//

iPhone 5 batterij belachelijk snel leeg

iPhone 5 batterij belachelijk snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Deze ochtend om 9u heb ik mijn iPhone 5 uit de lader gehaald en om 10u ben ik thuis vertrokken... Nu terug thuis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-04-13, 17:33
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard iPhone 5 batterij belachelijk snel leeg

Hallo iedereen,

Deze ochtend om 9u heb ik mijn iPhone 5 uit de lader gehaald en om 10u ben ik thuis vertrokken...
Nu terug thuis heeft mijn iPhone nog maar 5%!!! --'
Ik heb mijn iPhone bijna niet gebruikt, enkel 3 mails gelezen, een bericht verstuurt op iMessage, een artikel gelezen op internet en iemand geantwoord op Viber...

Gebruik: 4 uur, 27 minuten
Stand-by: 8 uur, 29 minuten

Dit is toch niet normaal? Zelf mijn oude iPhone 4 hield het langer uit na 2 jaar volop gebruikt te zijn...
Heeft nog iemand dit voor?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Arne!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 april 2013 om 16:34 ----------

Al die dingen die ik vandaag heb gedaan met mijn iPhone deed ik wel via 3G ... Ik heb vandaag 20 MB aan mobiele data verbruikt met mijn iPhone.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-04-13, 17:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Dit is toch niet normaal? Zelf mijn oude iPhone 4 hield het langer uit na 2 jaar volop gebruikt te zijn...
Een iPhone 4 haalt ook niet de 3G bandbreedte die een iPhone 5 haalt. Volgens de thans bekende natuurwetten = hoe hoger de bandbreedte, hoe meer energie

Misschien kan je ook eens in die tientallen andere "batterijprobleemtopics" gaan kijken.
  #3  
Oud 14-04-13, 18:02
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een iPhone 4 haalt ook niet de 3G bandbreedte die een iPhone 5 haalt. Volgens de thans bekende natuurwetten = hoe hoger de bandbreedte, hoe meer energie

Misschien kan je ook eens in die tientallen andere "batterijprobleemtopics" gaan kijken.
Snap ik.. Toch haalde ik met mijn 4 maar 6 MBPS en met de nieuwe 5 11 MBPS op dezelfde plaats (en met de ipad 3 ook) .. Maar als ik vergelijk met de rest lijkt mijn batterij echt flut .. Mss moest ik hem de eerste keer toch tot 100% opladen , dat heb ik niet gedaan, ik heb hem 10 keer igestoken en uitgetrokken omdat het ding niet wou syncen met iTunes .. De batterij heeft de eerste keer dus ook 10 keer opnieuw moeten opladen.. Heb ik de batterij verpest of is dat niet zo met Li-Ion batterijen?

Gr Arne
  #4  
Oud 14-04-13, 18:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Heb ik de batterij verpest of is dat niet zo met Li-Ion batterijen?
Lithium-Polymer (en Lithium-Ferrum) accu's laadt men steeds op tot 100% capaciteit. "Effe bijladen" is niet zo goed voor die dingen.

Als je een LiPo (of LiFe) cel nooit oplaadt tot 100% krijgt de power daemon ook nooit de kans om de accu te correct te calibreren. Opladen doet men aan de originele lader en niet aan de USB-poort van een Windows PC. Met nieuwere Macs kan je wel opladen aan een USB-poort omdat OS X dan 500 mA stroom bijschakelt.
  #5  
Oud 14-04-13, 18:10
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Lithium-Polymer (en Lithium-Ferrum) accu's laadt men steeds op tot 100% capaciteit. "Effe bijladen" is niet zo goed voor die dingen.

Als je een LiPo (of LiFe) cel nooit oplaadt tot 100% krijgt de power daemon ook nooit de kans om de accu te correct te calibreren. Opladen doet men aan de originele lader en niet aan de USB-poort van een Windows PC. Met nieuwere Macs kan je wel opladen aan een USB-poort omdat OS X dan 500 mA stroom bijschakelt.
Dus nu gaat mijn batterij nooit optimaal meer werken omdat ik hem de eerste keer geen 100% heb opgeladen?? Alhoewel, hij was 100% opgeladen, maar niet in één keer...
Ik gebruik een iPad oplader met een lightning to 30 pens adapter :/
  #6  
Oud 14-04-13, 18:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ik gebruik een iPad oplader met een lightning to 30 pens adapter :/
Waarom kan je niet eens doodgewoon de originele lader met de originele USB-kabel gebruiken om het ding een paar keer op te laden tot 100%? Waarom toch al die rare constructies

Succes verder
  #7  
Oud 14-04-13, 18:23
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom kan je niet eens doodgewoon de originele lader met de originele USB-kabel gebruiken om het ding een paar keer op te laden tot 100%? Waarom toch al die rare constructies

Succes verder
Want mijn iPhone laadt lekker snel op met een iPad oplader en als ik mijn iPad en iPhone meeneem hoef ik maar 1 lader mee te nemen...
Maar met mijn iPhone 4 had ik die problemen niet in ieder geval :/ ..
  #8  
Oud 14-04-13, 18:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Want mijn iPhone laadt lekker snel..
Is dat zo? Bij mij in ieder geval niet.

iPhone 5 aangesloten aan een iPad lader met 5 V @ 2.100 mA



iPhone 5 aangesloten aan de originele lader met 5 V @ 1.500 mA
(De originele lader van de iPhone 5 levert 1.500 mA in tegenstelling tot de lader van de iPhone 4/4S die maar 1.000 mA levert. 1.500 mA is perfect voor een LiPo (of LiFe) accu van 1.440 mA, zijnde 1C).

  #9  
Oud 14-04-13, 19:13
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Hoeveel volt en miliampère weet ik niet en logischerwijs gaan ze misschien wel even snel. Het is compatibel volgens de doos. Maar vroeger had mijn iPhone rond de 2 uur nodig om op te laden.. Nu 1,5 uur.. Hoe het komt weet ik niet.
En o ja : de iPad oplader is ook veel langer dan die van de iPhone, nog een reden waarom ik de iPad lader voor de iPhone gebruik
  #10  
Oud 14-04-13, 23:53
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Volgens mij maakt het helemaal niet uit of je nu de ipad ofiphone lader gebruikt, Op de doos staat er dat het conpatibel is? Dan zou dat dus geen problemen/schade Mogen veroorzaken! Als je de accu van de iphone voor de 1e keer hebt opgeladen ging die dan ook zo snel leeg? Of ging die ong zoals je iphone 4?
  #11  
Oud 15-04-13, 07:39
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

De eerste keer ging het beter.. Maar die test is redelijk oneerlijk omdat ik toen nog alle app's aan het installeren was. Momenteel is hij klaar met opladen na een nachtje aan de originele lader te hangen.

Gr, Arne!
  #12  
Oud 20-04-13, 00:01
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Mijn laatste 'meting':

Over: 5%
Gebruik: 4 uur, 49 minuten
Stand-by: 12 uur, 4 minuten

Ik heb 20 minuutjes op YouTube gezeten (Wi-Fi)
2 foto's geupload naar Facebook
Even geviberd
5 minuutjes gebeld
En ongeveer 30 sms'jes verstuurd en 3 mms'jes...
Voor de rest stond hij de bijna de hele tijd (overdag) op stand-by (3G niet gebruikt, maar het stond wel aan)
Is dit nog steeds normaal in vergelijking met andere mensen hier op dit forum die ook een iPhone 5 hebben?
Alvast bedankt!
Gr Arne!
  #13  
Oud 20-04-13, 08:59
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door igokhoa Bekijk bericht
Chúc diển đàn ngày càng lớn mạnh ............................
Oke misschien ben je blij met dit forum... Maar gelieve geen onnuttige reacties te plaatsen in dit topic.

- Nog iemand met een iPhone 5 die ongeveer hetzelfde bekomt of heb ik echt een slechte batterij?
  #14  
Oud 20-04-13, 09:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
- Nog iemand met een iPhone 5 die ongeveer hetzelfde bekomt of heb ik echt een slechte batterij?
Ja, moderator @XIII heeft eens een topic gestart over problemen met de accu van de iPhone 5 met het verzoek om metingen te plaatsen zoals jij in jouw vorige post hebt geplaatst.
  #15  
Oud 20-04-13, 11:08
robdeclercq robdeclercq is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Deze ochtend om 9u heb ik mijn iPhone 5 uit de lader gehaald en om 10u ben ik thuis vertrokken...
Nu terug thuis heeft mijn iPhone nog maar 5%!!! --'
Ik heb mijn iPhone bijna niet gebruikt, enkel 3 mails gelezen, een bericht verstuurt op iMessage, een artikel gelezen op internet en iemand geantwoord op Viber...

Gebruik: 4 uur, 27 minuten
Stand-by: 8 uur, 29 minuten

Dit is toch niet normaal? Zelf mijn oude iPhone 4 hield het langer uit na 2 jaar volop gebruikt te zijn...
Heeft nog iemand dit voor?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Arne!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 april 2013 om 16:34 ----------

Al die dingen die ik vandaag heb gedaan met mijn iPhone deed ik wel via 3G ... Ik heb vandaag 20 MB aan mobiele data verbruikt met mijn iPhone.
Installeer Battery Doctor in de App Store. Deze trekt de batterij eerst helemaal leeg en laad hem geheel op. Lees even goed en kijk bij de Instellingen. Zet druppelladen op bv. 20 min.
  #16  
Oud 20-04-13, 11:11
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robdeclercq Bekijk bericht
Installeer Battery Doctor in de App Store. Deze trekt de batterij eerst helemaal leeg en laad hem geheel op. Lees even goed en kijk bij de Instellingen. Zet druppelladen op bv. 20 min.
Is de maker van die app Beijing Kingsoft Internet Security Software ...?

Zodat ik wel de juiste app installeer he

Alvast bedankt!
  #17  
Oud 20-04-13, 11:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Technische uitleg (die ik al minstens tien keer gepost heb) verwijderd. PVDZ
  #18  
Oud 20-04-13, 11:54
robdeclercq robdeclercq is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Is de maker van die app Beijing Kingsoft Internet Security Software ...?

Zodat ik wel de juiste app installeer he

Alvast bedankt!
Kan. Gewoon ff eentje uitzoeken en goed lezen.
  #19  
Oud 20-04-13, 11:57
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robdeclercq Bekijk bericht
Kan. Gewoon ff eentje uitzoeken en goed lezen.
Oke.. Die heb ik geïnstalleerd maar ik begrijp niet hoe ik de batterij leegzuig?
  #20  
Oud 20-04-13, 12:05
robdeclercq robdeclercq is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Wanneer de batterij nog maar (minder) 20% aan geeft dan open je de Battery Doctor app en sluit je mobiel aan de stroom. Een keer per maand wordt de batterij eerst leeggezogen en dan helemaal opnieuw opgeladen. Laad 'm dan op. Verder gewoon de handleiding lezen. De rest spreekt voor zich. Doen is geloven.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij iPhone 5 te snel leeg javde iPhone algemeen 113 01-05-14 17:52
Batterij Iphone 3g snel leeg. roelske iPhone algemeen 1 17-05-12 20:53
iPhone 4 batterij snel leeg? stereopanda iPhone algemeen 11 04-08-10 14:14
iPhone 2g batterij snel leeg Jeffmeister iPhone algemeen 5 23-08-09 18:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.