//

Extreem hoog data verbruik bij nieuwe iPhone 5

Extreem hoog data verbruik bij nieuwe iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn zoon heeft gisteren ene iPhone 5 gekregen met een abonnement erbij van 1,5 GB en 450 minuten. Hij heeft hem natuurlijk direct aangezet en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-08-13, 12:41
marse028's schermafbeelding
marse028 marse028 is offline
• iOS 6.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Standaard Extreem hoog data verbruik bij nieuwe iPhone 5

Mijn zoon heeft gisteren ene iPhone 5 gekregen met een abonnement erbij van 1,5 GB en 450 minuten. Hij heeft hem natuurlijk direct aangezet en de telefoon vroeg direct om de Wi-Fi verbinding dus die eerst ingesteld voor verdere configuratie. Toen vroeg de telefoon of hij een back-up terug moest plaatsen op de nieuwe telefoon en dit wilde hij uiteraard.

Dus de telefoon was druk met het binnen halen van al zijn apps, foto's etc. en omdertussen was hij er dus meteen een beetje op aan het rondkijken. Hij stond in de woonkamer op nog geen 3 meter van ons modem vandaan en hebben in die hele tijd ook geen 3G symbooltje gezien. Net belde hij me in paniek op dat zijn data verbruik al op 93% van zijn bundel stond. Ik heb toen direct met de provider gebeld ( Tele2) en zij vertelde mij dat de telefoon dan toch echt op 3G moet hebben gestaan. Maar hij was continu op Wi-Fi dus dat lijkt ons niet mogelijk. Zij kon in het systeem wel zien dat hij om exact 12.39 878 mb binnen heeft getrokken in een tijdsduur van 55 minuten. Dit lijkt mij praktisch onmogelijk en zeker het feit dat hij op Wi-Fi was en niet eens de tijd heeft gehad op stand-by te gaan Kan iemand mij dit uitleggen want ik zou de telefoon nu het liefste in de prullenbak gooien. Met zijn vorige toestel 3GS had hij hier geen last van en bleef redelijk netjes binnen een veel kleinere bundel, ook bij tele2 trouwens. Dus het lijkt dan aan de telefoon te liggen? Dit kan toch niet? Hij moet nu de rest van de maand zijn mobiele data uitzetten anders gaat t de hoofdprijs kosten.. Help graag.. Ik heb al veel gelezen maar dit snap ik dus niet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-13, 12:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is heel raar. Als de iPhone 5 een Wi-Fi verbinding heeft en is aangesloten op een stroombron (lader of een USB-poort van een PC/Mac) zou dit écht niet mogen gebeuren.
  #3  
Oud 22-08-13, 12:54
marse028's schermafbeelding
marse028 marse028 is offline
• iOS 6.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Standaard

Nee, hij had m net van de lader uit het stopcontact gehaald en zat dus ook niet via Itunes op de pc. Hij was erg ongeduldig maar we stonden samen in de woonkamer waar het modem ook staat en de verbinding met Wi-Fi was gewoon alle streepjes zeg maar. Dus op dat moment ging hij via ( hopelijk Wi-Fi) de back-up van zijn vorige telefoon over zetten.
  #4  
Oud 22-08-13, 13:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Kan ook aan een fout bij de provider liggen. Die denken altijd het aan jezelf ligt maar het ligt soms ook aan hen dat zij ergens mee een fout zaten.

Mss er een app is die dit doet?
  #5  
Oud 22-08-13, 15:12
marse028's schermafbeelding
marse028 marse028 is offline
• iOS 6.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Standaard

Ik heb direct met Tele2 gebeld en die dame zei dat een iPhone 5 snel de neiging had op 3G over te gaan als het Wi-Fi signaal slecht was. Maar we stonden dus echt nog geen 3 meter van het modem vandaan en daarnaast leek zijn Wi-Fi sterkte vol ( alle streepjes ) te zijn. Dat is dus ook het vreemde dat er op dat tijdstip een data hoeveelheid van 878 MB door de iPhone binnen is getrokken ( zou kunnen kloppen met alle apps etc van de bak-up ) maar het feit dat hij op Wi-Fi zat zou dan de 3G toch niet mee mogen lopen? Ik blijf het dan ook absurd vinden. De dame van Tele2 zei ook te weinig verstand van iPhones te hebben en verwees ons door naar anders een apple winkelt o.i.d. Maar in +/-3 dagen tijd een totaal van 1373 MB opmaken lijkt mij bijna knap.
  #6  
Oud 22-08-13, 16:01
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marse028 Bekijk bericht
Nee, hij had m net van de lader uit het stopcontact gehaald en zat dus ook niet via Itunes op de pc. Hij was erg ongeduldig maar we stonden samen in de woonkamer waar het modem ook staat en de verbinding met Wi-Fi was gewoon alle streepjes zeg maar. Dus op dat moment ging hij via ( hopelijk Wi-Fi) de back-up van zijn vorige telefoon over zetten.
Als een iPhone niet op een stroombron is aangesloten en hij gaat in standby, dan schakelt die over naar 3G. Misschien is dat wel het probleem geweest?
  #7  
Oud 22-08-13, 16:13
marse028's schermafbeelding
marse028 marse028 is offline
• iOS 6.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Standaard

Ja, dat heb ik id. ook gelezen maar ook daar heeft de telefoon eigenlijk geen kans voor gehad. Mijn zoon was zo blij met de nieuwe telefoon dat hij eigenlijk tijdens die hele restore bezig is geweest met rondsnuffelen op zijn nieuwe telefoon. Ik zelf ook dus was er bij. Denk dus echt niet dat de telefoon de kans heeft gekregen om op stand-by te gaan. Het blijft dus wel heel wazig... Het binnen trekken van die 878 mb was ook in een tijdsbestek van 55 minuten.. Ik kan me ook niks anders bedenken dan dat dit alleen het overzetten van een back-up geweest kan zijn. Maar dan nog, 1373 MB in drie dagen... bij zijn vorige abonnement van 1 GB ging hij niet over zijn data heen per maand. Dat is toch extreem of ligt dit nu aan mij?
  #8  
Oud 22-08-13, 18:11
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marse028 Bekijk bericht
Ja, dat heb ik id. ook gelezen maar ook daar heeft de telefoon eigenlijk geen kans voor gehad. Mijn zoon was zo blij met de nieuwe telefoon dat hij eigenlijk tijdens die hele restore bezig is geweest met rondsnuffelen op zijn nieuwe telefoon. Ik zelf ook dus was er bij. Denk dus echt niet dat de telefoon de kans heeft gekregen om op stand-by te gaan. Het blijft dus wel heel wazig... Het binnen trekken van die 878 mb was ook in een tijdsbestek van 55 minuten.. Ik kan me ook niks anders bedenken dan dat dit alleen het overzetten van een back-up geweest kan zijn. Maar dan nog, 1373 MB in drie dagen... bij zijn vorige abonnement van 1 GB ging hij niet over zijn data heen per maand. Dat is toch extreem of ligt dit nu aan mij?
Er zal ergens toch iets fout zijn gegaan. Feit is dat het nu gebeurd is en de tijd niet terug gedraaid kan worden.

Houd de komende dagen het verbruik goed in de gaten zou ik zeggen.
  #9  
Oud 22-08-13, 19:31
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

dat van het over gaan naar 3g als je Wi-Fi slecht is was een bug die al verholpen is vind het wel een beetje vreemd want als je app's groter dan 50 mb download kan het niet eens via Wi-Fi en zover ik het weet kan je geen backup terug zetten via 3G weet het alleen niet zeker als iemand er meer van af weet laat maar horen

je zou dan wel een snel internet verbinding hebben als je 1.3 GB binnen 55 minuten wilt binnen halen niet dat het niet mogelijk is trouwens
  #10  
Oud 22-08-13, 19:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urban Bekijk bericht
...vind het wel een beetje vreemd want als je app's groter dan 50 mb download kan het niet eens via Wi-Fi....
Hoe kom je daar bij? Ik kan in ieder geval zeer grote apps (> 300 MB) zoals Pages, Numbers, Keynote, enz... installeren en updaten via Wi-Fi.
  #11  
Oud 22-08-13, 20:18
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Hoe kom je daar bij? Ik kan in ieder geval zeer grote apps (> 300 MB) zoals Pages, Numbers, Keynote, enz... installeren en updaten via Wi-Fi.
sorry bedoelde 3G ipv Wi-Fi
  #12  
Oud 23-08-13, 00:07
henkdejonghoorn henkdejonghoorn is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard Groot datagebruik via 3G bij Wi-Fiverbinding

Grote updates en installaties zijn alleen mogelijk via Wi-Fi en USB voeding. En alleen kleinere installaties zijn mogelijk via 3G. Als je uitgaat van een theoretisch supersnelle 3G verbinding van 7 Mbps, dan zou 3000 MBYTE per uur theoretisch wel haalbaar kunnen zijn. Dus 1,3 GB in 55 min. is niet onmogelijk.
  #13  
Oud 23-08-13, 01:24
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marse028 Bekijk bericht
Ja, dat heb ik id. ook gelezen maar ook daar heeft de telefoon eigenlijk geen kans voor gehad. Mijn zoon was zo blij met de nieuwe telefoon dat hij eigenlijk tijdens die hele restore bezig is geweest met rondsnuffelen op zijn nieuwe telefoon. Ik zelf ook dus was er bij. Denk dus echt niet dat de telefoon de kans heeft gekregen om op stand-by te gaan. Het blijft dus wel heel wazig... Het binnen trekken van die 878 mb was ook in een tijdsbestek van 55 minuten.. Ik kan me ook niks anders bedenken dan dat dit alleen het overzetten van een back-up geweest kan zijn. Maar dan nog, 1373 MB in drie dagen... bij zijn vorige abonnement van 1 GB ging hij niet over zijn data heen per maand. Dat is toch extreem of ligt dit nu aan mij?
"Mijn zoon was zo blij met de nieuwe telefoon dat hij eigenlijk tijdens die hele restore bezig is geweest met rondsnuffelen op zijn nieuwe telefoon."

Is this possible?
Als ik mijn iPhone aan het restoren ben, kan ik naar mijn weten geen gebruik maken van me telefoon.

Zijn er trouwens ook nog meldingen op de iPhone gekomen qua waarschuwingen over datagebruik, van "uw provider kan extra kosten in rekening brengen"?

En klopt het dat omstreeks 12.36 u en uw zoon data aan het binnenhalen was?
U kunt het ook even nachecken door naar instellingen > algemeen > gebruik > gebruik mobiele data te gaan.
Staat daar heel wat anders zou ik als ik u was nogmaals contact opnemen met uw provider om het bewijsstuk aan te tonen.

Succes
__________________
  #14  
Oud 23-08-13, 02:51
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
"Mijn zoon was zo blij met de nieuwe telefoon dat hij eigenlijk tijdens die hele restore bezig is geweest met rondsnuffelen op zijn nieuwe telefoon."

Is this possible?
Als ik mijn iPhone aan het restoren ben, kan ik naar mijn weten geen gebruik maken van me telefoon.
Klopt, het gaat technisch gezien helemaal niet om een herstelactie, dat was gewoon foute woordkeuze. Het ging om het terugzetten van een reservekopie en dan kan je uiteraard de iPhone tegelijkertijd gebruiken.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #15  
Oud 23-08-13, 08:08
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

kijk gewoon bij data vebruik mobiele data. dan zie je of het je iphone was of tele2.
  #16  
Oud 23-08-13, 09:49
marse028's schermafbeelding
marse028 marse028 is offline
• iOS 6.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Standaard

Dank voor de vele reacties.. Ik ga ze straks even allemaal rustig doorlezen. En idd. het was een kopie terug zetten en geen restore. Dus de apps en zijn andere instellingen werden over gezet van zijn oude telefoon ( cloud ) . Het was in 55 minuten tijd 878 mb trouwens. Die 1,3 gb was in 3 dagen.Wat wel gek is. maandag hebben we zijn abonnement verlengd. Toen was de Iphone nog niet binnen maar wel zijn nieuwe abonnement direct omgezet naar de grotere bundel en vanaf dat moment zou hij dan dus in 3 dagen 1,3 gb verbruikt moeten hebben. maar met zijn vorige abonnement zat hij per maand echt ruim onder de 1 GB. Wij hebben alleen het abonnement van 1,5 GB genomen omdat hij dan minder bij hoefde te betalen voor de telefoon en in abo kosten scheelde dit maar 4 euro, dus niet omdat zijn verbruik zo enorm hoog is/was. Wat hij normaal nog niet eens in een maand verbruikt. Dit blijft dus heel vreemd. Hij was inderdaad op dat tijdstip thuis want ik had hem laten weten dat zijn telefoon gekomen was en hij is dus in de lunchpauze van zijn werk naar huis gekomen om de telefoon te zien. Maar ik zal idd. eens bij de verbruik mobiel data gaan kijken als ik dat kan vinden. Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat het ook aan de simkaart kan liggen. Hij heeft nog niet de officiële nano-sim in de telefoon zitten want die moet nog komen maar op zijn werk hadden ze een machine om de sim-kaartjes passend te maken voor nano. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Ik hoor graag wat iemand hier van weet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 augustus 2013 om 10:57 ----------

Bij mobiel data verbruik staat:
Verstuurd: 22,4 MB
Ontvangen: 1,3 GB
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extreem data verbruik web (secure) Noname87 iPhone algemeen 3 15-05-13 23:42
Extreem data verbruik door App Downloads magicnl iPhone algemeen 3 30-01-13 20:32
Nieuwe iPhone extreem data gebruik?! maikel18 iPhone algemeen 0 06-11-12 18:08
Verbruik ik bij Wi-Fi ook 3G data? ClaudiaB iPhone algemeen 4 04-06-11 23:28
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 24-11-10 23:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.