//

Hoe kan ik gebruik maken van 4G met iPhone 5?

Hoe kan ik gebruik maken van 4G met iPhone 5? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kocht vorig jaar het eerste model van iPhone 5. Volgens mij kan die 4G-netwerk ontvangen, maar ik vind nergens hoe ik dit moet instellen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-13, 10:22
babiebelle babiebelle is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard Hoe kan ik gebruik maken van 4G met iPhone 5?

Ik kocht vorig jaar het eerste model van iPhone 5. Volgens mij kan die 4G-netwerk ontvangen, maar ik vind nergens hoe ik dit moet instellen. In Brugge zouden we 4G-netwerk hebben, maar mijn toestel vindt die blijkbaar zoals bij E- en 3G-netwerk, niet. Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-13, 11:12
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Je woont in Belgie? Alleen Mobistar heeft toestemming van Apple om 4G aan te bieden in Belgie.
Daarnaast moet je een abonnement hebben die 4G ondersteunt en 4G in jouw plaats hebben.
  #3  
Oud 27-10-13, 11:20
babiebelle babiebelle is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Bedankt. Inderdaad, België. Heel wat voorwaarden dus... Het probleem is net dat ik ben weggegaan na 11 jaar bij Mobistar omdat ik, sinds mijn iPhone 5 enorme verbindingsproblemen had, dewelke ik nooit voordien had met mijn iPhone 4. Plots kon ik van thuis uit bijna niet meer telefoneren, aangezien de stem van de ander steeds vervormd werd tot een onderbroken, robotachtige, metaalstem...

Momenteel heb ik het gehad met mijn iPhone. Ik vind het een prachttoestel, maar qua telefoneren met de 5 heb ik enkel nog maar moeilijkheden gehad. Met mijn 4 had ik dan telkens problemen met onderdelen. Uiteindelijk aan mijn 5de iPhone op 2 jaar, en maar 1 betaald... Telkens mogen inruilen voor een nieuwe omwille van de problemen ermee...
  #4  
Oud 27-10-13, 11:31
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Bij welke provider zit je nu?
Het 3G netwerk van Proximus is supersnel. Als ik hier 4G sou kunnen krijgen, goed. Maar als het niet zo is, maal ik er niet om. Bekijk de testen maar (heeft hier op deze site gestaan), daaruit blijkt dat het 3G netwerk van Proximus sneller is dan het 4G netwerk van Base.
  #5  
Oud 28-10-13, 11:29
babiebelle babiebelle is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Zou het kunnen dat mijn bereik om te telefoneren hierdoor beter wordt? Ik heb het meeste belproblemen bij een E-netwerk, dus vermoed ik bij betere 3G-dekking beter bereik?

Alvast bedankt hoor, ik ben nogal een leek op deze vlakken
  #6  
Oud 28-10-13, 11:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Je woont in Belgie? Alleen Mobistar heeft toestemming van Apple om 4G aan te bieden in Belgie.
In België bepaalt het BIPT welke telecom operator 4G diensten mag aanbieden, niet Apple.
  #7  
Oud 29-10-13, 11:17
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In België bepaalt het BIPT welke telecom operator 4G diensten mag aanbieden, niet Apple.
en het is nog steeds apple die bepaalt (via ipcc's) welke operatoren bepaalde delen van de Communicatie chips mogen gebruiken.
En voor 4G op de iPhone is dat alsnog enkel Mobistar.
Voor de iPad kan je wel al het 4G netwerk gebruiken als proximus.


Voor de OP: je kan de ipcc van de iPad gebruiken.
Let wel: jou MMS & iMessage op telefoonnummer zal niet meer werken.
Wel zul je nog je email-adres kunnen gebruiken als iMessage "nummer"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan ik instellen welke apps gebruik mogen maken van internet? thierrysn iPhone algemeen 1 28-02-12 00:04
Leren hoe je een iphoneapplicatie met xcode kan maken jm1996 Ontwikkelen voor iOS 11 04-02-11 21:18
Met een BB internet pakket gebruik maken van je Iphone??? jrg85 Odido (T-Mobile) 12 25-01-11 19:40
Hoe (un)encrypted backup maken na gebruik iPhone Configuration Utility? XIII iPhone algemeen 1 25-08-09 23:01
hoe kan ik iconen die ik niet gebruik verwijderen van het beginscherm??? daximus iPhone algemeen 10 09-12-08 14:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.