iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verbruik ineens 300MB in 24uur (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128428-verbruik-ineens-300mb-24uur.html)

iphoneEd 10-11-12 20:02

@CrimpyRex
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen, 200MB extra.....????

CrimpyRex 11-11-12 19:12

Die gaven ze me gewoon, als tegemoetkoming.

Ik heb nu dus mijn mobiele netwerk uitgeschakeld, een de kpn mb meter geeft aan dat ik vandaag ruim 200mb heb verbruikt. Ik heb m haast niet in mijn handen gehad! Wat kan zoveel data kosten op de iphone 5?

iphoneEd 11-11-12 19:13

Nu paar dagen verder. Een paar dagen mobiele data uit gehad. Dus alleen Wi-Fi gehad. (Was nog 1 dag hoog mb verbruik over Wi-Fi) Toen mobiele data maar weer aangezet en gekeken of data verbruik nog steeds zo hoog is. Nu is het verbruik helemaal normaal. Hoe dit kan...snap er niks van. Heeft zich vanzelf opgelost..... Ben er in ieder geval wel blij mee. Hopelijk blijft het ook zo.

CrimpyRex 11-11-12 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 851986)
Nu paar dagen verder. Een paar dagen mobiele data uit gehad. Dus alleen Wi-Fi gehad. (Was nog 1 dag hoog mb verbruik over Wi-Fi) Toen mobiele data maar weer aangezet en gekeken of data verbruik nog steeds zo hoog is. Nu is het verbruik helemaal normaal. Hoe dit kan...snap er niks van. Heeft zich vanzelf opgelost..... Ben er in ieder geval wel blij mee. Hopelijk blijft het ook zo.

ik zou het zeker meerdere malen per dag in de gaten houden en 's nachts alsnog mobiele data uitschakelen (ivm icloud backup)

iphoneEd 11-11-12 20:23

iCloud backup stond nooit aan. Alleen agenda's via iCloud staat aan. (Dit stond altijd al zo) Blijft een raar verhaal.

CrimpyRex 11-11-12 20:29

heb het even vergeleken met de iphone 4 van mijn vriendin. Die heeft sinds 15:30 uur via Wi-Fi 15 mb verbruikt. Op de iphone 5 van mij heb ik na 30 min al 10 mb gebruikt. heeft iemand hier een verklaring voor?

Kevindewapper 12-11-12 10:39

Tip: Onavo count kan dataverbruik per app bijhouden.

KvdS 12-11-12 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevindewapper (Bericht 852162)
Tip: Onavo count kan dataverbruik per app bijhouden.


Dit lijkt een mooie app. Wil je hem gaan installeren dan ga je het internet op en moet er een profiel geinstalleerd worden. Dit is niet gebruikelijk met iOS App's, hierdoor heb ik de installatie afgebroken.

Ben ik nu terecht of onterecht voorzichtig?

Ik hoor het graag.

iWiefring 12-11-12 12:50

Dat profiel zorgt ervoor dat je overzichtelijk het precieze gebruik per app kan bijhouden. Ik heb hem ook geïnstalleerd en hij werkt perfect!

KvdS 12-11-12 12:55

En die profielen zij weer makkelijk te verwijderen via:
Instellingen - Algemeen - Profiel?

XIII 12-11-12 13:12

Als vertrouwen een rol speelt: al je dataverkeer gaat dan toch via Onavo?

Guest-20180925190238 12-11-12 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 852206)
Ben ik nu terecht of onterecht voorzichtig?

Een app die om het dataverbruik te meten zelf data gaat verbruiken :confused:

iWiefring 12-11-12 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 852238)
Een app die om het dataverbruik te meten zelf data gaat verbruiken :confused:

Nee alleen om het profiel te kunnen downloaden, meer niet.

iphoneEd 12-11-12 13:37

deze app lijkt mij privacy gevoelig. Alles loopt via een ander.....:eek:

Of zie ik dat verkeerd:confused:

XIII 12-11-12 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 852253)
deze app lijkt mij privacy gevoelig. Alles loopt via een ander...

Ik denk dat je dat goed ziet (vandaar mijn post).

Van de andere kant: het loopt ook allemaal al via je provider.

CrimpyRex 13-11-12 03:43

Ik merk ook een verschil in data registratie tussen Onavo en Data Usage:

Data Usage geeft aan dat ik ruim 30 mb heb verbruikt (combinatie Wi-Fi en mobiele data) terwijl Onavo aangeeft dat ik slechts 4 mb heb verbruikt.

Is dit te verklaren?

iWiefring 13-11-12 08:13

Je hebt zelf de verklaring al neergelegd "combinatie Wi-Fi en mobiele data"..

Kevindewapper 13-11-12 16:43

Ik heb gelezen (kan het niet bevestigen) dat alle data eerst naar een server van Onavo wordt verstuurd. Daarom kunnen ze het verbruik per app in kaart brengen.

Ik ben normaal niet zo huiverig om mijn gegevens te verstrekken maar nu ligt het even anders met absurd hoge rekeningen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 november 2012 om 16:55 ----------

Gisteren een telefoongesprek van 30 minuten met Apple gehad en helaas konden ze niets voor mij betekenen .

De medewerker die ik aan de lijn had vertelde me doodleuk dat ik bij installatie van iOS6 heb getekend voor een hoger dataverbruik?! WTF. Dit bleef zijn standaard antwoord op veel van mijn vragen. (Ik moet meteen denken aan die Southpark aflevering, maar dat terzijde)

Als je dataverbruik 15-20 x hoger wordt sinds de installatie van iOS6 kan je dat niet aan toeval toeschrijven lijkt me.
En nog veel erger: Hij kon mij geen oplossing bieden (vergoeding ook niet maar dat was van te voren al verwacht.)

De oplossing waar hij 100x op terugkwam en waar je geen zak aan hebt: om in instellingen bij te houden hoeveel MB je verbruikt.

IK: "En hoe weet ik dan aan welke app ik het verbruikt heb? En nog belangrijker: hoe ik het hoge dataverbruik kan voorkomen."

Medewerker: "Uhh Uhh Uhhh. Misschien heb je fotostream aanstaan of heb je veel geinternet?" Na 100 x zo'n politiek "eromheendraai" antwoord te krijgen was ik er klaar mee en heb het gesprek beëindingd. Ik kwam toch geen steek verder.

Enige pluspuntje was dat de medewerker van Apple ook bij een telefoonmaatschappij heeft gewerkt en mij vertelde dat Vodafone wel mijn dataverbruik mag vrijgeven dus misschien kan ik achterhalen waar het vandaan kwam.

Wordt vervolgd...

KvdS 13-11-12 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevindewapper (Bericht 852713)
Ik heb gelezen (kan het niet bevestigen) dat alle data eerst naar een server van Onavo wordt verstuurd. Daarom kunnen ze het verbruik per app in kaart brengen.

Ik ben normaal niet zo huiverig om mijn gegevens te verstrekken maar nu ligt het even anders met absurd hoge rekeningen


Die laatste zin begrijp ik niet.

Guest-20240213112918 14-11-12 09:27

Onavo count geeft bij mij deze maand aan 638.65mb aan Video/Audio! Hier gaan dus al die mb's heen, Kan iemand mij uitleggen waar video/audio voor staat? Ik dacht zelf aan uitzending gemist bv!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:54.