//

Mobiel data verbruik (ook tijdens wifi)

Mobiel data verbruik (ook tijdens wifi) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik merk sinds een paar dagen dat mijn telefoon nogal veel mobiele data verbruikt. Daarom heb ik dataman geinstalleerd om te kijken wat er nou ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-11-12, 17:20
Michael_W Michael_W is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard Mobiel data verbruik (ook tijdens Wi-Fi)

Ik merk sinds een paar dagen dat mijn telefoon nogal veel mobiele data verbruikt. Daarom heb ik dataman geinstalleerd om te kijken wat er nou precies gebeurd.

Nu zie ik dat mijn telefoon elke 10 min een beetje 3g data verbruikt, ook als ik op Wi-Fi zit.. Dit gebeurd zowel tijdens gebruik als in de locked stand.

Weet iemand wat mijn telefoon elke 10 min doet en is dit normaal? Is het ook niet raar dat hij mijn Wi-Fi hier niet voor gebruikt?

Bijgevoegd een plaatje waarin dit te zien is.. De linker rij geeft het 3g verbruik, de rechter het Wi-Fi verbruik.

http://tinypic.com/r/2sb7ny8/6
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-12, 17:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...0mb-24uur.html
  #3  
Oud 07-11-12, 17:26
Michael_W Michael_W is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard

Aanvulling: ik zit nog op 5.1.1 met mijn iphone 4. Dus het is niet het bekende ios 6 probleem...
  #4  
Oud 07-11-12, 17:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael_W Bekijk bericht
Aanvulling: ik zit nog op 5.1.1 met mijn iphone 4. Dus het is niet het bekende ios 6 probleem...
Aanvulling: In dat topic staan ook berichten van gebruikers met iOS 5.1.1

PS:
Volgens jouw profiel "zit" jij nergens op.
  #5  
Oud 22-11-12, 14:09
newdeep's schermafbeelding
newdeep newdeep is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Den Helder
Berichten: 2
Standaard Wi-Fi data in rekening gebracht!

Op Dinsdag 20-11-2012 werd mijn jongste dochter geconfronteerd met een rekening van €180,- van haar telefoonprovider Vodafone , zij heeft een Iphone 4S 16Gig.
Dit was schrikken omdat ze altijd binnen haar bundel blijft.
Normaal bedraagt de prijs van haar bundel €42,- en zij is daar haar hele abonnementsperiode nog binnen gebleven.
Wij hebben direct contact opgenomen met Vodafone.
Na enige tijd werd ons duidelijk dat na het downloaden van de laatste besturing software van de Iphone(IOS6) de problemen zijn begonnen.
Na wat onderzoek op internet blijkt dat de providers het dataverbruik wat via Wi-Fi is gedaan ook aanzien voor dataverbruik op 3G en dit wordt dan ook in rekening word gebracht.
Het blijkt dat in dit probleem al in oktober bekend was(in Amerika is al een update gedaan om deze BUG te verwijderen).
Het bleek in eerste instantie de goede kant op te gaan met Vodafone omdat zij mijn dochter vroegen een privé bericht met haar gegevens te sturen en de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer maar uiteindelijk kreeg zij bericht dat ze niet konden zien wat Wi-Fi verkeer is geweest.
Wij willen graag weten hoe groot dit probleem is en hoe wij eventueel ons teveel betaalde abonnementsgeld (€140,-) kunnen terugkrijgen.
Als dit probleem niet kenbaar wordt gemaakt zullen de telecomproviders er wel bij varen, terwijl ze wel op de hoogte zijn en hun klanten hadden kunnen waarschuwen. Dat laatste geldt ook voor Apple, ook zij hadden hun verantwoording hierin kunnen nemen en een waarschuwing uit kunnen doen naar de klanten.

http://www.automatiseringgids.nl/nie...i-bug-iphone-5

Weer klachten over hoge telefoonrekening door iOS 6

iOS 6-bug zorgt voor hogere telefoonrekening | Computer Idee

Laatst gewijzigd door newdeep; 22-11-12 om 14:48. Reden: info aanpassen.
  #6  
Oud 22-11-12, 14:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door newdeep Bekijk bericht
Het blijkt dat in dit probleem al in oktober bekend was(in Amerika is al een update gedaan om deze BUG te verwijderen).
Voor gebruikers van het Verizon CDMA netwerk.
  #7  
Oud 22-11-12, 15:07
newdeep's schermafbeelding
newdeep newdeep is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Den Helder
Berichten: 2
Standaard

Dit is allemaal heel toevallig.
Ben ik druk bezig om het probleem overal een beetje aan te kaarten krijgt mijn dochter net een software update binnen.
In deze update staan de problemen benoemd(zal ze als PS invoegen).
Als hiermee het probleem is opgelost blijf ik toch nog met de vraag wie het teveel betaalde dataverbruik moet gaan betalen.
Ik ga toch nog maar even met vodafone in de clinch.



  #8  
Oud 22-11-12, 16:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door newdeep Bekijk bericht
Dit is allemaal heel toevallig.
Ben ik druk bezig om het probleem overal een beetje aan te kaarten krijgt mijn dochter net een software update binnen.
Toevallig is de update iOS 6.0.1 er al sinds 1 november 2012, dat is ook al weer een paar weken geleden.

iOS 6.0.1 Software Update

En toch zijn er nog gebruikers, ook op dit forum, die klagen over een verhoogd datagebruik. Anderen hebben het probleem dan weer niet.

De plaatjes die je post zijn ook al op 1 november 2012 op de home pagina van dit forum verschenen:

http://www.iphoneclub.nl/215935/appl...ios-6-0-1-uit/
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
data verbruik siwa iPhone algemeen 3 19-06-12 15:50
Verbruik ik bij Wi-Fi ook 3G data? ClaudiaB iPhone algemeen 4 04-06-11 23:28
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 24-11-10 23:06
Geen internet via mobiel data, wel via Wi-Fi ! mastercihan Wi-Fi 1 25-09-10 13:40
Maandelijks data-verbruik djgns Overige providers Nederland 19 14-08-10 10:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.