//

AirPrint printer werkt slechts af en toe

AirPrint printer werkt slechts af en toe discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een HP OfficeJet 6600 waar ik probleemloos via WiFi naar kan printen via mijn iMac, maar met mijn iPhone en iPad lukt dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-08-13, 07:33
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard AirPrint printer werkt slechts af en toe

Ik heb een HP OfficeJet 6600 waar ik probleemloos via Wi-Fi naar kan printen via mijn iMac, maar met mijn iPhone en iPad lukt dit slechts af en toe, meestal krijg ik de boodschap "Geen AirPrint printers gevonden". Ik heb een Telenet Wireless modem 3.0 (DOCSIS), en heb alle apparatuur al af-en opgezet of gereset (modem, printer). Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-13, 08:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BfromB Bekijk bericht
...maar met mijn iPhone en iPad lukt dit slechts af en toe, meestal krijg ik de boodschap "Geen AirPrint printers gevonden".
Als er geen AirPrint printers gevonden worden maar wel aanwezig zijn in het netwerk is er een probleem met mDNS (aka Bonjour). Bonjour wordt ook gebruikt om AirPrint printers te detecteren.

Je mag er van uitgaan dat Bonjour in de Mac, iPhone en iPad goed geïmplementeerd is. Het probleem zal dus in de router zitten. Download Bonjour Browser en kijk na hoe het .local domein er uit ziet en of de printer in het .local domein aanwezig is.

Tildesoft
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airprint werkt niet meer coenox iPhone algemeen 8 06-02-13 22:28
4.2.1 AirPrint via gedeelde printer onder Win7-instructies JaytB iPhone algemeen 30 25-12-11 12:29
Bizar: airprint werkt op ipad en mac maar niet op iphone MCNO iPhone algemeen 1 04-12-11 18:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.