Werkt een Belgische iPhone in Japan? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen! Ben van plan een iphone aan te schaffen, maar een beetje aan het twijfelen nu... Ik ga op vakantie naar Japan en daarna waarschijnlijk ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Werkt een Belgische iPhone in Japan?
Goedemorgen!
Ben van plan een iphone aan te schaffen, maar een beetje aan het twijfelen nu... Ik ga op vakantie naar Japan en daarna waarschijnlijk ook op uitwisseling. Ik ga er wel een tijdje zitten dus! Wat ik mij afvroeg: gaat de Wi-Fi fatsoenlijk werken en kan ik zomaar een Japanse simkaart voor een iphone kopen (die werkt natuurlijk)? Ik heb het al aan verscheidene Japanners gevraagd en ze zeggen allemaal iets anders :/ Andersom (in België met een Japanse iphone) werkt er bijna niets, de Wi-Fi soms ook niet. Alvast bedankt! Yasmine |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Een "Belgische" iPhone bestaat niet. Ook geen Luxemburgse, Hollandse, Letse, Litouwse, IJslandse, enz...
Als die iPhone SIM-lockvrij is dan werkt die op de Japanse GSM-netwerken. Alle iPhones die in België verkocht worden zijn in principe SIM-lockvrij. In Japan werken de WLAN kanalen 1-13 (2.4 GHz) zoals in Europa. De 5 GHz kanalen (alleen de iPhone 5 en iPad) zijn in Japan iets anders ingedeeld. List of WLAN channels - Wikipedia, the free encyclopedia |
|
||||
|
||||
Hebben Japanse iphones niet nog een simlock, zoals wij vroeger hier ook hadden?
|
|
|||
|
|||
Ok! Dus het zal wel ok zijn, was eerder van plan een 4s te kopen!
Dankjewel ^^ Ik heb er geen idee van, misschien werkt een simlockvrije iphone dan wel in Japan en andersom gewoon niet? |
|
|||
|
|||
In de mobistarwinkel hebben ze mij zojuist verteld dat al die netwerken anders zijn en dat waarschijnlijk dus niet gaat lukken :/
|
|
|||
|
|||
De meeste mobiele netwerken in Japan zijn CDMA netwerken en daar werkt een Europese iPhone niet op. Er zijn ook een paar kleinere GSM netwerken in Japan (in de grote steden) en daar werkt een Europese iPhone wel op.
|
|
|||
|
|||
Maar Wi-Fi gaat sowieso wel werken?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
ok, ik snap niets van die dingen dus tnx!
|
Labels |
iphone, japan |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone 3 van Japan werkt ook in Europa? | belalugosi | iPhone algemeen | 2 | 19-12-11 19:31 |
Werkt franse iphone 3g met belgische pre paid kaart? | zjeen | Archief | 7 | 05-07-08 15:17 |
|
|