//

Mobiele of gewone site

Mobiele of gewone site discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb nog nooit een smartphone gehad, en ben nu voornemens een iphone 5 te kopen, en een Ipad en een laptop, daar heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-10-13, 23:26
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard Mobiele of gewone site

Hoi,

Ik heb nog nooit een smartphone gehad, en ben nu voornemens een iphone 5 te kopen, en een Ipad en een laptop, daar heb ik een vraag over.

Worden er nog veel mobiele sites gebruikt, of is dit allemaal niet meer nodig? Zo ja: Is er dan iemand die mij tevens uit kan leggen hoe de sites gesynchroniseerd worden via de Icloud, want via de Ipad (zonder sim) en de laptop hoef ik natuurlijk geen mobiele sites te bekijken.
__________________
Vriendelijke groeten, Gotty.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-10-13, 00:43
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Mobiele sites zijn op telefoons (dus ook iPhones) nog steeds nodig. Natuurlijk kun je goed inzoomen (en d.m.v. 2x tappen automatisch laten zoomen) op gewone websites, maar als een site is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik is er ook veel minder onzin. Minder advertenties, minder foto's, minder scripts en dus automatisch minder dataverbruik (internet) en vaak ook sneller in gebruik. Op de Wi-Fi only iPad is dit natuurlijk niet zo, dat scherm is groot genoeg om enkel desktop websites op te bekijken!

Ik neem aan dat je met synchronisatie via iCloud doelt op de Leeslijst (Reading List). Als jij een mobiele webpagina aan de leeslijst toevoegt, dan zal die mobiele webpagina gedownload worden naar al je apparaten. Het ligt er dus maar aan welke pagina je opslaat, want meer dan wat de pagina die openstaat wordt er niet gedownload. Bladwijzers worden ook gewoon 1-op-1 overgenomen als je die synchronisatie inschakelt.

Alvast welkom bij de club!
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #3  
Oud 21-10-13, 22:29
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Mobiele sites zijn op telefoons...

Alvast welkom bij de club!
Dankjewel Bubbly, ik heb nu nog een windhoos desktop maar ik weet zeker dat ik straks helemaal weg ga zijn van mijn applepakket.

Ik heb eens opgezocht wat zo'n leeslijst is, maar ik bedoelde de bladwijzers (in windows heet dat favorieten), en laten we inderdaad even uitgaan van synchronisatie via de icloud.

Dan wordt de internetlink van zo'n bladwijzer dus niet automatisch omgezet naar een mobiele versie en vice versa?

Zo nee: Welk systeem heb jij hier dan in waardoor je toch de mobiele sites op je iphone hebt staan en de niet-mobiele sites op je os x? En misschien ook nog in subfolders? (ik ga er van uit dat men subfolders kan aanmaken in de bladwijzers)

Bedankt voor de snelle reactie trouwens en bij voorbaat dank voor de volgende .
  #4  
Oud 22-10-13, 04:04
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Oh ja, volgens mij heet de bladwijzerbalk op iOS 7 tegenwoordig ook favorieten... Op OS X verandert dat pas over een paar maanden geloof ik

Maar nee, de link wordt niet automatisch omgezet. Afhankelijk van de website heb je kans dat de website bij het openen detecteert dat je mobiel bent en je doorstuurt naar A) de mobiele homepage, B) de mobiele versie van die pagina, C) vraagt of je de mobiele/desktop versie wilt.

Ik gebruik eigenlijk geen bladwijzers op m'n iPhone Subfolders kun je in Safari op de Mac en op iOS 6 wel aanmaken, dus op iOS 7 waarschijnlijk ook.
  #5  
Oud 22-10-13, 09:15
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Oh ja, volgens mij heet de bladwijzerbalk ...
dus op iOS 7 waarschijnlijk ook.
Bedankt voor je antwoord, voorlopig weet ik wel even voldoende
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gezocht: beta-testers mobiele site TV.be Baeyb iPhone Apps 1 22-09-10 10:07
Voetbal International Mobiele Site Brian_NL iPhone Apps 17 03-08-10 21:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:06.