//

Actua verzekering: tweede schade rapport

Actua verzekering: tweede schade rapport discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren is mijn alom geliefde iPhone 3GS in een glas bier beland (ja, hoe krijg je het voor elkaar, I know). Ik heb deze sinds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-12-11, 12:55
mvanlaerhoven mvanlaerhoven is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Unhappy Actua verzekering: tweede schade rapport

Gisteren is mijn alom geliefde iPhone 3GS in een glas bier beland (ja, hoe krijg je het voor elkaar, I know). Ik heb deze sinds oktober 2009 verzekerd onder 'Het Zekerheidsplan' bij Actua maar ik heb een 9 maanden geleden al aanspraak moeten maken op deze verzekering (toen kon ik mijn iPhone om onbekende reden niet meer opladen). Prima service toen, dus ik hoop op hetzelfde nu.

Er staat wel een 'eerste premievervaldag' die al verlopen is, wat houd dat in? De maximale looptijd is 36 maanden, en dit is nog binnen de 36? Ben ik nog verzekerd of niet?

Formulier is ingevuld, dus in spanning wacht ik af.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-11, 15:46
MathieuG MathieuG is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 159
Standaard

Waarschijnlijk betaal je de premie in termijnen? En als de polis een looptijd heeft van drie jaar en je betaald de premie eens per jaar is de premievervaldag dus datum ingang plus 1 jaar.
  #3  
Oud 05-12-11, 10:13
devi2012 devi2012 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 70
Standaard

waarschijnlijk krijg je 300 euro terug, en kan je de rest zelf bij betalen om een nieuwe te halen
  #4  
Oud 08-12-11, 12:07
mvanlaerhoven mvanlaerhoven is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

In de brief die ik heb ontvangen van Actua hebben ze het over total loss. De telefoon is dat mij betreft niet want hij doet alles nog. Toch is de telefoon onbruikbaar want het beeld is bijna niet te zien, alleen in fel licht.

Ik heb ze gebeld en er werd mij verteld dat de telefoon bij voorbaat al total-loss is verklaard omdat de reparatie kosten waarschijnlijk hoger zullen zijn dan de aanschaf van een nieuw toestel. Ik kan een waardebon krijgen (huidige nieuwwaarde - 25euro eigen risico en - 25% verloop) maar deze is uitsluitend geldig bij de Media Markt, volgens de regeltjes alleen voor een nieuwe telefoon.

Mijn opties:
- Telefoon opsturen, waardebon krijgen en daarvan zelf een nieuwe telefoon kopen
- Telefoon niet opsturen voor de waardebon en de iPhone zelf proberen te repareren

Extra bijkomstigheid:
Mijn T-mobile abbo loopt volgende maand af dus in principe kan ik 'm wel vernieuwen voor een nieuw abbo met 4S (eigenlijk wou ik nog wel even door met mijn 3GS maarja niet in deze staat). Maar ik heb niks aan die waardebon als ik mijn abbo vernieuw, of de MediaMarkt moet 'm ook willen aannemen voor een ander product...

Tips? Suggesties?
  #5  
Oud 08-12-11, 12:37
devi2012 devi2012 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 70
Standaard

Waarde bon accepteren, en als hun jou iphone nog hebben, terug laten sturen, en die laten repareren, kost helemaal niet zo veel
  #6  
Oud 08-12-11, 12:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door devi2012 Bekijk bericht
Waarde bon accepteren, en als hun jou iphone nog hebben, terug laten sturen, en die laten repareren, kost helemaal niet zo veel
Die combinatie is normaal gesproken geen optie die een verzekeraar je biedt...
  #7  
Oud 08-12-11, 17:03
devi2012 devi2012 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 70
Standaard

was bij een vriend van mij wel zo, voorscherm was total los
hun zijden ja hij is total los verklaard, en je krijgt een waardebon , iets minder dan dat de iphone nieuw waard is, toen zij hij van ja de telefoon alles deed het nog, heeft hij hem terug gekregen en laten fixen voor 120 euro
  #8  
Oud 08-12-11, 17:08
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik zou zeker voor de waardebon gaan! Ik zou ermee proberen een simlockvrije iPhone te kopen. Als je abonnement volgende maand afloopt heb jij waarschijnlijk een abonnement met de voorwaarden uit 2008. Dit moet je koesteren, omdat je (bijvoorbeeld) 150 belminuten hebt + 150 smsjes, gratis visual voicemail en geen kwartaal sim administratiekosten. En het belangrijkste ONBEPERKT INTERNET!!.

EDIT: verkopen ze bij de MediaMarkt simlockvrije iPhones?
  #9  
Oud 08-12-11, 18:17
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Ik dacht dat ze dat wel verkochten!
  #10  
Oud 08-12-11, 18:20
mvanlaerhoven mvanlaerhoven is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

inderdaad, die voorwaarden in combinatie met het uitblijven van de iPhone 5 waren voor mij redenen om nog niet aan vernieuwing van mijn abonnement te willen denken...

ik ga mijn iPhone maar gewoon opsturen voor die waardebon, hopelijk duurt het niet te lang voor ik weer een werkende iPhone in mijn handen heb! er is trouwens ook een kans dat MediaMarkt de waardebon ook accepteert voor een ander product maar dat kon de telefoniste niet beloven
Reageren

Labels
actua, verzekering, waterschade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto Schade kingsley iPhone algemeen 5 23-10-10 10:48
Actua verzekering martinio11 iPhone algemeen 6 01-02-10 15:32
Schade Huitema Archief 4 10-10-08 11:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.