//

iphone4 bewaren.. hoe??

iphone4 bewaren.. hoe?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hoikes ik gebruik dus twee iphones voor in de week en voor in het weekend (prive) nu heb ik een iphone4 (zwart) vervangen door een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-10-12, 22:04
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard iphone4 bewaren.. hoe??

hoikes ik gebruik dus twee iphones voor in de week en voor in het weekend (prive) nu heb ik een iphone4 (zwart) vervangen door een iphone5 maar de iphone4 wil ik niet verkopen maar bij houden voor als er aan een van de twee toestellen is wat mee aan de hand is en hij dus opgestuurd moet worden.. wat is het beste om deze in conditie te houden want lang met een lege batterij is niet goed voor dat ding.. helemaal opladen en alles uitzetten (Wi-Fi etc en volledig uitschakelen en af en toe eens controleren (tweemaandelijks ofzo).en deze terug opladen volledig of ben ik verkeerd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-12, 22:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Opladen tot 100% en dan uitschakelen. Om de paar maanden eens gaan kijken naar de capaciteit. De zelfontlading van een Li-Po cel is zeer gering.
  #3  
Oud 02-10-12, 22:13
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik denk dat weinig mensen hier ervaring mee hebben.....Waarom zou je zo'n goed toestel bewaren? Ikzelf heb een Motorola Razr (kennen jullie deze nog?) als 'reserve'.

On topic...Ik zou hem volledig uitschakelen en in de originele doos bewaren.
  #4  
Oud 02-10-12, 22:55
RBRCH RBRCH is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 7
Standaard

Ik zou hem rond 70% vol uitschakelen en wegleggen.
Helemaal onderbouwen kan ik dat niet maar vanuit de modelbouwhobby geldt dat LiPo's nooit helemaal vol of helemaal leeg worden opgeslagen.
50 tot 70% wordt gezien als een aanvaardbare waarde. Ik zou het bij mijn iPhone daarom ook aanhouden.
  #5  
Oud 02-10-12, 23:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RBRCH Bekijk bericht
50 tot 70% wordt gezien als een aanvaardbare waarde.
Modelbouwers gebruiken over het algemeen Li-Po packs in een seriële en/of parallelle (SP) configuratie. Voor die configuraties is het beter dat het pack niet volledig opgeladen wordt weggelegd.

Een iPhone heeft maar één cel en daar geldt die vuistregel niet voor.
  #6  
Oud 02-10-12, 23:36
RBRCH RBRCH is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 7
Standaard

Maakt dat in dit geval verschil, een enkele cel of een pack?
Zoals gezegd weet ik de achtergrond niet geheel, maar als je een verdere verklaring hebt dan ben ik daar wel benieuwd naar

Gr. Roy
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oude(re) iPhone bewaren hoe? ergoboy iPhone algemeen 4 17-04-12 22:07
Hoe accuraat is de stopwatch in de iPhone4? Souvlaki iPhone algemeen 4 09-11-11 13:04
Blackberry internet op iPhone4. Hoe? TisDeDennis Overige providers Nederland 12 06-05-11 23:38
Dubbele google agenda op iphone4, hoe? nakkie iPhone algemeen 0 30-09-10 13:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:50.