//

iPhone garantieplicht

iPhone garantieplicht discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geachte, Precies een jaar geleden heb ik los een iPhone 4 16GB aangeschaft bij een T-Mobile winkel. Er waren mij meteen 2 hele kleine mankementen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-10-12, 01:01
moderhuske moderhuske is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard iPhone garantieplicht

Geachte,

Precies een jaar geleden heb ik los een iPhone 4 16GB aangeschaft bij een T-Mobile winkel.
Er waren mij meteen 2 hele kleine mankementen opgevallen namelijk de koptelefoon gaatje en de oplaaddeel van mijn iPhone.
Bij beide gaan de aansluitingen er nog al redelijk stug in, in vergelijking met andere iPhone's.
Hier keek ik natuurlijk gewoon over als trotse bezitter van een nieuwe iPhone.
Niet zo handig achteraf.
Maar nu na een jaar heb ik mijn iPhone bij T-Mobile voor reparatie aangemeld met als probleem dat mijn home button nauwelijks werkt.
Ik heb ook de andere 2 problemen van hierboven erbij vermeld.
Ik had kunnen verwachten dat ze een brief terugstuurden met : "Er is vochtschade geconstateerd."
Ik ben 100% zeker dat er nooit vocht op is gevallen. Mijn vriend zei zelfs dat de stickers in mijn iPhone niet gekleurd zijn. Ik weet niet of je dit werkelijk zo kan zien.
Nu heb ik wel wettelijk 2 jaar garantie op mijn toestel maar ik heb geen idee waar ik hem nu voor reparatie kan aanmelden. Ik zie het Apple niet zomaar voor me doen, aangezien die zeggen dat ze 1 jaar garantie bieden, wat bij mij dus al verlopen is.

Enige suggesties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-12, 01:32
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Ik zou gewoon een afspraak maken/langsgaan bij een Apple store. Nooit geschoten is altijd mis. Plus dat ze daar een stuk schappelijker zijn, voor dingen waar ze je telefoon bij de t-mobile gerust wegsturen voor een maand, kom je bij de Apple store met een half uur weg. Zeker een kapotte homebutton. Succes.
  #3  
Oud 24-10-12, 11:18
Aaifoney Aaifoney is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 113
Standaard

De verkopende partij, T-mobile, moet garantie verlenen.
  #4  
Oud 24-10-12, 13:28
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaifoney Bekijk bericht
De verkopende partij, T-mobile, moet garantie verlenen.
ik dacht (ben het vrij zeker) dat het eerste jaar, een fabrieksgarantie geldt => je kan naar apple zelf gaan, want de garantie wordt door hen verleend.

Het 2e jaar garantie (europees geregeld, want fabrikant moet maar jaar garantie verlenen) wordt dan gedragen door de verkoper.
  #5  
Oud 24-10-12, 13:36
Aaifoney Aaifoney is offline
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
ik dacht (ben het vrij zeker) dat het eerste jaar, een fabrieksgarantie geldt => je kan naar apple zelf gaan, want de garantie wordt door hen verleend.

Het 2e jaar garantie (europees geregeld, want fabrikant moet maar jaar garantie verlenen) wordt dan gedragen door de verkoper.
Dat klopt. Aangezien de iPhone ouder dan 1 jaar is, geeft T-mobile dus de garantie.
  #6  
Oud 24-10-12, 13:43
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaifoney Bekijk bericht
Dat klopt. Aangezien de iPhone ouder dan 1 jaar is, geeft T-mobile dus de garantie.
ahja idd, hij zei precies 1 jaar geleden.
Wel als hij gelukt heeft, is hij pas aangekocht de 25e en kan je proberen bij een applestore
  #7  
Oud 25-10-12, 02:48
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je garantie 24 oktober 2012 is verlopen zou ik morgen nog even contact opnemen met Apple. 1 dag na fabrieksgarantie doen ze vast niet moeilijk over.

En inderdaad moet T-mobile garantie verlenen. Hebben ze vochtschade geconstateerd? Dan zou ik als ik jou was even Apple opbellen en vragen of ze jou iPhone kunnen controleren ivm vochtschade en dan een uitdraai ervan kan maken zodat jij bij je provider kan aankloppen. Je toestel wordt naar Dynafix verstuurd. Deze mensen zijn de mensen waar jij je iPhone het liefst niet wilt sturen..

Mooi he? Regels en wetten die we hebben maar door de meeste providers niet kan worden gehandhaafd(crisis)..
In Nederland is het zo dat we geen 2 jaar garantie hebben, maar recht hebben op een deugdelijk product. Wij mogen ervan verwachten dat deze 2 of meer jaren mee zal gaan
__________________
  #8  
Oud 25-10-12, 22:46
moderhuske moderhuske is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 9
Standaard

1 jaar garantie is al verlopen helaas.
Ik ben dus naar een iCenter geweest en daar konden ze me jammer genoeg niet helpen.
Hij kon wel even kijken of de stickers gekleurd waren, en zei dat ze inderdaad geen vocht hebben opgelopen.
Het enige wat hij kon doen is de telefoonnummer van apple geven, die ik binnenkort ga bellen. Hopelijk dat ze me verder kunnen helpen.

Het liefst ga ik niet meer naar T-Mobile.
Dan gaan ze waarschijnlijk weer zeggen , oké dan sturen we hem wel nog een keer op. Krijg ik hem weer ongerepareerd terug.
Moest ik er ook nog €40,- voor betalen terwijl er op de brief stond dat ze hem KOSTELOOS zouden terugsturen.
Werd helemaal niks met onderzoekskosten vermeld.
  #9  
Oud 25-10-12, 23:19
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Ja waterschade dit dat blabla. Hufters zijn het daar
  #10  
Oud 25-10-12, 23:47
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moderhuske Bekijk bericht
1 jaar garantie is al verlopen helaas.
Ik ben dus naar een iCenter geweest en daar konden ze me jammer genoeg niet helpen.
Hij kon wel even kijken of de stickers gekleurd waren, en zei dat ze inderdaad geen vocht hebben opgelopen.
Het enige wat hij kon doen is de telefoonnummer van apple geven, die ik binnenkort ga bellen. Hopelijk dat ze me verder kunnen helpen.

Het liefst ga ik niet meer naar T-Mobile.
Dan gaan ze waarschijnlijk weer zeggen , oké dan sturen we hem wel nog een keer op. Krijg ik hem weer ongerepareerd terug.
Moest ik er ook nog €40,- voor betalen terwijl er op de brief stond dat ze hem KOSTELOOS zouden terugsturen.
Werd helemaal niks met onderzoekskosten vermeld.
Bel dan met Apple, ik ben nu ook een claim ivm consumentenwet bezig bij Apple. De verkoper waar ik mijn iPhone heb gekocht wou mij helemaal niet helpen. Ik doe het nu via Apple..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:17.