//

Vraag m.b.t. locatievoorzieningen

Vraag m.b.t. locatievoorzieningen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een vraag mbt de locatievoorzieningen van mijn iPhone 4. Sinds een dag of 3/4 staan mijn locatievoorzieningen continu aan; dwz ook als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-06-12, 23:30
Yannick567 Yannick567 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard Vraag m.b.t. locatievoorzieningen

Hallo,

Ik heb een vraag mbt de locatievoorzieningen van mijn iPhone 4.

Sinds een dag of 3/4 staan mijn locatievoorzieningen continu aan; dwz ook als er geen apps open staan en mijn iphone gelocked is. Als ik hem niet gebruik staan deze aan. Normaliter zou het zo moeten zijn dat als ik een app gebruik, en waar dan uiteraard locatiegegevens bij gebruikt worden, in mijn geval voor social media apps, foursquare en de camera/kaarten/kompas, er boven zo'n icoontje moet verschijnen. Na gebruik zou deze moeten verdwijnen. Dit deed hij eerst, nu niet. Het icoon gaat pas weg als ik de locatievoorzieningen in zijn geheel uitschakel. Ik heb mijn iPhone al meerdere malen opnieuw opgestart en gereset, mag niet baten. Als ik de locatievoorzieningen van de apps die dat gebruiken uitzet blijft hij ook aanstaan.

Heeft een van jullie hier misschien meer koek van gegeten? Hoe krijg ik hem weer 'werkend' zoals hij eerst was?

Groeten,
Yannick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-12, 10:26
robijnv robijnv is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 298
Standaard

Staat er bij locatievoorzieningen geen app waar een blauw locatie icoon achterstaat?
  #3  
Oud 20-06-12, 10:39
Yannick567 Yannick567 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Nee, het icoon naast mijn batterijstatus is continu paars. De apps die zo'n locatieicoon gebruiken in instellingen zijn grijs gekleurd.
  #4  
Oud 20-06-12, 11:10
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Bepaalde apps hebben mogelijk een fout in de app waardoor de locatiepijl altijd blijft. Je kan dit opzoeken door de locatievoorziening uit te schakelen meestal bij de recent geinstalleerde apps.
  #5  
Oud 20-06-12, 11:14
Yannick567 Yannick567 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik heb op alle apps locatievoorzieningen uitgezet, inclusief op Zoek mijn iPhone. Alleen de tag van locatievoorzieningen zelf staat nog aan; nu blijft het icoon nog steeds zichtbaar. Verder heb ik geen recente app gedownload die locatievoorzieningen gebruikt, nogmaals resetten met locatievoorzieningen uit helpt niet, hij blijft aanstaan
  #6  
Oud 20-06-12, 14:11
MathieuG MathieuG is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick567 Bekijk bericht
Ik heb op alle apps locatievoorzieningen uitgezet, inclusief op Zoek mijn iPhone. Alleen de tag van locatievoorzieningen zelf staat nog aan; nu blijft het icoon nog steeds zichtbaar. Verder heb ik geen recente app gedownload die locatievoorzieningen gebruikt, nogmaals resetten met locatievoorzieningen uit helpt niet, hij blijft aanstaan
Heb je toevallig Layar op je iphone staan en recentelijk gebruikt? Dat was namelijk bij mij de oorzaak. Opgelost door appje te verwijderen en opnieuw te installeren.
  #7  
Oud 20-06-12, 14:15
Yannick567 Yannick567 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MathieuG Bekijk bericht
Heb je toevallig Layar op je iphone staan en recentelijk gebruikt? Dat was namelijk bij mij de oorzaak. Opgelost door appje te verwijderen en opnieuw te installeren.
Een vriend van me vroeg dat ook, dit is ook niet het geval. De enige apps in mijn 'locatievoorzieningen overzicht' met een donkergrijs icoontje zijn camera, FB, foursquare en Twitter. Daarnaast staan de foto-, kaarten-, en kompas app aan met locatievoorzieningen.
Ik heb recentelijk geen app gedownload die om locatievoorzieningen vraagt, dus dat is een beetje de clue.. ik weet echt niet waar het vandaan komt. Het vreet ook aardig aan de batterij.
  #8  
Oud 20-06-12, 14:20
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Instellingen > locatievoorziening > systeem > statusbalksymbool UIT

Scroll telkens naar beneden
  #9  
Oud 20-06-12, 14:21
Yannick567 Yannick567 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Instellingen > locatievoorziening > systeem > statusbalksymbool UIT

Scroll telkens naar beneden
Hulde, opgelost. Dankjewel!
  #10  
Oud 22-08-12, 10:15
rgubbels rgubbels is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick567 Bekijk bericht
Hulde, opgelost. Dankjewel!
Uitzetten van het statusbalksymbool is gelijk aan je kop in het zand steken! De locatievoorzieningen worden nog altijd continu aangesproken, alleen je weet het niet meer...

Bij mij bleek in hetzelfde scherm, 'locatievoorzieningen' - 'systeem', de applicatie 'Tijdzone instellen' aan te staan en deze zorgde ervoor dat de locatievoorzieningen continu aanstond in m'n statusbalk. Na uitzetten was het over! Nu hopen dat de accu niet meer in 4 uur (!) van 100% naar 30% terugloopt ZONDER enig gebruik van het toestel... :-(
  #11  
Oud 22-08-12, 22:46
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Werner1963 heeft het idd bij het rechte eind. Die systeem instellingen daarin zijn echt het euvel. Nu heb je nig geluk dat ie het symbool weergeeft. Vaak staat ie daar op uit. Ga dan maar eens zoeken waar je batt drain vandaan komt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
locatievoorzieningen Robpie83 iPhone algemeen 4 13-01-12 18:08
Locatievoorzieningen belmaniak iPad algemeen 0 26-10-10 20:50
locatievoorzieningen jwptm iPhone algemeen 7 14-08-10 19:01
Software: locatievoorzieningen freggy iPhone Navigatie 1 19-01-10 20:37
Locatievoorzieningen Macfreak038 iPhone algemeen 1 24-07-09 18:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.