//

Probleem met synchroniseren met iPhone

Probleem met synchroniseren met iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds kort heb ik een iPhone 4S en omdat ik niet zo weg ben van iTunes (vooral dat gedoe met synchroniseren), heb ik een gratis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-05-13, 02:45
Rijnton Rijnton is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 7
Standaard Probleem met synchroniseren met iPhone

Sinds kort heb ik een iPhone 4S en omdat ik niet zo weg ben van iTunes (vooral dat gedoe met synchroniseren), heb ik een gratis programmaatje, CopyTransManager, op mijn laptop geinstalleerd om muziek over te zetten naar mijn iPhone.
In de instellingen van iTunes (v.10) heb ik bij Voorkeuren > Apparaten een vinkje gezet bij: "Automatisch synchroniseren van iPhone voorkomen". Verder heb ik bij alle categorieen, dus Apps, Muziek, Tonen etc. geen vinkje gezet bij synchroniseren.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: Wanneer ik bijvoorbeeld boeken wil over zetten naar mijn iPhone moet ik dat toch via iTunes doen volgens mij. Dat andere programma doet alleen muziek. Kies ik dan boeken synchroniseren en zet daar een vinkje, dan gaat dat prima maar dan is al mijn muziek ineens verdwenen en ook mijn beltonen zijn weg.
Wat doe ik dan fout en hoe kan ik dat voorkomen. M.a.w. hoe kan ik een onderdeel synchroniseren, zonder dat andere onderdelen van de iPhone verdwijnen ?
Bij voorbaat dank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-05-13, 09:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rijnton Bekijk bericht
Sinds kort heb ik een iPhone 4S en omdat ik niet zo weg ben van iTunes (vooral dat gedoe met synchroniseren), heb ik een gratis programmaatje, CopyTransManager, op mijn laptop geinstalleerd om muziek over te zetten naar mijn iPhone.
Progjes zoals CopyTransManager doen maar als of ze synchroniseren. In werkelijkheid gebruiken die progjes de iTunes functionaliteit om te synchroniseren.

Als jij nu boeken gaat synchroniseren met iTunes en je zet de synchronisatie van muziek uit dan zegt iTunes: "Voorheen heeft hij muziek gesynchroniseerd (met dat progje) en nu wil hij dat niet meer. Dus, ik verwijder die deuntjes en toontjes".

Dus, wat jij doet is de ene keer zeggen tegen CopyTransManager (en dus tegen iTunes): "synchroniseer deuntjes en toontjes". De volgende keer zeg je tegen iTunes: "synchroniseer geen deuntjes en toontjes". Dus, iTunes doet alleen maar wat jij zegt wat het moet doen.
  #3  
Oud 22-05-13, 15:14
Rijnton Rijnton is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 7
Standaard

Timosha bedankt voor je duidelijke antwoord. Is mij nu duidelijk.
Maar is er dan een manier om te bereiken wat ik wil en dat is, al of niet in iTunes, slechts een categorie (apps, muziek, boeken of beltonen) te synchroniseren zonder dat de overige van je iPhone verdwijnen ?
Dat ik niet zo weg ben van iTunes met dat synchroniseergedoe, is omdat ik er maar niet aan kan wennen. Ik heb nooit eerder Apple producten gehad. Wel een Android tablet en een iAudio mediaspeler en daarin kon je gewoon met kopieren en plakken bepalen wat je wel of niet op je apparaat wilde hebben. Uiteraard is mij duidelijk dat dat niet met en iPhone gaat, maar wat kan ik dan het beste doen
  #4  
Oud 22-05-13, 16:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben niet zo'n held in het synchroniseren van deuntjes Ik heb alle muziek in iTunes geïmporteerd. Uit de iTunes bibliotheek heb ik dan die paar albums geselecteerd die wil synchroniseren met mijn iPhone.

Idem dito met boeken en apps. Op mijn iPhone selecteer ik dan weer andere apps en boeken dan op mijn iPad. Dat werkt ook perfect.

Beltonen gebruik ik niet.

Hoe dan ook: ooit zal je dat "synchroniseergedoe" met iTunes nog dankbaar zijn. Bijvoorbeeld als je, om wat voor reden ook, eens een backup moet terugzetten of de iPhone herstellen.

Succes gewenst
  #5  
Oud 23-06-13, 14:25
alfred63 alfred63 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard Synchroniseren van Iphone naar computer

Ik zou graag mijn Iphone willen synchroniseren met mijn computer.
Dit gaat ook wel lukken, alleen overschrijft de computer mijn Iphone dan en dat is wat ik niet wil. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn afspeellijsten e.d. van de Iphone op de computer krijg???
  #6  
Oud 23-06-13, 14:29
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred63 Bekijk bericht
Ik zou graag mijn Iphone willen synchroniseren met mijn computer.
Dit gaat ook wel lukken, alleen overschrijft de computer mijn Iphone dan en dat is wat ik niet wil. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn afspeellijsten e.d. van de Iphone op de computer krijg???
Wat bedoel je met 'overschrijven'? Heb je dan nog nooit een back-up gemaakt met iTunes?
  #7  
Oud 23-06-13, 14:35
alfred63 alfred63 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

Jawel, maar ik aangeef om te sunc dan krijg ik de tekst , dat mijn gegevens van de Iphone overschreven worden! en dan ben ik die gegevens kwijt(denk ik) en ik heb muziek via mijn iphone gekocht en die vind ik ook niet terug in Itunes.
  #8  
Oud 23-06-13, 14:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer dan eens om eerst de "aankopen" over te zetten van de iPhone naar iTunes.
  #9  
Oud 23-06-13, 15:07
alfred63 alfred63 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

Oke, Thakns.

Maar is het wel mogelijk om hetgeen ik op de Iphone heb op Itunes te krijgen??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met Iphone synchroniseren met nieuwe Itunes Tom4s iPhone algemeen 0 20-12-12 21:30
Probleem met het synchroniseren agenda exchange en iPhone jstevens13 iPhone algemeen 0 13-08-12 21:05
probleem met synchroniseren basjuh93 iPhone algemeen 1 22-12-10 22:35
probleem met synchroniseren halloikbenpaap Archief 1 18-11-08 08:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.