//

Iphone opladen via stopcontact lukt niet meer.

Iphone opladen via stopcontact lukt niet meer. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Het lukt me niet meer om mijn Iphone via mijn oplader op te laden. Wanneer ik dit doe maakt mijn iphone contact (batterij komt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-09-13, 10:18
EsmeeAnna EsmeeAnna is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard Iphone opladen via stopcontact lukt niet meer.

Hallo,

Het lukt me niet meer om mijn Iphone via mijn oplader op te laden. Wanneer ik dit doe maakt mijn iphone contact (batterij komt in beeld ipv achtergrond, bliksemschichtje toont zich rechtsbovenin en telefoon trilt/maakt geluidje.) Echter enkele seconde later is de 'verbinding' met de oplader alweer verbroken (gewone achtergrond is weer terug, bliksemschichtje is verdwenen.) Waarna mijn telefoon vrijwel direct wel weer contact maakt en dus wéér trilt/geluid maakt, en dus weer even (voor 1 seconde) zichzelf oplaad.

Anyhow, ten eerste is het al superirritant dat dat ding snachts de heletijd trilt omdat er geen langdurig contact is. Maar daarnaast laad hij niet meer op aangezien dit hele proces meer energie vreet dan dat het opbrengt.

Het lukt overigens wél om mijn telefoon op te laden via de pc, daar maakt hij wel gewoon contact.

Can anybody please help me?

> Misschien nog handig om te vermelden, ik heb mijn iphone 3/4 maanden geleden in bad laten vallen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-13, 10:29
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Gehele iphone ultrasoon laten reinigen en eventueel dockconnector laten vervangenn.


Kosten tussen de 35 en 55 euro (. Sorry adje zet ik er weer een prijs bij )

Ps prijzen zijn markplaats prijzen
  #3  
Oud 15-09-13, 10:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EsmeeAnna Bekijk bericht
> Misschien nog handig om te vermelden, ik heb mijn iphone 3/4 maanden geleden in bad laten vallen.
Dan is het ook handig om te weten dat door de agressieve stoffen die in een bad rondzwemmen er waarschijnlijk corrosie is opgetreden. Hoe zwaar de schade door corrosie is is van op afstand niet te zeggen.

Misschien kan je het ding ultrasoon laten schoonmaken.

EDIT:
Oeps. Suzuki2002 heft het antwoord al gegeven.
  #4  
Oud 15-09-13, 10:35
EsmeeAnna EsmeeAnna is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie. De vraag die dan meteen in mij opkomt is, hoe kan het dan dat ik mijn Iphone wel via de computer op kan laden ( via het snoer dat ik ook gebruik voor het opladen dia gewone stroom?)
Toen ik mijn iphone net in bad had laten vallen had ik alleen last van geluidschade, deze is inmiddels geheel verdwenen, is het dan toch mogelijk dat dit soort waterschade pas na zo'n lange tijd aan de orde komt?
  #5  
Oud 15-09-13, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EsmeeAnna Bekijk bericht
... is het dan toch mogelijk dat dit soort waterschade pas na zo'n lange tijd aan de orde komt?
Ja, het ontstaan van corrosie is een langdurig proces dat steeds verder blijft gaan. Op de USB poort van een Windows PC wordt er geladen met een (te lage) laadstroom van 500 mA. De originele lader levert 1.000 mA.
  #6  
Oud 16-09-13, 00:34
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Heb je al een ander connector geprobeerd?
De usb kabel werkt, daar je wel kan laden via de PC.
Dus dan zou ik aan de connector denken.
  #7  
Oud 17-09-13, 13:38
EsmeeAnna EsmeeAnna is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard

@ KvdS: ik heb meerdere opladers gebruikt en bij allemaal hetzelfde probleem. Wanneer ik het zelfde snoer van mijn opader in mn pc plug doet ie het wel.

Toen het probleem nog niet zo erg was.. kon ik af en toe wel opladen, dan deed ie het opeens wel weer.

Maar ik ben bang, dat als ik mijn telefoon ultrasoon laat reinigen (zoals hierboven geadviseerd) dat er dan straks weer wat anders kapot gaat tgv die waterschade.

Had namelijk toen ik mijn iphone net in bad had laten vallen ergens op een forum gelezen dat waterschade het begin van het einde is en dan naar mate de tijd vorderd er steeds meer functies uitvallen/ problemen ontstaan. Hier heb ik natuurlijk geen zin in.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S langer mee na opladen in stopcontact? Broes iPhone algemeen 10 20-11-12 20:12
Opladen iPad lukt niet meer met lader my00 iPad algemeen 8 09-12-11 10:57
Opladen via USB anders dan stopcontact peusens iPhone algemeen 1 13-05-10 13:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:08.