Iphone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Slaat de iphone dingen op als je op safari surft? Bijvoorbeeld je gaat internetbankieren ofzo? Het leek me wel handig via je iphone maar als ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone 4
Slaat de iphone dingen op als je op safari surft? Bijvoorbeeld je gaat internetbankieren ofzo? Het leek me wel handig via je iphone maar als die alle gegevens ergens opslaat waar je niet bij kunt lijkt het me niet echt handig. Of je bekijkt een filmpje dan haalt die toch ook data binnen? Gaat dat dan net zoals op de laptop? Op je laptop komt het toch sowieso op je harde schijf terecht? Hoe zit dat op je iphone eigenlijk?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Hier werkt dat evengoed zo.
|
|
||||
|
||||
Safari op de iPhone is gewoon een volwaardige browser, dus net als op je laptop zal die tijdens het browsen zaken opslaan in een cache, je cookies bewaren en een history bijhouden. Je hebt geen toegang tot het bestandssysteem, dus je kan niet bij de bestanden, maar je kan wel je cache en cookies wissen in de Settings app, zelfs per site.
Maar wat is precies je vraag eigenlijk? Wil je niet dat Safari iets opslaat of wil je er juist bij kunnen? Als je het niet wil dan kun je in Safari Private Browsing aanzetten en zal er niets worden opgeslagen terwijl je surft. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je kan van de meeste sites ervoor zorgen deze je paswoord nadien onthoud; je gaat naar instellingen-safari-formulieren en bij formulieren neem je naam/wachtwoord |
|
||||
|
||||
Volgens mij is het zo dat de iphone ook op de achtergrond nog dingen opslaat hier kun je volgens mij niet zomaar bijkomen. Als je bang bent dat dingen worden onderschept is dit alleen mogelijk via jou eigen netwerk dus internet bankieren doen op een onvertrouwd/openbaar Wi-Fi netwerk is volgens mij niet echt veilig.
|
|
|