//

Klik/kraak geluid beeldscherm iPhone 5

Klik/kraak geluid beeldscherm iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Heb een vraag. Na ongeveer 3 weken mijn iphone 5 in gebruik te hebben. Hoor ik als ik op het beeldscherm druk/ veeg een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-12-12, 20:34
peer86 peer86 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 3
Standaard Klik/kraak geluid beeldscherm iPhone 5

Hoi,

Heb een vraag.
Na ongeveer 3 weken mijn iphone 5 in gebruik te hebben.
Hoor ik als ik op het beeldscherm druk/ veeg een klik geluid.
Zwaar irritant in iedergeval.
Maar is dit gebruikerschade of is dit een fabrieks fout?
Zijn er misschien nog meer mensen die hier last van hebben dan zou ik het graag horen.
alvast bedankt.

Mvg,

Peter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-12-12, 20:42
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Zit je scherm niet los? Ik heb hier namelijk ook last van.
  #3  
Oud 03-12-12, 20:50
peer86 peer86 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 3
Standaard

Ja zo voelt het wel.
Maar als je aan de zijkant ziet lijkt het wel of hij iets beweegd maar dat is moeilijk te zien.
Maar zal dit in de garantie vallen of is dit door mij zelf veroorzaakt?
Wil hem wel terug sturen maar ben bang dat ik dan een rekening krijg.
Heb hem via kpn geleased ofzoiets.
  #4  
Oud 04-12-12, 23:06
e_hoogkamer e_hoogkamer is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 29
Standaard

Hoi, jullie ook. Ik ook namelijk. En ik dacht net. Ef op het forum kijken. Zijn jullie er al uit wat je er aan kan doen?
  #5  
Oud 05-12-12, 00:28
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Klinkt zeker als fabrikage-fout, tenzij je hem zelf hard hebt laten kletteren...

Igv Lease bij KPN, gewoon klantenservice bellen, dan komen ze toestel halen en krijg je tijdelijk een ander toestel. Dan gaan ze onderzoeken hoe het zit, valt het idd onder de garantie dan krijg je een nieuwe.

Igv los gekocht > op naar de apple store/reseller.
  #6  
Oud 05-12-12, 00:33
arjan112 arjan112 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

hallo, las de reactie's. Ik heb een nichtje met een witte iphone 5 16gb, als ze links bovenin het scherm drukte was er een soort klikje te horen. Het vermoeden van mij was, een mogelijk los gedeelte in het scherm. Haar geadviseerd contact op te nemen met apple. Deze deden niet moeilijk en morgen krijgt ze een nieuwe opgestuurd. Daarna moet ze uiteraard haar oude wel opsturen.
Het zou dus idd een los scherm (of gedeelte kunnen zijn).
Ik zou zeggen, contact opnemen met apple...... succes Arjan

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 december 2012 om 23:35 ----------

demuuk zijn bericht net niet gezien, deze heeft een goed advies....
  #7  
Oud 05-12-12, 00:41
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan112 Bekijk bericht
hallo, las de reactie's. Ik heb een nichtje met een witte iphone 5 16gb, als ze links bovenin het scherm drukte was er een soort klikje te horen. Het vermoeden van mij was, een mogelijk los gedeelte in het scherm. Haar geadviseerd contact op te nemen met apple. Deze deden niet moeilijk en morgen krijgt ze een nieuwe opgestuurd. Daarna moet ze uiteraard haar oude wel opsturen.
Het zou dus idd een los scherm (of gedeelte kunnen zijn).
Ik zou zeggen, contact opnemen met apple...... succes Arjan

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 december 2012 om 23:35 ----------

demuuk zijn bericht net niet gezien, deze heeft een goed advies....
Advies uit ervaring is veelal beter, dus dank Arjan!
  #8  
Oud 05-12-12, 17:06
peer86 peer86 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de tips ga zeker contact opnemen met KPN laat het weten zodra ik reactie heb
  #9  
Oud 06-12-12, 11:00
fllex fllex is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 88
Standaard

Dit probleem had ik ook maar het werd steeds erger. Ben toen naar de apple store gegaan en hij werd omgeruild dus ze doen er niet moeilijk over!

Maakt niet uit of je hem los hebt gekocht of met abo want ik had die van mij bij de belcompany gekocht met abo maar in de apple store kreeg ik zo een vervangend toestel.

Succes!
  #10  
Oud 07-12-12, 11:34
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Vraag me een beetje af wat ik zal doen. Ik heb het ook namelijk, en hier ook al naar een oplossing gezocht op het forum.

Toen kwam ik een ander recent topic tegen waarin werd gesteld dat dit bij alle iPhones het geval is.

Maar als ik jullie berichten zo lees ruilt Apple ze wel om, wat dus al aangeeft dat het niet hoort, anders ruilen ze hem niet om.

Ik irriteer me er ook wel aan, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens langs ga in Amsterdam, wie weet ruilen ze hem zo om!
__________________
Apple historie: iPod Touch 3G 8GB, iPhone 3G 16GB Wit , iPhone 4G 16 GB Zwart, iPhone 5 16GB Wit, iPad Mini Zwart Wi-Fi + 3G, iPhone 5S Zwart, iPhone 6 Zilver
  #11  
Oud 07-12-12, 12:29
arjan112 arjan112 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Hallo,

Het euvel is zeker niet op alle iphone's, sterker nog de meeste gelukkig niet.
Maar het is wel degenlijk een foutje wat is ontstaan tijdens de fabrikasche. Al heeft natuurlijk hier een ieder weer een eigen mening over.

Nu mag je met zo'n toestel voor deze prijs verwachten dat het deugdelijk en foutloos is. Ik zou zeggen ff bellen met Apple.

Naar A'dam gaan heeft geen zin als je hem daar niet gekocht hebt. Kan wel, maar dan ben je hem weken kwijt.

Uit naaste ervaring heb ik inmiddels vernomen dat Apple niet al te moeilijk doet.

Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 december 2012 om 11:31 ----------

Lees zojuist boven jou bericht dat ze in het geheel niet echt moeilijk lijken te doen (ook iet in de apple store (fllex))
  #12  
Oud 07-12-12, 12:34
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan112 Bekijk bericht
Hallo,

Het euvel is zeker niet op alle iphone's, sterker nog de meeste gelukkig niet.
Maar het is wel degenlijk een foutje wat is ontstaan tijdens de fabrikasche. Al heeft natuurlijk hier een ieder weer een eigen mening over.

Nu mag je met zo'n toestel voor deze prijs verwachten dat het deugdelijk en foutloos is. Ik zou zeggen ff bellen met Apple.

Naar A'dam gaan heeft geen zin als je hem daar niet gekocht hebt. Kan wel, maar dan ben je hem weken kwijt.

Uit naaste ervaring heb ik inmiddels vernomen dat Apple niet al te moeilijk doet.

Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 december 2012 om 11:31 ----------

Lees zojuist boven jou bericht dat ze in het geheel niet echt moeilijk lijken te doen (ook iet in de apple store (fllex))
Ik heb hem wel in de Apple Store gekocht hoor (los toestel)
Als ik weer in Amsterdam ben zal ik er is langsgaan, is vragen wat ze ervan zeggen
  #13  
Oud 07-12-12, 13:08
fllex fllex is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan112 Bekijk bericht
Hallo,

Het euvel is zeker niet op alle iphone's, sterker nog de meeste gelukkig niet.
Maar het is wel degenlijk een foutje wat is ontstaan tijdens de fabrikasche. Al heeft natuurlijk hier een ieder weer een eigen mening over.

Nu mag je met zo'n toestel voor deze prijs verwachten dat het deugdelijk en foutloos is. Ik zou zeggen ff bellen met Apple.

Naar A'dam gaan heeft geen zin als je hem daar niet gekocht hebt. Kan wel, maar dan ben je hem weken kwijt.

Uit naaste ervaring heb ik inmiddels vernomen dat Apple niet al te moeilijk doet.

Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 december 2012 om 11:31 ----------

Lees zojuist boven jou bericht dat ze in het geheel niet echt moeilijk lijken te doen (ook iet in de apple store (fllex))
Inderdaad, de Apple Store is juist de beste plek om naartoe te gaan omdat je daar meteen een vervangend toestel krijgt als je telefoon nog garantie heeft (wat een iPhone 5 op dit moment sowieso nog heeft). Juist bij andere winkels ben je hem een aantal dagen kwijt omdat die hem opsturen. Garantie is bij Apple op serienummer dus het maakt niet uit waar hij gekocht is en je hoeft dus ook geen bon mee te nemen.
  #14  
Oud 09-12-12, 17:57
El Morro El Morro is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn eerste iPhone 5. Gewoon naar de applestore gaan, krijg je direct een nieuwe ook al heb je em niet daar gekocht. Je hebt immers 1 jaar garantie van Apple.

Wel meteen goed kijken wat voor toestel je daar krijgt. De 1ste keer dat ik nieuwe kreeg bleek ingedeukt te zijn en de 2de had dode pixels. Dus ik heb nu al een 4de iPhone en ik ben het nu zeker zat. Nog 1 probleem en ik stap over op Samsung voorgoed.
  #15  
Oud 12-12-12, 15:57
Harpets Harpets is offline
• iOS 8.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 22
Standaard

Kunnen jullie het geluid elke keer opnieuw produceren? Ik hoor het nl ook af en toe, maar als ik eenmaal de 'klik' heb gehoord dan doet ie het weer een tijdje niet.. Het is mij niet gelukt om het elke keer achter elkaar te doen, maar het valt soms op als het stil is.
  #16  
Oud 12-12-12, 16:44
fllex fllex is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harpets Bekijk bericht
Kunnen jullie het geluid elke keer opnieuw produceren? Ik hoor het nl ook af en toe, maar als ik eenmaal de 'klik' heb gehoord dan doet ie het weer een tijdje niet.. Het is mij niet gelukt om het elke keer achter elkaar te doen, maar het valt soms op als het stil is.
Haha heel herkenbaar dit, ik dacht dat ik de enige was. Telkens was het verdwenen na een paar keer klikken. Het werd wel steeds erger en het lukte dus om het achter elkaar te produceren. (na 2 weken)

Een tip: als je denkt dat hij gaat klikken film het met een andere telefoon of ipad ofzo (had ik ook gedaan) en laat daarna het serienummer zien in beeld. Ik was namelijk met het probleem al eens naar de store geweest maar precies toen was de klik er niet en gaf de genius die tip om het te filmen met serienummer. Dan kunnen ze zeker weten dat jouw iphone dat rare klik geluid maakt.

De tweede keer had ik het geluk dat hij achter elkaar klikte in de store en dus het filmpje niet nodig had...
  #17  
Oud 15-03-13, 18:37
Dirk1987 Dirk1987 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik heb dus nu het zelfde probleem.

Maar omdat ik in Eindhoven woon is het voor mij dus een flinke reis om naar Amsterdam te gaan.
Zoals hier gelezen is een bon niet nodig, maar wel je oplader en doosje??

Ben bang dat ik dalijk voor niks op en neer ga namelijk
  #18  
Oud 21-03-13, 16:48
Willem07 Willem07 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 2
Standaard

Je hoeft alleen je toestel mee te nemen, dat is voldoende
  #19  
Oud 21-03-13, 18:02
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

in maastricht zit ook een appelstore gr
  #20  
Oud 21-03-13, 20:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anske12345 Bekijk bericht
in maastricht zit ook een appelstore gr
In Maastricht zijn er twee Ivizi winkels, geen Apple Store (helaas)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oortjes maken klik geluid Eeveline iPhone accessoires en onderdelen 0 30-07-11 22:23
'Klik'-geluid bij camera 3GS uitzetten? Blattellus iPhone algemeen 2 01-07-11 14:15
Windows: Geluid bij klik op iets Froggle iTunes 7 14-09-08 10:51
klik geluid blijft hangen basboy Unlock [archief] 11 08-06-08 21:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.