//

Mijn ervaringen met FW 6.1.1. op iPhone 4S :-(

Mijn ervaringen met FW 6.1.1. op iPhone 4S :-( discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) 2013.02.16 Uitgangspunt: (A) iPhone 4S MD242DN/A van 28-1-2012, verworven op 15 februari 2013. Verder heb ik een (B) iPhone 3GS met 4.3.3. en JB (de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-02-13, 22:44
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard Mijn ervaringen met FW 6.1.1. op iPhone 4S :-(

2013.02.16
Uitgangspunt:
(A) iPhone 4S MD242DN/A van 28-1-2012, verworven op 15 februari 2013.
Verder heb ik een (B) iPhone 3GS met 4.3.3. en JB (de zgn. vorige iPhone) en een (C) iPad2 met 5.1.1. en JB ter vergelijking

Ik heb twee installaties gedaan op de iPhone 4S (A):
1e methode/installatie: eerst FW6.1.1., vervolgens een JB, via Cydia diverse extra (standaard) paketten geinstalleerd en mobile password veranderd, vervolgens een restore van een backup van de vorige iPhone
erover
2e methode/installatie: een kale FW6.1.1., zonder JB en zonder restore van vorige iPhone

Omdat ik diverse problemen tegenkwam na de 1e methode op (A), heb ik hierna beschreven wat ik aantrof na de 2e methode en een vergelijking getrokken met de 1e methode:

Stap 1. Met iTunes FW 6.1.1. erop gezet (via standaard 30-polige USB kabel)

Stap 2. Ingericht als nieuwe iPhone, geen backup teruggeplaatst. Ik had een SIM kaart met PIN erop, daarop gaat iTunes van over z'n nek en zegt dat je iTunes opnieuw moet installeren (!),
maar FW 6.1.1. staat dan al gewoon op de iPhone. Voorts de menus daarop doorlopen: Ik heb de Engelse taal gekozen (omdat ik de phone zakelijk gebruik en internationaal, is dan handiger).
iCloud gebruik ik niet: ik heb zelf RAID servers voor backups en foto's/video's en sync alle andere gegevens (contacts, agenda, notes) met Outlook en Google Apps (tot nu toe nog wel).
O.a. lokalisatie aangezet, maar bijv. automatisch sturen van crashrapporten e.d., uitgezet.
Als je iTunes daarna opnieuw opstart (niet opnieuw geinstalleerd natuurlijk ;-)) vraagt deze of je de iPhone als nieuwe iPhone wilt inrichten, maar dat is dan al gebeurd op de iPhone zelf via de menu's daarop, gewoon doorklikken in iTunes dus, hij detecteert dat kennelijk en komt met het standaard startscherm en herkent de nieuw ingerichte iPhone
gewoon.

Stap 3. Controle van diverse functies. Volgorde willekeurig, met bevindingen als zelf gevonden en op Google in het achterhoofd:
a. Weerapp (op eerste scherm): start met scherm op local (daarmee start hij op): in eerst instantie denk je dat dat niet werkt omdat het scherm heel lang leeg blijft, het duurde 10 minuten bij mij voordat er iets op het
scherm stond en dat klopte dan met de lokatie waar ik was: eerst zei hij Rijswijk, enkele minuten daarna Den Haag (the Hague). Toevoegen andere steden werkt ook. Met een JB werkt de hele app niet: hij crasht
onmiddellijk, komt wel tevoorschijn als ikoon in de gestarte apps, maar kan niet bekeken worden. Conclusie: een negatieve wisselwerking tussen de FW 6.1.1. de JB ervoor: op (B) en (C) is dit effect er niet.
b. Inrichten exchange account (Google Apps): Kies exchange, ingeven echt e-mail adres en bijbehorende wachtwoord, beschrijving op Exchange laten staan (voor nu), klik Next, dan komen er nieuwe velden om
in te vullen, omdat t google apps en mobiel gebruik is, wordt m.google.com gebruikt voor server en de username is weer het gehele (hoofd) email adres, voorts ssl ingeschakeld (verplicht!), daarna verschijnen
overal vinkjes ten teken dat ios het accepteert als zijnde valide en op het volgende scherm wordt gevraagd welke diensten aan moeten staan: bij mij alles, dus mail, contacts en calenders (het is mijn main sync
account), dan tap save. Zonder foutmeldingen wordt het acount aangemaakt, maar dircet daarna begint de ellende, hij komt met een pop-up en zegt dat het wachtwoord verkeerd is, maar hoe vaak ik het ook
ingeef, hij blijft dit roepen. Het gevolg is dat bij het aanroepen van de email box een pop-up verschijnt met "cannot get mail", "The connection to the server failed". En dit is precies wat andere gebruikers dus ook
melden. Pas op: met precies dezelfde gegevens werkt dit gewoon wel op (B) en (C), en bijvoorbeeld ook in Outlook, maar op FW 6.1.1 met of zonder JB dus niet. N.B.: hierdoor staat er dus ook niets in mijn
agenda of contacts...
c. Inrichten imap account (Google Apps), voor hetzelfde email adres als bij exchange, maar dan uiteraard met iets andere gegevens voor servers e.d.: gebruiksnaam en wachtwoord evenwel hetzelfde! Ik
gebruikte dit account om alternatieve zend email addressen te kunnen gebruiken, want er is dan een veld waar je die in kunt zetten (i.t.t. exchange), verder nergens voor.
Kies Ander/Other uit het email aacount aanmaak menu. Dan email account, dan naam (hoe je bij anderen binnenkomt), dan je echte email adres, dan wachtwoord, dan beschrijving, bij imap (voor nu). Klik next, je
krijgt een nieuwe scherm, tap imap, vul incoming mail server in, voor google is dat imap.gmail.com resp. smtp.gmail.com (dus niet m.google.com) en voorts twee keer je username en password, klik next: ios doet
een verify en geeft vinkjes overal als 't goed is., dan op het volgende scherm heb ik alleen mail aangeklikt en save. Daarna geeft ios account added. Indien je nu naar de email gaat, werkt het imap account. Het
maakt dan niet uit welke fw of met of zonder jb.
d. Checken diagnostics & usage: er zijn geen berichten in de lijst. Bij JB staat dit helemaal vol met tientallen crashrapportages, sommige van iedere 10 minuten zowat. Er is dus wel iets mis met de JB.
e. Agenda&Contacts: er worden geen contactpersonen of agenda-entries gesynced. Waarschijnlijk omdat er iets mis is met het exchange account. Als ik probeer in contacts een nieuwe contact aan te maken, blijkt dat onmogelijk: er is geen + knop. Dit is waarschijnlijk een gevolg van het feit dat Exchange niet werkt, want daarin had ik aangegeven dat ik mail, contacts encalenders wilde gebruikern/syncen. Als ik voor dat account contacts uitschakel dan verschijnt de + knop. Dit is duidelijk een fout in FW6.1.1.
f. Telefoneren/bellen: als ik gebeld wordt is het volume in de speaker, zowel met als zonder handsfree van de beller normaal en vergelijkbaar met dat van (B). Nog geen vergelijking met JB gemaakt.
g. Facetime: werkt als verwacht (nog geen vergelijking met JB gemaakt).
h. Whatsapp, Skype, notificaties e.d.: dit is een kale install, dus geen andere apps geinstalleerd.

Note: er zijn mensen die zeggen dat de fout m.b.t. Exchange niet aan de FW6.1.1. ligt maar aan microsoft. Dat is natuurlijk klinkklare onzin, want dat zou betekenen dat dat bij geen enkeke FW meer werkt en dat is dus niet zo, want alles is als voorheen bij zowel mijn (B) als (C), maar die hebben andere firmware. Het is duidelijk een keuze van Apple om bepaald support niet meer te ondersteunen vanaf een bepaalde FW of het is gewoon een vette bug. Hoe dan ook: dit is niet in het belang van de eindgebruiker, hoe blind je door verliefdheid op Apple ook kunt zijn, want feit is dat iets eerst wel werkte en met "nieuwere" software niet meer. En dat is toch een achteruitgang, in elk universum. Ik hoop dat Apple HEEL snel met een firmware update komt, want nu gaat de 4S in de kast. Onbruikbaar: ik ga niet weer een hele andere sync methode optuigen met alle inleergedoe van dien: het moet gewoon werken als voorheen. Ik heb geen zin en tijd om ieder half jaar alles op z'n kop te zetten, alleen omdat Apple aan't %*%^ is.

Ik zal dit bericht editen met nieuwe ervaringen zodra ik ze heb.
__________________
Is there life beyond 140 characters?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-02-13, 22:50
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Probeer de volgende keer een kortere tekst te schrijven, dan zal ik hem lezen
  #3  
Oud 16-02-13, 22:53
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Het is mijn ervaring dat als ik korte teksten schrijf ik allerlei vragen krijg in de trant van: "heb je dit en dat wel gedaan". Die worden dan allemaal beantwoord, stuk voor stuk, en je eindigt met een hele lange thread waar helemaal niet doorheen te komen is. Aan jou de keuze ;-)

maar goed, op dit forum heb ik sowieso nog niet zoveel geschreven, ik dacht, hoppa, gelijk maar 10k karakters, is alles in één keer duidelijk ;-)
  #4  
Oud 16-02-13, 23:18
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ik sla deze ook over . Te veel tekst erg onoverzichtelijk
  #5  
Oud 16-02-13, 23:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Een Google account via Exchange (Push) aanmaken / instellen op een nieuw ingerichte iphone werkt toch sinds kort niet meer?
  #6  
Oud 17-02-13, 00:08
iPhoneMad iPhoneMad is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik heb van Google een bericht gehad over mijn Google Apps Free account(s). Ten eerste stoppen ze helemaal met de Free versie, d.w.z. je kunt geen nieuwe meer aanmaken, alleen nog betaalde versies. de bestaande blijven gewoon in de lucht. Ten tweede stoppen ze met bepaalde sync/push methoden. Maar een datum hebben ze niet genoemd. Bij mij op m'n iPhone 3GS en IpAd 2 werkt alles sync met contacts, agenda's en mail nog gewoon als voorheen tot op de dag van vandaag. Ik gebruik daarvoor exchange profielen op de iDevices. Waarom dat niet meer zou werken als je een nieuwe iDevice optuigt, geen idee, ik zie de logica erachter niet, want het gaat om bestaande accounts en of Google al dan niet de ondersteuning push/sync op dat account al heeft ingetrokken (bij mij niet).

Maar wat niet is kan altijd nog komen.

Sorry, weer een antwoord van meer dan 140 karakters, wat is de wereld toch ingewikkeld ;-)
  #7  
Oud 17-02-13, 00:45
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Lees dit eens:

http://www.iphoneclub.nl/224043/goog...ten-en-agenda/
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 17-02-13, 08:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik zie er ook geen logica in, maar het is gewoon zo (een feit) zoals je in het artikel kunt lezen...

Ik vind het niet zo erg > 140 karakters te lezen
Maar als je een vraag of nog vragen hebt, helpt het om je post daar mee af te sluiten.

Geïnteresseerden die antwoord willen geven op je vraag of je willen helpen met je probleem, kunnen dat snel zien, en dan evt gericht je post doorlezen naar wat je daarover voor achtergrond info hebt beschreven....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn ervaringen met iTunes Match op een US account yuiop88 iCloud 2 12-03-12 17:39
iTunes synchroniseert mijn podcasts niet meer met mijn iPhone Rich E. iTunes 0 18-09-10 18:19
iPhone 3G met Vodafone - ervaringen? iSander Vodafone 266 06-01-10 01:10
Ervaringen met iPhone OS 3.0 Destiny Archief 1439 17-06-09 20:21
iPhone 3G met telfort: Ervaringen Dennisf KPN 36 01-01-09 22:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.