iOS 7 icm iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Toen de iPhone 3G erg lang geleden, in aanmerking kwam voor een iOS update naar versie 4.0 waren niet alle functies van iOS 4 beschikbaar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
iOS 7 icm iPhone 4
Toen de iPhone 3G erg lang geleden, in aanmerking kwam voor een iOS update naar versie 4.0 waren niet alle functies van iOS 4 beschikbaar voor de iPhone 3G, zoals bijv. multi-tasking.
Met de nieuwe iOS 7 wordt de iPhone 4 het 'laagste' toestel dat in aanmerking komt voor deze software update. Worden voor iOS 7 ook bepaalde functies uitgeschakeld voor de iPhone 4? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Het iOS 7 compatibility overzicht | appletips |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Top, jongens! Ik zie dat ik ternauwernood aan een lmgtfy ben ontsnapt
Dat is niet heel veel verschil, moet ik zeggen.... Maar er is meer: Citaat:
|
|
|||
|
|||
Op de iphone 4 heb je ook geen animaties, panorama achtergrond en ook geen live achtergronden. In de vids zie je het weer bewegen dat kan op de 4 niet.
|
|
||||
|
||||
Dit doet me toch op voorhand al een beetje vrezen voor de performance van iOS 7 op de iPhone 4. Ik weet dat daar nu nog niks over te zeggen valt (want: beta) maar toch....
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Aaaargggh . moet ik toch afscheid nemen van mijn zeer betrouwbare iphone 4
. Tijd om naar 5 te gaan dan . Huh Timosha? ben je moderator af?
|
|||
|
|||
Ik ben nooit moderator geweest. Ik heb de beheerders wel vriendelijk verzocht om die "iPhoneclub Guru" status te verwijderen. Dat verzoek werd gehonoreerd.
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Uit wat ik heb gezien blijkt dat de iOS 7 beta op de iPhone 4 aan de langzame kant is, wel bruikbaar maar niet heel snappy. Ook zijn er uiteraard een x aantal functies weggelaten voor de 4. Maar goed, als de snelheid nog wat aangepast wordt vindt ik het zéér net van Apple om een 3 jaar oud toestel deze update nog voor te schrijven!
|
|
||||
|
||||
2 dingen:
Ik zou liever kiezen, tzt. Met een iPhone 3G kon je nog terug van iOS 4 naar iOS 3, met een truucje. En dan tevreden zijn met minder courante iOS maar wel met behoud van performance op je toestel. Ik heb zo'n vermoeden dat dat met de iPhone 4 en dan op iOS 6 blijven lastig gaat worden (je kunt natuurlijk zo lang mogelijk op iOS 6 blijven, maar moet je noodzakelijkerwijs een keer herstellen = updaten naar iOS 7, geen truucje meer vrees ik) Natuurlijk is het goed dat Apple naar de performance kijkt en juist daarom eventuele functies weg laat voor de iPhone 4. Met 'ik krijg er geen goed gevoel bij' bedoelde ik eigenlijk überhaupt het besef van: oke, kennelijk is dat nodig. Het is een soort van eerste besef dat de hardware _dus_ ouder aan het worden is. Is iets psychologisch - zit tussen m'n oren, denk ik. |
|
|||
|
|||
Apple moet ook niet te veel functies weglaten. Op dit ogenblik ondersteunt iOS 7 (Beta) de translucent GUI niet op de iPhone 4. Dat ziet er aartslelijk uit. Hopelijk verandert dat nog in de volgende Beta's en de GM. Indien niet blijf je maar beter op iOS 6.x.x met die iPhone 4.
|
|
|||
|
|||
Ik zou blij zijn dat Ios 7 op de iphone 4 werkt , Want hij werkt niet met de Ipod Touch 4G terwijl die een A4 Processor heeft , volgens mij ligt het aan de ram want dat is 256 en iphone 512
|
|
|||
|
|||
Dat is ongeveer hetzelfde als met de iPad 1 (A4 + 256 MB RAM) en de iPhone 4 (A4 + 512 MB RAM). De eerste ondersteund iOS 6 niet, de tweede wel.
|
|
||||
|
||||
Is het ook mogelijk om de SHSH Blops van iOS 6.1.3 op te slaan, en als iOS 7.0 uit is en je bijvoorbeeld gaat kijken of het wat is, maar je vind het niks, dat ik bijvoorbeeld de shsh blops gebruik om terug te gaan naar 6.1.3?
|
|
|||
|
|||
Een iPhone 4 kan men altijd downgraden als men de SHSH hashes (liefst lokaal) tijdig heeft opgeslagen met bv. TinyUmbrella. Dat kan met opgeslagen SHSH hashes ook naar bv. iOS 5.x.x of iOS 6.1.2.
|
|
||||
|
||||
Kijk - dat is fijn om te weten. Gelukkig arriveert vandaag mijn nieuwe iPhone 4S, dus ik volg dit topic met een stuk minder angst en beve.
Citaat:
Bepaalde nieuwe functies als control center (snelle toegang tot instellingen als Wi-Fi aan/uit, (3G switch niet, dacht ik?!), volume en beeldscherm helderheid) zijn mogelijk de moeite waard om iets voor op te offeren (bv iets tragere iOS, maar acceptabel) en natuurlijk eventuele voor mij dan belangrijke Apps die op een gegeven moment minimaal iOS 7 vereisen... Eigenlijk dezelfde situatie / afweging die veel andere iPhone 3Gs bezitters hebben moeten meemaken toen iOS 6 uitkwam, denk ik? |
|
|||
|
|||
iOS 6 was op de 3GS net zo snel (of zelfs iets sneller) dan iOS 5, dus daar hoefde je geen afweging voor te maken. iOS 4 op de 3G was wel een afweging: veel slechtere performance of niet de nieuwste apps kunnen installeren
|
|
||||
|
||||
Ze zouden toch de ipod touch 4g mogen ondersteunen ze...
|
|
|||
|
|||
Dat zou alleen maar problemen veroorzaken. De eerste beta draait al niet al te soepel op de iPhone 4, laat staan dan op een iPod Touch 4 die nog het helft van het werkgeheugen heeft van de iPhone 4. Bovendien gebruikt iOS 7 realtime multitasking dus dat werkgeheugen is hard nodig!
|
Labels |
ios 7, iphone 4, snelheid, software |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Horizon.tv icm met tsProtector ios 6.1?? | Geert1976 | Jailbreak apps en thema's | 12 | 08-02-13 02:16 |
Iphone 3GS blijft bij installatie IOS 6 icm herstel hangen bij aansluiten Itunes | martwout | iPhone algemeen | 0 | 11-10-12 19:05 |
iPhone: 3G op iOS 4.1 icm BB 06.15.00 ontzettend traag > naar iOS 4.2.1? | Typ 81 | Jailbreak | 8 | 19-12-10 20:52 |
iPhone: iPhone updaten naar iOS 4.2 icm een jailbreak | Becksteen | Jailbreak | 49 | 24-11-10 11:02 |
Iphone icm VW | papegaai01 | iPhone accessoires en onderdelen | 6 | 18-01-09 20:55 |
|
|