//

(zout) waterschade

(zout) waterschade discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Ik bennieuw hier op het forum en zelf egenlijk een nono op Iphone vlak Het probleem betreft feitelijk de Iphone van mijn vriendin. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-12, 19:59
Luke1 Luke1 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard (zout) waterschade

Hallo mensen,

Ik bennieuw hier op het forum en zelf egenlijk een nono op Iphone vlak

Het probleem betreft feitelijk de Iphone van mijn vriendin.
Zij heeft een zeer recentelijk in Nederland gekochte (via T-mobile) 4S
Omdat wij in brazilie wonen is het probleem zeker wat garantie betreft nog een beetje ingewikkelder

Het gaat hier om waterschade
En ja ik weet het het probleem is al diverse keren aan bod geweest en uitgebreid behandelt en ook heb imk de zoekfunctie al gebruikt, dus voor degende die daarop in willen hakken dat hoeft niet, ik heb bewust een nieuw topic aangemaakt omdat de problemen iets specifieker zijn.

Afijn wat is er dus gebeurd....
Gisteren tijdens boottochtje is het ding nat geworden.Dan bedoel ik relatief veel opspattend water. We hebben het ding gezien het spatwater onmiddellijk in een shirt gewikkeld, maar dat is helaas ook vochtig geworden.
Let wel, het toestel is NOOIT volledig onder water geweest en ook was het ding beschermd met zo'n plastic beschermkapje
Het water kan dus alleen via de gebruikelijke openingen binnen zijn gekomen ie speaker, koptelefoon plug, laadstekker aansluiting etc


In hotel gekomen (ikzelf was er niet bij op dat moment) is ze hem gaan testen
Ding deed het nog wel, maar muziekweergave deed het niet meer, hoewel de speaker wel werkte om belsignaal te geven.
Het scherm vertoonde ook streepvorming
Ook de scherm-kantel functie deed het niet meer alsmede de videoweergave die na een paar seconden ermee stopt.
Haar volgende idee was het ding uit te schakelen en weer opnieuw op te starten, wat niet meer lukte
Vervolgens heeft ze hem aan de lader gelegd
Dit was het moment waarop ik binnenkwan en opmerkte dat de Iphone bijzonder heet werd, voor mij was dit een teken van kortsluiting en ik heb hem dus direct van de lader gehaald.
Wij wonen in de tropen dus de buitentemp is warm genoeg om ding evt op te kunnen laten drogen.
Een paar uur later heeft ze geprobeerd om het ding weer aan te zetten, wat ook nog lukte, met nog altijd de genoemde problemen
Vervolgens heeft ze hem weer uit gezet en sindsdien is het ding dood
Reageert nergens meer op, ook niet meer op de lader op het lichtnet.

De lieve schat is ten einde raad en uiteraard ben ik er ook wat minder happy mee aangezien het een verjaardags cadeautje een haar was 5 maanden terug. En dat samen met haar Iphone ook mijn Digitale canon Eos Spiegelreflex Camera is overleden hoor ik haar uiteraard niet over, maar dat terzijde

Afijn

Wie heeft er tip of adviezen? is er nog hoop voor dit toestel? Valt het te repareren?
Ik begrijp ook dat ding watersensoren heeft dus hoef het niet terug te sturen naar nederland om hetonder garantie te claimnen bij T-mobile vrees ik (die naar ik begrijp waterschade uberhaubt al als een gewild excuus gebruiken om I phones niet onder gerantie te hoeven repareren, zelfs al was er al helemaal geen sprake van waterschade)

Ik ben benieuwd naar de reactie

Luke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-12, 20:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke1 Bekijk bericht
Het gaat hier om waterschade
En ja ik weet het het probleem is al diverse keren aan bod geweest en uitgebreid behandelt en ook heb imk de zoekfunctie al gebruikt, dus voor degende die daarop in willen hakken dat hoeft niet, ik heb bewust een nieuw topic aangemaakt omdat de problemen iets specifieker zijn.
Het probleem is in zoverre specifiek dat de elektrische geleidbaarheid van zout water enkele ordes van grootte hoger ligt dan die van zoet water. Dat betekent dan dat de schade ook enkele ordes van grootte hoger zal zijn als met zoet water.

Verder is er niets specifiek aan jouw "waterprobleem"
  #3  
Oud 03-09-12, 21:19
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Allereerst van harte welkom op het iCulture forum.

Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen). Fijn dat je die al hebt gebruikt. Daarmee kun je zien dat je in dit topic terecht kunt.

Omdat deze vraag/vragen al meerdere keren aan bod is/zijn gekomen, sluiten we deze discussie.

Je kunt verder advies vragen in het aangereikte topic. Succes!

// Slotje
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waterschade stijn- iPhone algemeen 65 31-12-12 21:26
Waterschade JailbreakerPro iPhone algemeen 1 06-06-11 19:55
Waterschade? eniesee iPhone algemeen 2 29-08-10 11:10
Iphone laadt niet op na val in zout water zwembad nbastiaanse iPhone algemeen 8 16-07-10 11:34
Iphone dood (zout water), data recovery ? brutski78 iPhone algemeen 5 25-07-09 10:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.