iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s Wi-Fi greyed out (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/135765-iphone-4s-wifi-greyed-out.html)

jopvdsteen 23-02-13 08:31

iPhone 4s Wi-Fi greyed out
 
Hi,

Ik zit sinds een aantal dagen met het redelijk bekend probleem van een greyed out Wi-Fi balkje! Op internet is er van alles over te lezen en ook op dit forum staan wel wat topics over dit probleem maar niet echt wat ik zoek.

Ik heb nu door dat het een hardware probleem is, wel toevallig dat ik het precies van iOS6.1 heb! Maar dat ook de apple stores er mee bekend zijn en je er dus langs moet en se je een nieuwe telefoon geven (geven?)

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe dat in zijn werk gaat in zo'n apple store, omdat ik er nou niet echt dichtbij woon wil ik alles graag duidelijk weten voor ik mijn reis ga ondernemen.

Ik heb een iPhone 4s vorig jaar ergens in Juli gekocht. Ik heb hem via marktplaats gekocht van iemand die hem bij zijn abbonoments verlenging kreeg maar zelf geen iPhone nodig had. Ik heb wel gewoon de officiele bon van de provider erbij en gewoon het doosje met alle toebehorenen, de telefoon was ook nog gewoon gesealed toen ik hem kocht dus daar is niks mis mee.

Maar wat moet ik nu doen, bellen/mailen naar de apple store en vertellen dat ik het Wi-Fi probleem heb? En dan maak ik een afspraak en dan, ruilen ze de telefoon dan kosteloos in? En doen ze dat meteen of moet ik dan een andere keer terug komen om hem weer op te halen? (dan zou het wel erg duur worden namelijk!) en maakt het iets uit dat de telefoon dus niet door mij gekocht is, ookal heb ik wel de bon?

Hopelijk zitten hier mensen met dezelfde ervaring als ik die mij verder kunnen helpen!

Alvast bedankt,
Jop

Werner1963 23-02-13 10:28

Je hebt wellicht dit misschien allemaal al geprobeerd maar wat heb je te verliezen.

1) Instelingen >bluetooth >UIT
2) Instellingen > Algemeen >mobiel netwerk> mobile data >UIT
3) instellingen > Stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen
4) Aan de bovenkant van de iPhone, houdt u de knop ‘Slaapstand’ enkele seconden ingedrukt tot de melding komt waarbij u het rode pijltje naar rechts moet schuiven, hiermee wordt de iPhone uitgeschakeld.
Nadat de iPhone is uitgeschakeld houdt u wederom de knop ‘Slaapstand’ enkele seconden ingedrukt om de iPhone weer aan te zetten.

5) Hou de knoppen ‘Slaapstand’ en ‘Thuis’ gezamenlijk ingedrukt tot de Apple logo op het scherm verschijnt. Het vasthouden van de knoppen tot dat de logo te zien komt kan maximaal 10 seconden duren.
Hierna start de iPhone opnieuw op en kunt u mee verder werken.

Kijk na of het werkt.

succes

jopvdsteen 24-02-13 09:36

Bedankt voor de reactie werner maar dit heb ik inderdaad allemaal al geprobeerd, en niks lijkt te werken.

De 'truc' om je telefoon even in de koelkast/vriezer te leggen werkt wel, op de een of andere manier heb ik dan weer een kwartiertje/halfuurtje internet maar dan is de telefoon weer opgewamd naar normale temperatuur en stopt hij er weer mee dus dat is niet te doen!

Het zal dus echt een ritje apple store moeten worden :( vandaar ook nogmaal mijn vraag of er iemand is die daar ervaring mee heeft?

jopvdsteen 02-03-13 12:52

Is er niemand die me kan vetellen wat ik hier mee moet doen? Ik heb nog steeds geen Wi-Fi en het begint nu redelijk te storen!

Guest-20180925190238 02-03-13 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 881015)
De 'truc' om je telefoon even in de koelkast/vriezer te leggen werkt wel, op de een of andere manier heb ik dan weer een kwartiertje/halfuurtje internet maar dan is de telefoon weer opgewamd naar normale temperatuur en stopt hij er weer mee dus dat is niet te doen!

Dat is toch een mogelijke aanwijzing dat er een hardwareprobleem is. Als ik fouten opspoor in elektronische apparatuur gebruik ik "Kältespray" van Kontakt Chemie. Een beekje "Kältespray" op de verdachte component en het werkt weer (even).

Werner1963 02-03-13 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 882656)
Is er niemand die me kan vetellen wat ik hier mee moet doen? Ik heb nog steeds geen Wi-Fi en het begint nu redelijk te storen!

Terug met de aankoopbon naar de winkel of Apple Amsterdam

Gilles111 02-03-13 13:35

Het lijkt er inderdaad op dat de Wi-Fi ontvanger niet helemaal lekker is (is een metalenclipje met een schroefje aan de bovenzijde van je iPhone. Mogelijk maakt die schroef contact met een ander onderdeel waardoor de Wi-Fi niet werkt (zou ook verklaren waarom hij "koud" wel verbinding maakt).

Mijn advies is hier niet zelf aan gaan zitten prutsen maar naar de Apple-store gaan. Je hebt immers nog garantie ;)

suzuki2002 03-03-13 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 881015)
Bedankt voor de reactie werner maar dit heb ik inderdaad allemaal al geprobeerd, en niks lijkt te werken.

De 'truc' om je telefoon even in de koelkast/vriezer te leggen werkt wel, op de een of andere manier heb ik dan weer een kwartiertje/halfuurtje internet maar dan is de telefoon weer opgewamd naar normale temperatuur en stopt hij er weer mee dus dat is niet te doen!

Het zal dus echt een ritje apple store moeten worden :( vandaar ook nogmaal mijn vraag of er iemand is die daar ervaring mee heeft?


Dat is dus het laatste wat je moet doen . Eigenlijk een beetje dom .
Ooit gehoord van vochtindicatorstickertjes?
Leg je hem in de vriezer wordt alles heeeeel erg koud. Dat is wat een vriezer doet.
Dan haal je hem uit de vriezer in een buitentemp van 20 graden en wordt deze weer warm , hierdoor onstaat condens in de telefoon en is er heel erg grote kans dat de vochtindicators rose tot rood verkleuren .( weg garantie)


Mensen. Als je nog garantie hebt stop deze nooit in de vriezer

jopvdsteen 03-03-13 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 882658)
Dat is toch een mogelijke aanwijzing dat er een hardwareprobleem is. Als ik fouten opspoor in elektronische apparatuur gebruik ik "Kältespray" van Kontakt Chemie. Een beekje "Kältespray" op de verdachte component en het werkt weer (even).

Het werkt weer (even)... wat bedoel je dan precies met even, is dat een week of wel echt beduidend langer? En als je die Kaltespray op het verdadchte component spuit moet ik vast heel mijn iPhone open schroeven, of kan het van buiten af?

Citaat:

Terug met de aankoopbon naar de winkel of Apple Amsterdam
Citaat:

Het lijkt er inderdaad op dat de Wi-Fi ontvanger niet helemaal lekker is (is een metalenclipje met een schroefje aan de bovenzijde van je iPhone. Mogelijk maakt die schroef contact met een ander onderdeel waardoor de Wi-Fi niet werkt (zou ook verklaren waarom hij "koud" wel verbinding maakt).

Mijn advies is hier niet zelf aan gaan zitten prutsen maar naar de Apple-store gaan. Je hebt immers nog garantie
Zoals in de openingspost vermeld is de telefoon via marktplaats gekocht, ik heb wel de officiële aankoopbon maar die staat niet op mijn naam, is dat een probleem?

Citaat:

Dat is dus het laatste wat je moet doen . Eigenlijk een beetje dom .
Ooit gehoord van vochtindicatorstickertjes?
Leg je hem in de vriezer wordt alles heeeeel erg koud. Dat is wat een vriezer doet.
Dan haal je hem uit de vriezer in een buitentemp van 20 graden en wordt deze weer warm , hierdoor onstaat condens in de telefoon en is er heel erg grote kans dat de vochtindicators rose tot rood verkleuren .( weg garantie)


Mensen. Als je nog garantie hebt stop deze nooit in de vriezer
Kijken ze hier echt naar in de apple store, en kun je van buiten af zien of de vochtindicators aangetast zijn? Als de garantie toch weg is kan ik beter proberen met die kaltespray van Timosha iets op te lossen...

Guest-20180925190238 03-03-13 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 882768)
Het werkt weer (even)... wat bedoel je dan precies met even, is dat een week of wel echt beduidend langer? En als je die Kaltespray op het verdadchte component spuit moet ik vast heel mijn iPhone open schroeven, of kan het van buiten af?

Die Kältespray van Kontakt Chemie repareert geen defecte componenten. Die spray detecteert defecte componenten.

jopvdsteen 03-03-13 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 882781)
Die Kältespray van Kontakt Chemie repareert geen defecte componenten. Die spray detecteert defecte componenten.

Ah dus het lost het probleem sowieso niet op? Kun jij, als toch wel ervaringsdeskundige, dan misschien zeggen of een ritje apple store inclusief aankoopbon zin heeft? Of is apple daar over te contacteren, kan nergens een mail adres vinden...

Guest-20180925190238 03-03-13 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 882867)
Kun jij, als toch wel ervaringsdeskundige, dan misschien zeggen of een ritje apple store inclusief aankoopbon zin heeft?

Op dat gebied heb ik geen ervaring. Als ik problemen heb met Apple producten laat ik die meestal ophalen. In een Apple Store in Parijs heb ik wel eens, zonder problemen, een iPhone 4 omgeruild.

jopvdsteen 03-03-13 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 882905)
Op dat gebied heb ik geen ervaring. Als ik problemen heb met Apple producten laat ik die meestal ophalen. In een Apple Store in Parijs heb ik wel eens, zonder problemen, een iPhone 4 omgeruild.

Ophalen? Ik wist niet dat dat ook een optie was! Hoe werkt dat, hoe zorg je dat ze hem ophalen, wie haalt hem op en hoelang ben je je telefoon ongeveer kwijt?

Guest-20180925190238 03-03-13 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 882913)
Ophalen? Ik wist niet dat dat ook een optie was! Hoe werkt dat, hoe zorg je dat ze hem ophalen, wie haalt hem op en hoelang ben je je telefoon ongeveer kwijt?

Onlangs een iPhone 4S laten ophalen. Apple gebeld, probleem uitgelegd, er werd een incident aangemaakt en de iPhone werd opgehaald. Dat was op een zaterdag. 's Maandags stond UPS aan de deur en 's woensdags weer met een nieuwe iPhone 4S.

jopvdsteen 03-03-13 16:49

dat klinkt een stuk beter dan zelf naar de apple store rijden! ging dat geheel kosteloos, het ophalen en repareren?

Guest-20180925190238 03-03-13 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 882919)
... ging dat geheel kosteloos, het ophalen en repareren?

Die iPhone 4S was nog onder Apple fabrieksgarantie en heel de procedure heeft geen cent gekost :)

jopvdsteen 03-03-13 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 882920)
Die iPhone 4S was nog onder Apple fabrieksgarantie en heel de procedure heeft geen cent gekost :)

apple fabrieksgarantie... dat is alleen de eerste 90 dagen toch? Daar val ik al buiten namelijk,maar je hoort toch gewoon minstens 1 jaar garantie te hebben op je product?

Sorry voor al mijn vragen ben niet zo thuis in het apple garantie beleid, dacht dat die dingen nooit stuk konden gaan :d

Guest-20180925190238 03-03-13 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 882922)
apple fabrieksgarantie... dat is alleen de eerste 90 dagen toch?

Met Apple fabrieksgarantie bedoel ik het jaar garantie dat Apple geeft.

jopvdsteen 06-03-13 07:31

Gisteren contact gehad met apple en ze komen hem als het goed is vandaag al ophalen! Heb zelf even gekeken naar de vochtstickers, die onder de dockconnector is nog mooiwit en die in de hoofdtelefoon aansluitting vind ik moeilijk te zien maar ik denk dat dat geen probleem moet zijn!

Ik hou jullie op de hoogte!

Gilles111 06-03-13 12:58

Succes en we horen het graag van je :)

jopvdsteen 06-03-13 21:06

Vandaag is de iPhone opgehaald door de UPS ging wel vreemd vond ik zelf, ik kreeg een ontvangst bevestiging en de man die de telefoon aan nam keek helemaal niet of het wel de goede telefoon was en stopte hem zo in zijn jaszak.. Maargoed hij is volgens de ups trackingsystem gewoon als opgehaald geregistreerd dus dat zal wel goed komen!

Op de apple site staat nou trouwens bij mijn reparatie status: 'iPhone Volledig apparaat vervangen' terwijl ik nooit aangevraagd heb het hele apparaat te vervangen, maargoed ook dat zullen we wel zien, valt als het goed is gewoon onder de apple garantie!

Werner1963 06-03-13 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 883723)
Vandaag is de iPhone opgehaald door de UPS ging wel vreemd vond ik zelf, ik kreeg een ontvangst bevestiging en de man die de telefoon aan nam keek helemaal niet of het wel de goede telefoon was en stopte hem zo in zijn jaszak.. Maargoed hij is volgens de ups trackingsystem gewoon als opgehaald geregistreerd dus dat zal wel goed komen!

Op de apple site staat nou trouwens bij mijn reparatie status: 'iPhone Volledig apparaat vervangen' terwijl ik nooit aangevraagd heb het hele apparaat te vervangen, maargoed ook dat zullen we wel zien, valt als het goed is gewoon onder de apple garantie!

Normaal zijn daar speciale doosjes voor die UPS moet gebruiken.
Apple bepaald zelf of het toestel word vervangen of niet

Guest-20180925190238 06-03-13 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 883723)
Op de apple site staat nou trouwens bij mijn reparatie status: 'iPhone Volledig apparaat vervangen' terwijl ik nooit aangevraagd heb het hele apparaat te vervangen...

Als het een probleem is met Wi-Fi/BT radiochip gaat Apple dat echt niet herstellen. Dan wordt het ding omgeruild.

In mijn geval belde die UPS man aan en vroeg of hij mocht binnenkomen. Hij had een opgevouwen doosje bij. Heeft het doosje opengevouwen, de iPhone 4S netjes onder de plastic in het doosje geschoven. En dan een etiket op het doosje geplakt. Die iPhone werd naar Breda verzonden en twee dagen later werd er een nieuwe gebracht door UPS.

jopvdsteen 06-03-13 21:57

Deze bezorger (of eigenlijk ophaler) zei dat hij het in de auto wel in een pakketje zou stoppen, en aangezien ik al het afleverbewijs had dacht ik dat het wel goed zou zijn.

Pakketje wordt ook hier richting breda verzonden volgens het trackingsnummer op de ups site.

Gilles111 07-03-13 00:40

Als jij een ontvangstbewijs hebt is het voor jou inderdaad prima & af. Verdere afhandeling (en eventueel kwijt raken ofzo) is nu voor UPS ;)

Standaard werkwijze van Apple is inderdaad om jou een nieuw toestel te leveren, dan heeft Apple verder alle tijd om te bekijken of ze jouw oude toestel gaan repareren en zo ja wanneer ;)

Heb je wel je simkaart uit het toestel gehaald?

jopvdsteen 07-03-13 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 883770)
Als jij een ontvangstbewijs hebt is het voor jou inderdaad prima & af. Verdere afhandeling (en eventueel kwijt raken ofzo) is nu voor UPS ;)

Standaard werkwijze van Apple is inderdaad om jou een nieuw toestel te leveren, dan heeft Apple verder alle tijd om te bekijken of ze jouw oude toestel gaan repareren en zo ja wanneer ;)

Heb je wel je simkaart uit het toestel gehaald?

Mooi dan hoop ik maar dat ik snel een nieuw (of in ieder geval werkend) toestel krijg, leven zonder iPhone is toch anders ;)

Jep simkaart heb ik van te voren verwijderd, stond in alle mails die ik krijg een keer of 5 aangegeven dus dat kon ik haast niet vergeten!

Guest-20180925190238 07-03-13 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 883738)
Pakketje wordt ook hier richting breda verzonden volgens het trackingsnummer op de ups site.

Je had misschien zelf van Tilburg naar Breda kunnen fietsen. In ieder geval wens ik je veel succes :-)

jopvdsteen 07-03-13 14:26

haha fietsen was toch wel iets te ver geweest maar als ik geweten had dat het naar bedra moest had ik best even op en neer kunnen rijden inderdaad, zelfs met de trein is dat wel te betalen! Maar dit werkt net zo goed eigenlijk.

vanmiddag een mailtje van de ups gehad dat het product bij apple was afgeleverd en ook bij mijn reparatie status staat al 'step 2 service completed'
en staat nu dus te wachten op 'step 3 Product replacement pending'

erg snelle service lijkt het dus!! Hopen dat ik morgen de nieuwe telefoon al binnen heb ben bang dat er op zaterdag niet bezorgd wordt dus dan zou ik moeten wachten tot na het weekend...

jopvdsteen 07-03-13 18:42

Zojuist een nieuwe update:

Stap 3 Retournering
8 maart 2013: Vervangend product verzonden

Grappig dat ze dat al op 8maart zetten terwijl het nu nog de 7e is, maar de tracecode van ups herkent hem in ieder geval al dus waarschijnlijk morgen weer hier!

Iemand trouwens enig idee of het echt een nieuwe is of een refurb?

Guest-20180925190238 07-03-13 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 883941)
Iemand trouwens enig idee of het echt een nieuwe is of een refurb?

Dat is moeilijk om vast te stellen. Sommigen menen dat aan het serienummer te kunnen zien.

Mijn vervangings-iPhone 4S zag er zo splinternieuw uit dat ik het ding maar "nieuwe iPhone 4S" genoemd heb :-)

jopvdsteen 07-03-13 18:47

Maar je krijgt hem niet helemaal in een nieuw (gesealed) doosje, met oplader etc. Of wel?

Guest-20180925190238 07-03-13 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopvdsteen (Bericht 883943)
Maar je krijgt hem niet helemaal in een nieuw (gesealed) doosje, met oplader etc. Of wel?

Die van mijn zat in een gesealed wit doosje zonder oplader een oortjes.

Maar, betekent dat, dat het een refurbished iPhone is? Ik meen mij een discussie te herinneren waar forumleden bij een bepaalde winkel zulke iPhone 5 kochten in witte doosjes (zonder lader en oortjes) en bij hoog en laag beweerden dat het nieuwe toestellen waren.

Hoe dan ook, er loopt al een heel lange discussie over vervanging-iPhones die al dan niet refurbished zijn.

jopvdsteen 07-03-13 19:40

Net een mail van apple gehad met mijn nieuwe serie code, volgens de chipmunk site is hij gemaakt in week 3 2013 redelijk nieuw dus, mijn oude kwam uit week 13 2012 dus ruim negen maanden nieuwer, ik ben benieuwd!

jopvdsteen 08-03-13 17:06

Jahoor, vanmiddag rond drie uur een (volgensmij) splinternieuwe iPhone 4s bezorgd, super service van apple!!

Guest-20180925190238 08-03-13 17:08

Zoals je ziet, een tripje Amsterdam is niet altijd noodzakelijk. Succes verder :)

RikLeys 09-04-13 15:49

Wanneer ze je telefoon dan komen halen, geef je dan enkel je toestel mee, of ook papieren als aankoopbewijs etc?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, maar mijn aankoopbewijs ligt in Antwerpen (op kot) en zou liever nu bellen ipv morgen, wanneer ik het bewijs ben gaan halen!
Héél irritant probleem wel

Guest-20180925190238 09-04-13 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RikLeys (Bericht 889958)
Wanneer ze je telefoon dan komen halen, geef je dan enkel je toestel mee, of ook papieren als aankoopbewijs etc?

Alleen de iPhone wordt afgehaald. Als je een incident aanmaakt bij Apple wordt vastgesteld of er al dan niet nog garantie is. Is dat het geval dan wordt het ding opgehaald door DHL/UPS zonder verder gedoe.

RikLeys 10-04-13 12:48

Goed, ook in België komen ze hem halen!
Gisteren gebeld, net afgehaald! Hopelijk heb ik 'm snel weer terug.

Ze hebben hem ook niét in een doosje gestoken, dat ging ze in't magazijn doen, zei ze.

Guest-20180925190238 10-04-13 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RikLeys (Bericht 890140)
Goed, ook in België komen ze hem halen!

Tja, waarom zou Apple dat in België niet doen als zij het in Holland (en andere landen) wel doen. Succes verder :-)

Simlocked 11-04-13 18:59

Beste, Ik zit met het zelfde probleem...
Wat hebben jullie aan apple verteld/gezegd over jullie iphone?
Ik ben bang dat ik iets verkeerd ga zeggen en ze afkomen met, ja dat valt niet onder garantie... mvg!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.