ING app en SIM wissel probleem

ING app en SIM wissel probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tip voor degenen die een nieuwe nano SIM hebben gekregen bij hun iPhone 5 en bij de ING bank zitten. Bij een SIM wissel wordt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 September 2012, 21:43
robertwebbe's schermafbeelding
» iPhone 6s Plus 64GB (Goud) [FW: 9.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Zilver) [FW: 9.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 June 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 23
Send a message via twitter to robertwebbe
Exclamation ING app en SIM wissel probleem

Tip voor degenen die een nieuwe nano SIM hebben gekregen bij hun iPhone 5 en bij de ING bank zitten.

Bij een SIM wissel wordt de TAN functie 48 uur uitgeschakeld! Zie Tijdelijke blokkade TAN-functie bij simwissel - ING - Veilig bankieren. Je hoeft niets te doen, het wordt vanzelf weer geactiveerd na 48 uur. Zie punt 5 in Veiligheid - ING - Klantenservice.

Het overkwam mij ook en het kan vervelend zijn als je net de app nodig hebt.

Laatst gewijzigd door robertwebbe; 22 September 2012 om 21:56.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22 September 2012, 22:34
dannyhtek's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 8.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 9 May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Send a message via twitter to dannyhtek
Standaard

Bedankt voor het melden, altijd handig om te weten natuurlijk! Wat ook zeer vervelend kan zijn, zijn de werkzaamheden. Ik kom nu niet aan het geld op mijn spaarrekening. boehoe >
  #3  
Oud 27 October 2012, 23:08
Buzz's schermafbeelding
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 28 February 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 71
Standaard

Het vervelende is dat het niet lukt om een nieuwe bevestigingscode aan te vragen. In het overzicht van toestellen onder "Mijn ING" en dan "Mobiel bankieren" komt mijn toestel er niet bij.
__________________
To infinity and beyond
  #4  
Oud 1 November 2012, 11:53
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 11 August 2009
Berichten: 22
Standaard

Daar kom ik dus ook net achter! Kansloos van de ING, niet op een eenvoudige manier een bericht over te vinden. Ik moest 12 minuten in de wachtrij blijven hangen (a 10 cent per minuut) om dit te horen. Ze kunnen ook niks deblokkeren maar gebeurt automatisch na 48 uur.... kan nu dus NIET mijn eigen geld overmaken, want ik ontvang ook geen TAN-codes op mijn mobiel!! Zit er aan te denken om een klacht over in te dienen want dit vind ik niet netjes...
  #5  
Oud 1 November 2012, 12:08
mrboolean's schermafbeelding
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 16GB (Zilver) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 16 October 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 259
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean Send a message via twitter to mrboolean
Standaard

Is het geen oplossing om tijdelijk de ING app te gebruiken voor het maken van betalingen? Die maakt geen gebruik van TAN, maar alleen de beveiligingscode. Dan heb je in ieder geval nog toegang tot je bankrekening.
  #6  
Oud 1 November 2012, 12:12
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 19 February 2010
Berichten: 43
Standaard

Wat een prut bank is het ook! Hier precies hetzelfde probleem. Staat mooi op de website dat het op initiatief van de bank is en vervolgens een duur 0900 nummer waar je alleen maar hoort dat je moet wachten. Zet dat er dan gewoon bij op de site!!
  #7  
Oud 1 November 2012, 21:33
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 2 October 2012
Berichten: 3
Standaard

1. Die 48 uur geeft jou, in het geval van diefstal, de tijd om je zaken te regelen.

2. Als er urgente zaken zijn kan je naar het kantoor om het daar voor je te laten doen.

3. Fijn dat veiligheid voor service gaat!
  #8  
Oud 2 November 2012, 10:22
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 11 August 2009
Berichten: 22
Standaard

Veiligheid, dat is ook wel weer waar... ik MOEST gewoon op dat moment geld overmaken en als dat tegenwoordig in eens 2 dagen niet kan (ja... alleen door naar het postkantoor te gaan en daar een spoedoverboeking te doen???) ZONDER een melding daarvan, dan vind ik dat niet tof.... maar m'n "woede" is nu al gezakt hoor haha.
  #9  
Oud 2 November 2012, 11:48
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 2 October 2012
Berichten: 3
Standaard

;-)

Het leuke is dat het in de voorwaarden staat, maar iedereen accepteert dat altijd blind.
  #10  
Oud 2 November 2012, 15:25
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 19 February 2010
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia20VT Bekijk bericht
1. Die 48 uur geeft jou, in het geval van diefstal, de tijd om je zaken te regelen.

2. Als er urgente zaken zijn kan je naar het kantoor om het daar voor je te laten doen.

3. Fijn dat veiligheid voor service gaat!
Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin kraam jij hier uit.

Dit heeft helemaal niks met veiligheid te maken, er is namelijk op geen enkele manier een onveilige situatie ontstaan. Dit probleem ontstaat als je een nieuwe iPhone activeert, niet als je oude gestolen is. Een nieuwe iPhone krijg je niet alleen als hij gestolen wordt.

Buiten bovenstaande, als mijn iPhone nu gestolen wordt ga ik niet eerst een nieuwe iPhone kopen en de ING app installeren zodat mijn betaalrekening onbruikbaar wordt. Nee, dan bel ik gelijk de bank. Want tussen de oude en nieuwe telefoon kan wel eens een paar dagen zitten. Lekker veilig idee he?

Het is gewoon complete waanzin dat de ING zo handelt en je 2 dagen buitensluit van internet bankieren. Ik heb verdorie een bedrijf met een zakelijke rekening, ik kan geen 2 dagen zonder betalingen. En dat gezwets over naar kantoor komen, ik moet werken voor de centen. Niet op een of ander duf kantoor zitten van de ING omdat ze onnodig en onterecht mijn rekening voor 2 dagen blokkeren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 november 2012 om 15:30 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia20VT Bekijk bericht
;-)

Het leuke is dat het in de voorwaarden staat, maar iedereen accepteert dat altijd blind.
Vertel mij maar eens waar dat staat dan.
  #11  
Oud 12 November 2012, 09:16
wil wil is offline
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 16 July 2008
Berichten: 415
Standaard

Hoop niet dat de 2 dagen wachten werkdagen zijn. Op zaterdag simwissel gedaan. Als weekend niet meetelt kan ik 4 dagen wachten.
Reageren

Labels
ing app nano sim


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
testers voor ING Saldo app vandenburgd iPhone Apps 5 27 January 2011 12:20
Kan ING niet toevoegen aan stocks app pjelund iPhone Apps 2 9 April 2009 15:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:17.