iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verbruik ineens 300MB in 24uur (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128428-verbruik-ineens-300mb-24uur.html)

SjoerdK 03-11-12 10:29

Ik kijk net weer even en ik heb nog maar 370 MB resterend van de 1000 die ik voor de maand november had. En dat is bijgewerkt tot 2 november 17.36. Ik hoop niet dat het nog erger wordt, sinds gisteravond heb ik mobiel internet uitgezet. Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen er straks echt een dikke vette rekening gaan krijgen door dit probleem. Het lijkt erop dat ik dat nog net heb kunnen voorkomen, maar ik ben dus inmiddels wel mijn internettegoed kwijt...
Apple adviseert een herstel van de iPhone (tsja) en de afdeling die een tegmoetkoming zou kunnen aanbieden is er pas maandag weer. Ik stel voor dat iedereen die met dit probleem te maken heeft bij Apple gaat vragen om een oplossing.

Geert1976 03-11-12 10:43

hier een artikel over het 3G / Wi-Fi probleem;

A new Apple iOS Wi-Fi problem has popped up while others remain unfixed | ZDNet

nylezis 03-11-12 13:14

Als ik het goed lees moet er dus een carrier update komen om dit probleem op te lossen...

liekew78 04-11-12 10:43

Ik heb er ook last van (met ios6), kreeg vandaag plotseling een waarschuwings sms van t mobile dat de 1 gig nadert! Nou dat haal ik normaal nooit! Lang leve die waarschuwings sms. Na Google'en is mij ook duidelijk dat het aan Apple ligt. Maar hoe op te lossen? Ik heb nu mijn mobiele data en 3G uitgezet, zodat ik (hoop ik) alleen op Wi-Fi blijf... Maar dat is wel omslachtig als ik dit iedere keer moet doen...

izaalang 04-11-12 10:59

vanaf januari heb ik dat liemiet bij t-mobile ik heb nu onbeperkt namijk en dat zal wel even wennen zijn na januari kan ik geen spotify meer gebruiken dan moet ik naar deezer gaan

XIII 04-11-12 11:05

Deezer verbruikt toch vergelijkbare hoeveelheden als Spotify?

liekew78 04-11-12 11:06

(Niet dat het iets met het topic te maken heeft.. Maar ik heb gewoon spotify hoor met t mobile..kan gewoon dus.. )

izaalang 04-11-12 11:08

met deezer kan je ook offline luisteren en bij spotify kan dat weer niet zegt t-mobile

iphoneEd 04-11-12 11:10

Nu heeft de telefoon ineens 744mb gebruikt in bijna 24uur. Gelukkig wel over Wi-Fi. Snap niet waar het verbruik ineens vandaan komt. Probleem is sinds oktober. Echt niet blij mee.

XIII 04-11-12 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door izaalang (Bericht 848779)
met deezer kan je ook offline luisteren en bij spotify kan dat weer niet zegt t-mobile

Ook Spotify heeft een offline modus die hoog dataverbruik voorkomt.

liekew78 04-11-12 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 848781)
Nu heeft de telefoon ineens 744mb gebruikt in bijna 24uur. Gelukkig wel over Wi-Fi. Snap niet waar het verbruik ineens vandaan komt. Probleem is sinds oktober. Echt niet blij mee.

Dan is er dus wat anders aan de hand. Lokatievoorzieningen uit? (Misschien nieuwe app geïnstalleerd? Die daar gebruik van maakt) dataman pro installeren om mogelijk te kunnen acherhalen wat zoveel gebruikt?

iphoneEd 05-11-12 08:40

Eigenlijk geen nieuwe apps erop. Dataman staat erop. Nu al 2 dagen achterelkaar bijna 750mb verbruikt. Deze gelukkig over Wi-Fi, maar toch. Kan toch niet..... Als je de deur uitgaat moet je alles uitzetten. Daar heb je toch geen iPhone voor. Zelf heb ik de 4 met iOS6 erop, ook Vodafone en heb nergens last van.

nylezis 05-11-12 14:52

Heb ook al diverse mensen gesproken met een iphone 5 en ios 6 die dit probleem, wat ik overigens zelf heb, bevestigen. Zou het dan toch een software-matige fout zijn?

iphoneEd 05-11-12 15:53

Inmiddels ios6 erop gezet....geen verbetering.... het MB gebruik erg hoog (gelukkig alles via Wi-Fi) meer als 100mb na een uur....:eek:
Nu mobiele data uitgezet en alleen gebruik via Wi-Fi....
Dan is er geen abnormaal gebruik van MB's......(volgens Dataman-App) zowel Wi-Fi als mobiel (maar deze staat uit)

Schiet mij maar in een.........:confused:

Zal vannacht mobiele data ook eens uitzetten en kijken wat ie dan doet.
Als ie dan over Wi-Fi ook zo goed als niks verbruikt (was ongeveer 700MB), ligt het toch echt aan de software.

Wat een gekl....met dit zeg...:confused::(:mad:

Geert1976 05-11-12 16:11

Google maar eens ''iPhone 5 and high 3G usage", en je ziet legio fora berichten en artikelen van tech-sites voorbij komen. Het probleem is er, is bekend en voor Apple de taak om dit op te pakken en hier snel iets aan te doen.
Ik heb Apple hier een mail over gestuurd en zo ook mijn provider.

SjoerdK 05-11-12 16:24

Heb je een mailadres van Apple waarop dit kan? Ik zou dat ook graag doen maar kon geen mailadres vinden van Apple.

Geert1976 05-11-12 16:31

contactus.nl@euro.apple.com

Wellicht komt het niet aan bij de afdeling die hier specifiek over gaat, maar dan hoop ik maar dat ze mn mail forwarden naar de betreffende afdeling

Guest-20180925190238 05-11-12 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 849359)
Google maar eens ''iPhone 5 and high 3G usage"....

Jij hebt het over een iPhone 5. In deze draad zijn ook leden met een iPhone 4 en iPhone 4S die het probleem hebben. Denk je niet dat je dan de iPhone 5 kan uitsluiten als reden van het probleem?

Is iOS 6 dan de reden van het probleem? Ik denk het niet want er is ook een forumlid die beweert dat zijn vrouw het probleem ook heeft met iOS 5.1.1. Dan kan iOS 6 toch ook uitgesloten worden als reden van het probleem, of niet?

Wat blijft er dan nog over als mogelijke oorzaak?

Geert1976 05-11-12 16:37

dat is ook zo. Dit speelt ook bij iPhone 4 en 4S. Ik zeg ook niet meer dat het alleen bij de 5 speelt...ik gaf het zojuist alleen maar als voorbeeld.

En of het aan 6.0 of 5.1.1 ligt, geen idee.
Maar ik heb het vermoeden dat er vast wel iemand bij Apple is die deze zware materie aankan. Ik in ieder geval niet, ik heb er geen verstand van...Mijn expertise ligt meer bij vliegtuigen :)

Guest-20180925190238 05-11-12 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 849369)
Mijn expertise ligt meer bij vliegtuigen :)

Die van mij ook, dan zijn we collega's :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:09.