iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s Wi-Fi greyed out (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/135765-iphone-4s-wifi-greyed-out.html)

ballegooier 29-11-13 10:27

Dan is er niet sprake van hetzelfde probleem als bij de iPhone 4S..... Die is nl. helemaal stuk, dood, etc.
Ligt denk ik aan de instellingen van je iPhone en/of router?

GertS 29-11-13 11:04

Zelf heb ik heb een iPhone 5 en kan sinds 7.04 ook geen verbinding maken met Wi-Fi.

Techfreak 29-11-13 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 937324)
Oke, duidelijk. Bedankt @timosha.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2013 om 19:39 ----------

Toch repareert (ik neem aan: vervangt) iPc deze Wi-Fi chip voor 80 euro. Of wordt dan ook het hele moederbord vervangen?

Ik denk/vermoed dat zij ook een reflow doen.

iNemesis 29-11-13 11:20

In de meeste gevallen wordt gereflowed.
In china worden deze ook wel vervangen. Bekende oplossing voor "softwarematig" unlocken waar een andere baseband chip erop gezet wordt met de "juiste" baseband versie.
In nederland is er volgens mij niemand die het doet.

ballegooier 29-11-13 16:29

Dat verbaast me wel. Enigszins. Dat reflowen ziet er een beetje... ja... mc-guyver achtig uit, vind ik zelf :-)

ballegooier 03-12-13 19:42

Anyway. Vanmiddag bij Apple Store Hirschgebouw geweest. iPhone werd meteen omgeruild (ik zit nog overigens nog in m'n eerste jaar garantie, dus dat helpt ook wel)

Ik kreeg te horen dat de hardware in dit geval, de Wi-Fi chip dan sowieso al slecht is, en dan een klein tikje nodig heeft om definitief de handdoek in de ring te gooien. Zo'n tikje kan een herstel of software update zijn.

Nu het nieuwe toestel even een paar keer herstellen om te kijken of die dat goed doorstaan gaat :o

Guest-20180925190238 03-12-13 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 938110)
Nu het nieuwe toestel even een paar keer herstellen om te kijken of die dat goed doorstaan gaat :o

Schrijf eens op welke modem firmware er nu op die iPhone staat. En welke modem firmware er na de update/herstel opstaat. Gewoon uit interesse. :)

fourty seven 04-12-13 15:41

hier net hetzelfde probleem, volgens mij ook na update ios7.
Wi-Fi is greyed out(kan het wel via snelstartscherm 'aanvinken' maar dan werkt het nog steeds niet. in sommige gevallen kan ik de knop op groen zetten en blijft het toestel zoeken. Na hier van alles gelezen te hebben ook bleutooth aangezet en daar is het net hetzelfde. Maar heb geen idee of er nog garantie op het toestel is, kan ik ergens zien of dit nog het geval is of niet(serie nummer ofzo?) en wat te doen als er geen garantie meer op is? wordt dit dan ook opgehaald of niet? wat zijn de eventuele kosten buiten garantie? weet iemand hier iemand raad mee?
alvast bedankt.

Techfreak 04-12-13 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fourty seven (Bericht 938279)
hier net hetzelfde probleem, volgens mij ook na update ios7.
Wi-Fi is greyed out(kan het wel via snelstartscherm 'aanvinken' maar dan werkt het nog steeds niet. in sommige gevallen kan ik de knop op groen zetten en blijft het toestel zoeken. Na hier van alles gelezen te hebben ook bleutooth aangezet en daar is het net hetzelfde. Maar heb geen idee of er nog garantie op het toestel is, kan ik ergens zien of dit nog het geval is of niet(serie nummer ofzo?) en wat te doen als er geen garantie meer op is? wordt dit dan ook opgehaald of niet? wat zijn de eventuele kosten buiten garantie? weet iemand hier iemand raad mee?
alvast bedankt.

Als je in google 'apple warranty check' intikt vind je wel een site waarmee je dit kan checken.

Als je er geen garantie meer op hebt, raad ik je aan een afspraak te maken bij de Genius bar in de Apple Store in Amsterdam bijvoorbeeld. Als ze hem niet meer kunnen herstellen (wat het geval zal zijn) ruilen ze hem tegen betaling om. (in de meeste gevallen)

fourty seven 04-12-13 16:01

aan de hand van serienummer dit al terug gevonden.
Production year: 2012
Production week: 11 (March)

Dat is dan wsl nog weinig of geen garantie vrees ik...

Techfreak 04-12-13 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fourty seven (Bericht 938299)
aan de hand van serienummer dit al terug gevonden.
Production year: 2012
Production week: 11 (March)

Dat is dan wsl nog weinig of geen garantie vrees ik...

Heb je hem rechtstreeks bij Apple gekocht of via een provider? Want je krijgt 1 jaar garantie via Apple en 1 jaar via het punt van aankoop.

Dan zou ik je aanraden om via hun te gaan. (provider)

fourty seven 04-12-13 16:14

gekocht op F-MOBILE.be | DE GOEDKOOPSTE WEBSHOP VAN BELGIË! dus eigenlijk bij geen van beide... (misschien niet men slimste zet ooit) :-s
technische ondersteuning, reparatie en servicedekking zijn beide verlopen... :-(

Techfreak 04-12-13 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fourty seven (Bericht 938303)
gekocht op F-MOBILE.be | DE GOEDKOOPSTE WEBSHOP VAN BELGIË! dus eigenlijk bij geen van beide... (misschien niet men slimste zet ooit) :-s
technische ondersteuning, reparatie en servicedekking zijn beide verlopen... :-(

Nog nooit van die site gehoord eigenlijk. Maar je hebt toch nog garantie via hun tot maart 2014?

Welke aankoopdatum staat er op je factuur?

Loes87 04-12-13 20:26

OK ik sluit me ook aan bij dit forum. Helaas is mijn toestel uit het 1 e jaar garantie. Nog wel in het jaar van Vodafone. Ik heb hem al 2 x weg laten sturen, 10 werkdagen kwijt, eerste keer Wi-Fi antenne vervangen 2 e keer contacten hersteld. Nu een week gewerkt en weer mis. Ik heb de vorige keer al laten aangeven of de telefoon omgeruild kan worden. Ik zie het nut niet in van nog een keer opsturen of whatever. Echt mega irritant dan. Heb natuurlijk alle varianten van aan en uit zetten al geprobeerd. Ik heb vf kllantenservice gemaild die hebben geen contact opgenomen, in De winkel wijzende naar Apple. Ik heb er allemaal niets aan. Zit mooi met een telefoon waar ik niks aan heb, TomTom staat erop en is voor mij, zeker met de a s winter, erg belangrijk. Erg frustrerend dit.

ballegooier 04-12-13 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 938111)
Schrijf eens op welke modem firmware er nu op die iPhone staat. En welke modem firmware er na de update/herstel opstaat. Gewoon uit interesse. :)

Shit; heb inmiddels al ge-updatet. Dus ik kan je alleen melden welke er nu op staat, maar daar heb je zeker niet aan?

Guest-20180925190238 04-12-13 21:46

De modem firmware die er nu opstaat ken ik al van mijn eigen 4S. :)

ballegooier 04-12-13 21:49

OK dat dacht ik al - helaas :)

Aan de mensen die geen garantie meer hebben; ik zou het gewoon proberen bij de Apple Store, en een afspraak bij de Genius bar maken.

Zeg dat het internet stikt van de meldingen van dit probleem.
Aan mij is uitgelegd door de genius medewerker dat de hardware van de Wi-Fi chip in dit geval al sowieso niet goed / van inferieure kwaliteit is geweest, en dan het loodje legt bij een iOS update / herstel. Dat klinkt, eh... is in mijn ogen als een productie fout.

Guest-20180925190238 04-12-13 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 938381)
Dat klinkt in mijn ogen als een productie fout.

In mijn oren ziet dat er ook uit als een productiefout. :rolleyes: Een serie met krakkemikkige radiochips.

ballegooier 04-12-13 21:53

:)

.
.

Techfreak 05-12-13 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loes87 (Bericht 938358)
OK ik sluit me ook aan bij dit forum. Helaas is mijn toestel uit het 1 e jaar garantie. Nog wel in het jaar van Vodafone. Ik heb hem al 2 x weg laten sturen, 10 werkdagen kwijt, eerste keer Wi-Fi antenne vervangen 2 e keer contacten hersteld. Nu een week gewerkt en weer mis. Ik heb de vorige keer al laten aangeven of de telefoon omgeruild kan worden. Ik zie het nut niet in van nog een keer opsturen of whatever. Echt mega irritant dan. Heb natuurlijk alle varianten van aan en uit zetten al geprobeerd. Ik heb vf kllantenservice gemaild die hebben geen contact opgenomen, in De winkel wijzende naar Apple. Ik heb er allemaal niets aan. Zit mooi met een telefoon waar ik niks aan heb, TomTom staat erop en is voor mij, zeker met de a s winter, erg belangrijk. Erg frustrerend dit.

Ik weet natuurlijk niet hoe de wetgeving hierover in Nederland is, maar normaal zou Vodafone je toch moeten verder helpen. Misschien kan je ze een beetje onder druk zetten door te dreigen met een advocaat of iets dergelijk?

Je kan natuurlijk ook naar de Apple Store gaan, maar dan gaan er kosten aangerekend worden omdat je buiten het eerste jaar garantie zit.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 december 2013 om 09:08 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 938381)
OK dat dacht ik al - helaas :)

Aan de mensen die geen garantie meer hebben; ik zou het gewoon proberen bij de Apple Store, en een afspraak bij de Genius bar maken.

Zeg dat het internet stikt van de meldingen van dit probleem.
Aan mij is uitgelegd door de genius medewerker dat de hardware van de Wi-Fi chip in dit geval al sowieso niet goed / van inferieure kwaliteit is geweest, en dan het loodje legt bij een iOS update / herstel. Dat klinkt, eh... is in mijn ogen als een productie fout.

Ik denk dat alle Aplle medewerkers ondertussen wel op de hoogte zullen zijn van het probleem met de Wi-Fi chip. :D

fourty seven 18-12-13 12:09

heb vrijdag dan toch maar mail gestuurd om eens te horen of er een oplossing mogelijk is voor het aangehaalde probleem, gisteren reactie gehad.
Blijkbaar zou dit onder de 1jaar hardware garantie van apple vallen(helaas verstreken of wat dacht je :-o ), het 2de jaar is het software garantie en dat is hier dus niet van toepassing. Het kan door hun hersteld worden voor 120€.
Probleem is dat ik geen idee heb wat zo'n herstelling kost.
Iemand goede raad? Hun aanbod overwegen of toch naar apple-store stappen en daar binnen doen? Ook geen idee of dat ter plaatse hersteld wordt of moet het opgestuurd worden en ben je dagen/weken je toestel kwijt...

GertS 18-12-13 12:39

Ik had een probleem met mijn Wi-Fi.

Ik heb Apple gebeld, en moest de telefoon opsturen en met drie dagen heb ik een nieuwe gekregen.
Maar na twee dagen wou ik een foto maken,maar dat werkte niet, heb Apple weer gebeld en gezegd dat de camera niet werkte.
Toen moest ik deze ook weer opsturen en na drie dagen kreeg ik weer een nieuwe Iphone 5.
Ik moet zeggen dat Apple de warme douche verdient.

Loes87 18-12-13 14:46

Nou een paar weken terug gepost dat ik hetzelfde probleem heb. Nu heb ik eindelijk van vodafone te horen gekregen dat ik een swap toestel krijg, alleen er is geen iphone 4s 16 gb meer op voorraad, dus nu zijn ze weer 2 dagen met elkaar aan het mailen, krijg ik een 4s 32 gb of een iphonce 5c.

Dat laatste lijkt mooi, maar ik heb een tomtom carkit houder en alles voor de 4 aansluiting, dus dan moet ik weer alles gaan ombouwen naar lightning. Ook hoesjes etc. Dus eigenlijk hoop ik op de 32 gb (zonder Wi-Fi probleem dan), of bijbetalen voor een 5s, ben ik meteen helemaal bij :mad: Eigenlijk ben ik verder super tevreden met de 4s en weet niet wat ik van 5c vind....

Maar goed, nog een dag langer met dit brakke toestel kan er wel bij....hoop voor kerst een nieuwe te hebben!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 december 2013 om 14:47 ----------

Ik zou overigens geen geld besteden om dit door apple te laten maken, want volgens mij hebben ze geen oplossing....

daveensannie 18-12-13 15:06

Mwah t scheelt een kabeltje van een paar euro:d....ik zou ze bijzonder erkentelijk zijn als ze je de 5C sturen :P

Loes87 18-12-13 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 940540)
Mwah t scheelt een kabeltje van een paar euro:d....ik zou ze bijzonder erkentelijk zijn als ze je de 5C sturen :P

nou, ik heb een fijne tomtom houder en nog een ipad 3...dus ik vind het er gewoon niet praktischer op worden, maar misschien inderdaad gezeur...

Weet niet of iemand ook die nieuwe houder heeft van tomtom? En past daar een 5 op met de adapter?

daveensannie 18-12-13 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loes87 (Bericht 940541)
nou, ik heb een fijne tomtom houder en nog een ipad 3...dus ik vind het er gewoon niet praktischer op worden, maar misschien inderdaad gezeur...

Weet niet of iemand ook die nieuwe houder heeft van tomtom? En past daar een 5 op met de adapter?

Waarom nog een Tomtom.....ik gebruik Waze...ok t kost een beetje data maar scheelt een hoop gehannes met kabeltjes etc

Loes87 18-12-13 15:13

Hoe helpt dat met de houder? Ik heb tomtom app op de telefoon, gebruik het zo veel en lang, dat ik die fatsoenlijk gemonteerd wil hebben en wil kunnen opladen tegelijk, dat doet die houder perfect, geen zin om een nieuwe te kopen. Het is een nieuwe houder van vorig jaar, dus al ruimer in zijn jasje, geen gps erin meer. Maar goed we gaan off topic....

Loes87 19-12-13 11:35

anyway, te vroeg gejuicht! Kreeg net een zeer onaardig bericht van vodafone, dat er helaas geen toestellen op voorraad zijn en ook niet voor de feestdagen binnen komen. In de winkel verzekerden ze me dat de 4s versie 16gb ook niet meer binnen komt. Ik kreeg geen uitspraak wanneer wel.... en omruilen voor een ander toestel doen ze niet.... Lekker oplossingsgericht, ben nu al vanaf september bezig he! heb ze tot vandaag de tijd gegeven om mij te bellen met een voorstel, morgen wordt de rechtsbijstandverzekering aan het werk gezet....

Maar ik wordt hier oh zo grrr...en rode hoofdjes van... voel me zo aan het lijntje gehouden. Laatste keer dat ik een abbonement bij vodafone had....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2013 om 11:37 ----------

:mad::mad::mad::mad::mad:

Loes87 19-12-13 17:21

tralalalal daar zijn we weer....gebeld door klantenservice, ik mag alleen een 5c en geen 32 gb versie van de 4s, want die is te duur, nja dat moet dan maar. Maar ik was dus in de winkel en daar weten ze niet hoe ze een bon uit moesten draaien voor dit verhaal, of ik morgen terug wilde komen.... Ben redelijk in boosheid ontploft; kreeg ik ook nog als verweer terug; je mag blij zijn dat je een nieuwe krijgt, dat is al heel uitzonderlijk!

Beetje inlevingsvermogen!? :mad:

Jilly1982 19-12-13 22:03

Nou, ik lees nupas dit topic, ik heb vandaag ook een 4S overgenomen via markplaats.
De aankoopbon heb ik niet, maar ik heb het getest om te bellen en serienummer ter plekke gechecked, maar niet bij nagedacht dat er een bekende Wi-Fi probleem is bij de 4S...pfff *En nu thuis blijkt dat ook dit toestel dezelfde Wi-Fi probleem heeft.

Ik heb de bekende stappen voor de reset uitgevoerd, helaas zonder resultaat.
Ik gebruik zelf de 4S al jaren, nooit problemen mee gehad, nu koop ik eentje voor mijn vrouw, dan heb ik dit nou weer...pff

De produktiedatum die chipmunk.nl aangeeft is week 30 van 2013, dus toestel is nog geen halfjaar oud. Maar op de Apple site staat dat ik geen garantiedekking krijg.
Tis een bekend probleem, maar denken jullie dat Apple dit toestel zal omruilen, ondanks de melding dat er geen garantiedekking meer is?
Of kan ik meteen afspraak maken met de Genius Bar zoals 'ballegooier' dat aangeeft?

Alvast erg bedankt voor jullie tips en hulp!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 938381)
OK dat dacht ik al - helaas :)

Aan de mensen die geen garantie meer hebben; ik zou het gewoon proberen bij de Apple Store, en een afspraak bij de Genius bar maken.

Zeg dat het internet stikt van de meldingen van dit probleem.
Aan mij is uitgelegd door de genius medewerker dat de hardware van de Wi-Fi chip in dit geval al sowieso niet goed / van inferieure kwaliteit is geweest, en dan het loodje legt bij een iOS update / herstel. Dat klinkt, eh... is in mijn ogen als een productie fout.


arjan95 19-12-13 22:48

Je kunt het proberen en anders laten repareren / reflowen
Maar vooral aandringen dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de 4s

Jilly1982 20-12-13 13:20

Is reflowen niet een tijdelijke oplossing?

Jilly1982 20-12-13 13:50

1 Bijlage(n)
Uhm , ik heb nog nooit een afspraak gemaakt bij Genius (aangezien ik nooit problemen heb met mijn phone ;) Maarre kan ik online op de Apple-site gewoon een afspraak maken om bij de Genius bar langs te gaan?
Kan ik gewoon op dat knopje "een reparatie aanvragen" drukken en dan verder gaan?

ballegooier 20-12-13 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 (Bericht 940730)
De produktiedatum die chipmunk.nl aangeeft is week 30 van 2013, dus toestel is nog geen halfjaar oud. Maar op de Apple site staat dat ik geen garantiedekking krijg.

Hmmm. Zou dat kunnen komen doordat het een ruil toestel is geweest? (De oorspronkelijke garantie wordt dan 'overgezet' op het nieuwe toestel, waardoor daar dus minder dan 1 jaar garantie op zit)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 (Bericht 940805)
Uhm , ik heb nog nooit een afspraak gemaakt bij Genius (aangezien ik nooit problemen heb met mijn phone ;) Maarre kan ik online op de Apple-site gewoon een afspraak maken om bij de Genius bar langs te gaan?
Kan ik gewoon op dat knopje "een reparatie aanvragen" drukken en dan verder gaan?

Dat weet ik niet precies. Ik deed de afspraken maken mbv de Apple Store app, en maakt via die app een afspraak bij de Genius tafel. Een nadeel daarbij is wel, dat je vaak maar beperkte keuze hebt en meestal precies 6 dagen vooruit kan plannen. Ik wachtte dus telkens tot de juiste dag (als ik 6 dagen later zeker weten kon) om de afspraak in te plannen. Je moet dit dan ook meteen 's ochtends doen, want halverwege de dag kan alles al bezet zijn en krijg je geen mogelijkheden meer te zien.... :)

Jilly1982 23-12-13 21:13

Het is gelukt met de afspraak bij Genius Bar, en nu maar afwachten wat de service voor Apple eventueel voor mij kan betekenen.

Maarre, ik heb de phone gister nogmaals hersteld via iTunes, Wi-Fi deed het natuurlijk niet, toen maar uit gedaan. En vandaag de phone weer aangezet, en de Wi-Fi doet het ineens weer?!!!:confused: Hij valt af en toe weg, maar ik kan wel gewoon internetten. Ik snap het even niet meer...toch dat zwak contactje dat die chip weer even "ademt"??

Ik ga zowiezo naar Genius en ik hoor wel wat de eventuele kosten zijn bij een omruil.

ballegooier 23-12-13 21:18

Ja dan is ie alsnog wel hardware matig stuk hoor. Ik zou 'm gewoon inleveren. Bij mij deed Wi-Fi het ook wel voordat ie er echt mee op hield, maar duidelijk heel slecht (slecht bereik, vond bijna geen netwerken)

Jilly1982 23-12-13 21:22

Ik hou je op de hoogte, ben echt benieuwd of Apple stug zal doen aangezien ik geen bon heb...of misschien zijn ze juist in de kerststemming :rolleyes:

suzuki2002 23-12-13 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 (Bericht 941556)
Het is gelukt met de afspraak bij Genius Bar, en nu maar afwachten wat de service voor Apple eventueel voor mij kan betekenen.

Maarre, ik heb de phone gister nogmaals hersteld via iTunes, Wi-Fi deed het natuurlijk niet, toen maar uit gedaan. En vandaag de phone weer aangezet, en de Wi-Fi doet het ineens weer?!!!:confused: Hij valt af en toe weg, maar ik kan wel gewoon internetten. Ik snap het even niet meer...toch dat zwak contactje dat die chip weer even "ademt"??

Ik ga zowiezo naar Genius en ik hoor wel wat de eventuele kosten zijn bij een omruil.


Je zet hem uit .

Iphone koelt af naar omgevings temp.( hierdoor krimpen alle componenten)

Je zet de iphone aan en je Wi-Fi werkt weer , tot deze weer warm wordt door gebruik , en voila. Wi-Fi weeer. Greyed out omdat de componenten weer uitzetten door de warmte

ballegooier 23-12-13 22:18

Mij is nooit om een bon gevraagd. Ze zien in hun eigen systeem wel wat de geschiedenis is van een toestel.

Jilly1982 24-12-13 15:06

"verrassend" nieuws, ik stond bij de Genius bar en buiten de garantie kunnen ze niets dan alleen omruilen met bijbetaling van 199euro. Ondanks dat ik aangaf dat dit probleem bekend is bij Apple, houden ze vast aan hun garantiebeleid, helaas.
Ik ga er nu maar over nadenken... Of maar weer verkopen voor veel minder, of ik laat het toch reflowen, tis een toestel van 32GB.
Zal navragen wat de kosten zijn bij de repairshop via de iphoneclub.

Ik vind het allemaal heel apart dat door een software update de chip zo kan verknoeien. We mogen eigenlijk niet meer denken "bij Apple producten kan er maar weinig fout gaan". De grey out gevallen komen nu echt absurd veel voor :s


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.