//

ING app en SIM wissel probleem

ING app en SIM wissel probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tip voor degenen die een nieuwe nano SIM hebben gekregen bij hun iPhone 5 en bij de ING bank zitten. Bij een SIM wissel wordt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-09-12, 22:43
robertwebbe's schermafbeelding
robertwebbe robertwebbe is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 23
Exclamation ING app en SIM wissel probleem

Tip voor degenen die een nieuwe nano SIM hebben gekregen bij hun iPhone 5 en bij de ING bank zitten.

Bij een SIM wissel wordt de TAN functie 48 uur uitgeschakeld! Zie Tijdelijke blokkade TAN-functie bij simwissel - ING - Veilig bankieren. Je hoeft niets te doen, het wordt vanzelf weer geactiveerd na 48 uur. Zie punt 5 in Veiligheid - ING - Klantenservice.

Het overkwam mij ook en het kan vervelend zijn als je net de app nodig hebt.

Laatst gewijzigd door robertwebbe; 22-09-12 om 22:56.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-12, 23:34
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Bedankt voor het melden, altijd handig om te weten natuurlijk! Wat ook zeer vervelend kan zijn, zijn de werkzaamheden. Ik kom nu niet aan het geld op mijn spaarrekening. boehoe >
  #3  
Oud 28-10-12, 00:08
Buzz's schermafbeelding
Buzz Buzz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 72
Standaard

Het vervelende is dat het niet lukt om een nieuwe bevestigingscode aan te vragen. In het overzicht van toestellen onder "Mijn ING" en dan "Mobiel bankieren" komt mijn toestel er niet bij.
__________________
To infinity and beyond
  #4  
Oud 01-11-12, 12:53
mheuzen mheuzen is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 22
Standaard

Daar kom ik dus ook net achter! Kansloos van de ING, niet op een eenvoudige manier een bericht over te vinden. Ik moest 12 minuten in de wachtrij blijven hangen (a 10 cent per minuut) om dit te horen. Ze kunnen ook niks deblokkeren maar gebeurt automatisch na 48 uur.... kan nu dus NIET mijn eigen geld overmaken, want ik ontvang ook geen TAN-codes op mijn mobiel!! Zit er aan te denken om een klacht over in te dienen want dit vind ik niet netjes...
  #5  
Oud 01-11-12, 13:08
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Is het geen oplossing om tijdelijk de ING app te gebruiken voor het maken van betalingen? Die maakt geen gebruik van TAN, maar alleen de beveiligingscode. Dan heb je in ieder geval nog toegang tot je bankrekening.
  #6  
Oud 01-11-12, 13:12
Tha_Duck Tha_Duck is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 43
Standaard

Wat een prut bank is het ook! Hier precies hetzelfde probleem. Staat mooi op de website dat het op initiatief van de bank is en vervolgens een duur 0900 nummer waar je alleen maar hoort dat je moet wachten. Zet dat er dan gewoon bij op de site!!
  #7  
Oud 01-11-12, 22:33
Lancia20VT Lancia20VT is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

1. Die 48 uur geeft jou, in het geval van diefstal, de tijd om je zaken te regelen.

2. Als er urgente zaken zijn kan je naar het kantoor om het daar voor je te laten doen.

3. Fijn dat veiligheid voor service gaat!
  #8  
Oud 02-11-12, 11:22
mheuzen mheuzen is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 22
Standaard

Veiligheid, dat is ook wel weer waar... ik MOEST gewoon op dat moment geld overmaken en als dat tegenwoordig in eens 2 dagen niet kan (ja... alleen door naar het postkantoor te gaan en daar een spoedoverboeking te doen???) ZONDER een melding daarvan, dan vind ik dat niet tof.... maar m'n "woede" is nu al gezakt hoor haha.
  #9  
Oud 02-11-12, 12:48
Lancia20VT Lancia20VT is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

;-)

Het leuke is dat het in de voorwaarden staat, maar iedereen accepteert dat altijd blind.
  #10  
Oud 02-11-12, 16:25
Tha_Duck Tha_Duck is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia20VT Bekijk bericht
1. Die 48 uur geeft jou, in het geval van diefstal, de tijd om je zaken te regelen.

2. Als er urgente zaken zijn kan je naar het kantoor om het daar voor je te laten doen.

3. Fijn dat veiligheid voor service gaat!
Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin kraam jij hier uit.

Dit heeft helemaal niks met veiligheid te maken, er is namelijk op geen enkele manier een onveilige situatie ontstaan. Dit probleem ontstaat als je een nieuwe iPhone activeert, niet als je oude gestolen is. Een nieuwe iPhone krijg je niet alleen als hij gestolen wordt.

Buiten bovenstaande, als mijn iPhone nu gestolen wordt ga ik niet eerst een nieuwe iPhone kopen en de ING app installeren zodat mijn betaalrekening onbruikbaar wordt. Nee, dan bel ik gelijk de bank. Want tussen de oude en nieuwe telefoon kan wel eens een paar dagen zitten. Lekker veilig idee he?

Het is gewoon complete waanzin dat de ING zo handelt en je 2 dagen buitensluit van internet bankieren. Ik heb verdorie een bedrijf met een zakelijke rekening, ik kan geen 2 dagen zonder betalingen. En dat gezwets over naar kantoor komen, ik moet werken voor de centen. Niet op een of ander duf kantoor zitten van de ING omdat ze onnodig en onterecht mijn rekening voor 2 dagen blokkeren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 november 2012 om 15:30 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia20VT Bekijk bericht
;-)

Het leuke is dat het in de voorwaarden staat, maar iedereen accepteert dat altijd blind.
Vertel mij maar eens waar dat staat dan.
  #11  
Oud 12-11-12, 10:16
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Hoop niet dat de 2 dagen wachten werkdagen zijn. Op zaterdag simwissel gedaan. Als weekend niet meetelt kan ik 4 dagen wachten.
Reageren

Labels
ing app nano sim



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
testers voor ING Saldo app vandenburgd iPhone Apps 5 27-01-11 13:20
Kan ING niet toevoegen aan stocks app pjelund iPhone Apps 2 09-04-09 16:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.