beeldscherm en meteen nieuwe besteld door een Apple medewerker en morgen in huis. Al met al, redelijk goede snelle service!

De service is heel goed, alleen mogen hun geen vervangende opsturen voordat de andere terug is, En ben niet te blij want mijn vervangende had het zelfde probleem en was zelfs beschadigd, en het simkaart dongeltje zat ook scheef,,

Krijg nu een 3de opgestuurd, De vervangende hebben ze vandaag opgehaald.

Heb nu nog steeds de eerste in gebruik , die het perfect doet alleen die lastige vibratie ratlle sound

Ben benieuwd of ze nu weer de iphone eerder opsturen dan dat deze is opgehaald,

Vind het maar een beetje raar allemaal, Volgens mij komen er zoveel iphone's terug dat hun het drukker hebben met vervangende iphones terug sturen dan dat er bestellingen komen

Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 november 2011 om 16:52 ----------

en heb weer een bevestiging dat mijn vervangende iPhone eerder wordt opgestuurd, haha grappig
ben benieuwd aankomende week
nr 3

iTimvd 18-11-11 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djdeee (Bericht 737107)
Afgelopen vrijdag mijn 4s wit binnen gekregen via apple store (NL)
Mijn iphone 4s had het vervelende tril geluid ( rattle sound )
Meteen gebeld maandag en kreeg een vervangende opgestuurd,,
Die ik gister al binnen had gekregen, ( heel vaag allemaal ), Terwijl de andere nog niet eens was opgehaald
De vervangen had het zelfde probleem, en zelfs een krasje aan het frame onder het simkaart slot

Vandaag weer gebeld, Hadden ze niet eens de vervangende op mogen sturen als ze de eerste iphone 4s nog niet binnen hadden

Nu worden ze allebij opgehaald en krijg dan pas weer een nieuwe opgestuurd

Hoe kansloos en pruts werk is dit van APPLE

Begin me toch zo erg te irriteren aan de APPLE , het lijken wel prutsers die geen verstand hebben.

Hoeveel van die defecte iphone 4s gaan er rond dan???

Ik kon ook kiezen om mijn geld terug te krijgen en proberen de 4s ergens anders te halen

Wat moet ik nu doen mensen ,, AUB help mij ik word er gek van

Mensen, mensen, dit ratelend geluid is dus GEEN DEFECT! Dit is op vrijwel alle iphone 4s'en en was ook al het geval bij de 4 en 3GS: heeft te maken met de camera, kan geen kwaad en is alleen een beetje vervelend misschien (vind ik ook hoor;), maar dat went)

devi2012 18-11-11 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTimvd (Bericht 737687)
Mensen, mensen, dit ratelend geluid is dus GEEN DEFECT! Dit is op vrijwel alle iphone 4s'en en was ook al het geval bij de 4 en 3GS: heeft te maken met de camera, kan geen kwaad en is alleen een beetje vervelend misschien (vind ik ook hoor;), maar dat went)

ik heb het over de trilfunctie,, niet het camera geluidje, en dat hoort zeker niet,,

heb alle iPhones gehad, laats mijn 4 verkocht en die trilde niet eens zo hard met een ratlle sound

FridgeNL 18-11-11 19:50

Mijn 4S 64GB Wit zal door Apple worden omgeruild omdat GPS niet functioneert. Hopelijk niet al te lange tijd zonder telefoon :(

Reckimo 18-11-11 20:14

Maar ik neem aan dat je bij al die fouten wel gewoon garantie hebt en een nieuwe meekrijgt? vandaag 1tje zelf gekocht :)

aaifone 22-11-11 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door devi2012 (Bericht 737702)
ik heb het over de trilfunctie,, niet het camera geluidje, en dat hoort zeker niet,,

heb alle iPhones gehad, laats mijn 4 verkocht en die trilde niet eens zo hard met een ratlle sound

Nogmaals: dit is geen iPhone 4, de 4s heeft een heel andere, sterkere, trilmotor dan de iPhone 4, en trilt daarom harder. Hij zit ook op een andere plek. Zie de teardowns op de iFixit site.

Het is duidelijk dat er mensen zijn die het vervelend vinden, maar het is dus nog maar de vraag of het een defect is.

devi2012 22-11-11 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aaifone (Bericht 738796)
Nogmaals: dit is geen iPhone 4, de 4s heeft een heel andere, sterkere, trilmotor dan de iPhone 4, en trilt daarom harder. Hij zit ook op een andere plek. Zie de teardowns op de iFixit site.

Het is duidelijk dat er mensen zijn die het vervelend vinden, maar het is dus nog maar de vraag of het een defect is.

Kerel, het is een irritant zoemend geluid, net of iets tegen de behuizing aan trilt aan de binnenkant, als je je vinger daar aan de onderkant tegen aanhoud waar de nieuwe tril moter zit stopt het geluid

Dit is zwaar irritant en het hoort gewoon niet, En andere iphone 4s gebruikers hebben er wel en geen last van, en pas na 3 of 4 x omruilen hebben ze een goeie gekregen

Als je niks weet beter ben je gewoon ff stil

aaifone 22-11-11 12:22

Waarom zo agressief?!

Ik weet wat het is. Ik heb het ook, een vriend van mij ook, een collega ook. Ik heb dus zelf nog geen 4s gezien die het niet heeft. Ik heb verder nergens gelezen dat iemand er geen last meer van had na het inruilen, alleen maar gebruikers die meldden dat hun volgende toestellen het ook hadden. Maar het zou natuurlijk kunnen. Als jij linkjes naar info hebt van mensen bij wie het is opgelost, dan graag, ik wil het ook wel weten.

Het blijft een mechanisch iets, dus ik kan me voorstellen dat er exemplarisch wat verschillen zitten in de mate van hoe hard een en ander trilt en/of resoneert, maar ik kan me ook goed voorstellen dat Apple dit binnen de toleranties vindt vallen.

devi2012 22-11-11 12:42

Omdat het gewoon niet hoort, En het in mijn geval anders gewoon een fail lijkt van apple, en als je eens goed zoekt , en op andere forums kijkt hoor je wel zeker dat mensen hem naar 5 x wel een goeie hebben gekregen,

Waarom stuurt apple mij nu voor de 2de keer een vervangende toe, Omdat het gewoon weg niet hoort

aaifone 22-11-11 13:21

Kun je me helpen met zoeken? Ik kijk dagelijks op dit form, op Tweakers.net en op Apple support forum en ik heb het niet gevonden. Als jij het wel gevonden hebt zou ik het dus fijn vinden als je me een link kon geven.

DieterV 22-11-11 13:59

Ik zou ook wel eens willen weten welke mensen er geen last van hebben. Ik vroeg aan 2 vrienden of ze er last van hebben, en hun antwoord was: "neen, hij trilt wel harder, maar dat vind ik fijn." En wanneer ik hun toestel dan eens getest heb, bleek dat zij net hetzelfde geluid maken als de mijne. Volgens mij hebben idd 90% van de iPhones hier last van, maar 9/10 mensen merkt het niet echt.

devi2012 22-11-11 14:13

hier op het youtube filmpje zie je dat de uploader zijn bescrhrijving heeft veranderd


Lovely iPhone 4S Buzzing - YouTube


Good news, I finally got my iPhone swapped to a new one after comparing my iPhone to my freinds that didn't buzz. My advice is not to give up guys, don't let them get away with it. Took me 3 hard weeks of calling support and talking with the store.

https://discussions.apple.com/thread...rt=15&tstart=0

en hier op het forum zelf was ook te lezen dat iemand em pas na 5 x omruilen een goeie heeft gekregen

als jullie die vibro tril normaal vinden, dan is dit gewoon een dikke fail
vind ik zelf persoonlijk erg jammer , want ik wil niks anders dan een iphone

maar zo zie je maar weer apple is achteruit gegaan,

Krijg vandaag weer een vervangende binnen

ben benieuwd

succes

NLjorn 22-11-11 14:47

Bij mij trilt hij ook heel hard, maarja. Ik ga al die moeite niet doen voor dat :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.