//

iPhone 5 crasht steeds

iPhone 5 crasht steeds discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen vrijdag mijn nieuwe iPhone 5 gekregen en superblij. Helaas, sinds vandaag crasht de Phone om de 2 minuten. Heb al diverse reboots gedaan en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-12, 21:17
momo59 momo59 is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 22
Exclamation iPhone 5 crasht steeds

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe iPhone 5 gekregen en superblij. Helaas, sinds vandaag crasht de Phone om de 2 minuten. Heb al diverse reboots gedaan en ook harde resets, maar na een paar minuten valt de telefoon uit of bevriest, of geeft eerst wat strepen en valt dan uit (maar start vaak daarna vanzelf weer op). Al diverse tips geprobeerd, zoals in vliegtuistand zetten, dan uitzetten en weer aanzetten. Helderheid 'pas automatisch aan' uitgezet. Ik merkte wel dat toen ik de eerste keer de iPhone oplaadde de statusbalk van de batterij de oplaadstatus niet goed weergaf. Ik vond al dat de batterij lang mee ging, omdat hij steeds een volle batterij liet zien. Vandaag op het werk viel ineens de telefoon uit (oplaadsnoer lag thuis). Bij thuiskomst bleek gelukkig de batterij leeg, de telefoon opgeladen, maar de batterij bleef op rood staan. Telefoon van snoer af, reboot en weer aan het snoer, waarna de batterij weer een andere status kreeg, maar geen wijziging dat hij aan het opladen was.
Inmiddels heb ik via instellingen het percentage zichtbaar in beeld, wat iets meer duidelijkheid geeft, maar nu zie ik dat het percentage snel omlaag loopt (in nog geen uur tijd naar 89%). Terwijl ik dit bericht typ is de telefoon nog wel 'aan' gebleven, maar ik heb bij T-mobile toch maar vast een reparatie aangevraagd; ik wil hem liever niet opsturen omdat ik dan dus geruime tijd zonder telefoon komt te zitten. Heb net mijn nummer 4 verkocht!
Iemand ook dit soort problemen, of een oplossing?
Ook merkte ik dat het touchscreen soms niet meteen reageert; bijvoorbeeld bij het intoetsen van de inlogcode.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-12, 21:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Is er op die iPhone 5 een backup teruggezet van een vorige iPhone, eventueel een iPhone met een jailbreak.

Je kan ook in Diagnostics gaan kijken wat de redenen van de problemen zijn.
  #3  
Oud 22-10-12, 21:32
momo59 momo59 is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 22
Standaard Iphone 5 crasht

Beste Timosha,
Ja, ik heb via iCloud een reservekopie van mijn iPhone 4 er op gezet; die telefoon was niet gejailbreaked en had ook iOS 6. Ik wilde hem liever niet als nieuwe telefoon configureren, omdat ik dan al mijn gegevens (sms, chats e.d.) kwijt zou zijn.
telefoon is nu nog steeds aan (nu bijna 25 minuten aan één stuk).
In Diagnostic, staan tig meldingen: laatste is bijvoorbeeld 171632.panic.plist; als ik daar verder op klik zie ik wil info, maar word daar niet veel wijzer van (Crash reporter key etc.) CRC ERR!
  #4  
Oud 22-10-12, 21:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door momo59 Bekijk bericht
In Diagnostic, staan tig meldingen: laatste is bijvoorbeeld 171632.panic.plist;
Een Kernel Panic (panic.plist) is bij een iDevice (zonder jailbreak) in de allermeeste gevallen een hardwareprobleem. De Cyclic Redundancy Check (CRC) fout wijst ook in die richting.

Breng het ding maar terug naar T-Mobile en vermeld de Kernel Panics.

Succes gewenst
  #5  
Oud 23-10-12, 18:43
momo59 momo59 is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 22
Standaard

Vandaag telefonisch contact gehad met T-Mobile. Men vond het inderdaad vervelend voor mij, maar er werd niet moeilijk gedaan. Er wordt een nieuwe 5 voor mij besteld. Helaas zal dat dus nog wel 5 weken kunnen duren gezien de levertijden van de iPhone. Ik mag de huidige telefoon nog gebruiken totdat nieuwe telefoon bezorgd gaat worden. Hoop dat de crashende telefoon enigszins bruikbaar blijft. Na een opstart crasht hij circa een half uur elke 2 minuten, maar blijft dan ineens wel aan. Batterijstatus blijft dan vast staan, dus probeer maar op goed geluk elke dag de telefoon een uurtje aan de lader te hangen. Heb nog geen bevestiging per email van T-Mobile ontvangen van nieuwe bestelling, maar ga er maar van uit dat het straks goed gaat komen.
  #6  
Oud 26-10-12, 20:46
momo59 momo59 is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 22
Standaard

Tot mijn grote verrassing kreeg ik gisteravond een sms'je dat vandaag al de ruiling zou kunnen plaatsvinden. Rond half 7 vanavond is een gloednieuwe iPhone 5 bezorgd. Geweldig: zo snel had ik echt niet op gerekend. De batterijstatus werkt zo te zien goed en ook het touchscreen reageert nu veel beter. Prima service van T-Mobile!
  #7  
Oud 29-10-12, 23:32
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Sinds vanavond mijn iPhone 5 binnen. Nu tweemaal hersteld. Maar hij blijft af en toe een beetje hangen tijdens gebruik (bevriest eventjes, dit gebeurt om de zoveel seconden) en af en toe een reboot uit zichzelf. Vind in de diagnose nu tweemaal een panic.plist bestand met daarin CRC ERR! en dit na ongeveer 5 min na een herstel.

Tripje naar Amsterdam denk ik? Ik kan ook Vodafone bellen, maar vraag me af wat voor mij sneller zal gaan...
  #8  
Oud 30-10-12, 19:12
momo59 momo59 is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 22
Standaard

Ik denk teruggaan naar waar je de telefoon hebt gehaald. Ik had hem via de website van T-mobile gekocht en kreeg ook via hen een nieuwe telefoon. Hoop voor je dat Vodafone net zo goed reageert.
  #9  
Oud 30-10-12, 20:42
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door momo59 Bekijk bericht
Ik denk teruggaan naar waar je de telefoon hebt gehaald. Ik had hem via de website van T-mobile gekocht en kreeg ook via hen een nieuwe telefoon. Hoop voor je dat Vodafone net zo goed reageert.
Helaas niet. Vodafone biedt bij iPhones alleen de optie om een defecte te retourneren waarbij de bestelling dan meteen automatisch geannuleerd wordt en je je geld terug krijgt. Je kan dan zelf opnieuw bestellen. Alleen neemt Vodafone op dit moment geen nieuwe bestellingen voor de iPhone aan, vanwege de leveringsproblemen. Ik ga morgen naar de Applestore, als die de telefoon niet omruilen dan stuur ik hem wel terug naar Vodafone en sta ik met lege handen.
  #10  
Oud 31-10-12, 21:41
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Vandaag van de genius bij de Apple Store in A'dam een "nieuwe" (refurb) iPhone 5 gehad. Het was wel grappig, vandaag deed de iPhone een nieuw kunstje toen ik daar was en dat was helemaal vastlopen met nog wel beeld i.p.v. rebooten. Het geldt officieel niet als een nieuwe telefoon meer, maar deze ziet er gewoon 100% nieuw uit en werkt gewoon, dus ik ben tevreden!

Echter niet over de service van Vodafone, het is fijn dat Apple het wel netjes af wil handelen maar het heeft mij door onwil van VF een hoop tijd gekost (ruilen van een defect geleverde iPhone doen ze niet). Wat een prutsers!
  #11  
Oud 01-11-12, 23:36
momo59 momo59 is offline
• iOS 9.3.4
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 22
Standaard

Ook wel jammer dat je niet gewoon een echt nieuwe telefoon hebt gekregen. Voor zo'n duur toestel van 1 dag oud, hoor je -vind ik- gewoon een nieuw toestel voor in de plaats te krijgen. Hoe kan het trouwens dat er nu al refurbist toestellen zijn? Zijn dat de recente teruggebrachte toestellen met mankementen? Ik ben tenminste erg blij dat ik zonder problemen gewoon een ander gloednieuw toestel heb ontvangen.
  #12  
Oud 02-11-12, 00:17
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Ik heb geluk dat mijn s3 heel goed werkt, ben er echt tevreden over
  #13  
Oud 02-11-12, 08:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
Ik heb geluk dat mijn s3 heel goed werkt, ben er echt tevreden over
Maar dat is natuurlijk helemaal off topic
  #14  
Oud 02-11-12, 15:33
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door momo59 Bekijk bericht
Ook wel jammer dat je niet gewoon een echt nieuwe telefoon hebt gekregen. Voor zo'n duur toestel van 1 dag oud, hoor je -vind ik- gewoon een nieuw toestel voor in de plaats te krijgen. Hoe kan het trouwens dat er nu al refurbist toestellen zijn? Zijn dat de recente teruggebrachte toestellen met mankementen? Ik ben tenminste erg blij dat ik zonder problemen gewoon een ander gloednieuw toestel heb ontvangen.
Ik neem aan dat ze gewoon een "pool" opbouwen van toestellen die iets mankeren sinds dat de iPhone 5 geleverd wordt. Deze worden gerepareerd en nagekeken op schade en als omruiltoestellen gebruikt. Dit doet Apple altijd.

Een nieuw toestel zou leuk geweest zijn, maar ik kan er niet zo mee zitten dan dit een refurb is. Het maakt eigenlijk geen verschil, het is alleen de wetenschap dat er mogelijk een hergebruikt onderdeel in zit. Maarja hoe oud zijn de onderdelen in een iPhone 5 nou maximaal?
Reageren

Labels
batterijstatus, crash, iphone5



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3GS crasht Denns iPhone algemeen 3 14-08-12 09:42
iPhone (crasht) Sander3991 iPhone algemeen 13 15-07-11 11:29
iPhone crasht, start op, crasht... nachtegaaal iPhone algemeen 6 07-03-11 22:21
iPhone 4 crasht DeChap iPhone algemeen 9 06-10-10 00:23
Iphone start steeds opnieuw op! Word steeds erger! djico iPhone algemeen 1 22-08-10 22:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.