iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verbruik ineens 300MB in 24uur (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128428-verbruik-ineens-300mb-24uur.html)

Geert1976 05-11-12 16:42

dus mocht iemand nog vragen hebben over vliegtuigen.... you know how to reach us:d:d:d

SjoerdK 05-11-12 17:23

Ik heb Apple gemaild met een verzoek om een oplossing en tegemoetkoming. Ik ben benieuwd.

henk19 06-11-12 19:12

Ik had in 6 dagen ongeveer 1,5 gb aan data verbruikt. Kostte me ca 250 euro. Volgens Tele2 lag het aan een bug in iOS6. Ondanks dat je thuis bent en je iPhone aangeeft dat je Wi-Fi gebruikt, blijft je iPhone toch data binnen halen via 3G. Omdat je iPhone aangeeft Wi-Fi signaal te hebben, begint deze ook te syncen met iCloud, iMatch, YouTube en verzin het maar wat er gaat werken als Wi-Fi beschikbaar is. Ga maar na wat een datagebruik dat is. Volgens een Tele2 medewerker is de bug bekend bij Apple. Ik heb hierop Apple gebeld. Deze zei wel op de hoogte te zijn van de klachten, maar een bug, nee dat was het niet en ze konden niets voor me betekenen.
Saillant detail: Volgens iPhone 874 Mb verbruikt over 3G en Tele2 1,5 Gb.
Als iemand succes heeft bij Apple, deel de informatie.
Nee, ik ben geen Apple hater met alleen een iPhone.

Guest-20180925190238 06-11-12 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henk19 (Bericht 849966)
Volgens Tele2 lag het aan een bug in iOS6.

Als het écht een bug in iOS 6/iOS 6.0.1 is zouden dan niet miljoenen gebruikers last van die bug moeten hebben? iOS 6/6.0.1 is voor iedere gebruiker hetzelfde.

SjoerdK 07-11-12 08:37

De fout in de Apple software is bekend, dat blijkt wel uit de vele forumdiscussies, ook op apple.com. Ik moet Apple Care bellen om de zaak verder in behandeling te laten nemen, ik stel voor dat iedereen die hiermee te maken heeft hetzelfde doet.

"Beste Sjoerd,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Apple Online Store, de online winkel van Apple.

Met deze vraag dient u contact op te nemen met Apple Care, de technische ondersteuning van Apple.

Tel: 0900 7777 703 NL
Tel: 0707 0077 2 BE

Zij zijn van maandag tot en met vrijdag te bereiken van 09:00 tot 18:00 en zaterdag van 10:00 tot 17:00.

Helaas hebben zij geen contact per email.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u toch nog vragen hebben, kunt u mij altijd terug emailen."

stony667 07-11-12 08:49

Met IOS 6.01 is het bij mij opgelost op mijn iphone 5.

Geert1976 07-11-12 12:00

heb het zonet gedaan SjoerdK. En nu maar afwachten ;)

kobus1960 07-11-12 17:39

Ik heb al een poosje dataman erop zitten.
Het is bij mij allemaal niets veranderd na 6.01.
Gewoon strak geen gekke uitschieters, niets. :cool:

liekew78 07-11-12 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 849967)
Als het écht een bug in iOS 6/iOS 6.0.1 is zouden dan niet miljoenen gebruikers last van die bug moeten hebben? iOS 6/6.0.1 is voor iedere gebruiker hetzelfde.

Ja dat is dus waarschijnlijk ook zo. Tenminste het zat in ios6. Effe Google'en. En je komt erachter dat het echt wel aan iOS6 lag.
Bij mij lijkt het probleem trouwens ook opgelost met 6.0.1

Guest-20180925190238 07-11-12 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liekew78 (Bericht 850526)
J Tenminste het zat in ios6. Effe Google'en. En je komt erachter dat het echt wel aan iOS6 lag.
Bij mij lijkt het probleem trouwens ook opgelost met 6.0.1

Ik ga niet goegelen :P Ik lees deze draad van het begin tot het einde en stel vast dat er leden zijn die het probleem hebben met iOS 5.1.1, andere met iOS 6 en nog andere met iOS 6.0.1.

Over welk probleem in iOS 6 gaat het dan :rolleyes:

liekew78 07-11-12 22:20

Uhm niemand zegt tot nu toe dit probleem te hebben met IOS 6.0.1..
1 persoon met 5... Maar dat blijkt verder op in de posts een ander probleem (namelijk ook hoog Wi-Fi gebruik)

Probleem is dat de iphone automatisch op mobile data overschakelt (vermoedelijk bij zwakkere Wi-Fi verbinding) terwijl je dit niet door hebt..

SjoerdK 08-11-12 08:42

@Liekew78

Niet op dit forum misschien, maar er zijn ook (vele) vergelijkbare discussies op fora van Apple en diverse providers en daar heb ik dit wel gelezen. Ik heb het idee dat dit probleem bewust een beetje stil wordt gehouden. Ik proef dat ook aan de toon van de Applecare medewerkers die ik heb gesproken.

iWiefring 08-11-12 08:45

Sinds 6.0.1 heb ik dus ook even dit topic doorgelezen. Nu heb ik even een oogje gehouden op mijn Vodafone app en nu blijkt dus dat er in de laatste 8 dagen al 250MB(!) versleten is. Beetje vreemd.. (m'n iPhone 4, niet mijn 5!)

liekew78 08-11-12 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 850687)
Sinds 6.0.1 heb ik dus ook even dit topic doorgelezen. Nu heb ik even een oogje gehouden op mijn Vodafone app en nu blijkt dus dat er in de laatste 8 dagen al 250MB(!) versleten is. Beetje vreemd.. (m'n iPhone 4, niet mijn 5!)

Heb je al 8 dagen 6.0.1? Mijn gok is dat dat je het met 6 hebt verbruikt ( ik had in 1 dag zo'n 500 m'n gebruikt, zat ook tv te kijken via mijn iphone maarja normaal dus via Wi-Fi) maar na update tot nu toe dus geen datagebruik over 3g meer als ik op Wi-Fi zit)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 20:31 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdK (Bericht 850685)
@Liekew78

Niet op dit forum misschien, maar er zijn ook (vele) vergelijkbare discussies op fora van Apple en diverse providers en daar heb ik dit wel gelezen. Ik heb het idee dat dit probleem bewust een beetje stil wordt gehouden. Ik proef dat ook aan de toon van de Applecare medewerkers die ik heb gesproken.

Met 6 heb ik dit gelezen. Maar met 6.0.1 nog niet... Zal nog eens beter Google en.

iWiefring 09-11-12 08:13

Ik heb al sinds de update uit is iOS 6.0.1 op mijn iPhone 4 staan.
iPhone 5 heeft ook deze FW maar hier heb ik tot nog toe geen problemen mee!

CrimpyRex 09-11-12 21:17

ik heb ook ios 6.0.1 maar heb ook een hoog dataverbruik, ruim 350mb in 1 week. ik heb nu nog zo'n 130mb over voor de rest van de maand.

wat ik wel heb gedaan is het volgende:
bij instellingen van het mobiele netwerk, bij de optie 'gebruik mobiele data voor' heb ik alle opties uitgeschakeld. ik las dat het daar ook mee te maken zou kunnen hebben.

ik was van plan om morgen naar vodafone te bellen, maar als ik dit zo'n beetje doorlees, heeft dat denk ik vrij weinig zin?

Kevindewapper 10-11-12 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CrimpyRex (Bericht 851384)
ik heb ook ios 6.0.1 maar heb ook een hoog dataverbruik, ruim 350mb in 1 week. ik heb nu nog zo'n 130mb over voor de rest van de maand.

wat ik wel heb gedaan is het volgende:
bij instellingen van het mobiele netwerk, bij de optie 'gebruik mobiele data voor' heb ik alle opties uitgeschakeld. ik las dat het daar ook mee te maken zou kunnen hebben.

ik was van plan om morgen naar vodafone te bellen, maar als ik dit zo'n beetje doorlees, heeft dat denk ik vrij weinig zin?

De optie om "gebruik mobiele data" uit te schakelen is gewoon geen optie. Je hebt een telefoon toch om te gebruiken en ik heb een databundel om op te maken.... Handig als noodoplossing maar op lange termijn..? Nee

CrimpyRex 10-11-12 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevindewapper (Bericht 851582)
De optie om "gebruik mobiele data" uit te schakelen is gewoon geen optie. Je hebt een telefoon toch om te gebruiken en ik heb een databundel om op te maken.... Handig als noodoplossing maar op lange termijn..? Nee

heb je gelijk in. maar je kunt wel eigenwijs alle opties aanhouden 'omdat dat hoort' maar ik doe het liever op deze manier totdat er een oplossing is gevonden. liever zo dan een hoge telefoonrekening.

ps: ik heb gebeld met vodafone, ze zeiden dat ik de eerste was met deze klacht (wat ik niet geloof) maar ze hebben me wel 200mb extra data gegeven voor deze maand.

Kevindewapper 10-11-12 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CrimpyRex (Bericht 851595)
heb je gelijk in. maar je kunt wel eigenwijs alle opties aanhouden 'omdat dat hoort' maar ik doe het liever op deze manier totdat er een oplossing is gevonden. liever zo dan een hoge telefoonrekening.

ps: ik heb gebeld met vodafone, ze zeiden dat ik de eerste was met deze klacht (wat ik niet geloof) maar ze hebben me wel 200mb extra data gegeven voor deze maand.

Ik snap zeker dat je dit nu gebruikt tot er een oplossing is.

Ik heb net met Apple gebeld en die zeiden ook dat het de eerste keer was dat dit probleem was gemeld. Ik heb hem vriendelijk verzorgd eens op google te kijken naar de omvang van het probleem. Helaas was de customer support op zaterdag dicht dus ik moet volgende week opnieuw bellen.

Nog steeds hou ik hoop, het kan niet zo zijn dat er wereldwijd duizenden (miljoenen, miljarden) extra data wordt gebruikt sinds iOS6 en Apple dit dan toch blijft ontkennen.

Als ik volgende week opnieuw Apple heb gebeld zal ik hier het antwoord vermelden.

Guest-20180925190238 10-11-12 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevindewapper (Bericht 851607)
Ik heb hem vriendelijk verzorgd eens op google te kijken naar de omvang van het probleem.

Waar moet men op Goegel kijken naar de omvang van dit probleem? Heb je wat tips?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.