iPhone garantieplicht discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geachte, Precies een jaar geleden heb ik los een iPhone 4 16GB aangeschaft bij een T-Mobile winkel. Er waren mij meteen 2 hele kleine mankementen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
iPhone garantieplicht
Geachte,
Precies een jaar geleden heb ik los een iPhone 4 16GB aangeschaft bij een T-Mobile winkel. Er waren mij meteen 2 hele kleine mankementen opgevallen namelijk de koptelefoon gaatje en de oplaaddeel van mijn iPhone. Bij beide gaan de aansluitingen er nog al redelijk stug in, in vergelijking met andere iPhone's. Hier keek ik natuurlijk gewoon over als trotse bezitter van een nieuwe iPhone. Niet zo handig achteraf. Maar nu na een jaar heb ik mijn iPhone bij T-Mobile voor reparatie aangemeld met als probleem dat mijn home button nauwelijks werkt. Ik heb ook de andere 2 problemen van hierboven erbij vermeld. Ik had kunnen verwachten dat ze een brief terugstuurden met : "Er is vochtschade geconstateerd." Ik ben 100% zeker dat er nooit vocht op is gevallen. Mijn vriend zei zelfs dat de stickers in mijn iPhone niet gekleurd zijn. Ik weet niet of je dit werkelijk zo kan zien. Nu heb ik wel wettelijk 2 jaar garantie op mijn toestel maar ik heb geen idee waar ik hem nu voor reparatie kan aanmelden. Ik zie het Apple niet zomaar voor me doen, aangezien die zeggen dat ze 1 jaar garantie bieden, wat bij mij dus al verlopen is. Enige suggesties? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Ik zou gewoon een afspraak maken/langsgaan bij een Apple store. Nooit geschoten is altijd mis. Plus dat ze daar een stuk schappelijker zijn, voor dingen waar ze je telefoon bij de t-mobile gerust wegsturen voor een maand, kom je bij de Apple store met een half uur weg. Zeker een kapotte homebutton. Succes.
|
#3
|
|||
|
|||
De verkopende partij, T-mobile, moet garantie verlenen.
|
#4
|
|||
|
|||
Citaat:
Het 2e jaar garantie (europees geregeld, want fabrikant moet maar jaar garantie verlenen) wordt dan gedragen door de verkoper. |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
||||
|
||||
Als je garantie 24 oktober 2012 is verlopen zou ik morgen nog even contact opnemen met Apple. 1 dag na fabrieksgarantie doen ze vast niet moeilijk over.
En inderdaad moet T-mobile garantie verlenen. Hebben ze vochtschade geconstateerd? Dan zou ik als ik jou was even Apple opbellen en vragen of ze jou iPhone kunnen controleren ivm vochtschade en dan een uitdraai ervan kan maken zodat jij bij je provider kan aankloppen. Je toestel wordt naar Dynafix verstuurd. Deze mensen zijn de mensen waar jij je iPhone het liefst niet wilt sturen.. Mooi he? Regels en wetten die we hebben maar door de meeste providers niet kan worden gehandhaafd(crisis).. In Nederland is het zo dat we geen 2 jaar garantie hebben, maar recht hebben op een deugdelijk product. Wij mogen ervan verwachten dat deze 2 of meer jaren mee zal gaan
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
1 jaar garantie is al verlopen helaas.
Ik ben dus naar een iCenter geweest en daar konden ze me jammer genoeg niet helpen. Hij kon wel even kijken of de stickers gekleurd waren, en zei dat ze inderdaad geen vocht hebben opgelopen. Het enige wat hij kon doen is de telefoonnummer van apple geven, die ik binnenkort ga bellen. Hopelijk dat ze me verder kunnen helpen. Het liefst ga ik niet meer naar T-Mobile. Dan gaan ze waarschijnlijk weer zeggen , oké dan sturen we hem wel nog een keer op. Krijg ik hem weer ongerepareerd terug. Moest ik er ook nog €40,- voor betalen terwijl er op de brief stond dat ze hem KOSTELOOS zouden terugsturen. Werd helemaal niks met onderzoekskosten vermeld. |
#9
|
|||
|
|||
Ja waterschade dit dat blabla. Hufters zijn het daar
|
#10
|
||||
|
||||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|