//

Refurbished iPhone 5

Refurbished iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik krijg morgen waarschijnlijk een nieuwe iPhone van de Apple store, maar zijn deze te vertrouwen? Ik heb zelf net een week oude iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-07-13, 12:44
iPhonegebruiker17 iPhonegebruiker17 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 13
Standaard Refurbished iPhone 5

Hoi,

Ik krijg morgen waarschijnlijk een nieuwe iPhone van de Apple store, maar zijn deze te vertrouwen? Ik heb zelf net een week oude iPhone 5, gloednieuw uit de winkel, en ik wil daarvoor in ruil geen gebruikte. Wie heeft ervaring hiermee?

Gr
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-07-13, 12:51
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhonegebruiker17 Bekijk bericht
Hoi,

Ik krijg morgen waarschijnlijk een nieuwe iPhone van de Apple store, maar zijn deze te vertrouwen? Ik heb zelf net een week oude iPhone 5, gloednieuw uit de winkel, en ik wil daarvoor in ruil geen gebruikte. Wie heeft ervaring hiermee?

Gr
Ik heb ooit een 'nieuwe' iPhone gekregen en die werkt perfect.

Wat je trouwens hebt met die 'gebruikte' zoals jij het zegt, is dat die extra goed gecontroleerd worden door Apple alvorens ze die terug in omloop brengen.

Normaal gezien zit je daar dus zeker goed mee.
  #3  
Oud 08-07-13, 12:55
iPhonegebruiker17 iPhonegebruiker17 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik heb ooit een 'nieuwe' iPhone gekregen en die werkt perfect.

Wat je trouwens hebt met die 'gebruikte' zoals jij het zegt, is dat die extra goed gecontroleerd worden door Apple alvorens ze die terug in omloop brengen.

Normaal gezien zit je daar dus zeker goed mee.
Dus u heeft ook ooit een refurbished gekregen, en die werkte helemaal perfect?
Ik heb namelijk een klein probleempje met mijn camera af en toe geeft die paarse strepen af en onscherpe foto's en ik begreep van de AppleCare dat je gelijk een nieuwe toestel meekrijgt. Dus ik dacht misschien krijg ik een gebruikte, terwijl ik een week geleden een gloednieuwe had aangeschaft.

Ik vind dat namelijk een hoop geld. U heeft dus goede ervaringen ermee?
  #4  
Oud 08-07-13, 12:59
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhonegebruiker17 Bekijk bericht
Dus u heeft ook ooit een refurbished gekregen, en die werkte helemaal perfect?
Ik heb namelijk een klein probleempje met mijn camera af en toe geeft die paarse strepen af en onscherpe foto's en ik begreep van de AppleCare dat je gelijk een nieuwe toestel meekrijgt. Dus ik dacht misschien krijg ik een gebruikte, terwijl ik een week geleden een gloednieuwe had aangeschaft.

Ik vind dat namelijk een hoop geld. U heeft dus goede ervaringen ermee?
Ja hoor. Die werkt trouwens nog steeds perfect. Wees blij dat jij er zo snel een nieuwe krijgt.

Want bij mij heeft dat toen wel wat voeten in de aarde gehad. Maar dat lag niet aan Apple.

In ieder geval zit je met een refurbished toestel wel goed. Kijk het zeker goed na voordat je de winkel buiten gaat.

Want niet alle refurbished toestellen zijn 'goed'. Zoals je hier wel op het forum kan lezen.
  #5  
Oud 08-07-13, 13:04
iPhonegebruiker17 iPhonegebruiker17 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ja hoor. Die werkt trouwens nog steeds perfect. Wees blij dat jij er zo snel een nieuwe krijgt.

Want bij mij heeft dat toen wel wat voeten in de aarde gehad. Maar dat lag niet aan Apple.

In ieder geval zit je met een refurbished toestel wel goed. Kijk het zeker goed na voordat je de winkel buiten gaat.

Want niet alle refurbished toestellen zijn 'goed'. Zoals je hier wel op het forum kan lezen.
Hoe kan ik hem testen dan? Ik moet hem toch eerst opladen en activeren bij iTunes?
  #6  
Oud 08-07-13, 13:11
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhonegebruiker17 Bekijk bericht
Hoe kan ik hem testen dan? Ik moet hem toch eerst opladen en activeren bij iTunes?
Ik bedoelde eerder de hardware. Dus alle knopjes die goed werken enzo + krasjes in de verf.
  #7  
Oud 08-07-13, 13:13
iPhonegebruiker17 iPhonegebruiker17 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik bedoelde eerder de hardware. Dus alle knopjes die goed werken enzo + krasjes in de verf.
Dus meer de buitenkant? vergrendel knopje, behuizing, volume knop, home knop.. etc ?


Ik hoop wel dat ik een goed toestel krijg en niet maandelijks terug moet voor een vervangend toestel. Begin me wel een beetje zorgen te maken, van gloednieuw naar ''refurbished'', die misschien niet eens ''perfect'' werkt. Naja.
  #8  
Oud 08-07-13, 13:27
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhonegebruiker17 Bekijk bericht
Dus meer de buitenkant? vergrendel knopje, behuizing, volume knop, home knop.. etc ?


Ik hoop wel dat ik een goed toestel krijg en niet maandelijks terug moet voor een vervangend toestel. Begin me wel een beetje zorgen te maken, van gloednieuw naar ''refurbished'', die misschien niet eens ''perfect'' werkt. Naja.
Ja die dingen.

Er is geen reden om je zorgen te maken hoor.
  #9  
Oud 08-07-13, 13:28
iPhonegebruiker17 iPhonegebruiker17 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ja die dingen.

Er is geen reden om je zorgen te maken hoor.
Oké, ik ga namelijk over een week op vakantie en krijg morgen een nieuw toestel, het enige wat ik op vakantie wil is foto's maken, vandaar dat ik me zorgen maak, straks krijg ik een toestel dat niet goed werkt.

Las veel negatieve ervaringen over de iPhone 5 vandaar, niet over de iPhone 4.
  #10  
Oud 08-07-13, 14:23
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Je krijgt hem in de Applestore meteen gebruiksklaar mee. Dat wil zeggen dat het toestel opgeladen is en je via het Wi-Fi-netwerk in de store meteen kunt restoren via iCloud. Je kan dus meteen testen of het toestel goed werkt.

Bij de iPhone 4/4S was het trouwens zo dat bij refurbished toestellen de complete behuizing werd vervangen. Van de buitenkant waren ze dus gewoon nieuw, terwijl intern de onderdelen werden hergebruikt. Dit zal bij de iPhone ook nog wel zo zijn.
  #11  
Oud 08-07-13, 14:48
iPhonegebruiker17 iPhonegebruiker17 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Je krijgt hem in de Applestore meteen gebruiksklaar mee. Dat wil zeggen dat het toestel opgeladen is en je via het Wi-Fi-netwerk in de store meteen kunt restoren via iCloud. Je kan dus meteen testen of het toestel goed werkt.

Bij de iPhone 4/4S was het trouwens zo dat bij refurbished toestellen de complete behuizing werd vervangen. Van de buitenkant waren ze dus gewoon nieuw, terwijl intern de onderdelen werden hergebruikt. Dit zal bij de iPhone ook nog wel zo zijn.
Dus in de store kan je hem nog testen en daarbuiten niet meer. Als ik dus naar buiten ga, kan ik hem niet meer gebruiken? Ik hoor hem normaal gesproken toch te activeren via itunes.

Hopelijk krijg ik gewoon een top toestel, zoals ik er één hem gekocht voor een groot bedrag.
  #12  
Oud 08-07-13, 14:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Je krijgt hem in de Applestore meteen gebruiksklaar mee.
Ehm. Mijn ervaring is dat je gewoon een nieuw te configureren, 'lege' iPhone krijgt, hoor. Die kan je idd vervolgens wel mbv iCloud herstellen op de Wi-Fi van de Apple Store, als je dat wilt.
  #13  
Oud 08-07-13, 14:53
iPhonegebruiker17 iPhonegebruiker17 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ehm. Mijn ervaring is dat je gewoon een nieuw te configureren, 'lege' iPhone krijgt, hoor. Die kan je idd vervolgens wel mbv iCloud herstellen op de Wi-Fi van de Apple Store, als je dat wilt.
Wat bedoeld u hier precies mee?
  #14  
Oud 08-07-13, 18:32
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhonegebruiker17 Bekijk bericht
Wat bedoeld u hier precies mee?
Hij bedoeld dat die mensen in de store je met veel plezier zullen verder helpen met het opnieuw instellen van je iPhone als je het lief vraagt.
  #15  
Oud 08-07-13, 23:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

...en het niet te druk is....
  #16  
Oud 09-07-13, 09:26
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Aangezien er hier al menige draadjes bestaan over dit onderwerp, gaan we dit sluiten.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 ruilen, refurbished of nieuw toestel? swiertje iPhone algemeen 3 15-05-13 17:55
Zijn er in Nederland al refurbished iPhone 5'en in omloop? daantje22 iPhone algemeen 16 07-03-13 21:04
refurbished toestel iphone 5 martijn2308 iPhone algemeen 10 22-01-13 15:07
iphone 3gs refurbished psd iPhone algemeen 2 27-11-11 21:56
Refurbished iPhone 4 adwkelly iPhone algemeen 9 31-07-11 22:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.