iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Netwerken en SMTP (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132-netwerken-smtp.html)

Maikel 20-09-07 17:07

Netwerken en SMTP
 
Is iemand al een progje tegen gekomen zodat je met iedere Wi-Fi verbinding je pop mail kan versturen. ?

Michael 20-09-07 19:03

Ik heb al op verschillende plaatsen een Wi-Fi connectie gehad en kan gewoon overal mijn mail versturen zonder problemen.

iCulture 20-09-07 19:07

Het makkelijkst is als je (mail)provider Authenticated SMTP toestaat (mail versturen door username en wachtwoord op te geven). Je kunt dit op de iPhone instellen via Settings > Mail > (kies Account) > Outgoing Mail Server > User Name / Password. Meer informatie hoe dit werkt vind je onder andere bij XS4ALL: E-mail | SMTP authenticatie aanzetten

"R" 30-09-07 15:54

smtp xs4all: probleem mail iPhone
 
Hoi, ik krijg via geen mail verzonden vanaf de iPhone.

Heb het geprobeerd via KPN en t-mobile, het resultaat is gelijk.
Ook via Wlan lukt het niet.

De melding:
The connection to the outgoing server "smtp.xs4all.nl" failed.

De settings worden gesynct met een macbook pro, daar werkt mail gewoon, dus ik ga er van uit dat de settings juist zijn.

Iemand enig idee?

Spree 30-09-07 21:19

Waarschijnlijk verbind je thuis met je MacBook gewoon via je XS4ALL-abonnement, niet?

Onderweg moet je verbinding maken met
a) authenticatie met username & wachtwoord (bij XS4ALL) en
b) verbinding kunnen maken met poort 25 (de standaard SMTP-poort).

Waarschijnlijk kun je geen verbinding met poort 25 (wordt door veel telecomproviders geblokkeerd, officieel om spam tegen te gaan). Wat je kunt proberen is bij KPN of T-Mobile te zoeken naar hun SMTP-server & instellingen óf gebruik te maken van een beveiligde verbinding met een uitgaande mailserver van bijvoorbeeld GMail, omdat daar een andere poort voor gebruikt wordt.

Edit: wellicht dat de informatie over poort 25 ook opgenomen kan worden in de FAQ?

"R" 30-09-07 21:35

@spree:

Thuis gaan zowel de iPhone als de Mac over hetzelfde lijntje naar buiten. Ook daar krijgt de iPhone geen contact met de smtp server van xs4all. Het maakt dus niet uit of ik het via KPN of de normale dsl probeer.

"R" 30-09-07 22:55

Draadjes samengevoegd: invullen van smtp naam en wachtwoord lost het probleem van het niet kunnen verzenden van e-mail vanaf de iPhone op. Heeft xs4all recent iets gewijzigd?

Spree 01-10-07 10:01

Ik denk dat er óf in je netwerk óf in de iPhone een poortblokkade zit. Na wat speurwerk ontdekte ik bij XS4ALL dat je ook daar een volledige beveiligde verbinding op kunt zetten met de mailserver (zeer aan te raden bij het gebruik van publieke hotspots, anders vliegen je gebruikersnaam en wachtwoord als plaintext door de lucht):

- 'Server uitgaande post' (Outgoing Mail Server): smtps.xs4all.nl

- 'Serverpoort' (Server port): 465

- Zorg ervoor dat de optie 'Gebruik Secure Sockets Layer (SSL)' (Use Secure Sockets Layer (SSL) staat aangevinkt.

- 'Identiteitscontrole' (Authentication): Wachtwoord (Password)

- 'Gebruikersnaam' (User Name): Uw loginnaam (de naam waarmee u inlogt bij XS4ALL)

- 'Wachtwoord' (Password): uw XS4ALL wachtwoord



informatie van E-mail | Mac OS X | Mail 2.0 | Beveiligd e-mailen
waar ook uitleg staat voor het instellen van een beveiligde POP3-verbinding.

"R" 01-10-07 17:41

Thanks @Spree, xs4all heeft dit niet echt bekend gemaakt.......Lijkt goed te werken

Brimme 03-10-07 23:30

krijg het nog steeds niet voor elkaar om mail te versturen met xs4all en t-mobile.waar moet ik poort 25 instellen. iemand help :S

Spree 03-10-07 23:37

Je moet juist niet poort 25 instellen, die wordt tegengehouden. Neem de instellingen voor beveiligde verbinding over als hierboven, dan zou het moeten werken.

"R" 04-10-07 06:58

iPhone>Settings>Mail>mailaccount

Incoming Mail server
Host Name: pops.xs4all.nl
User Name: ...
Password: ...

Outgoing Mail Server:
Host Name: smtps.xs4all.nl:465
User Name: ...
Password: ...

Advanced>Settings
Incomming Uses SSL: on
Outgoing Ussel SSL: on
Authentication: Password

Brimme 04-10-07 09:08

Bedankt! deze instellingen werken super !!

pontifex 06-10-07 01:10

Iemand een idee welke poort ik voor wanadoo kan gebruiken? (outgoing mail werkt ook niet)

Fred 17-10-07 14:33

en hoe zit dat bij tiscali?

JJP 26-11-07 20:01

Ik had wat problemen met inkomende mail.
Moest daar de poort op 995 zetten....

POP instellingen
- Gebruik als POP-server: pops.xs4all.nl
- Gebruik als serverpoort: 995
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat ingeschakeld.

SMTP instellingen
- Gebruik als SMTP-server: smtps.xs4all.nl
- Gebruik als serverpoort: 465
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat ingeschakeld.
- Zorg ervoor dat SMTP verificatie of authenticatie staat ingesteld.

panne015 30-11-07 22:02

Tiscali mail instelling

incoming mail server
- Hostname: pop3.tiscali.nl
- Username "je account naam"
- Password "je wachtwoord
- Gebruik als serverpoort: "110
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat uitgeschakeld.

outgoing mail server
- Host name smtps.tiscali.nl:25
- User name LEEG LATEN !
- Password LEEG LATEN !
- Gebruik als serverpoort: 25
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat uitgeschakeld.

hanspeeters@tiscali.nl 20-12-07 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spree (Bericht 3379)
Ik denk dat er óf in je netwerk óf in de iPhone een poortblokkade zit. Na wat speurwerk ontdekte ik bij XS4ALL dat je ook daar een volledige beveiligde verbinding op kunt zetten met de mailserver (zeer aan te raden bij het gebruik van publieke hotspots, anders vliegen je gebruikersnaam en wachtwoord als plaintext door de lucht):

- 'Server uitgaande post' (Outgoing Mail Server): smtps.xs4all.nl

- 'Serverpoort' (Server port): 465

- Zorg ervoor dat de optie 'Gebruik Secure Sockets Layer (SSL)' (Use Secure Sockets Layer (SSL) staat aangevinkt.

- 'Identiteitscontrole' (Authentication): Wachtwoord (Password)

- 'Gebruikersnaam' (User Name): Uw loginnaam (de naam waarmee u inlogt bij XS4ALL)

- 'Wachtwoord' (Password): uw XS4ALL wachtwoord



informatie van E-mail | Mac OS X | Mail 2.0 | Beveiligd e-mailen
waar ook uitleg staat voor het instellen van een beveiligde POP3-verbinding.

Deze oplossing werkt prima. Alleen heb ik er uuuuren over gedaan om er achter te komen dat er smtps staat, ipv smtp zonder s. Misschien handig om dat nog even in je oplossing expliciet te benadrukken. EN dat je hierna in iTunes het synchroniseren van accounts uit moet zetten, anders heb je weer een probleem met je emailsettings op je vaste computer.

FWWillem 25-12-07 14:49

En weet iemand de stmp intstellingen van vodafone? deze zijn geblokkeerd voor uitgaande mail voor iphones etc.

dirkuijt 27-12-07 09:40

als je even zoekt naar SMTP krijg je dit te zien:

stel GMAIL als SMTP in, en je kan overal verzenden!

bigeazy 29-01-08 15:07

uitgaande mail lukt niet
 
hoi, help!!
ik heb een mac account die wel kan sturen via de iphone (1.12) dan 2 pop3 accounts die wel ontvangen maar NIET kunnen sturen.... wat te doen...
de Wi-Fi is via xs4all... iphone kpn...

alvast dank

Eagleman 29-01-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 4325)
iPhone>Settings>Mail>mailaccount

Incoming Mail server
Host Name: pops.xs4all.nl
User Name: ...
Password: ...

Outgoing Mail Server:
Host Name: smtps.xs4all.nl:465
User Name: ...
Password: ...

Advanced>Settings
Incomming Uses SSL: on
Outgoing Ussel SSL: on
Authentication: Password


WERKT FANTASTISCH! THANX

"R" 01-02-08 06:42

Telfort?
 
Heeft er iemand ervaring met de smtp settings van Telfort?

René

micros 02-02-08 01:51

Ja, dat is smtp.telfortmail.nl.

Bestaat er al een methode om meerdere smtp servers in te stellen? Want die voor gprs en elk Wi-Fi netwerk verschillen natuurlijk. Zo raar dat daar geen rekening mee is gehouden...!

marcoryn 12-02-08 23:10

Thanks Dirk...eindelijk ook versturen. Werd al sch**tziek van die foutmeldingen bij het verzenden. Wist niet dat het zo ook opgelost kon worden.

bapovs 13-02-08 23:22

Chello Instellingen
 
Mij lukt het dus niet om met chello mijn mail op te halen.

Mijn instellingen:

Pop account gegevens:
naam: MIJN NAAM
adres: MIJN EMAIL ADRES
Beschijving: IDEM

Inkomende post:
naam: MIJN NAAM
adres: naam@chello.nl
gebruikersnaam: bekend
wachtwoord: bekend

uitgaande post:
hostnaam: mail.chello.nl
gebruikersnaam: leeggelaten
wachtwoord: leeggelaten

Ik krijg de melding om het behulp van een SSL server te proberen, dat werkt ook niet...

Iemand enig idee?

gr

bigeazy 14-02-08 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 32036)
als je even zoekt naar SMTP krijg je dit te zien:

stel GMAIL als SMTP in, en je kan overal verzenden!

klopt en werkt eigenlijk best goed, echter als ik dan iets stuur van bv zakelijke account, krijg ik het antwoord op gmail binnen... nu werk ik met 4 ccounts, en voor verschillende bedrijven dus je begrijpt dat ik het liefst het antwoord op de account krijg waarvandaan ik gestuurd heb..

any ideas??

thanks

it_is_tinkerbell 26-02-08 13:37

t-mobile/xs4all outgoing mail
 
hi,

ik probeer mails te verzenden via t-mobile/xs4all. heb alles ingesteld zoals hieronder omschreven en met Wi-Fi werkt dat prima, maar via gprs niet...

(POP instellingen
- Gebruik als POP-server: pops.xs4all.nl
- Gebruik als serverpoort: 995
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat ingeschakeld.

SMTP instellingen
- Gebruik als SMTP-server: smtps.xs4all.nl
- Gebruik als serverpoort: 465
- Zorg ervoor dat Secure Sockets Layer (SSL) staat ingeschakeld.
- Zorg ervoor dat SMTP verificatie of authenticatie staat ingesteld.)

krijg deze foutmelding: cannot send mail, the connection to the outgoing server "smtps.xs4all.nl" failed

iemand een idee?

bigeazy 26-02-08 13:46

hmmm
 
staat echt allemaal hieronder beschreven ....

succes

Eagleman 26-02-08 13:56

outgoing email
 
Ik heb mijn iPhone alsvolgt ingesteld:

Incoming Mail Server
Host Name: imap.xs4all.nl
User Name: ....
Password: ...

Outgoing Mail Server (SMTP)
Host Name: smtps.xs4all.nl:465
User Name: ...
Password: ...

Dan onder Advanced:

Incoming settings
Use SSL ON
Authentication Password
IMAP Path Prefix /
Server Port: 993

Outgoing Settings
Use SSL ON
Authentication Password
Server Port: 465

Dit werkt bij mij fluitend.

Succes.

Eagleman

it_is_tinkerbell 26-02-08 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bigeazy (Bericht 71503)
staat echt allemaal hieronder beschreven ....

succes

inderdaad, had ik gelezen, maar toch werkt het niet.
ook niet als ik bij smtp de t-mobile server invul (smtp.gprs.t-mobile.nl via poort 25)....
binnenhalen overigens geen probleem.

bigeazy 26-02-08 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door it_is_tinkerbell (Bericht 71580)
inderdaad, had ik gelezen, maar toch werkt het niet.
ook niet als ik bij smtp de t-mobile server invul (smtp.gprs.t-mobile.nl via poort 25)....
binnenhalen overigens geen probleem.

het handigst (heb ik ook gedaan) is om een gmail account te nemen, is gratis, erg veel opslag, en dan kun je 1 keer de smtp gmail aanmaken, en werkt t verzenden (en binnenhalen) in heel europa (ik spreek uit ervaring...)

succes!!:)

curacao 26-02-08 20:23

Heeft iemand voor mij de oplossing voor het volgende?

Iphone versie usa 1.1.3 Provider: Orange

Bij het instellen van GPRS ga ik naar edge en kom dan in het scherm waar de APN gegevens moeten worden ingevuld. Na het invullen van de orange gegevens (APN: internet etc) worden na de homeknop te hebben ingedrukt de gegevens niet opgeslagen. Hierdoor krijg ik uiteraard geen mogelijkheid mijn netwerk Orangeworld te gebruiken voor email en internet.

Wie weet voor mijn de oplossing? Ik heb slecht een keer eerder het probleem gelezen maar geen oplossing.

Bedankt alvast
Rene

pclahsen 27-02-08 15:10

Hoi Rene,

Bedoel je met 'homeknop' de ronde button op je iPhone? Na invullen van laatste regel toch even 'klikken' in een vorig veld, dus niet gelijk die home knop indrukken. Daarna terug gaan naar het eerste/algemene instellingen scherm en daarna pas de ronde home button invullen.

Als dit niet werkt: netwerkinstellingen resetten en opnieuw beginnen.
Kan ook aan je unlockmethode liggen trouwens. Evt. restoren naar 1.1.3 en Ziphone en dan zou het echt moeten lukken, was voor mij de oplossing:)


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door curacao (Bericht 71817)
Heeft iemand voor mij de oplossing voor het volgende?

Iphone versie usa 1.1.3 Provider: Orange

Bij het instellen van GPRS ga ik naar edge en kom dan in het scherm waar de APN gegevens moeten worden ingevuld. Na het invullen van de orange gegevens (APN: internet etc) worden na de homeknop te hebben ingedrukt de gegevens niet opgeslagen. Hierdoor krijg ik uiteraard geen mogelijkheid mijn netwerk Orangeworld te gebruiken voor email en internet.

Wie weet voor mijn de oplossing? Ik heb slecht een keer eerder het probleem gelezen maar geen oplossing.

Bedankt alvast

Rene


timson 02-04-08 19:50

hmm.. Ik heb moeite van het vinden van de poort instellingen. Als ik mail opstart om een account toe te voegen, vind ik geen veld om de juiste poorten in te vullen. Dus zodra ik dan bewaar druk na het invullen van de juiste pop en smtp gegevens (xs4all), krijg ik de SSL foutcode.

segaflash 02-04-08 20:12

En hoe zit het met de instellingen van @home heeft daar iemand raad op

timson 03-04-08 01:01

het werkt inmiddels al.. erg stom, ik had pop.xs4all en smtp.xs4all ipv pops.xs4all en smpts.xs4all, dat zijn namelijk de ssl servers :/ XS4ALL | Helpdesk | E-mail | Instellingen | Algemeen

liggit 23-05-08 18:04

Weet iemand ook misschien hoe je via chello je mail kan versturen?? heb al een hoop geprobeerd maar kom er niet uit!!

Alsvast bedankt.

DaanKuipers 25-05-08 11:03

ik krijg niet geinstalleerd mijn hccnet mail.

gedaan:
POP
Pop.hccnet.nl
Adres
Wachtwoord

stmp.hccnet.nl

Maar krijg geen verbinding, wat doe ik fout

rjl 27-05-08 08:52

is er iemand die zo vriendelijk is om de email instellingen via Casema en/of T-mobile hier wil plaatsen.
sinds 1 1/2 dag werkt het niet meer, daarvoor 3 maanden zonder problemen

bedankt vast, Rob


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.