Zijn er in Nederland al refurbished iPhone 5'en in omloop? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn er eigenlijk al refurbished iPhone 5'en? Volgens applecare niet omdat het toestel zo al productie/leveringsproblemen heeft, laat staan refurbs, maar volgens 2 medewerkers van ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Zijn er in Nederland al refurbished iPhone 5'en in omloop?
Zijn er eigenlijk al refurbished iPhone 5'en?
Volgens applecare niet omdat het toestel zo al productie/leveringsproblemen heeft, laat staan refurbs, maar volgens 2 medewerkers van tmobile zijn ze er wel, maar een andere medewerker ontkracht dit weer en zegt dat als je de iPhone bijv ter reparatie opstuurt of ze hem omruilen je gewoon een nieuwe krijgt wegens gebrek aan refurbs Iemand die het weet? Of misschien zelf al in het bezit is van een refurb iPhone 5? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Eigenlijk zijn die er al vanaf het begin van de productie
Alle iPhones die niet door kwaliteitscontrole geraken wegens defecten, beschadigingen of wat dan ook verdwijnen echt niet in de prullenbak. Die worden hersteld en gaan dan weer eens door de kwaliteitscontrole. Het hang er een beetje van af hoe men het woord "refurbished" interpreteert. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik bedoel refurbished als: niet in de originele doos, serienummer waaruit je de refurb afleid ( zoals je dat ook kan bij bijv de ipad/iPod touch/iPhone 4/S In Amerika komen ze in zogenaamde witte of bruine doosjes als je bijv je iPhone inruilt bij de officiële apple store. Maar als je hier in NL bij de applestore je iPhone 5 inruilt krijg je dan ook al zo'n refurb? Maar de geruchten gaan dus dat de levering van nieuwe en "goede" iphones momenteel al 6 weken + op zich laten wachten (zie bericht van vandaag op oa iphoneclub) en men daarom nog geen tijd heeft om refurbs te maken? Volgens applecare en 1 medewerker van tmobile waren er dus nog geen refubished iPhone 5, omdat de schaarste onder de nieuwe iphone 5'en al zo groot is |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
En in de Apple Store (in Amsterdam) noemen ze deze iPhones niet refurbished, maar remanufactured. (Wat qua eindproduct volgens mij op hetzelfde neerkomt)
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Geen idee dat de applestore in Amsterdam ook al zulke iphones heeft. Hebben ze dan ook een refurbished serienummer?
Normaal zie je aan het serienummer dat het om een refurb gaat |
|
|||
|
|||
Jaa deze heeft de applestore in amsterdam. Zijn van die witte simpele doosjes. Kreeg 1 telefoon uit de witte doosjes die licht beschadigd was. Toen kreeg k weer een ander witte doosje. En die telefoon is helemaal perfect.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Als je het serienummer van je iPhone op de chipmunk website invoert, wat staat er dan? Je kunt dan zien welke week, welke fabriek, etc hij is gemaakt, als hij echt refurbished is komt er dat ook achter te staan bij chipmunk. Mijn iPhone 4 die kapot was kreeg ik bijv een refurb voor en dat kwam ook op chipmunk te staan "possibly refurbished/remanufactored" |
|
||||
|
||||
Ik heb inmiddels tweemaal een wit doosje gekregen in de Applestore A'dam.
Eerste vervanging was nieuw (zo werd me verteld) echter bleek een defecte microfoon te hebben. Tweede editie een slecht werkende luidspreker... M.i. houden ze ingeleverde iPhone5's te Amsterdam waarvan ze twijfelen of het echt een defect heeft. Ze hopen dan maar dat men niet klaagt... De lol is er bij mij al behoorlijk vanaf... Laatst gewijzigd door WhyNotCallMeRo; 08-11-12 om 16:09. |
|
||||
|
||||
Zojuist UPS aan mijn deur gehad.
Mijn derde toestel gekregen en hier ook weer een probleem met luidsppreker en microfoon. Wederom boos gebeld waarin werd bevestigd dat er dus wel zeker refurbished exemplaren door Ned. verspreidt zijn. Bij Apple online gaan ze altijd eerst voor refurbushed en wanneer die op zijn voor nieuwe. Die senior advisor claimde echter dat genoeg voorraad is bij de ex-afdankertjes... Wat overignes genoeg zegt, toch? Wordt over 5 min teruggebeld Ik denk er zelfs over om mijn defecte serienummers hier te posten, zodat men bij een vervangend exemplaar kan terugzien wat er mis mee was..... |
|
||||
|
||||
Citaat:
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html Welke fabriek is hij gemaakt en welke week? Als het een refurb is hoort er dat bij te staan op chipmunk. Werd hij geleverd in originele iPhone doos en ingeseald of een gewoon doosje? Kwam hij van de Apple online store of tmobile? |
|
||||
|
||||
Citaat:
De tweede swap kwam van Apple online store en deze is bevestigd als refurb door een senior advisor aldaar. In beide gevallen zaten ze in die vage witte kleine doosjes... ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 15:48 ---------- Eerste exemplaar van Apple Online Store: 1211... Model introduced: 2012 Serial number: Production year: 2012 Production week: 40 (October) Name: iPhone 5 ModelCode: iphone_5 Group1: iPhone Group2: Generation: 7 CPU speed: 1.3GHz Factory: C3 (China) ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 15:50 ---------- Tweede exemplaar die ik heb gekregen in A'dam..... 1211... Model introduced: 2012 Serial number: Production year: 2012 Production week: 38 (September) Name: iPhone 5 ModelCode: iphone_5 Group1: iPhone Group2: Generation: 7 Factory: C3 (China) ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 15:51 ---------- Derde exemplaar van Apple Online store gekregen: 1211... Model introduced: 2012 Serial number: Production year: 2012 Production week: 38 (September) Name: iPhone 5 ModelCode: iphone_5 Group1: iPhone Factory: C3 (China) ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 15:55 ---------- Dus exemplaar 1 had een defecte microfoon Exemplaar 2 en 3 een kapotte luidspreker |
|
|||
|
|||
Ik ken persoonlijk 2 mensen die een refurb hebben gekregen... ondanks hun toestel er als nieuw uitziet mankeert er aan beide wel degelijk iets aan. 1 heeft Wi-Fi en 3G problemen, en de ander heeft problemen dat als hij gebeld word de anderen hem niet verstaan als het om een niet-iphone gaat, als hij naar een andere iphone 5 belt gaat het wel goed. raar maar waar!
|
|
|||
|
|||
Ik heb een vervangde toestel gisteren opgehald, en die is:
Model introduced: 2012 Serial number: ???? Production year: 2013 Production week: 5 (February) Model introduced: 2012 Name: iPhone 5 ModelCode: iphone_5 Machine Model: iPhone5,1 Factory: C3 (China) het probleem was dat ik de laatste week 4 keer per dag moest opladen. Laatst gewijzigd door NaviPhone; 07-03-13 om 17:39. Reden: typfouten |
|
|||
|
|||
Dat is raar. Als die info juist is dan betekent dat het dat die iPhone geen iPhone 5 World (of Global) is. De iPhone 5 World is platform 5,2
EDIT: De info van die Chipmunk dinges klopt niet. Net het serienummer van mijn iPhone 5 ingegeven en dan krijg ik ook platform 5,1 terwijl ik heel zeker weet dat het platform 5,2 is. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iphone 3gs refurbished | psd | iPhone algemeen | 2 | 27-11-11 22:56 |
Refurbished iPhone 4 | adwkelly | iPhone algemeen | 9 | 31-07-11 23:26 |
iPhone morgen ophalen van reparatie, refurbished? | Sam Granger | Odido (T-Mobile) | 52 | 26-07-10 23:18 |
|
|