//

Ben ik te volgen via mijn iPhone?

Ben ik te volgen via mijn iPhone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Onlangs hebben we voor werk Iphone's in gebruik moeten nemen. Een mooi toestel en echt een verrijking, dus geen straf . Echter speelt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-01-13, 22:00
IphoneI IphoneI is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 9
Standaard Ben ik te volgen via mijn iPhone?

Hallo allemaal,

Onlangs hebben we voor werk Iphone's in gebruik moeten nemen. Een mooi toestel en echt een verrijking, dus geen straf .
Echter speelt bij mij en collega's de vraag of we nu gevolgd kunnen worden met de Iphone. Weet iemand dit? En hoe werkt dat? Wij zijn nogal noobs op gebied van smartphones.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-13, 22:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Het kan (technisch gezien), maar of je baas dat doet is nog maar de vraag.

Ik vermoed dat hij/zij dat jullie vooraf moet vertellen als hij/zij dat wil doen.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 13-01-13, 22:30
IphoneI IphoneI is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 9
Standaard

Er is gezegd dat ze ons gebruik kunnen inzien, bezochte websites, mailverkeer etc.
Kan je dat volgen ook uitzetten? Gaat dat via GPS?
  #4  
Oud 13-01-13, 23:33
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Als jij je eigen account hebt mogen aanmaken, maak je dan geen zorgen. Het toestel is nog steeds via de provider antennes op te sporen. Uw baas heeft normaal geen toegang. GPS mag dan ook uit staan
  #5  
Oud 14-01-13, 08:24
IphoneI IphoneI is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 9
Standaard

We hebben zelf ons account aan mogen maken. Dus als ik het goed begrijp zijn we net zo volgbaar als een Nokia uit 1999? Het enige signaal dat te volgen is, is de verbinding die iedere telefoon heeft met de zendmasten?

EDIT: We hebben er trouwens ook een exchange account op zitten en Airwatch, ik weet niet wat die kunnen?

Laatst gewijzigd door IphoneI; 14-01-13 om 08:44.
  #6  
Oud 14-01-13, 10:03
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ja via de zendmasten

Airwatch
AirWatch maakt het voor organisaties mogelijk om op een eenvoudige wijze alle mobile devices in één keer in te richten, gebruiksklaar te maken, hierover beleid te voeren en te monitoren. Dit alles ongeacht het besturingssysteem, gebruiker, netwerk of locatie. Niet alleen is er dus een grote tijdswinst te behalen, ook zorgt AirWatch ervoor dat u een overzichtelijk en efficient (security) beleid kunt voeren, deze kan monitoren en indien gewenst kan wijzigen.

Bron:AirWatch « ON2IT BV
  #7  
Oud 14-01-13, 14:53
IphoneI IphoneI is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 9
Standaard

Bedankt Werner1963! We zijn dus volgbaar via Airwatch, die op zijn beurt gebruik maakt van zendmasten..

Nu kan ik bij Instellingen -> privacy -> locatievoorzieningen, diversen app's wel en niet toe staat. (ook airwatch)
Eventueel is zelfs de gehele locatievoorziening af te sluiten.

Is men dan nog te traceren?
  #8  
Oud 14-01-13, 15:08
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

De vraag is of monitoren = traceren ?
Het doel van Airwatch is alle mobile devices in één keer in te richten, gebruiksklaar te maken, gebruiksklaar te maken op elk netwerk of elke locatie. Zo lees ik het.

Ik vermoed nu wel dat airwatch gebruik maakt van locatievoorziening die op zich weer uit te zetten is.
Als traceren via de zendmasten wel mogelijk is in airwatch , maakt het niet uit of de locatievoorziening aan of uit staat.

Uw baas moet dit in ieder geval melden als dit zo zou zijn.
  #9  
Oud 14-01-13, 16:44
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Monitor
Privacy: Configure what data is collected and who can view it for different device groups
Dashboard: Track and view real-time device information via interactive dashboards and portlets
Location: View all devices on a GPS map for a specified location or within a geographic range
Alerts: Create event alerts with automated routing policies to notify IT administrators or end users
Rules Engine: Set up rules that define non-compliant events/activities and automated responses
Reporting: Export data directly from the dashboard or generate reports with automated distribution
Data Mart: Import device data to enterprise BI tools to gain insightful metrics about your deployment


Vraag me af of je het ook daadwerkelijk uitkam schakelen?
Zou vreemd zijn als ze geen restricties hebben gegeven terwijl ze de software ervoor hebben?
  #10  
Oud 14-01-13, 23:17
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Tijdens de werkuren mag een baas toch weten waar z'n personeel is. Ik begrijp heel goed dat men controle wil uitvoeren. Als je in je vrije tijd ook gebruik maakt van dezelfde iphone zou je wel alle belverkeer kunnen doorschakelen naar een prive toestel. Want waar je dan uithangt hoeft je baas niet te weten.
  #11  
Oud 15-01-13, 08:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Inderdaad; werktelefoon helemaal uitzetten (of desnoods vliegtuigmodus) buiten werktijd, en je bent niet meer te volgen...
  #12  
Oud 05-10-13, 14:02
IphoneI IphoneI is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 9
Standaard

Location: View all devices on a GPS map for a specified location or within a geographic range

Hmmm, bij locatievoorziening heb ik airwatch uitgezet. Ik vraag me af of nu toch te zien is waar de telefoon is.

Of de baas mag zien waar zijn personeel is tijdens werkuren via gps zonder de werknemers daar info over te geven = nee, dat mag niet zomaar.
We krijgen geen info, alleen een Iphone....
  #13  
Oud 05-10-13, 16:05
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Weet ni hoe het in NL zit, maar voor BE is het verboden dat de werkgever je stiekem volgt. Is een inbreuk op privacy. Het mag wel indien dit schriftelijk wordt meegedeeld aan de werknemer en deze laatste ook met een handtekening zijn toestemming geeft.

Doet hij het toch stiekem en ontslaat je omdat je te veel bij de meisjes van plezier zit, staat de werkgever niet sterk in zijn schoenen voor de arbeidsrechtbank.
  #14  
Oud 05-10-13, 20:34
IphoneI IphoneI is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 9
Standaard

Haha, nice.
  #15  
Oud 06-10-13, 10:30
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IphoneI Bekijk bericht
Er is gezegd dat ze ons gebruik kunnen inzien, bezochte websites, mailverkeer etc.

Dat kan je ook op de PC's op je werk.

MAAR

dat betekend niet dat je werkgever daar ook naar mag kijken.
Dat mag pas bij zwaar wegende redenen. Kijkt hij uit nieuwsgierigheid dan is dat een schending van je privacy. Daar kan je over gaan klagen, je zal gelijk krijgen, maar er zal ontslag gaan volgen, daar de werksfeer gebrouilleerd raakt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apps overzetten naar mijn telefoon lukt niet?en ik ben mijn gekochte ringtones kwijt? TheMelodyLadyx iPhone algemeen 4 01-07-13 03:13
Ik wil meerdere blogs volgen op mijn Ipad fera68 iPad Apps 3 12-04-13 18:16
Kan mijn werkgever mij overal volgen met locatievoorziening? pip65 iPad algemeen 9 04-02-12 18:45
Muziek: ben mijn muziek nummers kwijt deverleiding Muziek, foto & video 1 28-01-12 17:16
Ben al mijn software van mijn iphone 3gs kwijt Richard29 iPhone algemeen 7 26-07-11 14:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.