iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146025-bel-simpel-verkoopt-iphone-5s-simlock.html)

Joy91 15-10-13 23:20

Had daar bijna besteld, modelnummer onbekend, inkoper was (volgens mij zogenaamd) even weg. Verder lees ik overal vreemde recensies + meneer wist niet wanneer de iphones kwamen en hoeveel. Mogelijk waren er 100 orders en maar 10 iphones. Nou dan wacht ik lekker.

flyingd 15-10-13 23:30

@urbanfoto: Belsimpel.nl adverteert dat ze alléén simlockvrije toestellen verkopen. dan mag je toch verwachten dat ze daar niet over liegen. al moet ik na het bericht van @Dirkjl toch in twijfel trekken of ze de boel niet lopen te flessen. Nu iphones 5S verkopen voor meerprijs, wetende dat ze gesimlockt zijn en vervolgens weken lang rekken met vervanging of unlocken. De klanten zijn dan al binnen en zwaar benadeeld door de hoge prijs. bij hun is het geld dan al binnen.

Ik vraag me af of deze negatieve publisitijd, niet meer klanten kost als de snelle winst die wordt gehaald.

morgen maar eens bellen waarom ze liegen.

Joy91 15-10-13 23:37

En letten op 8 dagen termijn, zo trekken ze eraan.

flyingd 15-10-13 23:42

Inderdaad, binnen 7 werkdagen na ontvangst kan je nog annuleren en je geld terug krijgen. Een optie die steeds dichter bij komt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joy91 (Bericht 925725)
En letten op 8 dagen termijn, zo trekken ze eraan.


Bubbly 16-10-13 06:54

Die 8 dagen regel geldt enkel voor producten met een defect bij ontvangst.
Garantie & reparatie - Belsimpel.nl

Als je merkt dat je een simlock hebt en je wilt je geld terug, kun je beter gewoon gebruik maken van deze regeling en later een 'Nederlandse' iPhone kopen bij Apple.
Ruilen & annuleren - Belsimpel.nl

Ik vertrouw Belsimpel.nl alvast niet. Zij lijken zich er niet van bewust te zijn dat er zoiets bestaat als verkoopgarantie en dat zij deze moeten aanbieden van de wet. Zo'n bedrijf moet je nooit je geld toevertrouwen.

Dirkjl 16-10-13 07:23

Het enige scenario dat door me hoofd spookt is dat ik het toestel terug ga sturen en in de pot terecht kom voor een simlockvrije hoogstwaarschijnlijk Nederlandse iPhone 5s. Die ik pas na release ga ontvangen
Waardoor je dus extra betaald hebt (om een toestel voor release te krijgen) icm abonnement. (wat ik dus het meest kwalijk vind)

Je zou maar wel direct moeten bellen en geen ander toestel op dit moment hebben, om wat voor reden dan ook.
En ook doodleuk een gesimlockte versturen terwijl er al klachten waren. Terwijl tussen betalen en ontvangen een dikke 4 dagen zat.

Vind het al met al vreemd en wens het liefst een oplossing waar niet opgestuurd moet worden, ze gaan als het zo is Vodafane UK maar bellen en de unlock codes regelen. Als dat niet lukt binnen 2 dagen dan gaat de boel retour, en kies ik voor geld retour.

Zijn dergelijke telefoons uberhaupt simlock vrij te maken en behoud je dan garantie?

Joy91 16-10-13 10:53

Denk wel dat het behoorlijk in de kosten gaat lopen voor belsimpel

Bommipas 16-10-13 12:29

heb iphone 5s terug gestuurd ( +abo ) met mededeling binnen 7 dagen oplossen anders koop en contract ontbinden ..
gisteravond mail gehad dat mijn order ?? ( nieuwe order naar t schijnt) verstuurd is
ben benieuwd .. ik laat t weten hoe en wat .

senna22 16-10-13 13:29

Ik had even een mail gestuurt naar Belsimpel dit is het antwoord:

Geachte heer,
Bedankt voor uw e-mail aan belsimpel.nl
Er zijn inderdaad een aantal gesimlockte toestellen ontvangen, vermoedelijk ging dit om rond de 10 stuks. Al deze klanten zijn of worden uiteraard voorzien van een goede telefoon.
In het vertrouwen u volledig te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Hensen Vegter
Klantenservice Belsimpel.nl
Belsimpel.nl is genomineerd voor Website van het jaar 2013. Breng uw stem uit op de stempagina!

Ik denk dat de forumleden niet zullen stemmen ;-)

Bubbly 16-10-13 16:11

Ben je er echt ontevreden mee en wil je dat laten blijken? Wacht dan tot jouw probleem opgelost (iPhone terug, geld terug) en laat dan een review achter op bv. hun Facebook profiel :P

Bommipas 16-10-13 20:20

hallo beste mede forummers.

vandaag nieuwe order van belsimpel.nl binnen gekregen en de 5s in dat pakket werkt gewoon met de simkaart die ik in het niet werkende 5s pakket ook weg gestuurd had en netjes weer terug kreeg bij deze levering
ik ben blij dat het in dit geval netjes is opgelost ..:):)
maandag terug gestuurd en vandaag nieuwe binnen ....

iNemesis 17-10-13 00:20

zeker een UK 5s :D.... die kleine providers proberen overal aan die 5S te komen ze maar de eersten zijn. Ik snap niet dat ze dat niet van te voren checken :D of het al niet gelockt is .....:d.

Dirkjl 17-10-13 09:13

Dat heb ik dus ook gevraagd waarom ze dit niet checken. Eerlijk gezegd kan je het ook niet zien aan de buitenkant ook niet op typenummer.

Ik ga 'm vandaag ook terug sturen als het net zo snel gaat als bij Bommipas ben ik tevreden.

Bommipas heb je een nieuwe gesealde gekregen?

PascalHark 17-10-13 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 925815)
Ik denk dat de forumleden niet zullen stemmen ;-)

Hangt er denk ik helemaal vanaf hoe Belsimpel dit gaat oplossen!
En daarbij: het probleem wat er nu speelt heeft natuurlijk geen f#ck met hun website te maken... waar gewerkt wordt vallen spaanders!

iNemesis 17-10-13 10:45

Ze kunnen het zeker checken :D via imei nummer. ik kan het al checken en run geen telecom toko :D. Aaan modelnummer is niet te zien nee. Denk dat er iets fout gegaan is met een batch....Als het netjes opgelost wordt is er niets aan de hand. Ze mogen die unsealde wel aan mij verkopen tegen een zacht prijsje :D wil ik wel unlocken..

Guest-20180925190238 17-10-13 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 926077)
Denk dat er iets fout gegaan is met een batch....

Dat zal wel. :) Maar hoe komt een Hollands webwinkeltje aan iPhones die alleen en uitsluitend bestemd zijn voor een Britse carrier. In dit geval Vodafone UK. :confused:

flyingd 17-10-13 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas (Bericht 925945)
hallo beste mede forummers.

vandaag nieuwe order van belsimpel.nl binnen gekregen en de 5s in dat pakket werkt gewoon met de simkaart die ik in het niet werkende 5s pakket ook weg gestuurd had en netjes weer terug kreeg bij deze levering
ik ben blij dat het in dit geval netjes is opgelost ..:):)
maandag terug gestuurd en vandaag nieuwe binnen ....


ik ben blij voor je dat het zo snel is gegaan. ik heb hem vrijdag opgestuurd, maandag bij hun en ben nu nog steeds aan het wachten op bevestiging dat ze een nieuwe opsturen.

Bommipas 17-10-13 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkjl (Bericht 926057)
Dat heb ik dus ook gevraagd waarom ze dit niet checken. Eerlijk gezegd kan je het ook niet zien aan de buitenkant ook niet op typenummer.

Ik ga 'm vandaag ook terug sturen als het net zo snel gaat als bij Bommipas ben ik tevreden.

Bommipas heb je een nieuwe gesealde gekregen?

Ja ik heb gesealde en zonder simlock gekregen deze keer . :):)

Guest-20180926152807 18-10-13 05:14

Misschien een domme vraag, maar hoe kom je er snel achter of je een toestel met simlock hebt?

jooskieffer 18-10-13 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gijsph (Bericht 926256)
Misschien een domme vraag, maar hoe kom je er snel achter of je een toestel met simlock hebt?

Stop er een willekeurige sim in. Als je iPhone dan niet geactiveerd kan worden, heb je een simlock.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:12.