Toegangscode vergeten! What to do? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Lees dit eens, tweede deel van het artikel: How To Reset The iPhone Password | TheDailyBuggle Omdat je door de jailbreak root access hebt kun ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Lees dit eens, tweede deel van het artikel:
How To Reset The iPhone Password | TheDailyBuggle Omdat je door de jailbreak root access hebt kun je de keychain verwijderen. Geen restore nodig met andere firmware... |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 16:57 ---------- Citaat:
Degene die het probleem oplost krijgt €20,00 van mij! |
|
|||
|
|||
Ik zal even een tutorial voor je schrijven . Ben je een complete iPhone leek?
|
|
|||
|
|||
Klinkt alsof die iPhone dan niet van jou is, als je hem 10 seconden erna bent vergeten..?
|
|
||||
|
||||
Heel erg bedankt, ik ben geen complete leek maar in het software/jailbreak-wereldje ben ik niet helemaal thuis.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 18:27 ---------- @ Mitch Hij is toch echt van mij, heb 'm in Juli 2010 in San Francisco gekocht. Kijk bijvoorbeeld maar bij mijn topics/posts waaruit al blijkt dat ik 'm vrij lang heb. |
|
|||
|
|||
Tutorial iFaith + TinyUmbrella +Sn0wbreeze.
Downloads: iFaith >> Hotfile.com: One click file hosting: iFaith-v1.4_win.zip TinyUmbrella >> http://cache.firmwareumbrella.com/do...la-5.10.01.exe Sn0wbreeze >> iH8sn0w.com (afhankelijk van je iOS versie) Eerst gaan we de SHSH bestanden veiligstellen. Misschien heeft Cydia je SHSH al opgeslagen, dit gaan we eerst controleren met TinyUmbrella. Start TinyUmbrella. Klik op Save SHSH. TinyUmbrella gaat nu kijken of er SHSH bestanden opgeslagen zijn in Cydia. Zorg wel dat de optie “Request SHSH From Cydia” aangevinkt is. Als de SHSH van jouw firmware gevonden zijn kan je herstellen naar deze versie. Kan TinyUmbrella je SHSH bestanden niet downloaden, dan moet je de bestaande SHSH bestanden die al op je iPhone staan downloaden. Dit doen we via iFaith. Start iFaith en kies voor de optie “Dump SHSH blobs” Je moet je iPhone weer in DFU modus zetten, iFaith doorloopt daarna een 10tal stappen. Na deze stappen vraagt iFaith waar hij de SHSH blobs moet opslaan. Sla deze bestanden op in de .SHSH map van TinyUmbrella (waarschijnlijk C:\Users\(naam)\.shsh). Start TinyUmbrella opnieuw op en als het goed is zie je de SHSH bestanden van je iPhone nu in TinyUmbrella staan. Omdat je niet wilt dat je baseband wordt geupdate gaan we een aangepast IPSW bestand maken, we gaan dit doen met Sn0wbreeze. Allereerst moet je het originele IPSW bestand van Apple downloaden voor jouw firmware versie. http://download-ios.com/model/iphone/iphone4/ Je kan gewoon de stappen van Sn0wbreeze volgen. Snowbreeze update nooit je baseband. Als sn0wbreeze klaar is staat het aangepaste IPSW bestand op je bureaublad. Sn0wbreeze wil nu dat je iPhone in een Pwnable DFU staat wordt gezet (via iREB). Volg deze stappen ook (iPhone in DFU zetten is genoeg) Voordat we kunnen gaan herstellen moet je er zeker van zijn dat de TinyUmbrella server gestart is, klik dus in TinyUmbrella op “Start TSS server”. Als deze niet gestart is gaat iTunes ook een error geven. Als dit goed gaat kan je iTunes starten en je iPhone gaan herstellen. Let wel op dat je de juiste IPSW bestand gaat gebruiken. Je doet dit door de Shift toets in te drukken en daarna op Herstellen klikken. De shift toets moet je wel ingedrukt houden. iTunes gaat dan vragen welk IPSW bestand je wilt gaan gebruiken. Selecteer het Sn0wbreeze IPSW bestand dat op je iPhone staat. iTunes gaat nu je iPhone herstellen, meestal gaat dit gaat die gewoon goed. Het kan zijn dat je het iTunes logo te zien krijgt bijna op het einde van het herstellen, je iphone zit dan vast in de recovery modus. Via TinyUmbrella > “Kick out of recovery” los je dit probleem op. (Dit heeft te maken met de baseband) Na al deze stappen kan je een reserve kopie terugzetten en werkt je iPhone weer . ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 19:39 ---------- Moet even terug komen op het iFaith gedeelte. iFaith slaat de SHSH blobs niet op als een .SHSH maar als een .iFaith. Ze zijn dus onbruikbaar i.c.m TinyUmbrella . Ben je er al achter of Cydia de SHSH blobs heeft opgeslagen? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 19:56 ---------- Als de SHSH bestanden niet zijn opgeslagen in cydia kan je met Sn0wbreeze altijd nog een IPSW bestand maken van iOS 5.0.1 Je kan dan nog gewoon unlocken met ultrasn0w. Alleen heb je dan wel een tethered jailbreak (Untethered komt eraan). Je reservekopie van iOS4.0.2 is als het goed is wel compatible. Laatst gewijzigd door tjibba; 19-12-11 om 20:57. |
|
||||
|
||||
Ik ga nu beginnen, zodra ik een vraag heb laat ik het weten.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Lees ook hier: http://appadvice.com/appnn/2011/12/h...-firmware-file ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 december 2011 om 09:25 ---------- Maak eens een screenshot van wat je wel ziet als je iExplorer gebruikt. Wellicht is de gehanteerde benaming veranderd sinds de screenshots in de link. Root heet bijvoorbeeld ook wel eens alleen "/". |
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 december 2011 om 12:57 ---------- Waarschijnlijk heeft hij geen SSH geïnstalleerd en daardoor geen toegang tot de keychain. |
|
||||
|
||||
Kreeg gisteravond een error 2005 tijdens het herstellen met custom ipsw (via sn0wbreeze), ik ga er rond 15:00 weer mee verder!
|
|
|||
|
|||
De SSH is niet nodig omdat je met iExplorer via de kabel verbindt. iOS 4.0.2 heeft voor zover ik weet ook de 1.59.00 baseband, dus die zou niet geupdate worden als je een signed ipsw maakt me iFaith met iOS 4.0.2 en de opgeslagen blobs middels iFaith en iFaith geen "baseband preservation" zou doen (ik kan dit nergens terug vinden).
Laatst gewijzigd door JornZ; 20-12-11 om 22:54. |
|
||||
|
||||
Printscreen van iExplorer (onder Apps staat niets meer):
|
|
|||
|
|||
Lijkt erop dat er 1 van de volgende dingen aan de hand zijn:
- Je hebt het root password veranderd op de iPhone (geen alpine) - Je hebt een limerain jailbreak zonder afc2add Als je geen OpenSSH hebt geïnstalleerd dan zul je toch moeten restoren denk ik. Maar dat zou moeten lukken als je dus blobs met iFaith opslaat van je huidige 4.0.2. installatie en een signed iOS 4.0.2 ipsw maakt met iFaith. |
|
||||
|
||||
Ik heb de tutorial van Tjibba gevolgd, alleen krijg ik tijdens het herstellen met de custom ipsw (sn0wbreeze) error 2005. Heb die error niet kunnen verhelpen door USB port te wisselen, vreemd.
iFaith heb ik tot nu toe niet gebruikt omdat mijn SHSH's in TinyUmbrella zijn opgeslagen. En tijdens het herstellen (bij 99%): Laatst gewijzigd door iScorpio; 20-12-11 om 23:14. |
|
|||
|
|||
Citaat:
In principe moet het restoren dus gewoon goed gaan, maar Job krijgt de 2005 error. Als de error op 99% van het restoren opduikt lijkt het restoren gelukt, probeer hem dan eens met TinyUmbrella uit de recovery te "kicken" |
|
||||
|
||||
Het is nu toch gelukt! Zal later uitleggen hoe.
Nu eerst een vraagje, ik wil nu mijn reservekopie terugzetten (van 3 dagen geleden) maar staat er in die reservekopie het vergeten wachtwoord ook ingesteld?! Heel belangrijk namelijk dat deze er niet weer op komt! |
|
||||
|
||||
Ik weet bijna zeker van wel...
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
toegangscode vergeten, kan niks meer doen, wat nu? | chanell | Archief | 1 | 06-12-09 14:23 |
toegangscode | hesselhendriks | Archief | 1 | 09-11-09 12:09 |
iPhone 1e gen.: Toegangscode | Duco10 | Unlock | 1 | 09-08-09 11:50 |
Windows: Toegangscode | Srankie | iTunes | 8 | 02-06-09 17:29 |
|
|