//

Ios 6.0.1 neemt geheugen in(nog niet geinstalleerd)

Ios 6.0.1 neemt geheugen in(nog niet geinstalleerd) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door stino90 misschien kan je dan voor de toekomst ook het automatisch downloaden van updates uitschakelen. zoals ik al vreesde en Timosha ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-11-12, 13:50
amier97 amier97 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
misschien kan je dan voor de toekomst ook het automatisch downloaden van updates uitschakelen.

zoals ik al vreesde en Timosha nu beaamt (die kent er meer van dan ik) kunnen we verder niet helpen. succes!
Hoe schakel je dan het automatisch downloaden van updates uit?!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-11-12, 13:51
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Omgekeerd: hoe zet je het aan?

Ik dacht dat je zelf die download handmatig moest starten...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #23  
Oud 08-11-12, 13:54
amier97 amier97 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Omgekeerd: hoe zet je het aan?

Ik dacht dat je zelf die download handmatig moest starten...
Idd, dit dacht ik dus ook...
  #24  
Oud 08-11-12, 13:57
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

bij mij gebeurt het niet automatisch... aangezien het bij Amier wel automatisch gebeurt, is het logisch dat je het kan instellen

wat opzoekwerk later:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ownloaden.html

of dit ook OTA helpt, weet ik niet, waarschijnlijk moet je hem dan even koppelen met iTunes, niet?
  #25  
Oud 08-11-12, 13:59
amier97 amier97 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
bij mij gebeurt het niet automatisch... aangezien het bij Amier wel automatisch gebeurt, is het logisch dat je het kan instellen

wat opzoekwerk later:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ownloaden.html
Daar staat dat je het bij iTunes moet uitschakelen, maar ik connect me iphone bijna nooit met itunes en kreeg gister pas een melding bij instellingen dat er een update beschikbaar is, dus ik denk dat je telefoon er zelf automatisch naar zoekt ookal schakel je het uit bij itunes...
  #26  
Oud 08-11-12, 14:03
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amier97 Bekijk bericht
Daar staat dat je het bij iTunes moet uitschakelen, maar ik connect me iphone bijna nooit met itunes en kreeg gister pas een melding bij instellingen dat er een update beschikbaar is, dus ik denk dat je telefoon er zelf automatisch naar zoekt ookal schakel je het uit bij itunes...
ik lees zoveel mensen die nog op 4.X of 5.X zitten, ik kan mij moeilijk voorstellen dat die heel die tijd met dat bolletje bij instellingen blijven rondlopen...

mss dat je de iphone moet koppelen, het dan uitschakelen en via synchronisatie wordt die instelling over gezet...

ik ben hier echt niet zeker van, ik dacht alleen dat het zo werkte, schiet me niet dood
  #27  
Oud 08-11-12, 15:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Onverklaarbare problemen fascineren mij en dus ga ik op zoek tot ik een verklaring heb.

Een iPhone 4 met jailbreak. Ik heb een zeer groot bestand gevonden in /var/mobile/Media/Downloads (ca. 600MB).

Ik heb het bestand verwijderd alsook het bijbehorende SQLite bestandje. Dan eens gekeken wat er gebeurd. Er gebeurd niets tot ik de iPhone aan de lader hang en dan begint het downloaden opnieuw.

Ik heb dan "No Update" met Cydia verwijderd en zie in Settings inderdaad dat iOS 6.0.1 gedownload wordt. De download gebeurt dus blijkbaar wel automatisch.





  #28  
Oud 08-11-12, 15:39
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dus voorlopige conclusie: zodra aan lader en Wi-Fi beschikbaar?

(of loop ik nu te hard van stapel?)
  #29  
Oud 08-11-12, 15:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Dus voorlopige conclusie: zodra aan lader en Wi-Fi beschikbaar?
Ja, voorlopige conclusie. Ik ben het ding nu aan het herstellen, dan opnieuw jailbreaken en dan nog eens proberen.

Als ik het nog eens kan produceren wordt het een definitieve conclusie.

Één conclusie staat vast: "No Update" uit Cydia verhindert het downloaden niet, je ziet het alleen niet
  #30  
Oud 08-11-12, 15:46
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Onverklaarbare problemen fascineren mij en dus ga ik op zoek tot ik een verklaring heb.

Een iPhone 4 met jailbreak. Ik heb een zeer groot bestand gevonden in /var/mobile/Media/Downloads.

Ik heb het bestand verwijderd alsook het bijbehorende SQLite bestandje. Dan eens gekeken wat er gebeurd. Er gebeurd niets tot ik de iPhone aan de lader hang en dan begint het downloaden opnieuw.

Ik heb dan "No Update" met Cydia verwijderd en zie in Settings inderdaad dat iOS 6.0.1 gedownload wordt. De download gebeurt dus blijkbaar wel automatisch.






dat wil dus zeggen dat die personen die nog steeds op 4.x draaien altijd met dat rode bolleke blijven zitten...

mijn excuses dan voor de verwarring... bij mij is het nog nooit voorgekomen dat er automatisch gedownload werd, maar ik moet wel zeggen dat als ik hier lees dat de update er is ik dan ook direct update, dus veel tijd om zelf te downloaden heeft de iphone hier niet
  #31  
Oud 08-11-12, 15:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
dat wil dus zeggen dat die personen die nog steeds op 4.x draaien altijd met dat rode bolleke blijven zitten...
In iOS 4.x.x krijg je geen OTA updates, dat werkt eerst vanaf iOS 5.
  #32  
Oud 08-11-12, 15:49
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In iOS 4.x.x krijg je geen OTA updates, dat werkt eerst vanaf iOS 5.

ok correctie, dat wil zeggen dat mensen die op 5.x draaien altijd met dat rode bolletje bij instellingen blijven werken...
  #33  
Oud 08-11-12, 17:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De OTA update wordt niet automatisch uitgevoerd!

1) Men moet echt op "Download and Install" klikken;
2) Dan moet men de Algemene Voorwaarden accepteren;
3) Is de de iPhone niet aangesloten op een stroombron dan verschijnt er een blauwe pop-up met de boodschap dat men het apparaat met een stroombron moet verbinden;
4) Nu kan men "OK" of "Cancel" kiezen. Kiest men "Cancel" gebeurd er verder niets. Kiest men "OK" dan begint de download zodra de iPhone aan een stroombron aangesloten is en er een Wi-Fi verbinding is.

Blijkbaar heeft iemand dat gedaan met mijn knoei-iPhone 4. Er zijn hier wel meer mensen die met dat ding spelen
  #34  
Oud 08-11-12, 17:04
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De OTA update wordt niet automatisch uitgevoerd!

1) Men moet echt op "Download and Install" klikken;
2) Dan moet men de Algemene Voorwaarden accepteren;
3) Is de de iPhone niet aangesloten op een stroombron dan verschijnt er een blauwe pop-up met de boodschap dat men het apparaat met een stroombron moet verbinden;
4) Nu kan men "OK" of "Cancel" kiezen. Kiest men "Cancel" gebeurd er verder niets. Kiest men "OK" dan begint de download zodra de iPhone aan een stroombron aangesloten is en er een Wi-Fi verbinding is.

Blijkbaar heeft iemand dat gedaan met mijn knoei-iPhone 4. Er zijn hier wel meer mensen die met dat ding spelen
dus heb ik het toch juist,

hoe komt het dan dat er bij de ts wel al gedownload is? (vraag voor ts dus)

ps: dat van die stroombron, is dat niet vanaf 60%? ik heb vrienden die het OTA deden zonder stroombron, maar uiteindelijk bij de installatie (na het downloaden) toch aan de stroom moesten omdat de batterij onder 60% zat
  #35  
Oud 08-11-12, 17:51
amier97 amier97 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 22
Standaard

Ja bij mij was hij toch vanzelf begonnen met downloaden.. Raar maar waar. Ik ben geen 1x in Instellingen > Software Update gegaan en toch is hij gedownload.
  #36  
Oud 08-11-12, 17:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amier97 Bekijk bericht
Ja bij mij was hij toch vanzelf begonnen met downloaden.. Raar maar waar. Ik ben geen 1x in Instellingen > Software Update gegaan en toch is hij gedownload.
Wat staat er dan nu in Instellingen -> Software Update? Maak daar eens een screenshot van en post het.
  #37  
Oud 08-11-12, 17:58
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amier97 Bekijk bericht
Ja bij mij was hij toch vanzelf begonnen met downloaden.. Raar maar waar. Ik ben geen 1x in Instellingen > Software Update gegaan en toch is hij gedownload.
misschien toch eens aangesloten op iTunes, waar de automatische download wel aanstaat, en zo is die update dan op de iPhone gekomen.
  #38  
Oud 08-11-12, 18:19
amier97 amier97 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat staat er dan nu in Instellingen -> Software Update? Maak daar eens een screenshot van en post het.
Nu heb ik hem geupdate naar ios6.0.1. En ik heb geen pc hier dus morgen als ik thuis ben ga ik weer downgraden naar 5.1.1 met behulp van me shsh blobs maar ik wil graag voorkomen dat ik die updatemelding weer krijg. Er stond gewoon een knop met: "Installeer nu" en daarboven de update ios 6.0.1
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: IOS 5.01 geinstalleerd, apps en muziek krijg ik niet terug op Iphone danielle1001 iTunes 6 16-01-12 21:11
Windows: iOS 4.3 word niet geïnstalleerd op mijn iPod 3 digidogs iTunes 1 13-03-11 01:51
Geheugen nog beschikbaar na demontage mvd1968 iPhone algemeen 0 23-04-10 18:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.